/spanien/barcelona/forum/766.aspx/spanien/barcelona/forum/766.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2017-04-30 16:47
the cameroonians Mina ögon blöder, har sagt det innan. Kan mycket möjligt vara den absolut fulaste Barça tröjan som någonsin gjorts. Skönt att Qatar är borta, alltid något. Men designen är gräslig. Bedrövligt ful tröja faktiskt.
Postat via SvenskaFans-appen
Mr. Messi!
2017-04-30 16:37
@neymar JR || Cillessen #1:

Ja, riktigt jävla läcker är den.
Mr. Messi!
2017-04-30 16:37
@El Pistolero #9:

Utveckla gärna, vad menar du nu egentligen att Suárez har varit "kass senaste månaderna"

Faktiskt så har Suárez onekligen gjort en fantastisk säsong och leder faktiskt den interna assistligan I ligaspelet samt gjort 34 mål den här säsongen.

Barcelona the cameroonians
2017-04-30 16:30
Verkar som att nästa säsongs tröjdesign nu är fastställd. Vet inte vad jag tycker om ränderna, men bara det faktum att Qatar Airways är borta lyfter ju intrycket en hel del.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-04-30 16:28
Vilket mål av pedrooooo
Barcelona the cameroonians
2017-04-30 16:25
Kan inte se att klubben kommer göra några större värvningar i sommar. Jag grundar detta dels på vad sportchefen Robert sagt i frågan, och dels att jag ställer mig frågande till om de ekonomiska förutsättningarna finns för en stjärnvärvning. Prio ett borde vara att köpa en stabil högerback, alltså någon som verkligen är en ytterback och ingen Vidal/Song som ska omskolas. Med Roberto tillbaka på mittfältet ser jag inte att det finns utrymme för någon extra värvning på mitten. Särskilt inte om Aleña och Samper ska finnas med i snacket. Oavsett vilken tränare som kommer lär laget fortsätta kretsa kring MSN, så endera får vi se Denis o Rafinha som yttrar, eller så plockar klubben hem Deulofeu och Munir. Däremot bör klubben se till att göra sig av med Arda och Mathieu, samtidigt bör Douglas, Tello och Vermaelen hitta nya permanenta klubbadresser.
2017-04-30 16:02
Aj aj om pep missar cl, står nu på samma antalet poäng som man u och leder på målskillnad för tillfället.
Barcelona Iniesta70.
2017-04-30 15:21
Ja, veckan som gick blev ju strålande, nja, spelmässigt så behövdes det knappast tas fram några solbrillor över nåt bländande spel men nog fick man små kisa lite med jämna mellanrum. Att Messi själv lyckades demolera hela Zidanes gameplan i vår obligatoriska promenadseger på maräng mark fick ju mig själv att ha en uppesittarkväll a la tonåren med en data i knät och whiskey i famnen men denna gång så surfades det endast efter "sexiga" repriser på youtube. Och en annan klassiker föddes under samma kväll, iallafall för mig. Det var medan Marcelo puttrade på tomgång så lade Roberto i en La Masia jet-driv växel och drog en drive-by genom ett hackande maräng-mittfält som fått bensinstopp i ingenmansland. Ljuvlig syn. Ljuvligt minne.Ljuvlig seger. Ärkerivalerna då? Dom hade trots allt en "stekhet" Badbolls vinnare i laget som precis offsidemålat sitt lag till semi i den anrikaste av turneringar. Han blev som de flesta blir när Messi på täppan agerar jury, domare och bödel. En simpel, oskyldig by-stander. Osasuna matchen är inte mycket att orda över. Blev ett återhämtningspass på lagom nivå . Till derbyt mot de vilt kämpande Espanyol grabbarna så fick Suarez betalt för allt sitt slit och sin läskunnighet. Han läste deras barnboks passningar och deras ungdomliga "håll i luften" lir alldeles utmärkt. Alltid skönt för en skyttekung att ta upp jakten på sin "rival" i toppen av den titeljakten. Så överlag en trevlig vecka, ja, en mycket trevlig vecka.. Om nån smoothtalker till maskerad maräng med Barca keps på skallen tänkte replikera detta inlägg så besvära ej er. Jag gör en "Ronaldo". Helt offside gick jag på eget avslut och sen så låter jag självklart mina kamrater reda ut skiten:)
Barcelona Meneysuarez91011
2017-04-30 15:03
Många skriker efter en försäljning av Gomes, till viss del förstår jag varför men vi var verkligen inte enda storklubben som jagade honom, vi MÅSTE ge honom ett år till i klubben! Jag tror verkligen att Gomes kommer bli något stort. Om inte annat så sitter han jävligt fint på vår bänk att slänga in då och då. För där har vi det största problemet, våran bänk är på tok för tunn. Och Gomes är tillräckligt bra idag att slänga in vid eventuellt skador eller trötthet/vila startspelare. Och han är även fulltduglig till att starta matcher mot bottengängen. Så Gomes ska vara kvar, han blir det också tror jag. Ser inte varför ledningen skulle skeppa iväg honom redan heller.
Barcelona S.Eto'o
2017-04-30 14:54
Det är väl uppenbart....? Manchester United är inte Reals rivaler utan vi är det
Barcelona Visca el Barca 17
2017-04-30 14:41
haha va rolig Herrera är som står i målet på frisparken. Tror han att det är en hörna?
Barcelona Zaviolah *Catalunyan Freedom*
2017-04-30 14:30
Hade Neymar slängt sig som Rashford då hade väl det tagit hus i helvete hos samtliga skribenter i Madrid. Nåja, så är det när man är överlägsen :)
Barcelona Barcelonistas
2017-04-30 14:24
Veratti måste vi köpa sälj Arda,Rakitic,Gomes,Lord Marlboro så ska det nog gå bra.
Mr. Messi!
2017-04-30 14:12
Patetisk filmning från Rashford...

Via länktipset hittar ni incidenten.
2017-04-30 14:11
Hade absolut inte tackat nej till gamla Barca talangen keita, fantastisk spelare. Hade hellre tagit hem honom än Deulofeu. Han kan blir hur stor som helst och klarar av alla roller i anfallet.
Barcelona Cule4life
2017-04-30 14:02
Osasuna -deportivo 2-2. Depor mörkar här haha
FCB- Culé master
2017-04-30 13:47
jäklar, årets filmning av Rashord där
Barcelona Gabriel
2017-04-30 13:46
Vilken jävla filmning av Rashford.
Barcelona Katalano
2017-04-30 13:40
VizzlA-"Tots Units Fem Força"

Nej tack. Özil har varit riktigt dålig denna säsong. Och som alltid så förvinner han helt ur de stora matcherna. En sådan spelare behöver inte vi. Har en Arsenal-kompis som vill sälja Özil, så dålig har han varit att han inte ens övertygat i Arsenal.
2017-04-30 13:15
Hahaha vilken jävla filmning av strootman
FCB- Culé master
2017-04-30 13:01
@neymar JR || Cillessen #1:

Håller med. Om inte Neymar och Suarez hade missat så mycket..
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2017-04-30 13:00
Thiago kan vi glömma och veratti är nästan omöjlig (men han ska vi försöka värva) Vad tycker ni om en värvning av Özil? (Inte som ensam frälsare till vårt mittfält) Hans kontrakt går ut 2018, Någon som har koll på hans form denna säsong?...

Typ för 20milj euro så känns det som ett bra köp..

Mittfält 2018: Sergio, Veratti, Iniesta, Özil, Denis Suarez, Sergi Roberto , Andre Gomes, Rafinha, Rakitic (överbefolkat, Kanske dax för Rafinha att lämna..Vill gärna tro att han har mer fotboll i sig än vad han har visat, Skadedrabbad och dåligt beslutsfattande sista 3e delen)

Andre Gomes kommer vara kvar oavsett om man vill eller inte..

Arda turan säljs om vi får en någorlunda summa.
2017-04-30 12:58
Otroligt att inte Messi ligger på lika många assist som han har mål.
FCB- Culé master
2017-04-30 12:15
@II Barça II:

Suarez leder faktiskt assist ligan med 12 assist, hehe.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-04-30 11:39
@Pep - El Míster:

Du får nog PMA mig adressen, Nästa gång jag är i gbg :-P
Barcelona Visca el Barca 17
2017-04-30 11:08
Innan vi mötte Alaves hade vi vunnit 7 raka liga matcher 31-2 i målskillnad. Så vi ska inte vara arga över den förlusten. Bättre att vi förlorade då och inte mot ett skit lag när vi skulle vinna ligan. Samma mot Depor vi hade vunnit 6 raka innan.

Det jag stör mig på är Malaga vi tog en poäng mot dem!! Gubben visste att vi hade haft svårt mot dem på hemmaplan....... Nu hoppas jag verkligen att Real förlorar en match ligan är inte över.
Mr. Messi!
2017-04-30 10:53
@Cule4life:

Sevilla dock inte tagit en bortaseger sedan Februari i år och dom är alls inte lika bra som man var jämfört med under hösten. För att inte tala om att Sampaoli redan har Argentina jobbet på tankarna. Även om jag såklart hoppas att de tar mirakulöst poäng, så förväntar jag mig stenhårt att Madrid tar 3 poäng.

Jag förväntar mig att RM tappar poäng på Balaidos.
Mr. Messi!
2017-04-30 10:47
Vi nådde inte riktigt upp till vår normalstandard och skall man vara riktigt ärlig, så var det egentligen 3 poäng till skänkes från Espanyol och deras mindre smickrande försvarsspel/tabbar 1. Ett misslyckad hemåtpass och att Suárez hade ett hav av ytor när han snappade upp bollen och slog in den bakom Diego Lopez. 2. Rakitic var helt obevakad när han sprang från mittlinjen till straffområdet när han gjorde mål medan Diego Lopez stod som en staty. 3. Suárez kunde ostört löpa in mot straffområdet utan att bli omarkerad och gjorde mål efter att en Espanyol-spelare gjorde en misslyckad rensning. Nåväl, bara rikta blickarna mot Villarreal och hoppas på 3 nya poäng samtidigt som Madrid förhoppningsvis tappar poäng (även om jag inte förväntar det dock).
Barcelona II Barça II
2017-04-30 08:02
Barcelona har gjort fler mål och släppt in mindre mål än Real. Vi har inte förlorat mot något av topp lagen, Real har förlorat mot de flesta(!) topp lagen i ligan! Messi leder skytteligan och Neymar assist ligan, Reals lirare är inte ens på andra plats på dessa listor. Skulle svida ifall Real tillslut vann ligan, hoppas innerligt att Celta lyckas vinna på hemmaplan.
Barcelona Pep - El Míster
2017-04-30 01:40
KING SUAREZITO!!!!!!!! Buena noches hermanos! #live #gbg #svartklubb #techno #representing #blaugrana #suarez #messi #sergioroberto
Annons: