/spanien/barcelona/forum/7875.aspx/spanien/barcelona/forum/7875.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NeymarMessi
2013-08-17 17:40
Nej tack till en mittback värd 500 miljoner. Vi väntar till januarifönstret. Macherano - pique får duga. Sen har vi bagnack ( som jag tror blir en världsback i framtiden) bartra och song o puyi som backup. Längar till imorgonkväll som fan!!!
Postat via SvenskaFans-appen
BARCA-més que un club
2013-08-17 17:37
Stakars Arsenal ligger under hemma mot Aston villa med1-2 ja det kanske inte blir nån titel detta året heller med för Wenger lol. !!!!
Barcelona the cameroonians
2013-08-17 17:30
Angel Maria Villar, presidenten för spanska ligaförbundet, har planer på att införa ett playoff-system där de åtta främsta lagen efter ligaspelet ska spela en utslagsturnering för att där kora ligavinnaren - ungefär som i hockeyn alltså.

Han menar att konkurrensen snedvridits på senare tid och att det inte finns någon spänning kvar.

Vad säger ni, hade det gynnat ligan? Eller är problemet egentligen ett annat?
Barcelona Nesto
2013-08-17 17:24
B guden

Ja precis!
Kolla på trippelsäsongen, visst hade vi en pique i toppform, en yngre puyol,
Godduglig Marquez, en caceres som nyss blivit prisad till årets unga
Mittback, milito, som förvisso var väldigt skadedrabbad och även ett par ynglingar (muniesa+bartra) som knackade på dörren.
Lägg till yaya som kunde agera mittback.

Nu då? En gammal puyol med slitna knän, pique som ägnar
Mer tid åt Twitter och dyligt än fotbollen.
Nå vem mer? Juste. Mascherano som är mittfältare och en äldre bartra som
Inte är bättre än för 2 år sedan.
Ge ynglingar förtroende direkt. Orkar inte att de ska få 2 cdr
Matcher om året. Skiter fullständigt i om de begår misstag. Man lär sig!
Köp in hummels också för Guds skull.
Barcelona Nesto
2013-08-17 17:24
B guden

Ja precis!
Mittback, milito, som förvisso var väldigt skadedrabbad och även ett par ynglingar (muniesa+bartra) som knackade på dörren.

Barcelona Nesto
2013-08-17 17:23
B guden

Ja precis!

Barcelona Smogen
2013-08-17 17:12
Tata verkar i alla fall inte se Song som mittback och är Puy frisk så kanske vi klarar oss. Problemet är väl att det inte finns någon vettig människa som skulle våga lita på att Puyol håller en hel säsong? Vem ska man värva i vinter i så fall? Jag räknar med att alla CL lag är ute ur frågan för vi vill väl ha någon som kan spela CL. Om man sen inte betalar en eventuell utköpsklaus för någon spelare så finns det väl heller inget topplag i de större Europeiska ligorna som släpper en back i vintern? Så, antingen får det bli från ett mittenlag i en stor europeisk liga, alternativt från sydamerika eller något så rötet som skandinavien. Vad tror ni?
Barcelona Gabriel
2013-08-17 17:08
Smart att invänta till vinterfönstret för att köpa en mittback. De bästa mittbackarna har då spelat i CL och kan i så fall inte delta i den turneringen med oss.

Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2013-08-17 17:02
What I’m saying is that if ‘Puyi’ is OK, then with Piqué, Bartra, Mascherano and Adriano or Busquets we’re fine. And if something happens, we have the winter transfer window in three months’ time”. : Tata martino

Kommer nog ingen mittback.
Barcelona petersays
2013-08-17 16:49
"Kan det vara så att Mascherano lite i det tysta är på väg till Napoli och att vi då går för Mangala eller tom även Otamendi?"

Det skulle jag inte vara ovilligt inställd till faktiskt. Intressant.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-17 16:49
Thiago in för Bayern för er som vill se.
Barcelona Rambla~
2013-08-17 16:45
Puerta Där har du länken, från Uefa. Kanske läge att lära sig googla lite? Den var väldigt lätt att hitta. :)
Barcelona Barcelonistas
2013-08-17 16:42
Himne Barcelona - snälla öppna ögonen och sluta lek som om du vet allting, jag kritiserade ledningen och det med all rätt. Ska du skriva något skriv då något som förr vidare konversationen, ditt inlägg vara bara tänkt för att provocera mig!.
Barcelona Rambla~
2013-08-17 16:37
Haha, den sopiga polacken i Arsenal har värre utflykter än Pinto utanför straffområdet när han leker spider-man. :P
Barcelona Antonio Puerta
2013-08-17 16:18
Hej grabbar!

Kan någon länka där Thiago Alcantara blev tuneringens bästa spelare vill gärna ha länk till det också.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2013-08-17 16:06
Att han ens trodde att han skulle gå in i Bayerns trippelvinnande lag bara sådär är oerhört naivt. Same shit different team.
BARCA-més que un club
2013-08-17 16:01
@Blaugrana són els colors!:

Hoppas han lär få göra det framöver också
han kan lika gärna ruttna där.!!!
2013-08-17 15:01
Thiago får alltså bänka igen mot Eintracht Frankfurt. Poor little thing.
Barcelona Treyh
2013-08-17 14:59
Jo det är nog lika bra som du säger. Kommer det så bli det en bra överraskning men annars kan vi ej göra så mycket. Vi får hoppas på det bästa. I så fall vill jag att Tata spela Barta från start och ge honom förtroende för att kunna växa. Han ska spela 90 minuter efter 90 minuter varje helg, även när han gör lite misstag så ska han känna att han har förtroende. Funkar det verkligen inte så får väl Macherano spela mittback.

@Blaugrana són els colors!:

Barcelona Rambla~
2013-08-17 14:57
Júnior - Culé hasta la muerte Rosell ägde företaget som tog emot pengar för att ha arrangerat en vänskapslandskamp mellan Bra och Por. Förfalskade dokument, ett arrangemang som andra företag inte fick vara med och bjuda på som lagen kräver, luktar korruption lång väl och jag ser inte hur han inte skulle vara inblandad. Kan han verkligen slingra sig ur det här? Vi kan trösta oss med att han inte var Barcas president vid tillfället så klubben har ingen skuld i detta men det är illa nog. När det gäller att rösta bort honom måste en långvarig medlem samla ihop en massa röster (underskrifter), jag minns inte hur många det öär, för att sen lägga fram det hos församlingen så att de kan rösta om det. Mer än 66% av de som röstar måste vilja ha bort honom som president. Skulle något sådant ske nu mitt under säsongen skulle det nog skada laget mer än att höra någon nytta.
Barcelona Treyh
2013-08-17 14:56
Hummels är den enda mittbacken som även hade gett oss en dimension i anfallsspelet med sina precisa passning. Kolla på länktipset. Han hade t.ex kunna slå långa bollarna mot Neymar, Messi, Tello o Sanchez när vi leder och motståndarna flytta upp och även avgörande passning diagonalt när vi är i motståndarnas planhalva.
2013-08-17 14:52
Gör er själva en tjänst och släpp hoppet om en ny mittback. Jag släppte hoppet 1 aug då det redan va kört i min mening. Har mått bra sen dess och hoppats på det bästa. Många glömmer Puyols värde för laget, med en Puyol som kan hålla sig frisk kan komma och bli en rejäl tändning för laget, bättre ledare kan man inte hitta, men då måste han som sagt hålla sig frisk. Och det där med att Tata får igång dom äldre spelarna kan ha ett riktigt påverkan hos Puyol. Som sagt släpp hoppet om ny mittback och lita på Puyi och Tata. #inpuyiwetrust.
Barcelona Treyh
2013-08-17 14:48
Well om Messi vinner i år så kommer vara samma wine som när Messi vann över Sneijder (när denna vann tripeln) Haters kommer säga att Uefa, Fifa, Nato, Bris och FN är korrupta pga Messi vinner, när de inte förstår att det är förbundskaptener, lagkaptener och utvalda sportjournalister som rösta.

@Acrobat:

Barcelona Treyh
2013-08-17 14:44
Nog för att Pique gott ner sig men jag tycker ändå att han vinner de flesta nickdueller. Jag kan inte komma på nån missad luftduell som han förlorat och som resulterat i mål för motståndarna- Men länka gärna nått sådant mål jag kan ju ha fel. Däremot så vet jag ett dussin mål som vi släppt in pga Alves och Macherano har kommit till korta.

@RonaldinhoGaucho!:

Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-08-17 14:42
1.70-ligan - köp en back, tack

Utmaningen tagen!
:P
Barcelona Barieta
2013-08-17 14:41
Hoppas verkligen man inte släpper Mascherano till Napoli. Hade varit bättre och släppa Song och flytta upp Mascherano till mittfältet om nu Mangala eller Otamendi värvas. Mascherano är guld värd med sin inställning.
Barcelona Acrobat
2013-08-17 14:38
Ribery (Bayern): "Best Player in Europe award? Messi and Ronaldo certainly scored more goals last season, but I won the treble." [sportbild] Grattis Ribery till en stark laginsats. Individuellt har du dock en bit kvar. Hur svårt ska det egentligen vara att skilja på laginsats och individuell skicklighet? Visst har Ribery betytt mycket för Bayerns framgångar, men han ÄR INTE lika bra som Messi eller Ronaldo. Och när det handlar om Barcelona och deras chanser att kunna vinna CL nu när man inte värvar en mittback, så är det självklart att Barcelona kan vinna CL med den truppen man har! Det räckte till semifinal förra året med samma backlinje man har nu, samtidigt som anfallsspelet var under all kritik. Får man bara igång anfallet igen och kan hota mer framåt så kommer man att göra fler mål än man släpper in. Det gäller bara att skadorna blir frånvarande. Så katastrofalt som många vill få det till är det faktiskt inte. Barcelona står inte och faller med en enda spelare. Fotboll handlar om mycket mer än så.
Barcelona Smogen
2013-08-17 14:36
Jag tyckte vi hade en rätt tunn trupp förra året, vad gör man då under transferfönstret? Jo, man köper Neymar och säljer/ger bort Villa, tappar Thiago till vår kanske största CL konkurrent och sparkar ut Abidal på ett riktigt vidrigt sätt. Så trots att vi värvat kanske världens mest eftertraktade spelare så ger jag vår silly en svag tvåa i betyg. Det är ju fortfarande ett tag kvar på silly så finns ju fortfarande hopp.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-08-17 14:31
hetfield

puyol är den ända med bra huvudspel i laget, om du tkr att pique har bra huvudspel så har du fel, att han har bättre huvudspel än alves alba och masken ja det har han , men han är fortfarande riktigt dålig på huvudet med tanke på den längden och fysiken han har
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-08-17 14:30
En sak Madrid har alltid varit bättre än oss på har varit att värva tidigt och göra en bra försäsong. Något vi har sugit Babian päls på. Vi värvar alltid en spelare tidigt eller 2 spelare sent in på säsongen som kommer in i laget helt fel och försäsongen görs i antarktis och nordpolen för eskimåerna betalade bäst. La liga kommer vi vinna utan problem på grund av klassen i la liga håller inte men vi kan glömma CL. Backlinjen håller inte även om laget hade pressat för kung och fosterland. När vi var framgångsrika pressade vi självklart samt att vi hade ett utomordentlig mittbackspar i Pique och Puyol som formade en mittbackspar värt namnet VÄRLDSKLASS.
Annons: