/spanien/barcelona/forum/780.aspx/spanien/barcelona/forum/780.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar N11
2017-05-01 16:32
According to a report of L’Equipe, PSG owner Nasser El Khelaifi is not going to listen to any offer for the alleged Barca target Marco Verratti whose transfer value is believed to be exceeding € 80 million.

FCB- Culé master
2017-05-01 14:40
Bara jag som störde mig på när Mascherano sa att Messi är större än klubben? vet inte men har inte kunnat släppa det där, inte bra när man säger sånt. Ingen är större än klubben.
Barcelona the cameroonians
2017-05-01 14:09
Zaviolah Löner är alltid svårt att veta exakt hur de ser ut, men jag kan inte tänka mig att Paco tjänar så mycket. Han bör ha en av de lägre lönerna i truppen ich samtidigt har Rakitic definitivt mer än Piqué. När det gäller Messi och antalet justeringar så behöver inte den uppgiften du läste vara fel. Räknar vi från 2005 fram till 2014, dvs 9 år, så är det nog 7 justeringar det handlar om.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 100% AntiMadridista
2017-05-01 13:27
[QUOTE=II Barça II]Sägs att vi är väldigt nära ett köp av Theo från A.Madrid. Men varför behöver vi en till vänsterback, räcker det inte med Alba och Digne? Står även att han ska ersätta Matthieu, men är inte han mittback i grunden, är det då inte bättre att värva en ny mittback som ersättare? Varför börjar man ens värva spelare innan den nya tränaren är klar? [/QUOTE] Har för mig att han spelade mittback senast
Barcelona Zaviolah *Catalunyan Freedom*
2017-05-01 13:19
The cameroonians Jaha, läste om 7 kontraktsförlängningar/justeringar på 9 år. Gäller att vara källkritisk då tänkte jag. Härligt! Men vet du om denna lönelista stämmer någorlunda? Paco samt Mathieu som tjänar mer än Alba och Rakitic? :/
Barcelona DizzLow
2017-05-01 12:29
Goddag mina barca bröder!

Är det nån i forumet som lekt med tanken att Carlo Ancelotti, går in som tränare i sommar.!?

Utifrån det man sett och så, känns det som att han vore en bra coach för oss.

Tänker främst på hans sett att vårda spelmaterial och få ut maximalt av det som finns.

Vem minns inte Ancelottis goda relationer med Milan spelarna för tio år sedan, inte minst puss kalas med seedorf, vid varje byte.

Det mkt mer som talar för Ancelotti, men just hans kärlek å relation till spelare är det nåt som saknas, sen Rijkaard tid i Barca..

Ich liebe, wahre liebe.. Mer kärlek och mindre system snack 2017/18 please!
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-05-01 12:20
the cameroonians

Okej, fel av mig. Kontraktet måste då förlängas snarast.
2017-05-01 12:17
Messis senaste kontrakt skrevs 2013 med en lönejustering 2014. Efter det har inget skett vare sig med lön eller kontraktslängd. Däremot justerade kontraktet varje år under 2007-09.
Barcelona Zaviolah *Catalunyan Freedom*
2017-05-01 11:59
Har för mig att klubben ofta har förnyat kontraktet med Messi men utan att förlänga kontraktstiden utan primärt för att justera (höja) hans lön. Det har ju förnyats ett antal gånger på senare år om jag inte har fel.
2017-05-01 11:54
Juvenil A har det lite tungt för tillfället. Efter förlusten mot Salzburg i UEFA Youth League så åkte laget idag ut i kvartsfinal i Copa Campeones där de regionala tabellettorna möts. Efter en bra första halvlek där man ledde med 2-1 (plus att Mboula missade straff) kollapsade Gabris talanger i andra och slutresultatet blev 2-4.
2017-05-01 11:38
Messis kontrakt går 30 juni 2018, så jo - det är akut. Om 8 månader är han fri att förhandla med andra klubbar.
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-05-01 11:36
När går Messis kontrakt ut? Jag kan ha fel men det känns som att han förlänger det rätt så ofta, det kan ju knappast vara akut. Visserligen tycker jag såklart att världens bästa spelare ska ha den högsta lönen men det går lite till överdrift, både för Messi och Ronaldo, där de hela tiden ska ha mer och högre än den andra. Jag gillar Eriksen som spelare men jag är inte säker på om det är den typen vi vill åt. I Tottenham har han ofta spelst högre upp i banan och till och med utgått från en kant. Å andra sidan hade exempelvis Modric, som av naturliga skäl känns som en bra jämförelse iom klubb och position, en högre utgångsposition när han spelade på öarna medan han numera som alla vet är en mer sittande mittfältare. Det är bara normalt att tekniska 10-typer blir mer stationära spelfördelare med åren. För att summera, mitt förstaval är fortfarande Verratti då han till 100 % är som klippt och skuren för rollen men Eriksen är helt klart ett intressant alternativ.
2017-05-01 11:24
MD via Fernando Polo skriver idag om att denna vecka blir en tid av beslutsfattande för (sportledningen) Man vidhåller att det står mellan Valverde (Bilbaos president har kallat till presskonferens på torsdag) och Unzue då man vill ha någon som gått i klubbens korridorer och kan hantera alla egon. Det talas fortsatt om samma namn på marknaden, Bellerin, Theo, Coutinho, Verratti och Deulofeu. Verkar också som att det råder konsensus kring att låta Aleña bli en del av A-lagstruppen nästa säsong. Den viktigaste pusselbiten är dock att förlänga med Messi. Precis som jag skrev tidigare så är detta att se som en värvning ekonomiskt. När klubben förlängde med Neymar, Busquets och Mascherano kostade det klubben €64 miljoner. Och nu handlar det om Messi. Men, egentligen inget nytt, bara att tiden går och besluten kommer närmare. De som sitter på knappen är Bartomeu, Robert, Soler och Mestre. Det är således i dessa herrars händer framtiden vilar.
Barcelona Cule4life
2017-05-01 11:05
Ge Atlético Digne plus 6-10 mille för Theo så blir det inget onödigt köp. Flytta upp Palencia och låt Vidal stanna. Flytta upp Roberto till mittfältet. Då har man mer pengar över till mittfältet. Flytta upp Marlon och låt Mache stanna 1 säsong till som reserv mittback, då har vi 4 mittbackar. Sälj av Mathieu som ersätts av Marlon. Sälj av Arda och ersätt han med Deufoleu. Nu har man inte slösat ngr pengar. Sen har man Gomes Rafinha, Rakitic och Denis där det finns kapital att få loss lite mer pengar på att sälja. Så man har musklerna för att slå på stort på mittfältet med 1 till 2 värvningar. Veratti och Erikssen te.x. Stegen.cillisen Vidal.Palencia...pique.mache.umtiti.marlon...alba.theo Busquets.Iniesta.veratti.erikssen.roberto.alena.Rakitic Messi.suarez.neymar.deufoleu.denis,Paco Inte allt för dyr trupp då man flyttar upp ngr talanger plus att man säljer vissa spelare. Nästa sommar kan man ersätta te.x Iniesta Macherano och Rakitic. Man kan inte göra allt på en säsong. Successivt får man jobba. Marlon vet jag inte riktigt, hört bra saker men håller han inte än får man helt enkelt värva ngn ung talang där för inte så dyra pengar. Argentinska ligan har några pärlor. Bort med Vermalen Douglas också från lönelistan. Och utvärdera Sampers,Munirs och Halilovics situationer.
Barcelona gozo1
2017-05-01 11:03
På tal om S.Roberto jag tror helt klart att han skulle ha varit våran bästa mittfältare den här säsongen ifall han hade fått chansen där. Och tycker också att han har en ljus framtid hos oss. Han har ändå gjort det helt okey som högerback även fast det inte är hans position.
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-05-01 11:03
Alba är en spelare jag brukar försvara, jag tycker han får alldeles för mycket skit sett till vilka unika egenskaper han bidrar med både framåt och bakåt. Däremot kan även jag se att han den här säsongen inte presterat på lika hög nivå som tidigare, delvis pga skador. Med det sagt vet jag inte vem som skulle kunna gå in och göra det bättre som vänsterback. Marcelo och Alaba är de enda i världen jag tycker är bättre och ingen av dem kommer komma till Barcelona. Ett alternativ är att satsa på en yngre förmåga på den positionen och där vet vi alla vad vi gått miste om i och med Grimaldos flytt. Som ordinarie vänsterback just nu ser jag dock ingen son skulle förbättra oss.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-05-01 08:57
Theo är en otroligt intressant spelare. Och i ärlighetens namn tycker jag att Alba har varit helt under isen, vissa bra matcher men annars ganska "okej" form. Jag hade föredragit Theo där, om jag får drömma mig bort hade jag valt Alaba...
Barcelona II Barça II
2017-05-01 07:18
Sägs att vi är väldigt nära ett köp av Theo från A.Madrid. Men varför behöver vi en till vänsterback, räcker det inte med Alba och Digne? Står även att han ska ersätta Matthieu, men är inte han mittback i grunden, är det då inte bättre att värva en ny mittback som ersättare? Varför börjar man ens värva spelare innan den nya tränaren är klar?
Barcelona El Pistolero #9
2017-05-01 03:41
Nouri (nr 8) som jag vill se i Barça inom en framtid med storshow för Ajax Jong igår. Har hintat om denna fantastiska talang förut här. Som klipp o skuren för Barça. Kolla vändningen i minut 1.06.
Barcelona Katalano
2017-05-01 02:57
Bollinnehavet

Dina funderingar påminner mycket om mina egna, men slutsatserna skiljer sig. Gomes har som du skriver inte varit speciellt bra. Trög i spelet nämner du, vilket är huvudanledningen till att jag själv tycker att han inte är rätt för Barca. Åh andra sidan så nämner du Suarez som kvick i steget och det är var jag är mer ute efter, dessväre så har han för lite rörelse utan boll, han tar mycket felbeslut när vi inte är i anfallsläge mm. Jag vill inte döma ut Suaez riktigt ännu, tror också han har potential under en annan tränare, men det kan jag inte säga om Gomes.

När vår nye tränare är på plats och visat vilket taktik han vill ha på mittfältet blir det lättare att säga vilken spelare som passar bäst, men jag vet i alla fall vilka jag hade valt utifrån det mittfältspel som jag önskar.

Barcelona Bollinnehavet
2017-05-01 01:58
@Katalano:

Angående Pogba så tänker jag att han iallafall är bättre än Rakitic och borde därför gå rätt in i vår elva, även om jag inte vill ha honom.

Jag förstår att man kan reagera på det jag skrev om våra nuvarande mittfältare. Jag älskar verkligen Sergi Roberto och skulle gärna sett honom sno lite speltid utav Rakitic redan denna säsong. Han är dessutom den typen av mittfältare jag vill ha på vårt mittfält men frågan är om han är tillräckligt bra för att klara sig en hel säsong som startspelare? Han har ju iofs överraskat, chockat och överbevisat mig tidigare så han bör väl nästan göra det igen :)

Att jag inte håller Rafinha högre än rotationsspelare är helt enkelt för att han (hittills) har varit för skadedrabbad. Annars tycker jag att han har varit riktigt bra när han väl har spelat.

Kvar är då Gomes och Suarez. Gomes har potential även om han har varit skitdålig överlag hittills. Men jag tror att med en annan tränare och lite schystare uppgifter för våra mittfältare så kan Gomes mycket väl knipa en mer permanent startplats hos oss, även om han har sett riktigt trög ut hittills haha. Och Denis Suarez, jag vet inte varför ärligt talat men jag tycker att han har sett helt grym ut. Och det känns som att jag är ensam om att tycka det. Han har gjort sina misstag men jag tycker mig se något riktigt stort i honom och jag kan inte riktigt sätta fingret på det än. Han är kvickare i steget än dom andra och får han bara spela i en taktik som inkluderar mittfältet i spelet så tror jag att vi har en kvick liten tikitakalirare i Suarez.

Men trots att jag tror en del på både Gomes och Suarez så anser jag ändå att det behövs en riktig stjärna in. Om man nu inte kör en Pep-variant och säljer tex Rakitic och Gomes och sedan gör braksuccé med Alena och Samper :) Det hade varit det finaste!
FCB- Culé master
2017-05-01 01:55
@FC Tiki-Taka:
Alexis bludclot sanches
2017-05-01 01:55
När Busquets får bollen, varför är Gomes och Rakitic så långt ifrån honom? Gomes till o med löper ifrån honom. En annan spelare än Busquets här hade tappat bollen, vad är det för taktik? Eller är Gomes och Rakitic helt enkelt pantade? Så isärdraget mittfält, sjukt.
Kataloni
2017-05-01 00:58
Grande Pedro. Synd att la Masia inte producerar längre.
Barcelona Iniesta70.
2017-04-30 23:39
Katalano

Håller med angående Roberto. Lägg till all A-lags tid han fått den senaste säsongen, visst, det har varit som högerback (för det mesta) men den tiden är ovärderlig för grabbens rutin. Dessutom har han verkligen klivit fram i de stora matcherna och satt sin signatur på tillställningarna, så psyket är det inget fel på.

Men, det känns som många ser förbi honom, han är väl inte tillräckligt spektakulär i sitt spel. Han har det där "hemska" enkla spelet i sig. Och ett sjuhelsikes driv med bollen!

För inte allt så längesedan så blev han närmast halshuggen av pöbeln då han skulle ta fart utanför eget straffområde och driva förbi en motståndare, blev av med bollen och det hela slutade med ett mål i arslet.
I klassikern senast så hamnade grabben i ungefär samma läge, nu mot Marcelo, i slutsekunderna av en match vi helt enkelt var tvingade att vinna för att ha en realistisk chans att komma i kapp. Han tog satts igen och började driva....ja, det gick lite bättre den gången som alla kanske minns....

Nåja, ska inte älta för mycket om Roberto, det börjar bli lite "cry wolf" varning på mina inlägg om den unge herrn'. Folk börjar sucka o scrolla...:)

Barcelona Reymar
2017-04-30 23:29
@Zaviolah *Catalunyan Freedom*:

Så du anser att Iniesta är en grovjobbare? Sen tror jag inte du har så mycket koll på Verratti och Eriksen. Förutom att vara passningsskickliga så tar dom även grovjobbet, Veratti är ju bättre defensivt än Rakitic och Gomes medans Eriksen är en av spelarna som täckt mest ytor i PL.
2017-04-30 23:10
Och på tal om högerbackar till oss. Ricardo Pereira i Nice är bland dom bästa högerbackar jag sett denna säsong. Bellerin har ingen chans i jämförelse.
2017-04-30 23:06
Det har aldrig funnits ett bättre läge att övertyga Verratti att lämna PSG för oss. De förloa nyss mot Nice med 3-1 o ser ut att ha tappat ligan till Monaco. Lägg där till hur dom åkte ur CL. Som sagt, övertala honom nu i dagarna och hosta upp pengarna i sommar. VAMOS.
Barcelona Katalano
2017-04-30 22:47
Bollinnehavet

Kan tyvärr inte ge många andra förslag jag skulle stå bakom då jag följer andra lagen i Europa alldeles för dåligt. Paul Pogba har dock inte alls imponerat på mig och skulle inte passa för oss. Just United följer jag då 4/5 kompisar är United-fans.

Jag reagerar på det du skriver om våra mittfältare, att Gomes och Suarez kan komma att växa till startspelare men att Rafinha och Roberto förmodligen endast kommer att vara rotationsspelare för oss. Jag håller i nuläget Roberto högst av dem alla. Jag tycker att man bedömt honom orättvist tidigare då han fått hoppa in istället för Xavi/Iniesta och det är klart att han inte gjort det lika bra som dessa. Men nu när han kommer jämföras med Rakitic/Gomes så menar jag att han kommer imponera. Han har La Masia och Tiki takan i sig mycket mer än de övriga spelarna.

Med detta sagt så tycker jag att förutom Arda så borde 1/2 övriga spelare lämna för att göra plats åt Alena och förhoppningsvis Samper. Det är redan idag för många mittfältare vilket gör att Lucho roterat alldeles för mycket denna säsong så alla får spela. Dessutom krävs en tydligare "hierarki" bland mittfältarna. För mig får Rakitic och Gomes gärna lämna, men även antingen Rafinha eller Suarez. Rafinha pga hans skadeproblem, Suarez så jag inte riktigt ser honom komma ut i sin fulla potential på centrala mittfältet. Han skulle nog blomma ut mkt mer på en ytterposition och det behovet har vi inte i lika hög grad.
2017-04-30 22:24
[QUOTE=Felix-Forca Barca!]The Cameroonians - måste bara fråga: Hur har du fått all den grymma insyn du har? Bor du i Barcelona, eller vilka sidor följer du osv? Otroligt bra koll!! [/QUOTE] Jag önskar att jag bodde i Barcelona, men tyvärr - så är icke fallet. Insynen får jag dels genom att följa en massa olika journalister och katalaner på twitter, dels genom att läsa artiklar och rapporter, och såklart krävs det lite tid och egen analys för att komma till egna slutsatser. Jag har gjort detta sen 2007 så lite åsikter och tyckande har jag allt samlat på mig. Och det är väl bra att "säga" i samband med detta inlägg. Det är mina egna ord och tankar som jag skriver, så allt som skrivs ska inte tas för en exakt sanning.
Annons: