/spanien/barcelona/forum/7638.aspx/spanien/barcelona/forum/7638.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The Octopus of Badia
2013-09-05 19:58
"EMD claims that while Martino wants the numbers slashed, he does not consider that part of his job. Therefore it falls to Zubi to scour the organization for roles that fit someone like Roura’s or even Rubi’s skill sets. That’s likely in the youth setup. However EMD reports that Martino is a fan of Rubi’s rapport with the younger squad members and values his tactical work."

Så Zubizarreta ska sköta det här problemet? Är det bara jag som blir genuint oroad av att läsa det här?
Barcelona the cameroonians
2013-09-05 19:58
Spaniens U21-lag möter Österrike borta i EM-kvalet. Matchen börjar 20.30 Sergi Roberto startar, medan Sergi Gomez och Deulofeu börjar på bänken. Startelvan: Pacheco Carjaval, Amat, Muniesa, Moreno Sarabia, S. Roberto, Saul, Muniain Morata, Suso Bänken innehåller också spelare som Jese och Oliver Torres. Stream i länktips.
Barcelona the cameroonians
2013-09-05 19:29
Atletico goalkeeper Thibaut Courtois (21) is open to join Barcelona next year and is therefore rejecting Chelsea's renewal attempts. [marca]

Känns väl en aning bättre än Reina...

Visserligen Marca som är källan, men det handlar trots allt om en spelare i ett Madridlag så trovärdigheten borde vara något högre än i "vanliga" fall.
Barcelona Diar Shekha
2013-09-05 19:28
@barcastuff: Atletico goalkeeper Thibaut Courtois (21) is open to join Barcelona next year and is therefore rejecting Chelsea's renewal attempts. [marca] EN DRÖM!!
Postat via SvenskaFans-appen
AndreD -
2013-09-05 18:47
Shanghai "If Pedro was Brazilian, he'd be called Pedrinho and we wouldn't have enough money to afford him."
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-09-05 18:38
Shanghai

Tro mig, han skulle inte tacka nej till oss. Innerst inne är han fortfarande en culé. ''Hoy, manana y siempre con el Barca en el corazon''. ;)
Barcelona Shanghai
2013-09-05 18:34
Who is your favorite team? Lungu Ivan, 21, Criuleni, Moldova Özil: When I was child I was a fan of Barcelona. I still like to watch their games. Detta var år 2010 när han spelade i Werder Bremen. Sjukt att Pep tackade nej för en kille som var en av de bästa spelarna i VM i Sydafrika. Men vi får hålla tummarna och hoppas att han skriver på för oss när maestro Xavi lagt av.
Barcelona Shanghai
2013-09-05 18:10
Fais Oj, vad man saknar den gamla Pedrito som hade fantastiska avslut. Maken till en mer klinisk anfallare under perioden 2009-11 har jag inte skådat. Han var en av Peps viktigaste spelare. Pedrito sköt magiska skott med båda fötter, krigade i 90 minuter, både defensivt och offensivt. På tal om Pep, så sa han något bra om Pedro. Han sa om han hade varit från Brasilien och hans namn var Pedrinho så skulle han vara överskattad.
Fais
2013-09-05 17:52
Hur mycket vi än klagar och gråter kommer vi ändå inte kunna värva en mittback förrän vinterfönstret. Tråkigt, tragiskt, Men sant. Det får en att bita på naglarna så fort motståndarlaget lägger in inlägg, hörna, frispark och de där snabba kontringarna. Men det är bara gilla läget och hoppas att Tata får det bästa av de gubbarna vi har och att skadorna inte härjar hos oss som de gjorde föra säsongen. Vad som skulle få mig att vara mindre orolig skulle vara att få tillbaka den där här Pedro än den vi har nu. Vilken Killerinstinkt... Jag dreglar bara jag tittar på Videon. Det spelade ingen roll vilket lag eller final vi spelade. Han dödade allt..
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-09-05 16:41
@Júnior ´:
Tro mig, han är fullt medveten om att det provocerar ;)
2013-09-05 16:40
Kanske lite offtopic men kan ni tänka er att Podolski har en egen låt? En rätt catchig sån dessutom :D
Barcelona Júnior ´
2013-09-05 16:32
@JohanC:

Ett tips: Ta ställning nästa gång. Det är roligare och intressantare att läsa någons tankar kring artiklar som dessa än att någon bara klistrar in det utan att tycka något om texten. Det blir mer provocerat på det sättet, kan kännas som om du bara vill provocera när du endast länkar in artikeln för att på så vis uppmana oss andra om det "negativa" inom klubben :)
Barcelona Dongou & Bagnack
2013-09-05 15:46
Ingen har sagt att du inte kan klistra in artiklar som beror Barcelona har inne, men när du klistrar in bara de negativa artiklar får ju en att undra om du är Barca fan eller inte. Har inte läst en enda artikel som har nåt positiv om Barca att göra från dig
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-09-05 15:44
JohanC Du vet mycket väl vad vi pratar om, varenda en av dina inlägg här har varit att länka artiklar som visar barcelona på ett negativt sätt. Inte en enda gång har du skrivit nåt konstruktivt. Och det ska vara en slump? Du har tur att du inte blivit ip bannad än.
Barcelona FCBlaugrana
2013-09-05 15:43
If everything goes well, Puyol, recovering from knee operation, could already be part of the squad for next game against Sevilla. [sport]

Låter ju fantastiskt! Men skyndar hellre långsamt och låter han få bygga upp sig ordentligt.
2013-09-05 15:41
Hur är vi bortskämda fans? Om styrelsen lovat att vi skulle förstärka vårt försvar, borde de inte hållt det löftet? Eller anställ i alla fall en kompetent sportchef, vi har all rätt att vara besvikna.
Barcelona petersays
2013-09-05 15:41
@Blaugrana91:

Världens mest onödiga kommentar. Gillar du inte det som sägs - logga ut utan att klaga istället.
JohanC
2013-09-05 15:38
@*hjärta* Valdes flint:

Misslyckas?
Jag länkar bara en artikel som berör Barca utan att ha tagit ställning och så kommer det värsta shitstorm...
Barcelona Blaugrana91
2013-09-05 15:30
Går in för att läsa, ser att folk återigen klagar på försvaret och styrelsen...Loggar ut. Världens mest bortskämda fans....
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-09-05 14:49
Uppskattar om vi slutar hänvisa till Aftonbladet och andra kvällstidningar som bara är ute efter klick och x antal sålda tidningar Vore mer intressant med info från t ex Sport, MundoDeportivo etc då de ligger närmre källan FC Barcelona (även om de också har lite fantasijournalistik). I Aftonbladet förvrängs redan förvrängda nyheter så att Barca-hatet kan fortsätta flyta på oavbrutet. Hat = skriverier = pengar till Aftonbladet. Ni borde kunna lite spanska/katalanska/engelska vid det här laget trots allt. Bojkotta svensk "sportjournalistik" precis som Hasse Backe bojkottas i TV.
Barcelona Rambla~ - Zubi fuera!
2013-09-05 14:21
@¡Barca! - Crèma Catalana:

Heh, har han någonsin skrivit någonting positivt om klubben? :)
2013-09-05 14:19
@JohanC:

Okej, en repost från dig gällande ett ämne du misslyckades med för någon vecka sen. Ja, AB skriver i princip samma sak de skrev förra veckan och det ända du verkar göra är att ta upp allt negativt som skrivs på den blaskan. Så gör oss en tjänst och håll dig till deras kommentatorsfält där du kan fiska dina likes.
2013-09-05 14:17
Och här kommer trollet igen
Barcelona Rambla~ - Zubi fuera!
2013-09-05 14:14
Det har inte alls. Han har betalat in en straffavgift. Case closed.
JohanC
2013-09-05 14:11
Messi har fortsatt trubbel med skattemyndigheten...
2013-09-05 14:07
@1.70-ligan - köp en back, tack:
Känns som att Rosell trollar med oss eller så vill hans pengakåta a*sle bara omges av JA-sägare, en styrelse där Sandro kan agera tuppen i höngsgården. Känns som det är var vi hamnat. Klubben drar in mer pengar än någosin och ändå sitter vi där med en svagare trupp än på länge med spelare vars kontrakt går ut och andra har passerat sin peak. Man kan snacka hur mycket skit man vill om Laporta men by jolly he got the job done! Hoppas han tar nästa val seriöst och går in helhjärtat, help us Obi-juan Laporta, you're our only hope! EDIT: Det kanske låter som att jag är frustrerad, men Sandro och Zubi lovade förstärkningar i försvaret, misslyckades stort, och nu visar respekt genom att ta semester. Semester från vad?? Det är supportrarna som betalar deras löner och den här semestern pissar oss rakt i ansiktet. Nu kanske någon undrar "men är det OK att Laporta slösade klubbens pengar på ditten och datten?" och då är mitt svar att det är i alla fall "mer OK" med tanke på vart klubben låg ekoonomiskt och sportsligt pre 2003. Sandro är där han är idag genom att ha snyltat på Laporta och högg honom i ryggen så fort han fick chansen. Ok, nu låter jag kanske lite väl hetsig men det behövde jag.
Barcelona Puyol El Capitano 5
2013-09-05 13:19
vic11: Vad har det för betydelse om man är Barcafan och turk? Kul för dig att det finns sådana forum för dig så du kan gå in och skriva vilken smörja som helst. Hade velat se dig stå säga sådär ute bland människor. Förstår inte att MOD tillåter den här liraren sitta och vid upprepade tillfällen skriva nedlåtande om människor från andra länder. Gud är störst! - Pep el rei!: Ja, jag har ju förstått att han representerar Wales. Men det var lite det jag ville få fram, jag tycker att jag har någorlunda bra koll på toppfotbollen men ändå så visste jag så lite om honom. Det är skrattretande att en sådan spelare säljs för 100M euro. Katalano: Top 10 bästa spelare sett över 2 senaste säsongerna? Inte om man ser på Ballon d’or listan men den kanske inte spelar så stor roll? Enligt Fifa top 10 för 2011 (från wikipedia) ser listan ut såhär i ordning: Messi, Cristiano, Xavi, Iniesta, Rooney, Luis Suarez, Özil, Eto’o, Casillas, Neymar Enligt Fifa top 10 för 2012 (från wikipedia) ser listan ut såhär i ordning: Messi, Cristiano, Xavi, Falcao, Casillas, Pirlo, Drogba, Robin Van Persie, Zlatan Nu kanske du förstår bättre skälet till mitt uttalande. Jag är inne på samma linje som dig priset borde ha varit mycket, mycket mindre.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-05 13:07
Ser att ni pratar om Samper lite nedan. Det är nog den mittfältstalang med absolut störst potential. Av det jag har sett så har han också gått från klarhet till klarhet. Fortsätter allt som planerat tror jag ordinarie mittfältstrio blir om ett par år: Busquets Samper-Fabregas Samper i en xaviroll.
Barcelona kingrodrigues
2013-09-05 13:01
Vic11 Slappna av med att kalla andra för "Barcaturk".
Barcelona vic11
2013-09-05 12:53
Carles Puyol y Jean Marie Dongou (Barcelona) du måste kunna ta sanningen din pajas, eller är du en sån hetsig barca turk som fått för sig att heja på laget för att Messi spelar i klubben? Hmm
Annons: