/spanien/barcelona/forum/7700.aspx/spanien/barcelona/forum/7700.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-09-10 08:49
Monaco är som PSG. Ville PSG sälja Thiago Silva till oss? Nej just det. Någon som tror att Monaco kommer att sälja Falcao? Inte en chans. Madrid kan tjata bäst de vill, Monaco behöver knappast pengarna.
Barcelona Deulofeu
2013-09-10 08:48
Katalano såklart det är riktigt svårt att värva honom för att inte säga omöjligt men skulle någon kunna göra det är det ju Madrid tyvärr.

Det är väl mer troligt att Madrid lyckas få loss Suarez precis det komplementet till Benzema de behöver.

Egentligen så borde han ju stanna i två år.För visst vill han väl testa cl med Monaco nästa år?
Barcelona Katalano
2013-09-10 08:44
Deulofeu

Jag är nyfiken på varför många tror att Falcao ens är möjlig att värva i Januarifönstret. Många Madridistas tror/hoppas också på detta. Han värvades i sommar till Monaco för en STOR summa. Monaco gör en satsning och har väldigt bra med pengar och därför varken vill eller behöver de sälja honom. Jag ser honom stanna i minst 2 säsonger.
Barcelona Deulofeu
2013-09-10 08:40
Rosell har dock lovat oss att göra ett sista försök på att få kvar Valdes men jag tror dock det är helt kört.

Måste verkligen ge Valdes kred han gör sin sista säsong för oss och gör dessutom hittills sin förmodligen bästa säsong.

Jag var en av många som ville se honom försvinna inför denna säsong för att vi skulle få pengar till en ersättare, men ser man hur han spelar nu gjorde ledningen rätt.

Med tanke på hur bra Cech spelar och att Mourinho alltid velat ha äldre målvakter tycker jag vi borde försöka värva Courtois.

Kostar han 300 miljoner so what då har vi världens bästa keeper om några år och har är the real deal redan nu.

21 år och ordinarie landslagsmålvakt och har redan vunnit lika många zamora som Casillas. Snackar dessutom perfekt spanska och har en längd som vår backlinje skulle må bra av.

Inte helt omöjligt att denna värvning blir av om vi ligger på.Tror dock Atletico kommer göra allt för att lösa honom och Chelsea vill knappast släppa honom.
Barcelona Deulofeu
2013-09-10 08:33
En mycket intressant diskussion vart vår kära målvakt kommer att hamna.

Vilka klubbar kan vara intresserade jag ser egentligen en klubb som helt perfekt och det är Abidals Monaco.

Där tror jag han skulle trivas och han skulle få sina pengar och ett nytt äventyr.

Det vore ju såklart kul att se honom i Premier league då skulle det vara Arsenal det handlar om då de inte har hittat riktigt rätt på den positionen riktigt.

Vore kul att se Arsenal värva en riktigt striker i Januari kanske Falcao( som dessutom får spela cl) och sedan en bosman på Valdes i sommar.De har ju sedan innan precis värvat Özil då skulle de glida upp som titelkandidater.

Nej du Valdes se till att gå till Arsenal de har något riktigt på gång!
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-09-10 08:24
Katalano & Rambla/

Får hoppas att ni har rätt.
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-09-10 08:21
Sport ska man inte ta på för stort allvar.

Värre är det med att artiklar duggar tätare i England om Montoyas utgående kontrakt nästa sommar. Samtidigt har det ju även ryktats om att klubben är sugen på att göra sig av med Alves nästa sommar (tror det var en artikel i ESPN). Skulle det stämma får de för fan tala om för Montoya att hans framtid är säkrad och inte dra ut på förhandlingarna.
Barcelona Deulofeu
2013-09-10 08:20
El Messias en bra fråga i La liga har jag för mig att det inte är speciellt mycket pengar, men man eller vi och Madrid får ju desto mer för tv rättigheterna.

I Premier League är det ju en helt annan femma.

Barcelona Katalano
2013-09-10 08:20
el Flaco - Me, Myself and I

Det ryktet stämmer inte. Chelsea har redan Cech som målvakt idag samt Curtois utlånad till Atletico. De har problem nog att lösa det problemet som det är då ingen av dessa bör vara reservmålvakt. De är för bra helt enkelt. Valdes kommer inte lämna för att vara reserv och Chelsea har inte behov av honom som förstamålis. han går därför någon annanstans.
Barcelona Pep - El Míster
2013-09-10 08:19
Med all respekt för Nadal, Djokovic och tennis som sport, MEN precis som alla andra off topic ämen ser jag ingen anledning att dra upp vilken underbar tennismatch det bjuds på! Här pratar vi väl endast Barca och det som hör till vår vackra klubb? Trevliga uttalanden från Mascherano som säger att han studerar dom bästa mittbackarna i världen för att lära sig själv. Hur dom rör sig, agerar osv. Sådant gillar vi. Ska man vara lite extra positiv så här på morgonkvisten så tycker jag försvaret sett bra ut hittills denna säsongen. Några enkla mål(Valencia borta) men det beror mer på att vi slarvar på mittfältet eller förlorar enkla andrabollar. Där måste självklart Tata täppa till. Iniesta och Xavi måste höja sitt försvarsspel utan boll. Annars tror jag att vi kommer få se ett mindre sårbart Barca i år om vi får tillbaka Puyi snart och att han håller hela säsongen. Gäller för Tata och tränarstaben att hitta en bra strategi för Puyi och resten av truppen att orka hela säsongen. Presspelet är det viktigaste och det såg bra ut i början men har det avtagit lite på senaste? Tycker vi ser ett mer kompakt och stabilt Barca som vunnit några tighta fighter hittills utan riktigt skönspel. Neymar skall anpassa sig och Tata ska anpassa sig. Det kommer ta lite tid till.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-09-10 08:16
Enligt Sport ska Chelsea vara intresserade av Vald+es när dennes kontrakt går ut nästa år. Hoppas inte Víctor gör den flytten, hade gjort att se honom i den klubben och spela under den tränaren. Det är illa nog att behöva se Samu spela för de den här säsongen-
Barcelona El Messias
2013-09-10 06:58
Hej grabbar jag undrar hur mycket pris pengar man får när man vinner La liga?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Canaletes
2013-09-10 03:30
Snarare att Djokovic kan hota Nadal hahaha :P

Nadal är föööör bra just nu!
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-09-10 02:50
Nadal vinner Såå jävla underbart :). Bra för tennisen att Nadal kan hota Djokovic på allvar.
Barcelona Zubi - I nöd och lust (fd. Dinho the artist)
2013-09-10 02:22
Blaugrana91
Det du nämnde om att någon ansvarig på UAB sagt något i stil med: "vi sponsrar barca och vi får lov att skicka våra kunder på matcher o dyl."

Bara jag som blir stört irriterad över sådana här saker? Jag HATAR att se alla asiater på arenorna nu för tiden. Inte så att jag ogillar asiater på något sätt, utan för att jag vet att de knappt vet vad offside är för något. Senast jag upplevde detta var på bridgen runt nyår, usch. Likadant är det dock på Nou, om än i mindre utstäckning.
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-09-10 01:54
För som är se en grym tennis :). Djokovic mot Nadal :). Vilken match och nu tog Nadal 3:e set så om Nadal tar 4:e set så vinner han mot favoriten Djokovic. Hoppas att Nadal vinner och det hade Spanien behövt.
Barcelona Blaugrana91
2013-09-10 01:30
Barcelona fortsätter tydligen att öka sina kommersiella intäkter i rasande fart, först var det Miljardavtalet med Qatar Airways och nu har man alltså tecknat ett globalt avtal med United Arab Bank, en bank som då har sina rötter i Förenade Arabemiraten.

Jag har ingen större koll på några detaljer bakom affären, men banken nämns numera som vår "official financial partner"...
Inga summor nämndes heller med bankens VD sa så här:

"At a joint press conference at Mirdif City Centre, UAB CEO Paul Trowbridge said the deal would give its customers access to a range of initiatives to "join the club in Barcelona".

He confirmed the historic "brand" partnership also included a financial sponsorship component but declined to reveal the sum, saying only that it was "priceless".

Låter som en saftig summa och i utbyte får bankens kunder vad jag förstår chansen att få åka och kolla på matcher och liknande.

Klubbens ekonomiansvariga Javier Faus fick frågan om man inte just nu säljer ut klubben. Så här svarade han.

"We have ten World Cup players and we have [Lionel] Messi, we have Neymar [da Silva Santos Júnior], and all of this is expensive,” he said.

“You cannot expect to have the best team in the world without paying them as what they are – the best players in the world.

“That means you have to get outside of your borders and seek financing for all of these expenses.”

Det är ju lite BS, vi har inga problem med det idag som det är nu, men visst man förstår ju att klubben vill dra in ännu mer.

Förstår som sagt inte riktigt syftet med samarbetet, visst vi får mycket pengar, men kan det vara så att klubben har några planer på någon form av satsning som kräver en partner? Lite som Reals misslyckande med sin Resort Island som sprack på grund av att investeraren inte hade råd i slutändan...

But, he said it also was not pursuing similar ventures to that of arch rival Real Madrid, which last year announced plans for a $1bn resort in the UAE.

“We don’t announce big projects, which we don't know if they will ever materialise or not", he said.

“Once we are bigger and well-known in the (UAE)... we don’t rule out the possibility of then doing something more ambitious,” he said.

Jag tolkar alla fall dessa citat lite som att man går i tankarna.

Har även kollat upp banken och det verkar inte vara någon jätte, men däremot verkar den växa otroligt snabbt och mycket starka ekonomiska siffror....
Barcelona Pep #4
2013-09-10 00:48
Det finns gott om plats för en Deulofeu. Sanchez och Pedro är bra spelare men med den potentialen Deulofeu besitter och även en ojämnhet från Sanchez och Pedros sida så är det en stor chans att han i framtiden tar en plats i laget. Neymar och Messi känns givna om altt ska gå som det förväntas.

Om vi bara hade en yngre mittback som tar för sig när han spelar (Bartra har verkligen inte uppfyllt det kravet) så hade jag tyckt att vi skulle vara ett komplett lag. Är trött på att ingen hotar Pique och Mascherano. Hoppas verkligen en Puyol gör det!
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-09-09 23:26
@ZlatanisDaMannn:

Han spelar både vänster och höger! Idag spelade han höger och i även i everton har han fått lira på höger kanten
Ronaldinho the original
2013-09-09 23:07
@ZlatanisDaMannn:

Har för mig att han spelar där
Ronaldinho the original
2013-09-09 23:03
@Hank Moody:

Brasilien?? Bernard, Lucas, coutinho, Wellington, Doria, marqinhos, adryan, rafinha, jado, Wallace mfl.
Barcelona Bästelona
2013-09-09 23:03
Barcelona have closed a three-year sponsorship deal with United Arab Bank (UAB), a bank from the United Arab Emirates. [ab sport360]

Vad innebär detta?
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-09 22:47
Gomez har ju fått fortsätta spela under hela sin uppväxt. Det positiva är att han nyligen förlängde kontraktet också. Flytta upp honom nästa sommar. Ge killen chansen! Samtidigt tror jag väldigt mycket på Bagnack men det finns kanske plats för båda? När allt kommer kring är kameruanen den back jag tror mest på från canteran. Men han är fortfarande väldigt ung
Barcelona ZlatanisDaMannn
2013-09-09 22:45
vilken position spelar deulofeu på?är det neymars kant eller är det högerkanten? har nämligen för mig att det är samma kant som neymar spelar på och det ger mig en fet klump i magen med tanke på vilka lirare båda dessa lirare är
Barcelona Shanghai
2013-09-09 22:43
Deulofeu

Det jag har sett av Gómez, så har han varit fläckfri och oerhört fantastisk. Som du påpekade så har han längden och får med sig en hel del styrka i luftduellerna. Bartra känns lite mer erfaren, då han har tränat (med a-laget) och matchats några gånger i slutet av de senaste säsongerna.

Ja, Gómez är oerhört vital för b-laget i år. Han skall spela så mycket så möjligt, men det skulle inte skada om han slängdes in i CdR.
Jeffson
2013-09-09 22:42
the cameroonians

Tack för svaret. Med de reglerna så blir det nog svårt att vara konsekventa då flertalet klubbar inte uppfyller de kraven. Men som sagt, utan att ha haft nån större koll på FFP så känns det ändå som att hela sommaren 2013 var ett enda ställningstagande av många klubbar i europa emot Platini och hans regler. Jag menar, Bale 100m, Illara 39m, Rodriguez 45m osv.

Men det blir väl antagligen fortsatta konsekvenser för klubbar som Malaga medans Real Madrid, Psg och City kör på som vanligt.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-09 22:42
Stör mig på att Sergi Gomez aldrig verkar få chansen i Barca. Vem vet, han kanske är den som varliges tar den också.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-09-09 22:23
Tråkigt att du inte kunde yttra dig om försvaret som en mogen människa. Spärrad! /Mod
Barcelona Deulofeu
2013-09-09 22:22
Detta är en assist!

Grattis Lukaku som har en sådan lekkamrat i Everton.

Barcelona Deulofeu
2013-09-09 22:19
Shanghai kan bara hålla med han är ett par centimeter längre än Bartra men ändå snabb.

Han har dock en betydligt sämre passningsfot än Bartra och inte alls samma elegans.

Jag vill nog helst se Bartra få ett par chanser innan man börjar lyfta för mycket från b-laget hur skulle det kännas tror du?
Annons: