/spanien/barcelona/forum/743.aspx/spanien/barcelona/forum/743.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Meneysuarez91011
2017-05-08 10:50
En 16 åring som ALDRIG spelat i Alaget. Säger det inte nånting egentligen? Varför har man inte använt honom i förstelaget om han är en sån "talang"? Rent ut sagt så tror jag bara detta är pgd de förlora Neymar till oss. En ny Ödeegard? :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona S.Eto'o
2017-05-08 09:44
Haha för att förstå det rätt så har Real värvat en 16 åring och du hoppas han är bättre än Ronaldinho.... fu*k logic#
Barcelona gozo1
2017-05-08 02:54
Juste han heter vinicius junior
Barcelona gozo1
2017-05-08 02:53
Det sägs att real Madrid har värvat Brasiliens största talan just nu och jag hoppa att han är bättre än Ronaldinho för det skulle vara ett nöje o se en sådan spelare igen oavsett klubb. Men av det jag har sett så va han inget märkvärdig så undrar verkligen om en 16 åring är värd 630 milj ?
Barcelona gozo1
2017-05-08 02:53
Det sägs att real Madrid har värvat Brasiliens största talan just nu och jag hoppa att han är bättre än Ronaldinho för det skulle vara ett nöje o se en sådan spelare igen oavsett klubb. Men av det jag har sett så va han inget märkvärdig så undrar verkligen om en 16 åring är värd 630 milj ?
Barcelona Gabriel
2017-05-08 01:42
Enligt Cadena Ser så har Celta Vigo Unzue som alternativ till att ersätta Berizzo som tränare om denne inte fortsätter nästa säsong.
Barcelona Gabriel
2017-05-08 01:15
@El Pistolero #9:

Haha the things we do :P
Barcelona El Pistolero #9
2017-05-08 00:44
[QUOTE=FCB- Culé master ]Håller med om Suarez. Han har tappat i några apekter men krigar fortfarande alltid och avgör stora matcher. Hans killer instinct, balans och styrka är fortfarande kvar och det är det som gör han så dödlig och unik. Helt klart fortfarande världens bästa anfallare. [/QUOTE] Håller inte med. Tycker Lewandowski varit den bästa anfallaren i världen denna säsong. Målproduktionen bättre än Suarez. Bra bollkontroll och passningar också medan Suarez inte håller samma nivå där.
2017-05-08 00:42
[QUOTE=Gabriel]Är det någon som vet om Robert har Twitter? Ska bomba honom med Nouri tills han uppmärksammar honom. [/QUOTE] Haha! Verkar inte så :/ Blir att tagga Bartomeu varje dag med bild på Nouri! :P
FCB- Culé master
2017-05-08 00:38
@El Pistolero #9:

Håller med om Suarez. Han har tappat i några apekter men krigar fortfarande alltid och avgör stora matcher. Hans killer instinct, balans och styrka är fortfarande kvar och det är det som gör han så dödlig och unik. Helt klart fortfarande världens bästa anfallare.
FCB- Culé master
2017-05-08 00:35
@Gabriel:

haha
Barcelona Gabriel
2017-05-08 00:04
Är det någon som vet om Robert har Twitter? Ska bomba honom med Nouri tills han uppmärksammar honom.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-05-07 23:32
Nu har ju den här killen fått alla tiders förtroende som har gjort honom till det han är tillsammans med sin talang. Tänk då Alena om någon visar honom samma förtroende, in i het luften direkt han är typen av spelare som växer med uppgiften. Dags att sluta dalta med våra talanger och " spela in dom långsamt " tänket, det har blivit en myt. Enbart iniesta som jag kan tänka mig har spelats in på det sättet och blivit lyckosamt. Valdes, xavi, puyol, Messi, busken och även pedro kastades in direkt och fick visa upp sig på plan och inte på träningsanläggningen. Borta med Arda, gomes/rakitic, låna ut rafinh/denis och börja satsa fullt på Samper och Alena. Dom 2 sista nämnda sitter på betydligt högre potential än denis och rafinha så varför ska man hålla tillbaka bättre talanger pga någon rangordning?
Barcelona Gabriel
2017-05-07 23:27
El Pistolero

Ja precis den sekvensen jag syftade på. Killen är ett fenomen. Fattar ni vilket kap om man hade köpt honom nu, han har en alldeles för stor talang för att ignorera. Ofta kan man se på unga spelare, de som har det där lilla extra, att de är alldeles för bra för att inte lyckas. Messi, Neymar, Thiago osv, man kan helt enkelt se på deras talang att de är något utöver de vanliga. Denna Nouri är en sådan spelare, han är destined för stordåd.

Måste ju finnas något sätt för att få hans namn i rullning till Barcelona. Nu menar jag inte att man ska få tag på Robert eller Bartomeus nummer och ringa dem och bara "yo, köp Nouri". Men sociala medier är idag så otroligt stort, det borde kunna gå att få ut hans namn där så att Barcelona öppnar ögonen.
2017-05-07 23:24
[QUOTE=neymar JR || Cillessen #1]Jag säger tvärtom köp inte alls, inte nog med att vi köper "stjärnor" som tar våra talangers speltid och nu ska vi köpa talanger istället med? Vad ska hända med Alena? Samper? Han må vara en fantastisk talang men vi har fantastiska talanger inom klubben redan som väntar på att få en riktig chans. [/QUOTE] Jag håller med att vi inte ska köpa in hela tiden, utan satsa eget, men finns det talanger utöver det vanliga så tycker jag vi ska agera, som i detta fallet med Nouri. Har hellre någon som Nouri på bänken än Arda.
2017-05-07 23:19
Gabriel Tror jag sett den. Är det denna du menar? (se länktips). Delikat framspelning. Krävs hög fotbolls IQ för att slå en sån pass.
2017-05-07 23:16
Jag säger tvärtom köp inte alls, inte nog med att vi köper "stjärnor" som tar våra talangers speltid och nu ska vi köpa talanger istället med? Vad ska hända med Alena? Samper? Han må vara en fantastisk talang men vi har fantastiska talanger inom klubben redan som väntar på att få en riktig chans.
Barcelona koeman92
2017-05-07 23:07
Enligt transfermarkt ligger Nouris prislapp på ca €1,25M! Detta är ett enormt kap. Köp säger jag bara!
Barcelona Gabriel
2017-05-07 22:31
@El Pistolero #9:

Har precis kollat klart på hela matchen, laddade ner den enbart för att kolla på Nouri och gud vilken talang. Han var helt dominant enda fram till den 60 minuten, efter det slog både han och Ajax av på farten. Den vändningen var precis i inledningen av matchen, efter det hade han en rad gudomliga sekvenser som han stod för. Eftersom du bara såg första 30 minuterna av matchen så antar jag att du missade hans delikata klackframspelning som friställde en Ajax spelare, men som sedan missade. Helt sjukt snyggt.

Vi behöver signa den här killen!
2017-05-07 22:28
Det var inte alls längesen då dom mer eller mindre "officiellt" gick ut med att dom kommer ta avstånd från det som byggdes upp av cruyff. Men tur att dom har tagit ur huvudet från sanden, det kan vi med göra genom ett jävla steg. ANSTÄLL Oscar garcia och ge han även ett ord i den sportsliga delen av Akademin.
2017-05-07 22:24
[QUOTE=neymar JR || Cillessen #1]El pistolero Det värsta är att han får enbart gult kort för den satsningen haha, jävla idiot det där. [/QUOTE] Ja haha, Espanyol-lirare såklart...
2017-05-07 22:23
neymar JR Stämmer ej, dom tog avstånd från Cruijff och allt föll, sen fatta dom att det var ett stort misstag och gick tillbaka till Cruijjfism. Nu är de tillbaka på riktigt igen. Dom har toksatsat på egna talanger och tagit in en tränare som är en stor Cruijffista. Verkligen en gyllene generation nu i Ajax. Även nyligen dömt om sin hemmarena till Johan Cruijff Arena. Kan vinna ligan och är snart i sin första final i Europa sen 90-talet. Inte illa.
2017-05-07 22:10
Det är inte bara Barcelona som har kommit långt ifrån det cruyff byggde utan även Ajax. Dom tog nästan större avstånd än vad vi gör, dock så måste do förlita sig på sin talangfabrik och satsar alltid fullt ut på den.
2017-05-07 22:09
El pistolero Det värsta är att han får enbart gult kort för den satsningen haha, jävla idiot det där.
Barcelona Barcadinho.
2017-05-07 22:08
Gabriel.

Ajax har ett så jäkla ungt lag, massor med 20 åringar.
Verkligen talag fabrik.
Vi har kommit längre bort från den holländska inspirationskällan.

Jag är så glad att få se dem i finalen på Friends. De kommer nog inte tappa 4-1 ledningen från första matchen mot Lyon.
Jag har varit ett par gånger i Amsterdam på 90-talet och besökte en kompis. Men vi hade inga pengar att gå på en match. Det är andra tider nu med ekonomin :P
Barcelona Barcadinho.
2017-05-07 21:59
Jag hamnade av en slump med matchen Marseille-Nice.
Den engelska kommentatorn snackade om Zubizarreta.
Haha, visste ni att han är Marseilles sportchef? Jag säger bara fyfan.
Det spelar tydligen ingen roll hur bra du är så länge du har i cv:n att du har jobbat i Barca.
2017-05-07 21:55
Gabriel Kolla på Nouris vänding med en spelare bakom rygg. Sånt ska en Barçalirare göra. Jämför det med hur Gomes och Rakitic vänder...
2017-05-07 21:43
Puyol? Nä, Palencia.
Barcelona Zaviolah *Catalunyan Freedom*
2017-05-07 20:40
Nu har dessutom killen inte ens debuterat för A-laget i klubben han spelar i. Wow. Galenheter numera på marknaden.
Barcelona Zaviolah *Catalunyan Freedom*
2017-05-07 20:37
Ja man får värva minderåriga men de får inte byta klubb eller flytta förrän de fyllt 18. Summan på 61 milj var med transfersumma + lön + sign on bonus, så lite har media saftat på med. Riktigt läskig hur marknaden har blivit. Det är verkligen en säljares marknad numera. Något brasilianska lag inte är sena med att utnyttja numera. But Hey, om det gör att våra rivaler måste spendera och betala överpris så inget mig emot.
Annons: