/spanien/barcelona/forum/8010.aspx/spanien/barcelona/forum/8010.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca o Mort!
2013-07-26 13:58
Culee Har sett några matcher med honom, blev tipsad av en på ett annat fotbollsforum förra året och följde honom, Neymar och Bernard väldigt noga de matcherna jag sågi brasilianska ligan. Alla 3 verkar väldigt lovande.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-26 13:55
Han fick frågan om Vergini nu, men sa återigen att han först vill prata och lära känna övriga i laget lite.
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-07-26 13:53
Om nu alla är så säkra på att Cesc stannar förstår jag inte varför ni stör er på Uniteds fortsatta jakt. Det är väl bara en fördel om en av våra främsta CL-rivaler slösar sin tid på något som bara rinner ut i sanden? Och precis som några har varit inne på så är väl inte vår klubb kända för att stoppas av ett, två eller fem nej?
Barcelona Gabriel
2013-07-26 13:53
Journalist till Zubi: "Stämmer det att ditt förstaval var Luis Enrique?"
Zubi: "Mitt val var Tata!"

Haha, det där lät väl inte sådär jätte övertygande.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-26 13:52
BREAKING - #Chelsea trying to sign Brazilian CB Doria, is a precaution because negotiations between Luiz and #Barça are hot. [di marzio/sky]
Barcelona Culee
2013-07-26 13:50
Botafoga sägs ha en mycket lovande mittback vid namnet Doria.
Han är 18år, Kostar högst 10M. Chelsea sägs vara efter han.

Så en match där han spela o kan säga att han så mycket lovande ut.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-26 13:50
Nu har jag i princip fått svar på alla mina frågor.
Men vill gärna höra om han verkligen funderar på att värva denne Vergini.
Barcelona Gabriel
2013-07-26 13:48
Hetfield

Tack, precis min poäng. För all del, in med Vergini, han är ju billig och Tata verkar tro på honom så varför inte. Men jag ser inga argument till att hålla i pengarna och inte köpa in ytterligare en mittback. Det finns ingen här inne som kommer att få mig att tycka att det är rätt beslut.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-26 13:47
Trots det kommer säkert Uniteds pinsamma coach säga så här senare:

"Cesc Fabregas? Ongoing." Haha
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
Så, då kanske United kan ge sig nu?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
Jag tror att klubben går för 2 försvarare. Vergini och någon rutinerad back som närmar sig 30-strecket. Blaugrana91 (Barcelona) Underbart! Så skönt att höra att vår identitet under Pep-eran kommer tillbaka.
Tiki-Taka
2013-07-26 13:46
Bekräftat att FABREGAS IS NOT FOR SALE !
Barcelona Blaugrana91
2013-07-26 13:45
Bartomeu säger: spelar ingen roll vad United bjuder för Cesc, vi kommer nobba alla bud! Han är inte till salu!
Barcelona Culee
2013-07-26 13:44
Blaugrana91

Läste hela artikel, märkte att det var bullshit.
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-07-26 13:43
Jag tror inte Vergini blir den enda försvararen. Känslan efter denna PK är att det nog kan bli två. Men givetvis måste Tata skaffa sig en bild av truppen han har först.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-26 13:42
Martino (new coach Barcelona): "High pressure and winning the ball back fast are things we want to bring back to the team." #fcblive

Bra!
Barcelona Blaugrana91
2013-07-26 13:41
Med tanke på att denne Vergini typ kostar €0,7M vilket inte ens är kaffepengar för Barca, tuggummipengar skulle jag säga, så är det ju ganska logiskt att man värvar en till.
Barcelona Hetfield
2013-07-26 13:39
Barcelona Hetfield
2013-07-26 13:39
Jag tror att många missuppfattar kritiken mot Vergini. Han får mer än gärna komma, men inte på bekostnad av en stabil mittback som kan börja prestera direkt.

Om Martino vill chansa med mittfältet och anfallet så får han göra det, men försvaret är inte i den situationen att man har råd med en chansning. Om Vergini visar sig inte hålla så står man med exakt samma problem som man hade förra säsongen. Det är bara naivt, om inte väldigt korkat.
Barcelona Ronaldinho " fotbollsguden"
2013-07-26 13:37
Som några redan påpekat så är Vergini en chansning. Men det är Hummels, Agger och alla dom också. Dom enda som hade kommit rakt in o elvan och presterat är Silva och Ramos. Resten är chansningar och vi får hoppas på det bästa.
Barcelona Blaugrana91
2013-07-26 13:36
Culee

Sluta ta upp rykten från Daily Mail...

Cesc kommer inte lämna.
Barcelona Culee
2013-07-26 13:35
Glada??

”Fàbregas vill till United”
Cesc Fàbgregas har sagt till vänner att han vill till Manchester United, uppger Daily Mail. Uniteds tränare David Moyes har tidigare öppet bekräftat att United försöker köpa den 26-årige Barcelonamittfältaren.
(Daily Mail)
Barcelona Blaugrana91
2013-07-26 13:35
Han fick en fråga om en ev. värvning av en mittback, ville dock inte säga så mycket. Han vill först lära känna övriga spelare lite och höra och se vad som behövs.
Barcelona Arsenal
2013-07-26 13:33
@Culee:

Vem har sagt att han vill lämna?
Barcelona Blaugrana91
2013-07-26 13:33
Culee

Nej Cesc vill inte lämna och Barca vill inte sälja.

Sluta ta upp massa patetiska hittapå rykten från engelska skittidningar.
Barcelona Gabriel
2013-07-26 13:31
addeh När man hämtar in en mittback som är helt oprövad i Europa så är det alltid en chansning oavsett hur bra tränaren känner till honom, framför allt när vi pratar om en storklubb som Barcelona. Sen säger jag inte att jag är helt emot Vergini, vad jag däremot säger är att det vore bättre att köpa in 2 mittbackar istället för bara 1, det hade jag tyckt även om vi bara köpte exempelvis Thiago Silva. Sen när vi ändå pratar om chansningar så är i princip alla värvningar en viss typ av chansning, oavsett hur stora affischnamnen är. Det finns en hel del exempel på sånna. Zlatan till oss är en, Veron till United är en annan, även Mendieta när han gick till Lazio. Det finns fler exempel. Alla värvningar är en viss chansning, men det är en mycket mindre chansning att köpa en mittback som man redan vet håller europeisk klubblags och internationell landslagsnivå. Just därför anser jag Vergini vara en utmärkt värvning ifall han hade varit 1 av 2 mittbacksförstärkningar. Men jag kan inte se argumenten till att enbart köpa in honom när situationen varit som den varit i försvaret. Det här är inget tillfälle att hålla i pengarna. Jag vill att man en gång för alla går in med de vassa klorna på en redan etablerad världsmittback, jag är trött på alla experiment osv. Ja, Thiago Silva/Hummels/Vertonghen mfl kanske inte hade blivit en lyckad värvning, men det kan man aldrig veta och sett till vad man vet om dem och deras potential så är det en mycket mera säker värvning man hade gjort, med mindre risk. Jag står fast i att jag blir riktigt besviken på Tata om Vergini är den enda mittback han vill köpa.
Barcelona Culee
2013-07-26 13:31
Herr träben (fabregas) vill lämna, vi kmr få runt 30-40 eftersom United är desperata. Så sälja han!!

Även Verratti vill lämna PSG så köper vi han har vi en perfekt ersättare.
Tänk smart nu Rosell !
Barcelona Titooo
2013-07-26 13:29
Om det nu stämmer att Tata vill bara ha en mittback vilket verkar vara Vergini, så tror jag att han tänker så här: Han kommer att ha två spelare på varje position vilket betyder:

Valdes
alves-pique-puyol-alba
busi
xavi-iniesta
pedro-messi-neymar
____

pinto
montoya-vergini-barta-adriano
mascherano
s.roberto-song
alexis-cesc-tello

vad tycker ni?