/spanien/barcelona/forum/8019.aspx/spanien/barcelona/forum/8019.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona >The Reporter<
2013-07-24 15:10
"@barcastuff: Barcelona will travel tomorrow to Norway. They'll spend the night in Munich , in the same hotel as the one where Guardiola is staying. [md]"
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona elfineh
2013-07-24 15:06
@Barcelonistas:

Provat seriöst cirka 25 gånger :(
Barcelona elfineh
2013-07-24 15:05
@Rambla~:

Jag har ett vanligt visa kort (som bilden på länken jag skicka), Swedbank!!!
Hm, det där med utlandsköp känner jag inte igen. Däremot internetköp ska det inte vara något fel på då jag ofta handlar på internet. Den är "verified by visa" som det kallas när man handlar online. Men vad är det för ulandsköp du pratar om?

Tack!
Barcelona Ronaldinho " fotbollsguden"
2013-07-24 15:04
Rambla

Martino "Messi hjälpte mig till Barcelona"
"Jag är övertygad om att Jorge (Messis far) och Leo påverkade beslutet"

Det kanske är fel utav mig att göra det till en självklarhet att det just är så som jag säger men jag tror att det är Messis värvning helt och hållet. Jag tror inte att Rosell ens hade Tata i tankarna utan kanske Luis, Rubi, Bielsa och Villas Boas. Inte ens vi fans hade Tata i tankarna.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-07-24 14:43
Har vi någon här inne som regelbundet följer argentiska ligan? Själv har jag noll koll, såg bara finalen för några veckor sedan.

Baserat på youtube-videor ser Vergini intressant ut. Om nu Masken blir pivote igen (vilket jag tror) och Abidal samt Muniesa har lämnat har vi endast 3 mittbackar: Piqué, Puyol och Bartra. Puyol är 35 och är nästan skadad lika ofta som han är frisk. Bartra är oprövad så varför inte slänga in 2 mittbackar? Om Vergini vore den andre, klart billigare av dessa vore jag nöjd.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-07-24 14:31
The club will give new Barcelona coach Tata Martino the chance to add new names to the list of possible centre back signings. [md] Intressant. Finns ett par spelare från Newells som är lite intressanta. Vergini är en av dom. Annars finns det en bunt med spelare i Argentina och hela Sydamerika för delen som lockar intresse. Ska bli intressant att se hur Tata resonerar, om han vill fortsätta på Silva-spåret eller om han byter spår. --- Luis Suarez sägs vara förlorad för Liverpool. Innan dagens träningsmatch mot Victory rapporterade BBC att han förhandlade med Arsenal och under matchens gång kunde man klart se att han var ointresserad av att delta i spelet. Koppling? Om mitt namn var Florentino Perez hade jag satsat mina pengar på Suarez.
Barcelona Andresito
2013-07-24 14:23
Ronaldinho the original Tror inte någon svensk kanal sänder matchen, men det lär finnas HD streams utan tvekan Angående startelvan tror jag att det kommer vara 50-50 mellan A och B-spelare, och jag tvivlar på att någon kommer spela mer än 45 min. Blir nästan förvånad om inte Bayern vinner. Vi står utan tränare, hälften av A-spelarna är på semester och det är första träningsmatchen, medan Bayern har hunnit anpassa sig bra till Peps taktik. Klarar vi oss utan skador så är jag nöjd! Viktigaste är ju trots allt inte att vinna en sån här match
Barcelona Basselona
2013-07-24 14:13
Shanghai

Det var dumt gjort! Kom själv på att jag saknar den gossen nu. Värvades tydligen för 5-6 miljoner euro, det var ett snuskigt bra köp! En sån till och jag kan glömma Chygrynsky (den stavningen hittade jag nog på själv, men ni fattar vad jag menar).
Ronaldinho the original
2013-07-24 13:51
Vilken kanal sänder matchen? Och hur tror ni startelvan ser ut
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-07-24 13:48
Ingen vet säkert om Hummels var så nära men det verkade onekligen så. Ber till Gud att tåget inte ha gått och att Tata vill ha honom. Sen får han gärna ta med en extra talang från Argentina ifall han insisterar. Och flytta upp mascherano till mitten igen :)
Barcelona Andresito
2013-07-24 13:43
Angående Hummels så var han i princip klar. Samma läge som Özil innan han gick till Real. Rosell var överens med Werder Bremen för 14m har jag för mig, och Özil var också ombord, men Pep tackade nej eftersom han var för lik Iniesta. Samma med Hummels, man var överens med både Dortmund och spelaren, för att Tito senare skulle avbryta övergången.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
LeoMessi

Om vi bara får hälften av Cesc transfer så är alla bud under €80M helt värdelösa.
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
Basselona

Varför påminde du mig om Marquez? Vad jag saknar den mannen, ack så komplett han var. Sjuka glidtacklingar, fantastiska krossbollar, utmärkt huvudsspel, hyfsat bra skott och frisparkar. En av mina favoriter också. :)
Barcelona LeoMessi
2013-07-24 13:40
Tror United seriöst att vi säljer Fabregas till dom? Vi har precis blivit av med thiago samtidigt som Arsenal får häften av transfersumman.
Barcelona Basselona
2013-07-24 13:39
@Shanghai - Gerardo "Tata" Martino:

Jag vet inte vad Marquez värvades för men har för mig det var ganska lite & vilken lirare det blev. Visserligen från Monaco, men ändå. Hade lite koll på honom innan han kritade på för Barca. En av mina favoriter som mittback :)
Barcelona Basselona
2013-07-24 13:35
Kikade lite på länken om Vergini nyss. Ser ju lovande ut i den, men får ingen uppfattning av hur snabb han är. I luften verkar han stabil på sitt huvudspel och positioneringen såg ok ut. Som många skrivit tidigare kan det säkert funka o ta in honom, men jag ser helst att ytterligare en mittback med mer rutin införskaffas.

PS: Fick för övrigt ett skönt samtal från familjen i Spanien igår "vilken tröja vill du ha, hemma eller borta? -Ta den ni tycker är snyggast, i år är båda lika fräscha!
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-07-24 13:34
Så som assisterande tränaren påpekade att Tata lever på fotboll och skulle kunna en fjärde division spelare i afrikanska ligan, så hoppas jag att han vet vad vi har för problem. Kan han inte locka till sig någon mittback med fantastiska ledaregenskaper från Sydamerika? Tänk er att värva en otroligt grym mittback för kaffepengar, för att sedan bli en av de bästa i världen.

Barcelona Diar Shekha
2013-07-24 13:31
@barcastuff: Schedule arrival new coach Tata Martino: Thursday 18:30 Photos at club offices, Friday 11:30 Contract signing, Friday 13:00 Pres conference
Barcelona Diar Shekha
2013-07-24 13:30
@barcastuff: Official: New Barcelona coach Gerardo Martino will arrive in Barcelona on Thursday and will be officially presented on Friday #fcblive Gött.
Barcelona The Reporter
2013-07-24 13:29
Lite off topic, men ville dela med detta. Vi skulle på bortamatch en gång och vi hade en brasse i laget, han som sitter längst ut. Han är Ricardo Santos bror, han som lirade i Kalmar ff och i Djurgården. Man får Neymar vibbar av detta klipp, haha :D
Barcelona Gabriel
2013-07-24 13:28
FCB DE "Tiden då det var lockande att gå till Barcelona är över" Ändå har vi köpt in världens största talang och mest eftertraktade talang i Neymar. Och ändå har Hummels flörtat med oss under hela säsongen. Du snackar bara dynga. finns inte en spelare på jordklotet som hade tackat nej till Barcelona. Ja, jävlar vad bra gjort av Bayern isånnafall. Vi kommer med ett fullt B-lag plus Messi och har inte en endaste försäsongsmatch i bagaget samtidigt som Bayern varit igång i flera veckor. Skulle vara pinsamt om Bayern inte vann idag.
Barcelona Hetfield
2013-07-24 13:27
Barcelona Hetfield
2013-07-24 13:27
Seriöst, varför kan inte Barcelona sälja spelare på det sättet? Om PSG hade kommit och sagt att de vill ha Messi och Iniesta så hade de skickat Zubi dit.

PSG: Vi ger er 150 miljoner euro för båda.
Zubi: 20 miljoner euro för båda och en golfsemester till Karibien för en person...*host*
PSG: Men en golfsemester är ju inte värd 130 miljoner euro...?
Zubi: I HAVE SPOKEN!
Det som är mest bisarrt är att konversationen och summan inte hade landat så långt ifrån det jag skrev.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-07-24 13:26
Riktigt skämmigt av vår ledning att vi inte kunde sälja Bojan för 20 miljoner euro den tiden innan han skulle lämna klubben under Pep. Men Barca har aldrig varit bra på transfers tyvärr.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-07-24 13:24
Madrid säljer dyrt för att de har byggt upp den här imagen om att man är på toppen av hierarkin om man spelar där. Därför kan de sälja sina nollor till priser av kvalitets spelare.

Herregud Götze och Neymar känns som värsta rånet. Jag vet redan om att Callejon och Albiol kommer floppa till och med Higuain. Men de måste betala Kakas lön på bänken 10 miljoner om året på något sätt hahaha :P
Barcelona Capitán - El tiburón
Själv ser jag mycket hellre att Tata plockar in någon mittback han själv har förtroende för och vet kan spela den fotboll han begär, än att Zubi ska leka expert och betala något jäkla överpris för en David Luiz som är osäkerheten själv.

Givetvis vill man hellre ha en mittback som redan etablerat sig i Europa. Men finns det inga alternativ under 35 milj € tycker jag det är bättre att köpa 2 billigare och yngre spelare.

Tycker inte heller vi ska belasta mittbackspositionen för våra defensiva brister alltför mycket. Förre säsongen agerade hela laget svagt i presspelet och det kollektiva försvaret vek ner sig vilket ofta lämnade mittbackarna ensamma mot 3-4 anfallare.
Barcelona LeoMessi
42 mille för higuain? Haha kronor hoppas jag. Han är i bästa fall värd halva den summan. Men man måste bli imponerad över summorna dom får sina spelare sålda för. 12 mille för albiol är otroligt! Killen är värd 1/10 del av den summan!
Barcelona Gabriel
2013-07-24 13:23
Real har gått minus 4M€ på deras värvningar av Isco och Illaramendi i och med deras försäljningar av Albiol, Callejon och nu Higuain (om det stämmer att han är såld, har inte orkat kolla upp det). Det är äckligt bra gjort av Florentino. Det enda som saknas är väl att de ska få in den där anfallaren de eftersträvar nu. Vem vet jag inte, tror de går all in för Suarez till slut.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-07-24 13:22
Andresito Tanken har slagit mig med! Det är helt sjuka siffror. Nästa års prio värvning bör vara Reals sportchef, haha.
Barcelona Hetfield
2013-07-24 13:21
Haha, stackars Napoli. Benitez håller på att med egen hand förstöra allt de har byggt upp, han gjorde samma sak med Liverpool.

Kan ni tänka er att med pengarna för Cavani så har man köpt Real Madrids b-lag? Albiol, Callejon och herr "jag behöver fyra frilägen för att göra ett mål" Higuain.
Annons: