/spanien/barcelona/forum/8099.aspx/spanien/barcelona/forum/8099.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2013-07-14 22:45
Usch, Mata i Barça? Nej tack!
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-07-14 22:44
Vi har Xavi, Iniesta, Fabregas, Roberto och Song, det tycker jag räcker. Om det nu ska värvas vore Mata fantastiskt, tveksam till Pjanic.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Stoichkov~
2013-07-14 22:40
@Riiio!!:

Ander Herrera hade varit ett bra alternativ men Bilbao släpper inte honom för små pengar. Thiago har varit en otålig spelare som tror sig vara bättre än vad han egentligen är. Undrar om hans agerade att välja Spanien som det landslag han vill spela för också berodde på hans otålighet mot Brasilien? Han blev inte uttagen till Brasilianska landslaget och det ledde till att han valde Spanien. Det ska mycket till om han ska få plats i det spanska landslaget i det närmaste året. Det finns flera spelare som ligger före honom i rankningen. Den Cesc som folk här hugger på här är däremot tunggivande i landslaget.
Barcelona Gabriel
2013-07-14 22:40
Hetfield

Jag underskattar absolut inte Veratti. Snälla säg inte så, du har ingen aning om vad mina åsikter kring honom är. Jag tycker att han är en otrolig fotbollsspelare och jag har berömt honom flera gånger. Kanske inte på det här forumet men missförstå hur som helst inte vad jag anser om honom. Däremot, säger jag det igen, anser jag att Thiago är världens främsta mittfältstalang, tillsammans med Isco.
Barcelona Illusionista
2013-07-14 22:37
Jag har inte skrivit något på länge, jag har haft tålamod ett bra tag. Men nu, nu måste jag verkligen få tala ut!

1. Så fruktansvärt dåligt att man inte förra året locka över T. Silva och märker nu i efterhand vilket j*vla misstag det var! Rosell, hela ledningen och hela tränar ledet i ett nötskal!

2. Nu lämnar, kanske för tillfället världens största mittfältstalang till kaffe pengar.. Thiago Alcantara, glöm inte detta min vänner, han kommer en dag om något år bara bli utsedd till världens bästa mittfältare. SÅ SJUKT TRÖTT på detta. Mår dåligt över detta. Jag är ingen affärsman och kan inte mycket om kontrakt skrivning och annat som har med affärer och mm att göra, men helt seriöst vad håller Barcelonas ledning på med? Vad är det Zubi och Rosell gör egentligen? Visst Rosell har kanske dragit in lite extra pengar till kassan och minskat på skulderna genom att minimera utgifterna och dra in nya sponsorer. Inget genialiskt egentligen, Laporta kunde väl också ta in sponsorer; vilket företag som helst, alltså bokstavligt talat vilket företag som helst hade velat ha sitt namn runt om i Camp Nou och på Barcelonas kläder!

3. Folk som skriver att Thiago inte presterat och jag vet inte vad, seriöst! Varför inte bara inse och vara ärliga? Vi har förlorat en otroligt bra fotbollsspelare och det är bara Barcas fel.. ingen annans! Trots den tid Thiago fått det senaste året så har han lyckats med en hel del! Inte minst kan man se det i U21 landslaget.

Jag är helt övertygad om att Bayern kommer vara överlyckliga och super nöjda med sitt köp. De kommer ha stor nytta av Thiago och jag önskar honom allt gott framöver. Grattis Bayern, bedrövligt Barca.

Nu ska jag inte bittra mer och hoppas fortfarande på en vändning nu och lite mer ljus i detta mörker. I slutändan är ingen och då menar jag verkligen INGEN större än Barca! Men som Rosell och Zubi har skött klubben är egentligen väldigt amatöriskt! Lycka till mitt älskade Barca!
Barcelona påfågeln
2013-07-14 22:35
Ser fram emot 2016, när Laporta vill tillbaka och lovar ett paket i form av Pep, vars kontrakt med Bayern passande nog går ut då, och Thiago, som förhoppningsvis endast har ett år kvar på kontraktet då. En Thiago som vid den tidpunkten är glödhet som startspelare och stjärna i Spanien inför det kommande EM.
Barcelona -SAMI-
2013-07-14 22:31
Vad sägs om Banega i Barca?
Barcelona Riiio!!
2013-07-14 22:29
Värvar vi någon av Ander Herrera, Pjanic, Banega eller Eriksen som backup och dom inte lipar över lite mindre speltid första året i alla fall så blir jag nöjd. Ingen av dom förutom möjligtvis Eriksen är värd mer är 200 milj. Veratti, Gündogan o dom är dyra för att ha på bänken mestadels och har redan viktiga roller i sina lag
Barcelona -SAMI-
2013-07-14 22:29
Jag hade älskat att se Özil som ersättare för Thiago.
Barcelona Hetfield
2013-07-14 22:28
Gabriel Du glömmer bort en viktig aspekt. Barcelona är inte lika beroende av kreativitet från mittfältet som tidigare år med Neymar och Messi. Neymar och Messi kommer att göra en hel del mål och stå för det kreativa, så jag anser inte heller att en förlust av Thiago är så stort. Sen let's face it, han är något enormt överhypad. Kanske har han potentialen att bli en stjärna, men vägen dit är lång och Thiago är inte i närheten av det. Min poäng kvarstår, sitter man och hoppas på potential och vad som kan hända med en spelare så kan man ju likväl ersätta honom med en likvärdig talang och sätta samma energi och fokus på honom, då är inget förlorat. Nä, jag anser att du underskattar Verratti och Gundogan, särskilt Verratti. Gundogan blir kanske inte den där "next big thing" men Verratti kommer att bli det. Sen så vet jag att du inte gillar Cesc och vill hacka på honom, men faktum kvarstår att om Cesc får samma förtroende som han hade i höstas så har han visat hur mycket han briljerar. Om Cesc kommer till den nivån så är det som en ny värvning. Kanske kan Cesc ta över taktpinnen nu när det hänger så mycket på honom, som i Arsenal. Jag kan väl vända på det, om Thiago inte hade spelat i Barcelona och inte haft ett "exotiskt" namn så hade kanske ingen brytt sig om honom eller haft honom på samma nivå.
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-07-14 22:28
Canaletes

Kolla länktips...
2013-07-14 22:27
Länktips: Canaletes
Barcelona Siempre Barça
2013-07-14 22:27
Har thiago aktiverat sin klausul ??
Barcelona Canaletes
2013-07-14 22:23
Ska jag vara helt ärlig har jag alltid tyckt att Thiago varit för hypad. I Barça har han inte visat mycket. Bara mest några finter, onödiga vackra movements etc.... Annars tycker jag mest att hans attityd av vad jag har sett är mest nonchalant som om jag vet jag är bra och kan göra vad jag vill.
Hans match tex mot Madrid förra säsongen i ligan på Bernabéu är ett perfekt exempel. Hans nonchalans kostade oss 1-0 målet.

Anledning till att han har blivit så hypad och man tror att han är the next big thing är för hans 2 EM turneringar med Spanien och innan han kom till A-laget.
Men det inte många tänker på att han spelar då mot spelare som är i en mycket lägre nivå än när man når dom riktiga matcherna.

Det här problemet hade Bojan och ni ser själv hur det går för honom. Han lever bara för att han spelat i Barça. Finns flera spelare att ta exempel av.

Jag tror Thiago blir en sån spelare som Goal magasinet rankade topp 3 bland topp 30 talanger och sen några år senare när man läser magasinet så undrar man vad fan hände...

Nu tror säkert många att jag skriver det här pga frustration men så är inte fallet :)
Barcelona Gabriel
2013-07-14 22:21
Hetfield "Alright, låt oss gå igenom det. Thiago har potentialen. Det kan vi hålla med om. Har Thiago bidragit med något avsevärt till Barcelonas titlar de senaste åren? Nej." So far so good. Agreed! Nu till det andra. Jag är väl medveten om Veratti är, han är liksom inget främmande namn för mig. Jag har sett honom spela flera gånger och är, liksom du och många andra, riktigt imponerad av honom. Däremot, jag säger det igen, ser jag inte honom ha den egenskapen som Thiago har, den som gör att man kan bli topp 3 i världen - hänger du med? Det samma gäller Gundogan. Och ja, Veratti kanske anses vara Italiens bästa mittfältstalang osv, men hade Thiago varit Italienare så hade han varit ett större namn och framtidslöfte än Veratti, det kan jag oddsa min ena pungkula på. Sen säger jag det igen. Du pratar som att det blir a peace of cake att köpa en av dessa. Jag frågar dig igen, vad händer om det inte går att köpa dem. Håller du med om att det är en krissituation då? Edit: Såg din edit nu, så jag gör detsamma. Fine, jag håller inte med, jag har redan sagt varför. Om Xavi eller Iniesta skadar sig är vi screeeeewed!
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-07-14 22:20
Tonietto (agent Thiago Silva): "There are rumours, like last year, but Thiago is a PSG player and will stay until end of his contract" [psg] Skitsnack. Han kommer joina oss. Thiago har redan sagt att det skulle vara en dröm att spela för Barcelona. Adriano har också bekräftat detta. Jag tror inte Thiago vill missa tåget - igen. Notera: Paulo Tonietto (Thiago Silva's agent): “This year, however, we have not closed the door to Barcelona, nor to other clubs.” [rac1]
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-07-14 22:16
Rambla~

Från 18M€ till 25M€ är väl ändå ganska bra? Nästan 40% mer. Hellre att vi får pengarna än staten.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-14 22:16
Hetfield Vad får dig att tro att Barca kommer gå efter en sådan spelare bara för att Thiago lämnar? För jag själv tror inte alls på det. Vi har trots allt ganska bra täckning i den lagdelen och fler spelare som förtjänar mer speltid där än vad man har idag (Song, Sergi Roberto och Mascherano). Mer troligt är det isåfall att man går efter en rutinerad anfallare utöver mittback, såsom jag ser det i alla fall!
2013-07-14 22:15
Nu hoppas jag att Fábregas får en viktigare roll i laget och på så sätt vakna. Med mer självförtroende och ansvar tror jag att katalanen kommer göra det med bravur. Ett mittfält med Cesc, Busquets och Iniesta är inte fy skam. Ge killen tid, så kommer han att dominera.

Cesc/Xavi - Busquets/Song - Iniesta/Sergi Roberto

Vi har ett bra mittfält, så varför känner ni sån oro? Det är en mittback vi behöver, inte någon mittfältare till. Man måste även räkna med Sergi Samper om 1-2 år.
Barcelona Hetfield
2013-07-14 22:15
Gabriel Alright, låt oss gå igenom det. Thiago har potentialen. Det kan vi hålla med om. Har Thiago bidragit med något avsevärt till Barcelonas titlar de senaste åren? Nej. Förlusten av Thiago svider hos många (inte för mig som skiter i honom framöver) bygger på potentialen, och inte i uträttandet. Så varför inte lägga den energin och fokusen på en likvärdig talang? You know, inget är förlorat där. Om man fick 25 miljoner (eller lite mindre) så räcker det gott och väl för en ersättare, så den ekonomiska biten är väl knappast av betydelse. Jag är säker på att Rosell vill satsa hårt och ge tillbaks för Thiago genom att ersätta honom med en liknande spelare. Du kanske inte ser det hos Verratti eller Gundogan, men Verratti anses vara Italiens bästa mittfältstalang och det är han som ska ta över Pirlo. Gundogan har redan spelat i CL final och spelar med en enorm erfarenhet redan vid hans ålder. Kanske har Thiago större potential, men inte heller har han visat lika mycket. Så nej, det här gör inte särskilt ont, jag är bara glad att man fick se den rätta karaktären tidigt och kan ersätta med en annan spelare. Mittfältskris? Nej, det kommer att lösa sig. Men låt oss säga att varken Gundogan eller Verratti kommer, vad är lösningen? Rätt så enkelt. Cesc, Xavi och Iniesta med Sergi Roberto och Song som kan rotera, det räcker gott och väl för ett år till. Nästa år så blir det alltmer lättare att ta en av de, så det är en fråga om tålamod.
Coach Pep,
2013-07-14 22:14
Vad gäller Xavi så tvivlar jag inte på att han är kapabel att dra laset ett år till. Det skriker "I got this" om hans ansikte. Han har gått ner i sina fysiska attribut men när han är i form så är han fortfarande den ultimata lagspelaren. Finns bara en Xavi och det är vi som har honom. Kommer han bara upp i någorlunda form så räcker det samtidigt som Iniesta täcker upp det som saknas och får ännu mer spelrum. Men det är klart att vi befinner oss i en väldigt prekär situation. Om Xavi eller Iniesta går sönder så kommer båten gunga rejält eftersom Thiago inte finns längre.
Barcelona Rambla~
2013-07-14 22:14
Jag tänker inte skriva vad jag tycker om att Thiago lämnar. Det gör så många andra tillräckligt bra. :) Fast så mycket kan jag säga att jag inte gillar att man sätter sig ner och förhandlar med Bayern för några futtiga miljoner extra och för att rädda deras arsle angående betala skatt. Har man en klausul och inte vill sälja så står man fan på sig oavsett om den nu hade sjunkit under juli månad pga ett korkat tillägg i kontraktet. Skönt att skiten är över.
Barcelona Vampíro
2013-07-14 22:13
@Hetfield

Gündogan har flera gånger sagt att han vill stanna i Dortmund och så vitt jag vet har han heller ingen utköpsklausul. Så jag har väldigt svårt att se Barças amatörledning lyckas fixa en sån övergång. Förutsatt att Gündogan ens vill lämna nyckelrollen i Borussia för att agera fjärdeval bakom kylskåpet Fábregas i Barcelonas.
Barcelona Gabriel
2013-07-14 22:11
"Gundogan kommer ifrån ett betydligt bättre lag, han har spelat i CL final och är en nyckelspelare. Så ja, man kan väl slappna av."

Hetfield, du pratar som om vi redan värvat Gundogan. Men okej, då säger vi så här. Det går inte att köpa Gundogan, Dortmund släppar honom inte. Veratti går inte heller att lösa. Ser du problemet då? Eller är det fortfarande chill?
Barcelona Barca o Mort!
2013-07-14 22:11
Tvivlar på att Dortmund vill släppa Gundogan för under 40m ens med dagens värvningar. Varför skulle han vara mindre värd än säg Marquinos. De har redan förlorat Götze och även om det är en "mindre" klubb som spelare förr eller senare lämnar så säljer de inte bort hela sitt lag på en säsong. Sedan håller jag med Gabriel lite. Kris kallar jag det inte ännu men det är väääldigt tunt på mittfältet. Räkna med att Xavi kommer vara borta någon månad igen nästa säsong. Busi kommer att dra på sig gula kort och bli avstängd. Iniesta brukar alltid ha en skada varje säsong. Säg att redan två at dessa är samtidigt vi har en viktig CL match. Det blir att starta med typ Song-Busi-Masch/Cesc på mittfältet då.
Barcelona Gabriel
2013-07-14 22:09
Hetfield

Rivaldo och Ronaldinho lämnade när de var slut som spelare och redan hade haft deras bästa stunder i karriären i FC Barcelona. Rivaldo var 30 år gammal när han lämnade 2002 och Ronaldinho var 28 år.

Thiago är 22 år och har hela sin karriär framför sig. Han har ännu inte blivit den spelare som han kommer att bli, den spelare han skulle bli i Barcelona. Om Thiago hade lämnat när han redan hade haft sina bästa år i klubben hade jag inte sagt något om det, förutsatt att han inte blev världens legend likt Xavi och Iniesta (för alla sånna ska avsluta karriären i klubben om de är fostrade i La Masia). Jag hade inte heller sagt något om Xavi hade varit 23 eller 24 år gammal, men Xavi är 33.

Och Veratti och Gundogan blir inte direkt billiga eller lätta att värva om du tror det. Dessutom har jag redan sagt det. De är duktiga som fan, inget snack om den saken men det jag ser hos Thiago ser jag inte i dem. Thiago har något mer, något speciellt. Han har förmågan att utvecklas till en topp 3 spelare i världen.

Mittfältskris, ja.
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-07-14 22:09
Jag ser det mer eller mindre som en omöjlighet att värva en spelare som inom rimlig tid kan anpassa sig till en mittfältsroll i Barcelona. Visst komplementspelare som Keita och van Bommel, går alltid att hitta, men annars är det väl bara Deco som under de 10 senaste åren har kommit utifrån och lyckats fullt ut. Då ska mqn komma ihåg att vi spelar bra mycket mer utpräglat idag och det är tveksamt om ens han passat in. Bara att kolla på Cesc som uppenbarligen inte har någon nytta av den fostran han fått i klubben.

Thiago är inte den bästa spelaren vi tappat, däremot kan han trots sin ringa speltid var en av de mest svårersatta.
Barcelona Hetfield
2013-07-14 22:08
"Snälla använd din skalle, fotboll är inte latj."

Ironin i den meningen är fullkomligt briljant. Förolämpa för att sedan skriva något idiotiskt. Özil presterar rätt så bra i Real Madrid får man ju faktiskt säga, och han kom från Werder Bremen. Gundogan kommer ifrån ett betydligt bättre lag, han har spelat i CL final och är en nyckelspelare. Så ja, man kan väl slappna av.
Barcelona Lion24
2013-07-14 22:04
Hetfield

Jag önskar jag levde i din värld där allting är så enkelt. Du förstår väl att när man köper en ny spelare från ett helt annat land, språk, kultur m.m så tar det tid för den spelare att komma in i laget? Thiago kan spelsystemet ut och in, har acklimatiserat sig här, men nu måste vi köpa en ny mittfältare och börja om från 0 där. Snälla använd din skalle, fotboll är inte latj.
Barcelona Canaletes
2013-07-14 22:01
Hoppas Thiago ruttnar som spelare. Han lär bli bänkad och missar VM nästa år! :)
Annons: