/spanien/barcelona/forum/802.aspx/spanien/barcelona/forum/802.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Soko
2017-04-24 23:13
Best ever.
Barcelona Reymar
2017-04-24 23:13
Sergio Ramos has as many red cards for Real Madrid as Messi has goals against Real Madrid (22)
Barcelona Barca_88
2017-04-24 23:06
Fan vad Messi blev helt gudomlig efter sitt besök hos dietisten i Italien
Barcelona Barclasico
2017-04-24 22:53
Minut 0:45, haha undra vem Perez ringer till..
Barcelona Barcelonistas
2017-04-24 21:23
Madrid's Cristiano shouted at a teammate when Messi scored the winner yesterday: "You should've fouled him." [as]
Barcelona Bosketts
2017-04-24 20:40
S.Eto'o

Delar din uppfattning om att lagen de möter inte har lika mycket att spela om som Real, men det är ett par faktorer du glömmer i din ekvation.

1. De lag som inte har kniven mot strupen slappnar av. Pressen släpper och laget tillåts spela ut i en högre grad.

2. Samtliga lag (förutom kanske Malaga då) spelar alltid för att visa publiken sin kapacitet när dem möter Real och Barca. Det är det största många av spelarna får uppleva under sina karriärer och går all-in.

3. Real Madrid har ett vansinnigt tufft schema framför sig och efter gårdagen lär pressen öka. De måste i princip vinna samtliga sina kvarstående matcher för att få med sig någon titel alls. Ramos blir avstängd 2-3 matcher, Pepe är avstängd, Bale springer småskadad hela tiden etc. Sånt märks av i en trupp.

Nu tror jag jag inte heller, även om jag såklart hoppas, att vi tar ligan. Men det beror inte på att Real möter omotiverade lag, utan för att vi torskade mot lag som Alaves och Malaga.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-04-24 20:40
Tycker att folk gör ett stort misstag när man underskattar lag som inte har något att spela för. Egentligen dom som är farligast, 0 press och kan njuta av fotbollen för en omväxling. Lagen kommer med en betydligt positivare attityd till matcherna.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona S.Eto'o
2017-04-24 20:27
Försöker vara optimistisk men har svårt att se hur Real ska tappa detta. Depor har 9 poäng ner till Giljon som ligger under strecken, svårt att ha lika hög motivationen som Real Valencia har säkrat nytt kontrakt och har absolut inget att spela för Granada har en liten chans att klara sig. Lyckas de ta 4-6 poäng mot Malaga samt sociedad samtidigt som leganes tar 0-1 poäng mot Las Palmas och Eibar annars är det över för dem Vi får hoppas att Sevilla satsar på direkt cl avancemang för det är i princip det enda de spelar för ( svårt att se villareal komma ikapp dem 8 poäng och ta sista cl platsen) Celta vigo har som Valencia inget att spela för men här tror jag det finns chans för skräll. Celta Slog ut som sagt Real ur copan och åker de ut mot United i Europa League tror jag fokuset kommer att ligga på rubba Madrid på titeln Malaga kan vi väl avskriva? En Fd Madrid spelare med över 500 matcher för dem samt tränat Real Madrid castilla kommer aldrig någonsin spela för vinst. Blir inte chockad om han bänkar flertals spelare Detta kan betyda mycket men samtidigt ingenting. Vi alla minns när Valencia vann titel efter 6(?) raka förluster för marängerna. Nu tror jag inte på den scenarion men vi får se vad Zidane prioriterar mest, cl eller ligan. Själv tror jag vi går rent som förra säsongen medan Real kryssar mot Valencia samt celta.
Barcelona II Barça II
2017-04-24 20:24
Ter Stegen hade 22 lyckade passningar igår, 8 fler än C.Ronaldo.
Barcelona Barcelonistas
2017-04-24 20:06
Davids3 - money talks. Är man känd och har mycket pengar är man värd mer. Så världen fungerar tyvärr.
Barcelona Davids3
2017-04-24 20:01
@neymar JR || Cillessen #1:
Gillar inte att sådana personer får förträde att träffa en person som betyder allt för andra människor.
Fuerza
2017-04-24 19:58
Julia Roberts has good taste.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-04-24 19:46
När Hollywood kändisar är på bernaleo för att se real spela men springer ner efter matchen för att fotas med Messi. Korrigerar mig själv; när Hollywood kändisar åker till Madrid för att se Messi spela.
Barcelona 100% AntiMadridista
2017-04-24 19:08
[QUOTE=Fuerza]Fabio Capello f*ckade ur totalt på Real Madrids satsningar på Messi: "You know that every time that there's a Clasico here, at the Bernabeu, it happens that they try to hurt Messi and, every time, it's always a red card," the Italian coach said during the game. "Look at the challenge! Look at the challenge! A criminal challenge. A clear foul. Clear foul. The dismissal was right." All heder och respekt till Fabio Capello som ser genom skiten trots att han varit tränare i klubben. [/QUOTE] Tänkte precis skriva detta.
Fuerza
2017-04-24 18:58
Fabio Capello f*ckade ur totalt på Real Madrids satsningar på Messi:

"You know that every time that there's a Clasico here, at the Bernabeu, it happens that they try to hurt Messi and, every time, it's always a red card," the Italian coach said during the game.

"Look at the challenge! Look at the challenge! A criminal challenge. A clear foul. Clear foul. The dismissal was right."

All heder och respekt till Fabio Capello som ser genom skiten trots att han varit tränare i klubben.
Barcelona Andresito | 94:39
2017-04-24 18:52
D10S
Barcelona Caz
2017-04-24 18:44
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Visserligen var han redan on it från början när han lekte med Casemiro. Precis som i El Clasico 13/14 på Bernabeu kliver han fram när han är som mest uträknad. Får bara hoppas att det inte tappas fokus som det har gjorts tidigare denna säsongen och att Lucho nu inte får något konstigt för sig som att testa Arda som högerback eller Mathieu som mittfältare. Kör med samma spelare igen fast Neymar istället för Alcacer.
Barcelona Neymar N11
2017-04-24 18:38
FC Barcelona superstar Lionel Messi is believed to have been honoured with a new word in the Spanish dictionary. Check it out!

The Argentine has been one football's most consistent performers since Barca introduced him to the world, and is widely considered the greatest player ever to have played the beautiful game.

Commentators often run out of words to describe his genius, but it appears there’s now a new description they can use when talking about the 29-year-old!

The word "inmessionante" has been added to the Spanish dictionary, and it is said to mean the "perfect way to play soccer", with the dictionary confirming the source of the new entry is Messi.
Fuerza
2017-04-24 18:38
Luanda (Angola) känns som ett exotiskt restips. Där hittar man nog många nya vänner. =)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-04-24 18:33
FCB_Messi På tal om att inte göra Messi. Här är en artikeln om det. Om matchen från igår av Graham Hunter. Jag säger stället, gör Messi arg! Då får vi se riktiga Messi :-P..
Barcelona FCB_Messi
2017-04-24 18:27
Marcelo armbågar Messi.
Casemiro saxar Messi bakifrån.
Ramos hoppar in med båda sulorna.
Försökte dom skada honom medvetet ?
Vi alla vet hur Messi fungerar . Du ska inte göra honom arg . Du ska inte väcka en sovande björn som man säger .
Två saker jag absolut inte kommer glömma efter detta mötet som gång på gång går runt i mitt huvud . Det är messis målgest och när Ronaldo får sitt damp efter målet haha.
Jag undrar verkligen hur han mår idag.

Barcelona Barcelonistas
2017-04-24 18:15
Real måste förlora en match det räcker inte att dom kryssar.
Barcelona JakWah
2017-04-24 18:10
Hahaha kolla 2:34 i det här videoklippet. Messi har precis hånat Realfansen efter sitt avgörande och får gult kort av domaren. Han bara blinkar till domaren! :D Kung!
Barcelona Soko
2017-04-24 17:47
Bilden som säger mer än tusen ord.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2017-04-24 17:31
Real Madrid har det fortfarande i egna händer , men det är fortfarande otroligt hur vi kan vara med i kampen om titeln igen. Som lag gör vi den sämsta säsongen sedan 2002 , den stora skillnaden är Messi.

Så otroligt många som höjer Real till skyarna och har gjort den här säsongen , Visst det är ett ruggigt bra lag men att man är bäst i världen och spelar en underhållande fotboll är ett stort jävla skämt. Man gör över hälften av sina mål på fasta situationer och stoppminuter , och utan tveksamma domslut och ren tur hade man aldrig tagit sig vidare i CL.

Det kan fortfarande bli så att Real tar hem ligan och CL , men att kalla de dominanta eller bäst är skrattretande. Nu tror jag inte de tar hem båda de stora titlarna för sätt över 90 minuter är de nästan aldrig det bättre laget i de stora matcherna.

Denna säsong lever på grund av vår argentinare, det må inte var hans bästa säsong enligt mig. Men det finns ingen säsong han enskilt varit så tongivande och viktig för oss. Man kan heller inte förvänta sig att han gör som igår i varenda match , mot bättre motstånd som Juventus funkade det till exempel inte att lita på en spelare.

Skulle vi vinna ligan är det nästan pinsamt dåligt från Reals sida. Vi kommer vara underdogs resten av säsongen och det talar för oss. Senast Real vann ligan var 2011 och de vet inte hur man ska agera som mästare.

Ligakampen är 50/50 enligt mig. Real kommer tappa i någon match, den stora frågan är om vi också kommer göra det ?
Fuerza
2017-04-24 17:00
Messi's historiska mål från alla vinklar (360)
Fuerza
2017-04-24 16:48
Barcelonistas

Du är medveten om att du skrev 2-3 i ditt inlägg? ;)
Barcelona FCB-1899
2017-04-24 16:38
" Hur stor än du är Madrid, är du alltid liten i jämförelse med FC Barcelona " Arabisk kommentator igår. Kunde inte sagt det bättre. Vilken underbar vinst!!!
Barcelona Barcelonistas
2017-04-24 16:36
Vi behöver 2-3 värvningar sen är vi helt klart där vi ska vara. Gårdagens match visade att vi är ett bättre lag än Real men där vi måste värva för att bli stabilare. Veratti, en stabil back till och vi är på track igen.
Barcelona FCB_Messi
2017-04-24 16:35
Iniesta70 Hahahaha fan va Beng du är !! Vilken kreativitet och fantasi du har. Du är också sällsynt ska du veta , tummen upp för det goa skrattet du gav en .
Annons: