/spanien/barcelona/forum/779.aspx/spanien/barcelona/forum/779.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-04-29 16:31
För fan orellana, hur fan kan man missa så grovt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2017-04-29 16:23
[QUOTE=IBRAHIMOVIC[9]]Gil Manzano dömer Real matchen då dem tappar inte poäng idag [/QUOTE] Va? han dömde ju i torsdags också???!!! Fast det är väl med domare som med spelare - de vill inte missa de viktiga matcherna... :P
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-04-29 16:15
Jävla stolpe
Barcelona IBRAHIMOVIC[9]
2017-04-29 16:14
Gil Manzano dömer Real matchen då dem tappar inte poäng idag
2017-04-29 15:00
@Yellow cake:

Nix,
Denis är uppfostrad i Celta och har bara spelat en säsong med Barcas B-lag.
Barcelona Gabriel
2017-04-29 14:59
Blaugrana91

Hur svarar du på att Bartomeu låtit kriminalisera klubben i och med Neymar-gate?
2017-04-29 14:59
Blaugrana91

Hold your horses.

Laporta lämnade visst sin sejour med plus i BUDGET, skulder är inga problem så länge du klarar avbetalningarna. Att Rosell sen tyckte annorlunda har ju en domare motbevisat vid två tillfällen. Och det var inte konstigt att det kostade lite pesetas att ta klubben ur den skit som Nuñez satt densamma i.

Det stämmer att det fanns behov av ett lån för att täcka de löpande utgifterna under sommaren 2010 - men det berodde inte på nån misskötsle utan en gammal skatteskuld från Gasparts tid som klubben var tvungna att betala in.

Det där med tröjsponsor är intressant, det var redan på tapeten och förankrat i styrelsen under Laporta att man ville titta på den möjligheten. Inget konstigt i sig, det konstiga är att en deal genomförs mellan Rosell och hans affärskompisar i Qatar, en deal som så här i efterhand kan tolkas som en av de sämre med tanke på den imageförlust och klena summa Barcelona fick ut av den. Det finns olika sätt att hantera saker på.

Att Bartomeu jobbat ner skulderna beror enkom på att han vill ha möjligheten att driva igenom Espai Barca, vilket inte går med skulder på 400 miljoner euro.
Laporta hade också ett bygge på gång, detta skulle betalas genom att sälja av marktillgångar - inte genom att sälja ut klubbens identitet och själv. Viss skillnad.

Anledningen att jag föredrar en president som Laporta, är att han trots sina brister genuint gillar klubben och tar hjälp av de som vet bättre inom olika områden. Bartomeu är däremot tvärtom, står bara upp för klubben i medgång, anlitar ja-sägare och har inga som helst problem att låta klubben ta skulden för de egna agerandet.

Men vi är olika i vårt sätt att resonera, och jag antar att det har mycket att göra med det som du själv beskriver - att se Barcelona som ett företag kontra en klubb. Jag vet i alla fall i vilken korg jag placerar mina ägg om jag tvingas välja mellan det du kalla pest och kolera.

Slutligen kan jag ju också skriva att jag, redan sedan Rosell satt i blåsväder en decembermånad 2013, inte vill se Laporta vid rodret igen. Klubben behöver någon som kan skaka av allt gammalt groll och gå in i framtiden med fokus på rätt saker. Till dess får jag fortsätta ogilla ledningen. Oavsett om det är trams eller ej.
Barcelona Barcelonistas
2017-04-29 14:32
Ronaldinho och Guily hade show mot Real Madrid. Så fantastiskt att se deras underbara samarbete. Den håller fortfarande en högnivå. Ronaldinhos ökända show mot Milan på san siro började jag tänka på där Ronaldinho lägger en smörpass till Guily som bombar upp den i nättacket. Detta var 2006 mot Milan semi.
Barcelona Yellow cake
2017-04-29 14:16
@Reymar:
Är verkligen Denis Suarez från La Masia?
FCB- Culé master
2017-04-29 14:12
Det bästa vore på något sätt om den här ledningen skulle försvinna, men det går väl bara när det är nästa val. Aldrig har Barca känts så här "fake" och jag kan inte dölja det längre heller. Klubben har fortfarande sin grund och sina värderingar. Inte ens Enrique och ledningen har lyckats rubba det.

Istället är det real som känns som ett riktig lag lite nu med Zidane och Perez har lärt sig sin läxa känns det som. Det jag menar är att real har för första gången på typ 10 år sett ut som ett riktigt lag med tålamod. Har väl mycket med en sån legend som Zidane och göra. alla respekterar han och satsar på unga. Det har gett effekt med tålamod och harmoni. Dock är dem inte värsta laget eller så och skärper vi oss och blir som förut så ska vi fortsätta dominera med ny coach, ett par andra värvningar och egna talanger. Tillsamans med Messi och NS såklart.
Barcelona Blaugrana91
2017-04-29 14:07
koeman92 Laporta lämnade klubben med stora skulder, skulder som klubben än idag jobbar på att få bort och du påstår att han gjorde något bra för klubbens ekonomi. Vi fick den sommaren ta lån för att klara av att betala lönerna.... Det är tack vare nuvarande lednings arbete som vi sänkt skulderna, det är tack vare nuvarande ledning vi snart är världens rikaste klubb och kan behålla våra storstjärnor och fortsätta ha förutsättningarna att utmana i toppen. Man är naiv om man tror att vi hade klarat av att behålla världens bästa spelare med dem högsta lönerna i världen samtidigt som nya spelare ska värvas, La Masia ska drivas och lägg sedan till skyhöga skulder som ska sänkas, detta hade ALDRIG varit möjligt utan en tröjsponsor och nuvarande lednings arbete. Ledningen har varit tvungna att ta många tuffa beslut för att vända klubbens negativa läge, beslut som säkerligen gjort dem impopulära, men man har gjort det för att klubben Barcelona ska få dem bästa förutsättningarna till en stark framtid. Hade alllas favorit Laporta varit kvar vid makten hade han varit tvungen att ta samma tuffa beslut som nuvarande ledning fått göra och frågan är hur populär han hade varit hos alla här då?? Skulle inte tro det. Sedan kan jag absolut hålla med om kritiken mot ledningen på flera punkter men kan samtidigt tycka att det är intressant att alla som kastar skit på Bartomeu i samma veva skyddar Laporta, en person som knappast har rent mjöl i påsen... Båda dessa har stått för kontroverser och är som att jämföra pest och kolera. Ser man till bådas förmåga att leda klubben så är Bartomeu och nuvarande ledning mest komptetent, många säger ofta att ledningen styr Barca som ett företag och är just det man ska göra. Barca är en fotbollsklubb ja men med tanke på hur fotbollen ser ut idag med rika ägare som köper upp klubbar så är det nödvändigt att vi anpassar oss. Slutligen har jag flera gånger läst härinne hur man hånar dem äldre medlemmarna i klubben för att man röstade på Bartomeu. Jag tycker det är löjligt, det här är personer som antagligen har följt Barca hela sina liv och är kloka nog att förstå att klubben behöver byta inriktning och göra uppoffringar för att överleva på den här nivån. Man kan inte leva kvar i det förgångna med saker som sett till hur fotbollen ser ut idag ej längre funkar.
Barcelona koeman92
2017-04-29 14:06
@Blaugrana91:

Tror knappast att majoriteten av de som ogillar ledningen gör det för att det är en trend. Jag kan dock uppskatta när skribenter såsom du tillför ett annorlunda perspektiv så länge det leder till en intressant diskussion.
Barcelona Barcaholic
2017-04-29 14:05
Reymar Känner du inte att det blir alldeles för stor chansning med enbart Dennis Suarez/Rafinha på bänken? Liksom en skada på Iniesta (vilket vi bör räkna med) och där står vi kanske inför en tuff april månad med Rafinha/Dennis i startelvan. Jag personligen litar inte på dom tillräckligt mycket för att chansa så. Väljer Roberto på mittfältet före bägge om jag ska vara ärlig. Men vill man så gärna sälja Rakitic finns det billigare alternativ likt Gabriel sagt innan, Naingolan. Lär nog inte kosta mer än 45€ miljoner. Dock vore Thiago drömmen. En blandning utav La Masia och cracks som Neymar, Suarez, Verratti, Umtiti m.m.
Barcelona Andresito | 94:39 & 91:47
2017-04-29 14:04
Espanyol pikar Messi inför kvällens derby. Att motståndare aldrig lär sig.. Det räcker med att titta tillbaka en vecka för att se vad som händer om man provocerar Messi.

Chat shit get banged
Barcelona Reymar
2017-04-29 14:00
Barcaholic

Den truppen du nämner är nästintill perfekt men jag hade nog sålt Rakitic dels för att han snart är 30 och dels för att han varit bedrövlig denna säsongen förutom ett fåtal matcher. Istället hade jag behållt Rafinha och Denis Suarez för att dom är från la masia och förtjänar en ärlig chans, Alena hade mått bättre av att bli utlånad istället för att nöta bänk.
Barcelona Gabriel
2017-04-29 13:53
Barcaholic

Du har förmodligen helt rätt, kan vara så att jag enbart försöker hitta en plats för killen hos oss då jag är väldigt förälskad i spelaren.
Barcelona Barcaholic
2017-04-29 13:50
Gabriel Älskar verkligen spelaren Dembele, men någon ersättare till Iniestas position ser jag inte alls hur han skulle kunna lyckas hos oss. Han är alldeles för bra på kanten för att riskera och förstöra honom genom att lägga på mittfältet och så långt ner i banan. Dessutom har han en passning säkerhet på 64.7% denna säsong i Bundesliga. Vet det inte säger allt, men det säger ändå att killen är mera utav en chans spelare än tålamod likt en mittfältare kräver att ha hos oss.
Barcelona Gabriel
2017-04-29 13:43
Koeman!!

Jag håller med om att han mest visat sin talang på kanterna i anfallet för Dortmund men jag tror att han skulle klara av att anpassa sig till den mittfältsrollen också. Bortsett från Dembele eller Coutinho så har jag faktiskt ingen aning om vem vi skulle kunna ersätta Iniesta med. Jag tror också att det är viktigt att man förstår redan nu att någon "ny" Iniesta som är precis som Iniesta inte kommer gå att hitta då Andrés är unik och speciell, precis som Xavi.
Barcelona Barcaholic
2017-04-29 13:39
Med tanke på våran usla bänk och nu även Iniestas situation så är våran sillyseason super viktig i sommar. Det behövs verkligen en del förändringar. Ska vi börja från anfallet så anser jag att man endast behöver köpa hem Deulofeu då MSN knappast vilar. Paco är naturliga ersättaren till Suarez och Deulofeu får lasta av Messi & Neymar. Det bör innebära hyfsad med speltid för honom. Mittfältet däremot behövs en del förändringar. Ut: Gomes: Ser inte hur killen ska lyckas hos oss, lika bra försöka få tillbaka pengarna vi la på honom direkt medan han är ung. Bör få minst 30€ miljoner. Arda: Sälj direkt, fortfarande stort namn & högt marknadsvärde. Går säkerligen få 30-35€ miljoner för honom. Rafinha: Alldeles för många skador, bör få minst 10€ miljoner. Dennis Suarez: Ingen spelare jag riktigt tror på, trots bra prestation mot Osasuna. Alldeles för valpig. Även här bör vi få minst 10€ miljoner. Här får man ihop 80€ miljoner som man lägger allt på Verratti. Kvalité före kvantitet. Rakitic har gjort det bra sistone, och förtjänar en säsong till OM man nu inte har en chans på Thiago. Finns möjligheten att få tillbaka Thiago så säljer man Rakitic för ungefär 35€ miljoner till lag som City. Tycker även man ska flytta upp Sergi Roberto till mittfältet och flyttar up Alena till A laget. Försvaret behövs även här en del ändringar. Ut: Först och främst slänger man ut Mathieu, killen bör aldrig få ta på sig Barca kläderna igen. Digne: Lyckas man få cirka 10€ miljoner för killen så är det ett kap, sälj direkt. Vem som helst från b laget hade gjort det bättre. Som högerback hade jag seriöst satsat på Serge Aurier. Vet killen har en dålig historik utanför plan, men på plan är han en grym högerback. PSG sägs vilja bli av med honom så räkna med Max 20€ miljoner i pris. Han är forfarande bara 24 år, finns potential där. Vidal tycker jag man behåller och låter konkurrera mot Aurier. Mittbackspositionerna är jag lite fundersam över, flytta upp Marlon och nöja sig med Pique, Umtiti och Mascherano? Sedan tycker jag Alba bör få en ärlig chans nästa säsong. Underpresterar han likt denna säsong är det dags leta vidare. Dock gillar jag ryktena om Theo, hade våran budget tillåtit det hade han varit mycket välkommen för att konkurrera med Alba. Samma gäller Ter Stegen. Han får nästa säsong på sig, han MÅSTE visa då att han har vad som krävs för att starta i en klubb som Barcelona. Det han har visat denna säsong duger absolut inte. Men en trupp bestående utav: Anfall: Messi, Suarez, Neymar, Paco & Deulofeu. Mittfält: Iniesta, Busquets, Verratti, Thiago/Rakitic, Sergi Roberto och Alena. Försvar: Pique, Umtiti, Mascherano, Marlon, Alba, Theo, Aurier och Vidal. Målvakter: Ter Stegen & Cilessen. Som sagt mycket beror på budgeten vi har att leka med i sommar. Men om vi inte skulle kunna köpa Thiago så blir det cirka -55€ miljoner, vilket inte bör vara några problem. Dock bör man verkligen fundera om man kan chansa med Iniesta nästa säsong, alldeles för mycket skador på sistone.
Barcelona Koeman!!
2017-04-29 13:31
@Gabriel:

Han har otroligt mycket potential men jag tycker inte han är en innermittfältare
Barcelona Bentley King
2017-04-29 13:25
Grabbar! Det är helt omöjligt att ersätta Xavi och Iniesta eller någon annan spelare för den delen. Det finns ingen spelare i historien som blivit "ersatt", och vi kommer aldrig mer att se ett mittfält som spelar som Xavi och Iniesta. Istället borde vi hitta en ny mittfältsduo som bringar in sin nya "krydda" till laget och tar fotbollen till en ny dimension som alla andra stora spelare gjort tidigare. Om vi bara kan hitta tillbaka till att ha tålamod och hopp om att våra la masia talanger kan blomma ut och bli något stort så hamnar vi nog på rätt spår igen. Om jag minns rätt så tog det bra lång tid innan Iniesta blommade ut till den världsspelare han är idag. Ibland krävs det en tränare som tror på en eller en som har ett spelsystem som passar en. Jag kan erkänna att efter Ronaldinho, trodde jag att det var kört och som prickett över iet så trodde jag att Peo Guardiola skulle floppa totalt! Men resten är historia. Verratti, Thiago, Denis Suarez eller ingen av dem. Det spelar ingen roll. Fc Barcelona måste hitta tillbaka till den tålamod och starka självförtroendet på att utveckla och få fram de bästa mittfältarna som vi alltid gjort tidigare. PS: det fanns en tid då Deco ansågs som en bättre mittfältare än Xavi, men en ny tränare och ett EM guld senare så vips!
Barcelona Gabriel
2017-04-29 13:24
Koeman!!

Ousmane Dembélé i Dortmund.
Barcelona Koeman!!
2017-04-29 13:22
@Gabriel:

Vilken Dembele?
Barcelona Gabriel
2017-04-29 13:14
@Reymar:

Dembele eller Coutinho, vet att många inte tror att Coutinho kan spela på den positionen, men jag är utav en annan åsikt. Sedan älskar jag den unga talangen Nouri, men han är inte redo för det än.
Barcelona FCB-1899
2017-04-29 13:08
En eventuell liga seger för madrid måste kännas värdelöst utan att ha vunnit över oss den här säsongen. 3-2 baby. srry för trippelpost admins haha
Barcelona FCB-1899
2017-04-29 13:07
[QUOTE=FCB-1899]... [/QUOTE]
Barcelona FCB-1899
2017-04-29 13:06
...
Barcelona FCB-1899
2017-04-29 13:06
En eventuell liga seger för madrid måste kännas värdelöst utan att ha vunnit över oss den där här säsongen. 3-2 baby
Barcelona Reymar
2017-04-29 12:56
Gabriel

Isåfall vem hade du sett som Iniestas ersättare?
Barcelona Blaugrana91
2017-04-29 12:17
Det verkar vara coolt i det här forumet att inte gilla ledningen, trams säger jag.
Annons: