/spanien/barcelona/forum/7910.aspx/spanien/barcelona/forum/7910.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2013-08-01 22:27
Då var man på plats nere i Barcelona. Äntligen kan man svalka av sig lite på hotellrummet med aircondition på full speta. Ser precis Pep bli intervjuad efter segern i Audi Cup. Det enda han vinner i år. :P Är det något ni vill jag ska hälsa Sandrusco när jag tar plats nära presidentboxen i morgon? :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-08-01 22:24
Alla gråter och skriver pinsamma saker så fort det händer något negativt med Barcelona och deras spelare. Alla hugger direkt, så fort tillfälle ges. Ett exempel är Sportbladet. Där alla tigger "likes".
Barcelona Barcelonistas
2013-08-01 22:11
Att döma ut Bayern redan nu visar att folk inte vet ett skit om fotboll. Jag menar ingen här inne utan ja syftar på andra forum.. Det här är träningsmatcher, Bayern är fortfarande världens bästa lag enligt mig.
Barcelona Messi-10
2013-08-01 22:02
Någon som har en länk till en sida där man kan följa lagens byten osv live?
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-08-01 21:51
Bayern påminner mer och mer om Barca under dåliga matcher.....Man har bollinnehavet, men skapar inte så mycket chanser. Mest sidledsspel.
BARCA-més que un club
2013-08-01 21:50
Negredo jaja go city sänk Bayern wannabe Barcelona ;)
Barcelona Massimo
2013-08-01 21:50
0-1 City Negredo Bayern kommer nog ha en mellan säsong tills dom får igång tiki takan på riktigt
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-08-01 21:49
Gött! 1-0 city!
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-01 21:48
Negredo imponerar, kyligt 1-0 för City!
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-01 21:40
Har alltid haft en förkärlek för Toni Kroos. Hade så gärna sett honom i våra färger. Han hade fått såna skottlägen i Barca att utnyttja sin magiska högerfot!
Barcelona Leo y Cesc
2013-08-01 21:36

Hallå allihopa ! Jag har ett problem med att köpa biljetter till Barca-Levante matchen och köpet godkänns inte.

Måste mitt kort vara anslutet som ett kreditkort endast?

Jag har Mastercard och räcker det inte med att kunna betala över internet direkt? För mitt kort är anslutet till internetköp men inte kredit.

Skicka gärna PM någon som kan detta.
Tack på förhand.
Barcelona Capitan (^.^)
2013-08-01 21:26
Förlåt för stavfel, skriver från mobilen. Om det är något ni inte förstod eller om en mening var lite felformulerad kan jag mer än gärna förklara för er så att det inte blir missförstånd.
Barcelona Capitan (^.^)
2013-08-01 21:21
La liga es blaugrana! (Barcelona) Du vet väl att det är förbjudet att klistra in inlägg från La Puta. --- Men, men... det han säger är trots allt sant (trots ironin). Man ska också ha i åtanke att Barcelona också spenderar riktigt stora summor på en spelare. Dock tycker jag att det inte är lika farligt när Barca och Madrid spenderar, då man vet att pengarna är intjänade själva av klubben genom sponsorer och andra hederliga medel (med undantag av de massiva lån Real har tagit från banken, som har minskat relativt de senaste åren). Angående värvningen av Bale ser jag inte Perez kunna klara av värvningen enbart på det vinster som klubben gjort, utan jag tror att han måste ta ytterligare lån och skuldsätta klubben ännu mer. Det positiva med Barca är iallafall att klubben börjat betala av en stor del av skulderna och gör stora vinster av sina egna idéer och sponsorer (inte ägaren). Jag skulle inte kalla Barcelona för en klubb som förstör fotbollen. Vi tillsammans med de tyska (och italienska) storklubbarna är de som olje klubbarna helst ska ta efter när det gäller FairPlay regeln. Självförsörjande klubbar som inte är beroende av sina oljeägare. Real Madrid är inte där än. När de väl börjat visa att de bryr sig om att betala sina skulder och inte fortsätta bygga på dem, då kan de ansluta sig till den här skaran och lämna PL/Ligue 1 gruppen. Dessa självförsörjande klubbar har gjort sig förtjänta av att spendera och därför är det en lite skamligt att säga att en klubb som Bayer München förstör fotbollen.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-01 21:11
Swansea - Malmö, gäääääsp känns som jag kollar på en Real match. Bara omställningar dom inte leder till något...
Barcelona MabastB
2013-08-01 21:10
Kompany är rena väggen just nu mot Bayern...
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-08-01 20:19
Isco (Real Madrid) 2013-08-01 19:53 Sålänge oljeklubbarna blir fler så kommer det bli svårare att behålla spelare. Sorgligt när man tänker efter. Hahaha herregud, säger en supporter till en klubb som ska betala 1 miljard för endast EN spelare.
Barcelona Busquen
2013-08-01 20:18
@Treyh:

Jag håller med dig om att han inte är exceptionellt långsam, men jag tycker, utifrån det jag sett, inte att han är tillräckligt snabb. Och att han inte förlorar många löpdueller i Dortmund säger tyvärr inte mycket om huruvida han klarar löpduellerna i Barca. Det är en enorm skillnad att spela i ett omställningslag (Dortmund) och att spela i ett lag som ständigt utsätts för omställningar (Barca). Det ställs helt andra krav på försvarare i Barca än i klubbar med helt annan spelstil.
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-08-01 20:14
Känns som att Real kommer värva Hummels om inte vi slår till de kommmande säsongerna.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-01 20:11
Tello helt klart med nytt kontrakt. 2018 med en utköosklausul på 25M euro. Tråkigt att man inte kunde boosta upp klausulen lite mer.. Även om han inte är värd det så vet man ju aldrig med dagens marknad. Så lite tråkigt!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-08-01 20:09
Thiago tillbaka i Bayerns startelva mot City.
Kommer spela med Kroos och Schweini framför sig på mittfältet.

Pep ställer upp med bästa laget och Martinez som mittback.
Känns inte som att han vill förlora ännu en final :P

Matchen börjar 20.30 - stream i länktips.

Sorry för off-topic, delvis i alla fall...
Barcelona Treyh
2013-08-01 19:51
@Busquen:
Hummels är ingen sniggel direkt. Visst, han är inte lika snabb som Thiago Silva. Men vilken mittback är det? Ferdinand, Vidic, Kompany, Barzagli, Lucio etc är inte direkt kända för att vara "snabba" heller, men de har andra egenskaper som utmärker dom (i deras prime) Jag blev sjukt imponerad av Hummels i den tyska supercupfinalen mot Bayern Munchen senast (laget som vi förlorade med 0-7...) och även hans två matcher mot våra värsta rivaler Real Madrid. Han förlorade inte en enda ren löpduell i nån av matcherna. Iofs så hamnade han sällan i nån på grund av hans position-spel. Jag hade koll på honom hela tiden. Så skulle inte säga att han inte är tillräcklig snabb. Det känns lite frustrerande att han prata gott om Barcelona i varenda intervju men det nappar inte för våran ledning. Tror mig han gillar våran klubb det är bara kolla på länktips =)
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-08-01 19:33
Diar Shekha

Hahaha det här blir bara mer och mer komiskt. Jag har sagt det sen dag ett, vi kommer starta säsongen med mascherano och pique som mittbackspar.
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-08-01 19:33
Diar Shekha

Hahaha det här blir bara mer och mer komiskt. Jag har sagt det sen dag ett, vi kommer starta säsongen med mascherano och pique som mittbackspar.
Barcelona Busquen
2013-08-01 19:23
Visst. man kan gräma sig över att vi inte knutit an en (förmodat, men inte helt säkert) lyckat långsiktig lösning som Marquinhos. Men Marquinhos var knappast något optimalt alternativ i nuläget. Vi behöver en mittback som är jävligt bra redan nu, t.ex. Silva eller Luiz, och inte någon som om två-tre säsonger kan dominera vår backlinje. Som det såg ut förra säsongen behövs en världsklassback, och där är inte Marquinhos i nuläget. Hummels är det, men förmodligen inte i Barcas backlinje. Det behövs en snabb mittback.
Barcelona Shanghai - Gerardo "Tata" Martino
2013-08-01 19:14
@barcastuff: Official: Barcelona will play the 2nd game of the Liga, away against Malaga, on Sunday 25 August at 21:00 #fcblive
Barcelona Diar Shekha
2013-08-01 19:11
Det sägs att Santiago Vergini har gått på lån till Estudiantes. Nu har vi tappat våran "plan" B också. Bra jobbat........
Barcelona san_miguel
2013-08-01 18:45
@Smogen:

Jag är inte alls besviken på resultatet i turneringar och liga men rent spelmässigt så var de ett eller ett par steg bakåt jämfört med säsongerna innan.
De kan mycket väl bero på en viss mättnads känsla i truppen som Tito ej fick chansen pga av cancern att fixa till.
Barcelona Smogen
2013-08-01 18:34
Gött att "klubben gick ned" sig förra säsongen när man tar poängrekord i ligan och kommer till semifinal i CL. Dåliga krav folk har...
Barcelona Blaugrana són els colors!
2013-08-01 18:29
Zamboza

Jag kan absolut hålla med dig om Hummels, skulle t.om ta honom före än David luiz, men nu är det så att vår blinda styrelse inte ens är intresserade av honom..
Barcelona Zamboza
2013-08-01 18:10
@Blaugrana són els colors!:

Zubi är vi nog alla överens om. När det gäller Luiz och Agger så är det 2 duktiga mittbackar, men som jag av olika orsaker inte vill ha. Agger närmar sig 30, samt priset och skadorna. När det gäller Luiz så kommer Chelsea och Mourinho göra allt så att vi betalar ett överpris. Det är tyvärr inte mycket att hurra för med den nuvarande styrelsen. Hummels känns klockren. Han kanske är lik Pique i spelstilen, men så mycket bättre på allt. Den dan han tröttnar på Dortmund kommer han hamna i någon storklubb i England eller kanske i Bayern. Då går vi miste om en grym back, precis som med Verthongen.
Annons: