/spanien/barcelona/forum/803.aspx/spanien/barcelona/forum/803.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Fuerza
2017-04-24 19:58
Julia Roberts has good taste.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-04-24 19:46
När Hollywood kändisar är på bernaleo för att se real spela men springer ner efter matchen för att fotas med Messi. Korrigerar mig själv; när Hollywood kändisar åker till Madrid för att se Messi spela.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 100% AntiMadridista
2017-04-24 19:08
[QUOTE=Fuerza]Fabio Capello f*ckade ur totalt på Real Madrids satsningar på Messi: "You know that every time that there's a Clasico here, at the Bernabeu, it happens that they try to hurt Messi and, every time, it's always a red card," the Italian coach said during the game. "Look at the challenge! Look at the challenge! A criminal challenge. A clear foul. Clear foul. The dismissal was right." All heder och respekt till Fabio Capello som ser genom skiten trots att han varit tränare i klubben. [/QUOTE] Tänkte precis skriva detta.
Fuerza
2017-04-24 18:58
Fabio Capello f*ckade ur totalt på Real Madrids satsningar på Messi:

"You know that every time that there's a Clasico here, at the Bernabeu, it happens that they try to hurt Messi and, every time, it's always a red card," the Italian coach said during the game.

"Look at the challenge! Look at the challenge! A criminal challenge. A clear foul. Clear foul. The dismissal was right."

All heder och respekt till Fabio Capello som ser genom skiten trots att han varit tränare i klubben.
Barcelona Andresito | 94:39
2017-04-24 18:52
D10S
Barcelona Caz
2017-04-24 18:44
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Visserligen var han redan on it från början när han lekte med Casemiro. Precis som i El Clasico 13/14 på Bernabeu kliver han fram när han är som mest uträknad. Får bara hoppas att det inte tappas fokus som det har gjorts tidigare denna säsongen och att Lucho nu inte får något konstigt för sig som att testa Arda som högerback eller Mathieu som mittfältare. Kör med samma spelare igen fast Neymar istället för Alcacer.
Barcelona Neymar N11
2017-04-24 18:38
FC Barcelona superstar Lionel Messi is believed to have been honoured with a new word in the Spanish dictionary. Check it out!

The Argentine has been one football's most consistent performers since Barca introduced him to the world, and is widely considered the greatest player ever to have played the beautiful game.

Commentators often run out of words to describe his genius, but it appears there’s now a new description they can use when talking about the 29-year-old!

The word "inmessionante" has been added to the Spanish dictionary, and it is said to mean the "perfect way to play soccer", with the dictionary confirming the source of the new entry is Messi.
Fuerza
2017-04-24 18:38
Luanda (Angola) känns som ett exotiskt restips. Där hittar man nog många nya vänner. =)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-04-24 18:33
FCB_Messi På tal om att inte göra Messi. Här är en artikeln om det. Om matchen från igår av Graham Hunter. Jag säger stället, gör Messi arg! Då får vi se riktiga Messi :-P..
Barcelona FCB_Messi
2017-04-24 18:27
Marcelo armbågar Messi.
Casemiro saxar Messi bakifrån.
Ramos hoppar in med båda sulorna.
Försökte dom skada honom medvetet ?
Vi alla vet hur Messi fungerar . Du ska inte göra honom arg . Du ska inte väcka en sovande björn som man säger .
Två saker jag absolut inte kommer glömma efter detta mötet som gång på gång går runt i mitt huvud . Det är messis målgest och när Ronaldo får sitt damp efter målet haha.
Jag undrar verkligen hur han mår idag.

Barcelona Barcelonistas
2017-04-24 18:15
Real måste förlora en match det räcker inte att dom kryssar.
Barcelona JakWah
2017-04-24 18:10
Hahaha kolla 2:34 i det här videoklippet. Messi har precis hånat Realfansen efter sitt avgörande och får gult kort av domaren. Han bara blinkar till domaren! :D Kung!
Barcelona Soko
2017-04-24 17:47
Bilden som säger mer än tusen ord.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2017-04-24 17:31
Real Madrid har det fortfarande i egna händer , men det är fortfarande otroligt hur vi kan vara med i kampen om titeln igen. Som lag gör vi den sämsta säsongen sedan 2002 , den stora skillnaden är Messi.

Så otroligt många som höjer Real till skyarna och har gjort den här säsongen , Visst det är ett ruggigt bra lag men att man är bäst i världen och spelar en underhållande fotboll är ett stort jävla skämt. Man gör över hälften av sina mål på fasta situationer och stoppminuter , och utan tveksamma domslut och ren tur hade man aldrig tagit sig vidare i CL.

Det kan fortfarande bli så att Real tar hem ligan och CL , men att kalla de dominanta eller bäst är skrattretande. Nu tror jag inte de tar hem båda de stora titlarna för sätt över 90 minuter är de nästan aldrig det bättre laget i de stora matcherna.

Denna säsong lever på grund av vår argentinare, det må inte var hans bästa säsong enligt mig. Men det finns ingen säsong han enskilt varit så tongivande och viktig för oss. Man kan heller inte förvänta sig att han gör som igår i varenda match , mot bättre motstånd som Juventus funkade det till exempel inte att lita på en spelare.

Skulle vi vinna ligan är det nästan pinsamt dåligt från Reals sida. Vi kommer vara underdogs resten av säsongen och det talar för oss. Senast Real vann ligan var 2011 och de vet inte hur man ska agera som mästare.

Ligakampen är 50/50 enligt mig. Real kommer tappa i någon match, den stora frågan är om vi också kommer göra det ?
Fuerza
2017-04-24 17:00
Messi's historiska mål från alla vinklar (360)
Fuerza
2017-04-24 16:48
Barcelonistas

Du är medveten om att du skrev 2-3 i ditt inlägg? ;)
Barcelona FCB-1899
2017-04-24 16:38
" Hur stor än du är Madrid, är du alltid liten i jämförelse med FC Barcelona " Arabisk kommentator igår. Kunde inte sagt det bättre. Vilken underbar vinst!!!
Barcelona Barcelonistas
2017-04-24 16:36
Vi behöver 2-3 värvningar sen är vi helt klart där vi ska vara. Gårdagens match visade att vi är ett bättre lag än Real men där vi måste värva för att bli stabilare. Veratti, en stabil back till och vi är på track igen.
Barcelona FCB_Messi
2017-04-24 16:35
Iniesta70 Hahahaha fan va Beng du är !! Vilken kreativitet och fantasi du har. Du är också sällsynt ska du veta , tummen upp för det goa skrattet du gav en .
Barcelona Tres-Amigos = Tres-Títulos
2017-04-24 16:34
Känns så skönt att Messi tog allt luft ur Real igår och det på självaste Santiago Bernabeu. Att de aldrig lär sig de spelar bra två tre matcher vips så tror de att de är oslagbara. Det får inte glömmas att Barca spel inte vart på topp ändå får de smisk på hemma plan. Mot liga titeln nu Real är skakiga ja tror ändå på laget.
Fuerza
2017-04-24 16:29
Iniesta70 Varför slängde du aldrig i lite portugisisk krydda i röran? Räcker det bara med en nypa mild blåröd sådan eller ska jag blanda ihop den med den vita suraktiga sorten? Tänkte bjuda hem den gamla damen på middag nämligen. Frågan är om hon dyker upp.
Barcelona Pep - El Míster
2017-04-24 16:22
Haha utgick från att de va hans namn El_Jefe! Orkade inte dubbelkolla men d oavsett!
2017-04-24 16:19
Hahaha Iniesta70! Till huvudrätt älskar jag en varm croissant som man grillar på extra hög värme sista 8 minuterna för att få den där extra krispiga ytan. Serveras också med remontadasås. Efterätten beskrev du så bra. Lång tillagningstid men det är det värt.
Fuerza
2017-04-24 16:15
Så här dagen efter den historiska matchen passade man på att köra över bittra Madridistas på FIFA17 (online) bara för att strö lite mer salt på såren. Här bjuder jag på ett vackert Messi-mål som påminner ganska mycket om hur Madridspelarna agerar när han har bollen vid fötterna. Varsågoda ^^
Barcelona El_Jefe
2017-04-24 16:14
Okej nu höjde jag min söknivå ett snäpp då det inte var Carles Naval jag menade (är ju inte direkt lik Gerard Depardieu...) och hittade tillslut den jag sökte - Pepe Costa!
Barcelona Bosketts
2017-04-24 16:08
Iniesta70

Haha! Det här receptet måste jag testa någon dag.

Du råkar inte sitta på något hemmakok av portugisisk hårgelé? Ska på en maskerad med "Det var bättre förr"-tema och tänkte det kunde passa in perfekt.
Barcelona jonis
2017-04-24 16:06
Sorry om jag är jobbig med mina frågor, första gången på plats så vill utnyttja det till max. När bör man vara på plats på onsdagens match om man ska försöka hitta platser bredvid varandra? Råkade som sagt boka två olika rader. Och efter matchen, tror ni man kan se spelarna någonstans, och i så fall vart brukar det vara?

Var förbi träningsanläggningen idag och varken Pique, Suarez eller Neymar stannade för att skriva autografer, snarare att dom gasade på och ignorerade. Bästa momentet var iallafall att kung Roberto var den enda som vinkade från bilen :)
2017-04-24 16:04
Bosketts Ändå skön anektdot! Sådana här föreningsmänniskor som gör allt-i-allo är ofta jävligt speciella, ibland ensamma personer men ofta underhållande. Nu tror jag inte Naval är en ensam och speciell person i den bemärkelsen - han har nog något expertisområde också han om han innehaft en roll i klubben i typ 30 år eller vafan det är! Jag hade en gång en idé om att bli materialare i en elitklubb för att sedan utveckla den rollen/tjänsten till något mer än att tvätta svettiga kläder och putsa skor. Föreställde mig en kreativ sida där man kunde jobba med moderna material, prylar och annat skojj för att hjälpa spelarna att prestera ännu bättre. I min dröm ett nära samarbete med en stor sponsor, typ Nike eller Adidas. Får för mig att klädjättarna själva bestämmer allt när det kommer till t.ex. design på tröjor och annat - eller tror ni det finns personer i klubben som har en liknande roll jag drömmer om? Fan. Kanske skulle söka praktik hos Naval nere i Barcelona och byta dobbar på Messi och Neymars dojjor :--)
Barcelona IBRAHIMOVIC[9]
2017-04-24 16:01
Jag vill hylla en spelare vi har sågat flera gånger denna säsong. Paco tycker jag gjorde en bra match igår , hjälpte Alba stänga vänsterkanten igår och han är en centralforward i grunden. Han fuskade inte en meter i det defensiva och var inte långt ifrån att skriva in sig i målprotokollet. Sedan har vi Andre Gomes, detta har inte varit hans säsong men jag vill ge han en säsong till , det är många spelare som gjort usla debutsäsonger i vårat lag men sedan blommat ut och jag tror och hoppas han gör det! Messi är från en annan planet så jämförelsen mellan honom och Ronaldo är otroligt pinsam , Messi är på en egen nivå
Barcelona Iniesta70.
2017-04-24 15:58
Recept på marängsviss med Remontada-sås

Först så vispar du runt 11st blaugranas tills det bildas en smet i ca 28 min, då slänger du ner en regnskogs krydda från Brasilien med vidöppet mål.

Låt sjuda i ungefär fem min tills uret står på 33min. Då lyfter du på locket och låter en stekhet sydamerikansk krydda utjämna tillställningen på smaklökarna.

Därefter ska det vispas ordentlig med alla 22 kryddorna inblandade i ca 12min till. Sen är det dags att skruva ner värmen och låta smeten återhämta sig i ungefär en kvart.

Efter att smeten stått och dragit sig så ska det vispas frenetiskt i ca 20 min innan det är dags att låta den Kroatiska kryddan att få lite svängrum för att sätta sin smak på tillställningen.

Låt smeten sjuda ett par minuter till innan den bittra, sura kryddan kommer att visa sin rätta färg och koka över. Den kryddan måste illa kvickt tas bort innan den skadar nån av de godare smakerna i röran.

Det ska därefter vispas runt på hög värme innan den chockartade colombianska smaken tyvärr ska in i skiten. Den är dock nödvändig för att fullborda en äkta Remontada sås.

De sista ingredienser som ska in måste tillsättas runt minut 90 eller efter för att få fram den ljuvligast av smakrika smaker.

Man avslutar med en egen odlad La Masia krydda med ett jäkla driv i. Låter den sjuda över planen ett par tiotal sekunder innan man låter den lämna över smaken till den extremt sällsynta Rosario kryddan som alltid ger en extra dimension och lämnar en ljuvlig arom på tungan och låter den Costarianska kryddan som stått i vägen kännas ihålig....

Smaklig måltid cules
Annons: