/spanien/barcelona/forum/7829.aspx/spanien/barcelona/forum/7829.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-08-12 15:13
Alves: "David Luiz? The problem is not him wanting to come, but Mourinho will not want to make us stronger. It's almost impossible." [md]

ALVES VILKEN PERSONLIGHET! VOTE FOR PRESIDENT :P
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-08-12 15:11
Tycker att vi ska slänga alla listor i papperskorgen och sluta lyssna på vad som talas utanför planen. Det viktiga är prestationerna på plan ... och inte vad Usain Bolt, som inte ens sysslar med fotboll, tycker.

Alla tycker olika. Vad som är säkert är att Messi är tidernas bästa fotbollsspelare (to date) vare sig man vill eller inte och han har ca 7-8 (!) år kvar att prestera på samma nivå. Det kan ingen ta ifrån honom, Att ta upp Messi och jämföra honom med spelare som redan har lagt skorna på hyllan är ett bevis i sig hur stor han har blivit på extremt kort tid. Det kan ingen annan levande (eller död) fotbollsspelare vifta med. Det är något man förtjänar efter att ha tystat alla tvivlare på fotbollsplanen år ut och in. Sitt och njut istället för att bekymra er om vem som är bäst när svaret är det enklaste av dem alla: Lionel Messi.

End of discussion. Over to something else.
Barcelona Hetfield
2013-08-12 15:09
Jag säger det här med all respekt, men Messi hade dansat av de gamla ikonernas byxor i jämförelse.

Fotbollen är så mycket bättre och större än vid den tiden Zico, Beckenbauer (osv) hade spelet. Nivån på fotbollsspelare och standarden på klubbarna är betydligt större. Det går inte längre att gå ut i paus och röka, sen jogga in i planen och göra ett par mål. Sätt Messi under 60-talet så hade han fått resten av spelarna att framstå som amatörer. Det här är inget arrogant, utan mer att allt har sin betydelse i deras respektive tider. Pelé är rätt så irrelevant i dagens fotboll, likt Messi kommer att vara om 40 år då hans rekord kanske inte är lika imponerande. Messi är den bästa spelaren genom tiderna på ren individuell skicklighet.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-08-12 15:08
"Landslagsuppehållet" kunde för en gångs skull inte komma vid ett bättre tillfälle! Nu kan förhoppningsvis Alves och Neymar påverka Luiz, Alves gjorde ju sitt i Neymars fall och Neymar är en inflytelserik kille. Alves har idag i en intervju redan förklarat att han vill ha Luiz i Barca.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-12 15:06
Spelare som Messi och Iniesta tog fotbollen till en helt annan nivå om vi ska kolla dom senaste säsongerna. Anledningen till varför Barca har varit och är så bra är pågrund av dessa även om alla spelare har bidragit. Men det är dessa två som har stuckit ut mest i vad det gäller den avgörande rollen, det är dom som har stått för dom individuella prestationerna för Barcelona.

Detta är något man inte får glömma, nivån som dessa 2 spelare har haft senaste säsongerna har varit löjligt bra.
Barcelona Barcelonistas
2013-08-12 15:00
Snälla Pele spelade på Dinosauriernas tid jag finner det högst osannolikt att han hade klarat sig i dagens topp fotboll. För att ta Iniesta så är det en ny version av Zizou, bättre snabbare osv.

Maradroga, Pele, osv räknar jag inte ens med, då jag anser att fotbollen inte höll någon vidare kvalite. Ta en spelare som Di Stefano som vann 4-5 Cl titlar på 50 talet? Hur hög kvalite var det på Cl då?.

Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-08-12 15:00
Allt över 15 miljoner euro är ett överpris för Agger tyvärr även det känns för mycket. Efter Song är jag beredd på det värsta.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-12 14:54
Håller med om att sådana här listor är högt subjektiva. Handlar mycket om ens egna minnen, vilken tid man är uppväxt i och vilka spelartyper man gillar. För mig kommer alltid Ronaldinho vara störst, finns ingen annan som honom. Han fick mig att älska både fotboll och Barcelona. Dock drar han utan tvekan det kortare strået i en jämförelse med Messi när man nu tråkigt nog ibland måste vara objektiv.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-12 14:40
Man måste kunna skilja på bäst och störst. För egen del finns det inga tvivel om att Leo Messi sett till kvalité är den bästa fotbollsspelaren genom alla tider. Fyra guldbollar i rad, bäst och nyckeln i ett av de bästa lagen genom tiderna, tre CL-vinster varav två där han var både turneringens skyttekung, bästa spelare och avgjorde finalerna. Sex ligavinster. har jag inte ens nämnt alla målrekord men de mest osannolika är väl 91 mål på ett kalenderår och Fc Barcelonas meste målskytt någonsin vid 25(?) års ålder. Det sjukaste är att killen är 26 år. Utöver alla mål så är han en av de som producerar mest assist i fotbollssvärlden, den som bjuder på de sjukaste dribblingarna, snyggaste målen, de mest magiska passningarna och den som är nyckeln bakom Barcelonas världsrevolutionerade fotboll.

Messi är helt klart den bästa klubblagsspelaren genom tiderna, om man kan säga så, och det är där den bästa fotbollen spelas så med andra ord är han bäst. En spelare som Zidane däremot, överlägsen stjärna för sitt land där han på egen hand avgör en VM-final och tar sitt landslag till deras första VM-guld. Två år senare leder han dem EM-guld. Sex år senare är han som 34-åring återigen bäst i ett VM-slutspel. Många kan tycka att han är störst. Samma sak med Maradona som tar Argentina till ett VM-guld efter flera magiska prestationer. Många kan tycka att han är störst. Jag kan köpa det.

Jag hoppas för Messis skull att han gör en superturnering nästa sommar och att Argentina går långt. Han har förmodligen en, max två VM-slutspel på toppnivå kvar och vare sig vi vill det eller inte så är det ett faktum, för att allmänt ses som den störste genom tiderna behöver han ett VM-guld. Även om nivån i CL är snäppet vassare är det alltjämnt den största turneringen det går att vinna som fotbollsspelare.
Barcelona Cedqvist
2013-08-12 14:39
@Gabriel:

Agreed, lite därför idén med att jämföra fotbollsspelare på såna listor är en fråga om personliga favoriter snarare än fotbollskunskaper. Det är ju svårt nog att avgöra vem som ska vinna Balon d'Or varje år, och då har vi ändå ett begränsat antal spelare i ett begränsat antal tävlingar och serier...
Barcelona Rambla~
2013-08-12 14:38
Jag förstår inte vitsen med att göra dessa topplistor? Vad är det man vill/ska bevisa med det? Personligen är det bara tröttsamt att läsa. Nu hoppar jag visserligen över dessa inlägg så det stör mig inte så värst (folk får skriva vad de vill) men jag förstår som sagt inte innebörden med att skriva dessa listor.
Barcelona Gabriel
2013-08-12 14:34
Det märks att många här inne är helt insnöade på dagens fotbollsspelare och inte har vidare bra koll på gamla spelare. Hur kan man strunta i att nämna spelare som Maradona, Pele, Zico, Di Stefano, Cryuff, Bobby Charlton, Beckenbauer, Fachetti, Maldini, Eusebio, Boniek, Dasayev, Yashin, Moore, Platini, Puskas, Best, Baresi, Garrincha, Kahn, Gento. Det finns så många fler. Jag säger inte att Zidane, Ronaldinho, Iniesta, Messi mfl inte hör hemma på en sån lista, men man får inte glömma alla innan deras tid.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-08-12 14:19
Barcelonistas (Barcelona) 2013-08-12 13:42 Capitan - haha lugna dig nu lite jag sa att han inte är den bäste genom tiderna där håller jag Messi som nummer ett. Zidane är enligt mig topp 10 genom tiderna inget snack om saken men att han skulle vara bäst är att överdriva enligt mig. 1. Messi 2. Ronaldo Brasse 3.Ronaldinho 4.Iniesta 5. Zidane Inlägget som jag skrev var inte riktat till dig, men ok. Jag respekterar din åsikt, men för att ge lite perspektiv till dig svarar jag följande: I din "topp fem lista" finns det fyra spelare som har haft ett förflutet/nutid i FC Barcelona. Då frågar jag dig om du någonsin har bevittnat fotboll utanför Barcelonas radar förutom turné sammanhang som tex CL? Brukar du följa italiensk eller engelsk fotboll? Skulle Francesco Totti eller Del Piero vara med i din topp tio lista genom historien? Jag tvivlar starkt på det... eftersom att du troligtvis aldrig sett dem spela i sin bästa form eller så har du aldrig tittat på den italienska ligan. För mig har inte Messi bevisat tillräckligt i landslaget för att bli klassad som världens bäste spelare vid bara 26 års åldern. I VM 2010 lämnade han turneringen med 0 gjorda mål, dock var han bara 23 år och alla förväntade att han skulle bära hela laget till triumf. Det är en astronomisk press han utsätts för vid en så ung ålder. Inte ens Zidane, Iniesta, Ronaldinho sågs vid den åldern som den bäste genom historien, men enligt många så är de det idag. Just nu är det för tidigt att säga det, men om några år? Ja. Då kommer Messi att vara nummer ett för mig, precis som för dig.
Barcelona Massimo
2013-08-12 14:06
För mig är Messi den bästa genom tiderna. Vissa av grejerna han har gjort som t.e.x 91 mål på ett kalender år ska fan inte gå och göra i dagens taktiska fotboll. Han vinner skytteligan i cl 4 år i rad, jaa ni vet resten. Grabben är bara 26!!!! När han har lagt skorna på hyllan kommer han att vara nummer 1, ingen snack om saken.
xaviiniesta
2013-08-12 13:44
Hur tycker ni försäsongen har sett ut? Jag har läst på många sidor/blogg där många kritiserar laget och tror att vi kommer vara sämre än förra året och dem tror inte på neymar och Tata ska lyckas fullt ut! Vad tycker ni??
Barcelona Barcelonistas
2013-08-12 13:42
Capitan - haha lugna dig nu lite jag sa att han inte är den bäste genom tiderna där håller jag Messi som nummer ett. Zidane är enligt mig topp 10 genom tiderna inget snack om saken men att han skulle vara bäst är att överdriva enligt mig. 1. Messi 2. Ronaldo Brasse 3.Ronaldinho 4.Iniesta 5. Zidane
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-08-12 13:17
För mig är dessa herrar de bästa genom tiderna: 1. Zidane 2. Iniesta/Messi 3. Ronaldo El Phenomeno 4. Beckenbauer 5. Buffon För mig är det en skam som Barcelona och fotbolls supporter att man inte kan inse Zinedine Zidanes storhet. Han var ett geni, en filosof när han klev på den gröna mattan oavsett om färgen på tröjan var vit, blå eller svartvit. Det går inte att beskriva honom på planen, det är bara att se på och njuta. Iniesta håller jag som tvåa, tätt bakom Zidane. Han har en ganska liknande spelstil som Zidane. Dock tycker jag att det är mer underhållande att se Iniesta spela. Andres har burit det spanska landslaget de tre senaste stora mästerskapen. Jag vågar t.o.m säga att han har burit FC Barcelona de senaste åren. Till skillnad från Messi så har Iniesta en förmåga, likt Ronaldinho, att höja sina lagkamrater. Dessutom så vann vi CL 08/09 tack vare hans mål mot Chelsea. Han avgjorde en VM final och har aldrig lämnat en landslags turnering utan att bli utnämnd till matchens lirare minst en gång. Jag önskar att när Don Andres lägger skorna på hyllan så kan jag sätta honom som nr 1 på min och resten av världens lista. Messi... ni vet redan varför. Den enda anledningen till att han inte är nummer ett på listan är för att han inte har vunnit någon stor titel på internationell nivå, förutom OS. Dock tror jag att han kommer närmre VM titeln i år. Han är trots allt 26 år och kan uppnå MYCKET mer. Beckenbauer är världens bästa mittback genom tiderna enligt mig och har Ronaldo måste vara en av de bästa anfallarna genom historien. Han gjorde alltid mål oavsett form och hade en teknik som vissa bara kan drömma om. En fantastisk spelare som är en favorit trots att han senare gick till Real. Buffon är väldigt underskattad när det kommer till vilka som är bäst. Han har varit en av de viktigaste stommarna i Juventus historia sen han kom till klubben. Han har i princip burit Juve i de 2 senaste scudetton. Han och Del Piero var en av de viktigaste spelarna i Juves era i tidiga 2000 talet. Buffon och Cannavaro var VM:s bästa spelare 2006 och han blev nominerad till Balon d' Or samma år. Han och Pirlo var Italiens och en av EM:s bästa spelare 2012. Buffon har åstadkommit otroligt mycket och förtjänar ett erkännande. Casillas är också en spelare som är en av de bästa genom tiderna, men inte top 5. Iker är också en viktig spelare i både La Roja och Real, men skillnaden är att han alltid har haft en i princip stjärn späckad backlinje och elva. Ursäktar på förhand om det är lite felstavning och konstiga meningar, skriver från mobilen.
Barcelona Rambla~
2013-08-12 13:12
Det kommer knappast fler nyheter om David Luiz idag. Han är på landslagssamling med Brasilien och vägrar prata om klubbrykten.

Chelsea defender David Luiz has been strongly linked with a move to Barcelona, but the centre-back who is away on international duty with Brazil ahead of this week's friendly with Switzerland is refusing to talk about any possible switch to the Camp Nou.

- I will only talk about the national team because this is all I can think about when I come here, that's how I think. It was like this in Brazil during the Confederations Cup, and it will be like this here. You (press) can try everything but won't get anything from here.
Barcelona FCBlaugrana
2013-08-12 13:10
Läsarna på Sport är eniga i alla fall. 81% har röstat nej på om Barca ska höja budet på Agger.
Barcelona fc__Barça
2013-08-12 12:52
Läste en intervju med Agger för några månader sedan där det handlade om vad han skulle göra efter karriären. Då berättade han att han hade övervägt att lägga av pga skador och han sa också att han kommer troligtvis sluta i tidig ålder. Det anser jag är ett stort minus, han är skadebenägen och vi kommer troligtvis inte få en krona tillbaka även fast vi trologtvis får betala överpris för honom
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-08-12 12:33
FCBlaugrana (Barcelona) Hoppas det, och hoppas att Alexis kmr igång med minst15 mål
Barcelona Rambla~
2013-08-12 12:19
"Barcelona B will play tonight at 21:00 their 6th and last friendly game of the pre-season, away against 5th division team Banyoles."

Vad håller Eusebio på med? De möter ju bara en massa skräplag från Segunda B, Tercera och ny även div 5. Vad är vitsen med att möta lag från de lägre ligorna hela tiden?
Barcelona Rambla~
2013-08-12 12:10
Agger 29 år i december. Även om kostnaden inte är så hög så är det en Villa-värvning på nytt. Om 3 max 4 år så är han värd max 1 till €2m. Vi lär ju knappast kunna sälja honom vidare sen. Lägg till hans skadehistorik, jag läste någonstans att han är Liverpools mest skadade spelare genom tiderna, så är frågan hur mycket får vi ut av en Agger? Vad är vitsen att värva en kortidslösning där risken är stor att han befinner sig i sjukstugan stora delar av säsongen. Det räcker med en oviss Puyol.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-08-12 12:09
Hetfield Att han måste anpassa sig råder inga tvivel om han skulle anlända. Men han har faktist lugnat ner sig från sin debut säsong i pl där han var tok för brysk. Kan man tygla honom utan att det hämmar hans spelstil? Jag tror fan att det går om man går på magkänslan. :) Sett till utvecklingen på honom har bryskheten minskat, att han sen inte är världens mest finslipade försvarare sett till att försvara har han all tid i världen att bättre på. Att ens kollega som inte följer fotboll nånting frågar vilken back det blir säger bara den tiden jag spenderar på att läsa och skriva om detta. :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-08-12 12:05
Jag ser gärna David Luíz eller Vertonghen men inte Agger. Det köpet hade kännts helt onödigt, då är det lika bra att satsa på det vi har.
Barcelona Hetfield
2013-08-12 11:50
Jag har tittat lite extra på David Luiz. Jag kan bara säga att han kommer att få stora problem i Spanien, likt Zlatan fick. David Luiz smällar på utan att ens tänka på konsekvenserna, och i en liga där domarna är väldigt känsliga så kommer han att få väldigt många varningar. Sen så tycker jag att David Luiz är individuellt en av de bästa mittbackarna i världen, men en rätt så dum fotbollsspelare som behöver en klok spelare bredvid sig.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-12 11:14
Jag har inget emot varken Agger, Vertonghen eller Luiz. Blir glad oavsett vem som kommer nu, men jag tycker ändå vi borde snegla lite på Sakho också som är ett riktigt kap prismässigt. I alla fall om man jämför med övriga herrar.
Barcelona Barca Barca
2013-08-12 11:05
Jag tycker Agger är grymt bra köp, men bara affären inte landar på allt för stora summor. Många här på forumet som underskattar Agger. Hade Agger hetat Fernandinho eller Robertinho och varit från Brasilien och spelat för Vasco Da Gama så hade många höjt honom till skyarna.
Barcelona Acrobat
2013-08-12 11:03
Inne på Chelseas forum skriver dom att Luiz har tagit bort beskrivningen "Chelsea- spelare" från sin Twitter. Det är väl bara hoppas att det betyder någonting.
Barcelona CuleForLife!
2013-08-12 10:46
Agger är underskattad, jag tror framförallt han skulle kunna få ordning på Pique. Agger är stor, stark, ganska snabb, men framförallt är han en tekniskt väldigt duktig spelare. Klart att en spelare som Sakho hade varit bättre över tid, men om Agger är det "enda" alternativet enligt ledningen, så blir jag mer än nöjd bara det ordnas. Sen om Liverpool är villiga att sälja sin bästa back, är en annan sak.
Annons: