/spanien/barcelona/forum/7704.aspx/spanien/barcelona/forum/7704.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-09-11 17:15
@JohanC:

Wow, just wow... Barca måste ha sårat dig något oerhört som tar sig tid att skapa ett fejkkonto enbart för att sprida propaganda. Du har fortfarande inte svarat på varför du vrider och vänder på varje artikel som nämner Barca, eller fd Barca relaterade personer, till något negativt eller ren smutskastning. Du använder dig av subjektiva källor och kallar det fakta. Antingen är du ett troll eller så är du helt enkelt så dum.
Barcelona Júnior ´
2013-09-11 16:46
@JohanC:
Det gäller dock att vara kritisk. Det du gör är endast att läsa en sidan av situationen/sanningen och det är Zlatans syn på det hela. Du får inte veta hur det var för klubben att ha honom som spelare eller deras syn på hela situationen. Jag säger inte att Zlatan ljuger men eftersom det är en självbiografi så är den aningen vinklad och inte så värst objektiv.
Barcelona Deulofeu
2013-09-11 16:43
Shanghai håller med om det! Men det är bara att nöta tycker det kändes rätt skönt.

Blir några mer timmar ikväll... då det inte är någon fotboll på tv.OM man inte ska köra repriser.
Barcelona Dill - Busquets!!
2013-09-11 16:39
JohanC

Nu har jag inte läst boken men jag tog en väns exemplar och plockade ut alla delar som handlade om Barcelona och läste det, eftersom det var det enda som intresserade mig. Det roligaste i den biografin måste ändå vara Zlatans syn på vilka saker som är bra och dåligt. Kort sammanfattning:

Positivt: Möjligheten att kunna vara större än tränaren, vara en superstjärna som gör som man vill och glida runt i tron om att man är störst och bäst.
Negativt: Lagsammanhållning. Träningar där alla spelare lyder tränaren likt "skolelever" som Ibra själv uttrycker det som (kunde inte hålla tillbaka skrattet under detta stycke).

Buhuu Zlatan mobbades ut i Barca. Snälla nån. Nu orkar jag inte lägga ner energin att hitta länken för ett troll men killen har själv sagt att det var pep han var i konflikt med och inte messi. Shanghai's sammanfattning av Zaragoza matchen är ett så perfekt exempel på detta.

Kan mods låsa in denna kille i cellen tillsammans med Ronaldinho "fotbollsguden" och den där andra snubben som jag nu glömt bort namnet på haha.
Barcelona Dill - Busquets!!
2013-09-11 16:32
Jeffson

Guldmedlemmar är de enda som kan ladda ner det, silvers får möjlighet den 17:e.

För övrigt underbart att se neymar äga ut pepe igår natt, speciellt efter incidenten karmalsAkaranka länkade. Längtar tills clasicot.
Barcelona Bästelona
2013-09-11 16:23
Koeman92 vad e de för något?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2013-09-11 16:21
Apropå plan b så ryktas det ju att llorente kommer kunna finnas tillgänglig för lån under vinterfönstret om han inte gör mer avtryck för de Italienska mästarna.

Jag har alltid varit svag för honom men det kanske är för alla tröjor sitter så bra på honom! Ha ha.

Nej skämt åsido det fungerade inte med Zlatan och Llorente är ju knappast mer rörlig. Men en stor target i boxen måste ju bara fungera i prktiken med en Messi bakom!
Barcelona Deulofeu
2013-09-11 16:21
Apropå plan b så ryktas det ju att llorente kommer kunna finnas tillgänglig för lån under vinterfönstret om han inte gör mer avtryck för de Italienska mästarna.

Jag har alltid varit svag för honom men det kanske är för alla tröjor sitter så bra på honom! Ha ha.

Nej skämt åsido det fungerade inte med Zlatan och Llorente är ju knappast mer rörlig. Men en stor target i boxen måste ju bara fungera i prktiken med en Messi bakom!
Barcelona koeman92
2013-09-11 16:19
Läste någonstans för ett tag sedan att Messi har aspergers syndrom eller något liknande. Stämmer det verkligen?
Jeffson
2013-09-11 16:18
JohanC

Du har inte hittat något positivt med laget du påstår dej hålla på?

Snälla mod... Det är uppenbart :)
Barcelona Shanghai
2013-09-11 16:16
Deulofeu

Nja, jag hade faktiskt lite svårt med vändningarna. Det känns liksom att de har ändrat enormt. Svårt att styra spelarna, men jag tror att man kommer vänja sig med mycket nötande. :)

För övrigt, så är det första gången de gör Alves ansikte till lite mer verkligt och att Messi ser oerhört söt ut. :)
Jeffson
2013-09-11 16:15
Sorry för OT, men...

Varför hittar jag inte fifademot på xbox live? Måste man ha gold?
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-09-11 16:08
Shanghai

dont be hatin on the drog, haha. Jag menade inte just Drogba men en mario Gomez på bänken som kan störa ordningen i motståndarbacklinjen.
Barcelona Deulofeu
2013-09-11 16:08
OT

Shanghai Kändes det lika bra för dig som för mig igår med Messi ihop med Neymar på Fifa?

Vilken kemi funkade bra ihop ; )
Barcelona Shanghai
2013-09-11 16:05
Barca King

Haha, hur ska Drogba stå på bena? Maken till en filmare med den kroppen och längden han har är bara pinsamt. Man tror att han ska käka upp varenda en när man kollar på honom, men slänger sig lika lätt som Cristiano, di Maria och Pepe.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-09-11 15:59
Vi behöver en Drogba i anfallet, en yaya i mittfältet och en chellieni i backlinjen vars uppgift är kopplat till en speciell klausul i kontraktet som går ut på att bita av örat på kaxiga Madrid spelare, a.k.a TYSON style :P

LOOOOL, skämt åsido! Vi behöver lite fysik i laget och radera ut den svagheten som motståndarna tänker på. Precis som när vi hade TOURE och Lilliam Thuram.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-09-11 15:48
*hjärta* Valdes flint & H.Alavi

Tackar! .

.. och ni som tror att Pepe har "tillfrisknat": Kolla in detta klipp där han enbart fokuserar på att tackla Neymar och sk*ter fullständigt i bollen (från matchen i natt). Detta resulterar i att han själv krockar med sin målvakt efter att ha varit för svag mot Neymar som väger 65kg (pinsamt). Vad gör Pepe? Jo, eftersom att han kände sig förnedrad så sprang han till Neymar och skyllde allt på honom. Det värsta är att domaren inte genomskådade Pepe's fula trick vilket resulterade i att Neymar fick gult kort (man vet inte om man ska skratta eller gråta).

Kolla klippet bara så ser ni på reprisen att Pepe bara går med intentionen att skada (blicken riktad på Neymar och inte på boll).

Kan tillägga att Neymar senare i matchen tog sig förbi Pepe som en kona och gjorde mål. Detta resulterade i att Pepe blev utbytt i halvtid. #karmaisab*tch
Barcelona Deulofeu
2013-09-11 15:48
Ronaldo kunde nästan lika gärna spelat för oss istället för Manchester.

Jag såg hans träningsmatch mot Manchester och det var bland det värsta jag sett(obs detta var länge sedan långt innan Messi) hur han förnedrade sina motståndare.Tycker det påminner mycket om en viss Neymar i matchen igår.

Skillnaden var dock att Ronaldo showade mest och hans dribblingar ledde inte till några mål.Han var dock bara 18 år mot Neymars 21.

Barca gjorde bedömningen att Quaresma som spelade i samma lag(Sporting) var mer mogen i sin spelstil och mer redo att husera på Barcas högerkant.

Vi skulle ju som bekant fylla skorna efter en viss Portugis.

Detta var efter att supertalangen Simao precis lämnat oss utan att göra avtryck.

Vi kunde alltså köpt Ronaldo. Att han skulle hamna i United var ganska klart efter denna matchen då United spelarna bla Giggs och Ferdinand var på Ferguson att han borde värvas.De ville aldrig mer spela mot honom!

Alla vet ju hur det blev och vad det blev av honom!

En rätt cool historia om man inte kände till den.

Ber om ursäkt att jag länkar en video med Ronaldo i...
2013-09-11 15:47
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-09-11 15:45
KarmaIsAKaranka

Perfektion!
2013-09-11 15:16
KarmalsK

Så klockrent och logiskt! Att inte fler insett det du skrev.
Barcelona Shanghai
2013-09-11 15:13
@Dinho the artist:

Jag ogilla honom också i Manchester United. Så, det är inte bara för att han spelar i Real Madrid jag ogillar honom.
Barcelona Dinho the artist
2013-09-11 15:10
Shanghai
Sluta hacka på Ronaldo, du hade avgudat honom om han spelat för oss. Han är en otrolig atlet och ett fullblodsproffs.
2013-09-11 15:10
Usch. Ingenstans är Zlatan glorifierad som i Sverige vilket inte är så märkligt men det går verkligen överstyr. Jag tycker att Zlatan under sin säsong presterade mer än vad Kaka har gjort för Madrid under fyra (!) säsonger. Bara hans mål i El Clasico var värt hela transfersumman. Därför kan Madrid-supportrar hålla truten om att Zlatan var ogillad osv. Zlatan gjorde en godkänd första säsong och han behöver inte vara hatad rent professionellt. Däremot tycker jag att klubbens beslut, att göra sig av med Zlatan, var helt korrekt. Klubben tystade alla kritiker med att vinna CL säsongen därpå då nyförvärvet Villa punkterade matchen. Villa som även var högt delaktig i 5-0-krossen på Camp Nou. Zlatan var inte saknad och kommer aldrig vara det. Zlatan har alltid varit där högt uppe men kan kommer aldrig vara bland de bästa. Förortsattityden fungerar inte om man vill bli bäst. Folk vänder kinden till av rätt anledningar vilket Zlatan och hans bittra fått supportrar smaka på. Det betyder inte att Zlatan är en dålig spelare. Det är fortfarande kul att han efter alla kontroverser ändå gjorde mer för Barcelona på en säsong än vad Kaka gjorde för Madrid under fyra. Billigare transfersumma och minus 3 årslöner. Om det är något stoff som borde skrivas så är det kring Real Madrid: Överdrivna transfersummor, floppande spelare, spelare som lämnar genom bakdörren, tränare som snackar skit om andra klubbar och petar människor i ögonen (läs Mourinho), konflikter i omklädningsrummet, spelare som använder fult spel och tänjer på spelreglerna systematiskt. Vi supportrar vet om allt detta men eftersom att Real Madrid inte är lika framgångsrikt så riktas uppmärksamheten mot den bättre klubben. Samma klubb som sparkade ut Zlatan (vilket ger ännu mer krut till att ogilla FC Barcelona). Naturligtvis så hakar Madrid-supportar på samma trend bara för att lyfta bort fokus från deras egna misslyckanden och synder. Denna mediala taktik är genomskådad sedan flera år tillbaka men det är värt att återuppta vilka som är skurkarna i denna lek. Hur tror ni att världen hade reagerat om Pep hade petat Karanka i ögat eller om Puyol hade agerat ytterst respektlöst mot Ramos och Casillas (som Ramos gjorde mot Puyol och Xavi)? Först sparkar Ramos ihjäl Messi för att han blev bortdribblad för att senare slå motståndare. Straff: 2-3 matchers avstängning. Eller vad sägs om Pepe's brutala misshandel på Casquero (Getafe)? Vi skådade människomisshandel (med repris) där var gemene man i samhället hade fått minst 6 månaders fängelsevistelse samhällstjänst. Vad får Pepe? 10 matchers avstängning. Klubben gick inte ens ut och bad om ursäkt för spelarens beteende. Eller ska jag påminna er om när Pepe som trampade sönder Messi's hand framför hela världen i fjol? Inzoomat i HD-kvalitet. Straff: inget. Inte ens en varning från LFP. Glöm inte vad Real Madrid har gjort mot oss de senaste säsongerna. De har kommit undan som ingen annan klubb har gjort i hela världen. De är och förblir särbehandlade. Detta gäller Mourinho, Pepe och Ramos bara för att nämna några. I det stora hela så handlar det om klubben Real Madrid som predikar från roten att man ska vinna till VARJE pris. Samma avundsjuka och hyckleri sprider de till sina supportrar. Men ni vet vad de säger: lika dras till lika.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca Barca
2013-09-11 15:07
Jag kollade på matchen igår mellan Brasilien och Portugal. Är det någon som vet vad det är för fel på Portugiser ? Är det något som vet varför som spelar så fruktansvärt fult ? massa efterslängningar, armbågar upp i ansiktet, tappar humöret så fort dom blir bortgjorda och i slutändan visar det sig att dom är ett överskattad landslag som aldrig kommer vinna något, undra hur det ser ut för dom när Cristiano Ronaldo slutar, finns det någon portugisisk talang som det ens snackas om ? Otroligt besviken på Portugal som fotbollslandslag, dom kunde ligga i världstoppen om dom bara kunde koncentrera sig på att spela ordentligt.
Barcelona Júnior ´
2013-09-11 15:02
@JohanC:

Zlatan ingick inte i Barcelonas planer och man insåg detta först efter man hade värvat honom. Att Pep bänkade Zlatan var det bästa han kunde göra, för resultatet blev att man fick ut det optimala utav Messi.

Vad hände när Messi tog över Zlatans poristion? Han blev världens bäste spelare fyra år i rad och Barcelona fick en fantastisk era som kom att bli historisk. Att dessutom hävda att Zlatan började bli lagets viktigaste spelare, när han inte ens fick en startplats, är rent ut sagt idiotiskt (ursäkta uttrycket).

Den svenska avgudan av Zlatan är förståelig, men till en viss grad. Mångas kärlek till Zlatan får dem att bli väldigt trångsynta.
Barcelona Shanghai
2013-09-11 14:56
JohanC Jag skrev det för 2 år sedan... Jag skrev det för ca 2-3 månader sedan - och nu ska jag skriva detta för allra sista gången. FC Barcelona möter Real Zaragoza på bortaplan, i en gör viktig match inför ligaspurten. Det var våren 2010. Jag sitter spänt och väntar tills matchen börjar. Klockan tickar och det är dags att spela på La Rosaleda. Pep väljer att starta med: - Valdés - Alves - Milito - Piqué - Maxwell - Keita - Toure - Busquets - Messi - Zlatan - Pedro Barcelona inleder galant och pressar utmärkt och får med sig utdelning, efter att Pedrito gjort bort en Zaragoza-spelare med en överstegare och hittat argentinarens panna inne i boxen, 0-1 till Barcelona. Första halvleken slutar och resultatet står sig. Svensken har sett oerhört blek blek ut och missat en del chanser. Andra halvlek börjar - och då händer det grejer in i matchen. I en sekvens snor Messi bollen på mittplanen från den elegante mittfältaren Herrera. Leo springer förbi och gör bort flera spelare in han gör mål (vackraste målet av Messi enligt mig). Glädjen är stor och Barcelona-spelarna ställer sig upp från bänken och jublar. 0-2 till Barcelona. Några minuter senare driver Iniesta med bollen och för den vidare till Messi som i sin tur tar några steg in han curlar in den vackert i mål. 0-3 och hattrick av Leo. Alla är med på att det är säkrat och grabbarna tar med sig tre säkra pinnar till Katalonien. Men, men då kommer en spelare in för motståndarlaget vid namn Colunga. Han satte skräck på vårt försvar och reducerade två gånger om i slutskedet. Det var några få minuter kvar och Colunga var återigen nära på att göra mål - fram tills Messi kliver in i matchbilden igen. Han dribblar hela 5-6 spelare inne i Zaragozas straffområde innan han blir fälld (hade det blivit mål skulle det bli århundrades). Alla vara säkra på att Messi först och främst skulle döda matchen och fullborda det hela med att göra fyra mål, men vad gör Lionel Messi då? Jo, han går fram till svensken som var oerhört blek under hela matchen och missat frilägen får ta straffen. Detta summerar egentligen hela Zlatan Ibrahimovics karriär i klubben FC Barcelona. Han var så usel under våren så till och med Bojan petade honom. Jag hoppas att ingen mer kommer in och skriver nonsens om att Messi gjorde si och så.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-09-11 14:37
Hahah Aftonbladet mannen is back
Barcelona Katalano
JohanC

Är det så roligt att komma hit och trolla med alla artiklar som är negativa mot Barcelona? Alla dina inlägg här handlar om just detta, att försöka reta upp cules. Fruktansvärt omoget, Väx up pojk!
@JohanC:
Så mycket fel i din kommentar, tröttsamt att ens bemöta den. Det enda man kan läsa i artikeln om Barcelona. inte ens Barca förresten det är Guardiola det handlar om, så säger Zlatan att Pep SKULLE KUNNA tycka att Zlatan var ett problem. Hur du får det att låta som om Zlatan är världens offer och att det är sååå synd om honom för att Pep SKULLE KUNNA tycka att han var ett problem, är ett mysterium. Det enda du gör här är klistar in AB-länkar och försöker vrida de till något negativt om Barca. Förvånar mig att du inte klistrar in dopningsartiklarna om Jamaica och skrivit nåt i stil med "Barca kan mycket möjligt ha varit i Jamaica, är det inte på tiden att de testas för doping?" Jag vet inte syftet med varför du hänger på detta forum men du lurar ingen iallafall.
Annons: