/spanien/barcelona/forum/8128.aspx/spanien/barcelona/forum/8128.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB_Messi
2013-07-06 22:29
Tro fan att dom åker ut när en diva som jese bara lunkar runt och tror att han redan är en storstjärna .
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ElRaval
2013-07-06 22:21
@SoN_Un:

Jag är inte så säker på att det är bra med tre spelare som alla 3 gillar att hålla i boll.

Jag tror det behövs någon likt Pedro som kan springa mycket utan boll och öppna upp ytor och allt det där..
Barcelona Rambla~
2013-07-06 22:10
Fan vad Spanien underpresterar nu alltså. Alla spelare springer ju och gömmer sig bara. Paco Alcacer som ska vara en sådan målskytt missar ju bara sina chanser. För många spelare som hänger med huvudena.
Barcelona Rambla~
2013-07-06 22:06
Deulofeu vill lyckas i Barça det har han sagt. Han är medveten om att det är tufft just nu att ta en plats i laget och har inget emot att lånas ut någon säsong. Han har ju också förlängt sitt kontrakt så där är det ingen fara. Det är många klubbar som är intresserade att låna honom men Barça vägrar alla en köpoption, så det behöver vi inte vara oroliga över. Förhoppningsvis har vi en ny tränare om något år när sen Deulofeu är tillbaka. Vi får inte vänta för länge med honom för hans tålamod tar nog annars slut förr eller senare.
Barcelona Barcadinho.
2013-07-06 22:06
Jag följer inte b-laget så noga, men jag har sett en del av Deulofeu.
Han gör mig besviken för ofta, idag totalt katastrofalt (han skulle bli utbyt tidigare enligt mig). Jag förstår dock att han var bra mot USA, men jag såg inte den matchen.

Han har mycket ego och det kommer nog inte försvinna. Det är en del av hans karaktär. Men frågan om har har tillräckligt med substans för det.

Tito gör rätt med att avvakta med flytt till a-laget. Han är långt ifrån mogen för uppgiften. Jag var på CN när han gjorde inhopp mot Mallorca. Gjorde absolut nada.
Utlåning är nog den optimala just nu.
Jag är orolig att han kommer vara nästa wonderboy som lånas ut i flera år för att försvinna så småningom i glömskan.
Hoppas verkligen att jag har fel.
Barcelona Hetfield
2013-07-06 22:02
Jag ser inte Thiago som en oersättlig spelare, det handlar mer att det blir jobbigt för klubben att ersätta honom på så kort tid. Jag får hoppas att han stannar.

Jag säger det här utan att överdriva, men om klubben på allvar inte kan köpa EN mittback så är det här mer inkompetent än under Nunez/Gaspart eran.
SoN_Un
2013-07-06 21:57
Rambla~

är så rädd om deulofeu drar o ej kommer tillbaka... tänk er. neymar messi delo offff
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-07-06 21:57
Om Thiago lämnar (hoppas verkligen att det inte händer) tycker jag inte att vi behöver köpa en innermittfältare.

Köpet av Neymar gör att Iniesta enbart blir CM och inte VY. Där har vi världens bästa mittfältare och Xavi hoppas vi väl också kan spela på toppnivån en säsong till. Fabregas är världsklass och Song kan spela lite längre upp i banan om det behövs. I Barca har han inte fått så fria tyglar men han har riktigt bra teknik och spelförståelse vilket 11 assist sista säsongen i PL vittnar om. Busquets prenumererar på pivote-platsen och det får han göra länge till. Lägg därtill Roberto som flyttas upp i A-laget och har sett riktigt intressant de gånger han fått spela. Sen har vi ju den 457:e nye Pirlo - Sergi Samper.
Barcelona Rambla~
2013-07-06 21:55
Tito har tydligen haft ett snack och försökt övertyga Deulofeu att stanna i Barça, träna med a-truppen och samtidigt spela några matcher med Barça B och spendera resten på bänken. Deulofeu sa direkt nej och ville bli utlånad. Han hade ingen lust att bli någon ny Bartra och ruttna bort på läktaren. Jag tycker att han gör helt rätt. Jag fattar inte hur Tito resonerar när det gäller våra ungdomar och deras utveckling. Han tycks tro att det räcker de tränar med truppen då utvecklas de. Spela matcher tycks inte vara lika viktigt enligt honom.
Jeffson
2013-07-06 21:55
Gud vad jag önskar att Thiago kommer stanna. Inte för att han är helt oersättlig eller just nu är jätteviktig för startelvan. Men han kommer att bli. Och stannar han så hade räckt att köpa en rejäl mittback. Jag har vänt lite angående Silva och hoppas numera mest på honom. Men om han blir omöjlig att få loss så tror jag att klubben går efter någon annan. Att Tito ska ha sagt "Silva eller ingen alss" tror jag inte stämmer, och om det stämmer så kan det vara för att få klubben att verkligen göra allt för att få honom, men sedan gå efter någon annan ändå om det skiter sej. Annars hoppas jag på Hummels, Verthongen eller Marquinhos. David Luiz älskar jag, men det sista vi behöver i Barca är en mittback med tidvis bristande positionsspel som tappar huvudet ibland.

Är det någon som har bra koll på gubbar som Mangala och Dede? Är de barcamaterial? Finns det andra alternativ där ute förutom de jag redan nämnt?

Sen kan vi eventuellt gå efter en målvakt. Att redan nu göra klart med Ter Stegen och låta han spela ett år till i M'gladbach hade varit mumma.

Och så får vi inte glömma att göra oss av med de överflödiga :)
SoN_Un
2013-07-06 21:53
Ronaldinho " fotbolls guden"

jag tror faktiskt att du skulle briljera om du anslöt till hycklerian oj menar puertan. asså verkligen gå dit o hylla dina hjältar där istället. kom på grejer som dom där gör, så som callejon bättre än neymar.. robben klasser bättre än messi. arbleoa bättre än dani...du passar in där=) no hardfeelings asså. men tror du skulle sova bättre om nätterna om du skrev där. för många skulle digga dina "kloka" inlägg.
du o el pasillo tror jag skulle klicka haha
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-06 21:51
Barcelonistas Själv ser jag både Gundogan och Thiago Silva som en omöjlighet ;)
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-07-06 21:47
U20 Spaniens keeper Sotres gör en fin räddning och störtar in i stolpen med näsan före.. ser otäckt ut hoppas inget är brutet.
Barcelona Barcelonistas
2013-07-06 21:44
Om nu Thiago lämnar så ser jag Gundogan som det bästa alternativet, han imponerade stort på mig i Cl slutspelet.

Gundogan och Thiago Silva, ser jag som ett måste.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2013-07-06 21:42
Ronaldinho " fotbolls guden"//

Kolla albas 2 mål mot nigeria och hans mål mot italien i em finalen och håll din mun. Försök inte ens få neymars framgångar att bero på marcelo. Marcelo va inte inblandad i något av neymars 4 mål i confederations
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-06 21:42
Det mest troliga om Thiago lämnar är nog ändå att Sergi Roberto och Song får mer speltid. Kan tycka att det vore en bra lösning trots allt. Löpstarka tvåvägsspelare är något vill se mer av i Barcelona. Samtidigt hade jag sannerligen inte tackat nej till Gundogan..
Barcelona Rambla~
2013-07-06 21:41
Gabriel Oliver garanterat svårare, egen produkt och allt det där du vet. Jag tror inte vi har sånt flyt att Atléti gör en Zubi och klantar sig ned någon klausul, eller vad tror du? :)
Barcelona Gabriel
2013-07-06 21:38
Atletico är mer troliga att släppa Oliver än att Borussia släpper Gundogan. Eller?
Barcelona Barcelonistas
2013-07-06 21:30
Ronaldinho fotbolls guden - mindervärdeskomplexet lyser rakt igenom, så mycket det skall snackas om Barca hela tiden. Detta är knappast något ovanligt, detta gäller inte heller bara supportrarna utan själva institutionen Real Madrid lider av detta komplex. Istället för att fokusera på allt som rör Barca så borde klubben Real och dess supportrar kolla igenom sitt eget lag istället så kanske man kommer någonstans på vägen.Så mycket som ni har investerat under 2000 talet gör er till det största köplaget under modern tid. En själlös klubb som köper spelare utan någon som helst tanke bakom köpen.

FC Barcelona världens bästa och största klubb under 2000 talet, man har varit mest framgångsrik av alla klubbar. Hela 6 liga titlar, 3 Cl titlar 2 CdR, och då har jag inte ens räknat med allt. Barca har tagit 4 liga titlar senaste 5 åren, medans Real har en trasig CdR titel som inte ens är värd mer än min stor tå.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-06 21:27
Det dröjde inte länge innan även Neymars prestationer såklart berodde på en Real-spelare.

Väntar spänt på nästa "uttalande" från vår nya kunnige och inte alls trollande forumskribent.
Barcelona Rambla~
2013-07-06 21:26
Atléti släpper aldrig Oliver. Bara att glömma.
Barcelona Gabriel
2013-07-06 21:23
Helt ärligt, om Thiago drar så bör vi köpa in Oliver Torres. Hellre han ön Gubdogan. Yes, jag tycker så!
Barcelona Ronaldinho " fotbolls guden"
2013-07-06 21:20
Rivaldo Marcelo är den spelaren som oftast kommer förbi sin spelare och en stor anledning till att Neymar imponerar i Brasilien. Han är läskig offensivt. Alba har varit bra. Riktigt bra men ta det lugnt. Han är bättre än Coenteao offensivt men inte defensivt.
Barcelona Rambla~
2013-07-06 21:17
Bästelona Till Barca-museum går du till under dagen och bara löser biljett, inga konstigheter. Hotell NH Rallye, 2-300m från Camp Nou. Tunnelbana i närheten, Bra hotell med pool på taket. :) Biljetter? Hemsidan så klart. Gå in och låtsas köpa biljetter till Gamper-matchen så ser du hur det går till. Välj sektion och stol, titta på foto för att se hur du ser planen från platsen du valt. Du betalar med Visa och skriver sen ut biljetterna om du önskar eller hämtar ut dem på Camp Nou. Inga konstigheter alls.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2013-07-06 21:04
Ronaldinho " fotbolls guden"// Säg någon som är bättre just nu? Jaja alla våra backar är världens sämsta i defensiven. Konstigt hur vi överhuvudtaget tog 1 poäng i ligan isf. Än mer att vi tog 100. Alba är överlägset världens bästs ytterback offensivt och är bra defensivt med. Våra försvars problem beror på brister i det kollektiva samspelet i defensiven. Vilket börjar med anfallarna å bakåt. Våra backar hamnar olikt andra ofta i 1mot 1 eller 1 mot 2 lägen när motståndarna attackerar. Individuelt brister det inte så mycket som folk vill få gällande här inne. Alves pique och alba är ordinarie i respektive landslag. Att jämföra aöba med coentrao är helt obegripligt. Han har inte någon kvalite som ens är i närheten av alba. Alba som förövrigt har gjort många fina säsonger i valencia innan han kom till barca. Så ja världens bästs vb i mina ögon före marcelo å ashely cole
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-06 20:56
Det har inte varit Deus turnering så här långt med undantag för öppningsmatchen.
Förhoppningsvis går Spanien vidare så att han får bli avgörande i semifinal och final i stället. Gudarna ska veta att han är en fantastisk talang, men han är också en spelare som behöver självförtroende vilket han verkar sakna för tillfället.
Tycker ändå att han fortsatt försöker ta för sig och vill vara viktig för laget.

Högerbacken, Manquillo, är ändå den som, tillsammans med Oliver, sett bäst ut så här långt. Han och Grimaldo på var sin kant i framtiden... mums.
Barcelona Canaletes
2013-07-06 20:52
Deulofeu har haft 3 lägen att göra mål. Först på hörna då målvakten räddar och sen tar på ribban.
Andra via en helt otrolig samspel med Oliver där han tillslut får sneträff och skjuter utanför.
Sista var ungefär från straffpunkten där hans skott träffar försvararen.
Barcelona Bästelona
2013-07-06 20:34
Har en fråga som jag hoppas någon mer erfarenhet kan svara på. Gärna på PM men här går också bra.

Jag och min bror vill till Barcelona och se någon match nu under Augusti månad. Undrar hur vi ska fixa biljeter (inga är släppta än men när det är klart med schemat och så) och vad man kan göra i Barcelona. Vi har tänkt oss att stanna där i 3 dagar. Hur fixar man en runda i Camp nou? Så man kan se arenan och allt de där. Vilka/vilket hotell rekommenderar ni?

Hoppas någon kan svara på mina frågor, hade uppskattat det som fan!
Barcelona Bästelona
Har en fråga som jag hoppas någon mer erfarenhet kan svara på. Gärna på PM men här går också bra.

Jag och min bror vill till Barcelona och se någon match nu under Augusti månad. Undrar hur vi ska fixa biljeter (inga är släppta än men när det är klart med schemat och så) och vad man kan göra i Barcelona. Vi har tänkt oss att stanna där i 3 dagar. Hur fixar man en runda i Camp nou? Så man kan se arenan och allt de där. Vilka/vilket hotell rekommenderar ni?

Hoppas någon kan svara på mina frågor, hade uppskattat det som fan!
Barcelona Ronaldinho " fotbolls guden"
Rivaldo Tycker du Alba är världens bästa vänsterback för han gjort en bra säsong i hela hans liv? Stort frågetecken för defensiven, offensivt fantastisk. Lika bra som Coentrao skulle jag säga. Men att folk är enögda visste man redan.
Annons: