/spanien/barcelona/forum/7385.aspx/spanien/barcelona/forum/7385.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona koeman92
2013-11-07 15:49
Jeffson

Haha försökte du leka ödmjuk när du sa att du inte hade någon tangentbords talang? ;)
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-11-07 15:19
Jeffson

Haha fan vad underhållande du skriver, kärlek o respekt :-D
Barcelona zick9
2013-11-07 14:55
@Shanghai:

Skojar du eller? Det där är ju knappt hälften.
Barcelona Essienesque
2013-11-07 14:40
Så Zubi får förlängd till semester till 2016. Herregud, vad gör den mannen som sportchef? Jag är jävligt trött på styrelsen, deras prioriteringar är helt snevridna.

Zubis "arbete" består av att han åker runt på semester halva året och resten av tiden slänger han ut dumma uttalanden och letar efter klubbar att låna ut spelare till.
Barcelona Diar Shekha
2013-11-07 13:50
Att Zubi förlänger före både Bartra & Montoya som kan börja förhandla fritt med alla klubbar om två månader är ETT JÄVLA SKÄMT. Avgå nu roSELL för fan, det räcker. Är Zubi's kontrakt viktigare än Bartra & Montoyas? De kan ju för fan lämna GRATIS, har styrelsen missat det eller? Och vad hände med Iniestas Kontrakt? Det är november nu & man hör inte ett shit om det. Så obehagligt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona YYEA
2013-11-07 13:42
Official: Barcelona announce the renewal of sports director Andoni Zubizarreta (52) until 2016. The former goalkeeper joined in 2010.
Barcelona LeoMessi
2013-11-07 12:46
Canaletes (Barcelona) Men enligt folket i Sverige så är 62 cm (mer än en halvmeter fan) förståeligt att han blåser, för det är en hårfin offside. När någon från svenska landslaget filmar eller fuskar så är det för att han är en "vinnarskalle som gör allt för att laget ska vinna och det är upp till domaren att göra sitt jobb".
Barcelona NoGo™
2013-11-07 12:44
Pinto o co :P
Barcelona Barcadinho.
2013-11-07 12:14
Straffen var 50-50 situation - tänk att domaren inte har tv repriser, utan en sekund och bestämma. Det finns en del domare (särskilt i laliga) som skulle ge Neymar gulkort istället, medan Muniz Fernandez skulle ge båda straff och rött kort till Abate.
Dragningen på Lewandowski i straffområdet var rätt lik Neymars (med handen som dra på överkroppen) och han fick inte straff (men han klagade...)

Såg ni förresten hur Eto'o firade första målet med Mourinho. Portugisen fick en jäkla bamse hysteriskt kram. Påminde mig när Samu gjorde samma sak med Pep och Pep var på väg att studsa bort honom. Jag undrar om Mou gillade det, tror inte. Samu får amok nästan.

Det här hatet om Barca i Sverige som ni beskriver är överdrivet. Det finns väldigt många som uppskattar tikitaka stilen. Finns också många tränare, särskilt i ungdomsålder, som försöker lära svenska ungdomar samma modell.
AB tar tyvärr mycket utrymme.
Jeffson
2013-11-07 11:28
Jag kommer ihåg när folk i allmänhet (i Sverige) gav Barca mycket beröm. De var imponerade över vårt spel, våra spelare, dominans, Messi var utomjording osv osv. Sen köpte vi Zlatan och det blev cirkus i media men i början på den säsongen var det ännu fler som "gillade" barcelona. Sen bänkades han, sen såldes han, sen gnällde han. Och sen vet vi vad som hände med folks inställning mot Barca. Jag måste säga att jag gillade att folk var imponerade och gillade oss. Att det pratades positivt om oss. Det var ju "min" klubb dom pratade gott om. De sista åren när detta har vänt och hatet och avskyn har blivit värre och värre så har jag inte riktigt vetat hur jag ska förhålla mej till det. När vi har fått en tveksam straff i en stormatch eller ens en korrekt utvisning med oss så har jag känt "fan också vad kommer folk tänka nu? Nu kommer hatet, nu kommer jag få försvara mej" När våra spelare har filmat har jag blivit förbannad. Dels för att jag inte gillar filmningar, dels för att jag inte vill att folk ska hata på min klubb. Men... Nu när detta hatet bland folket och media (och dom påverkar varandra, media skriver vad folk vill läsa och folket påverkas avd et som står i media) har fortsatt år efter år och skadeglädjen och önskan att det går åt helvete för oss bara har eskalerat så har jag börjat ändra mej. Jag skiter numera fullständigt ifall folk hatar oss. Jag VILL fan att dom ska hata oss. Jag skiter i varför dom hatar oss. Hat får en i negativa känslor och hatar man något som jag älskar år efter år så kan jag känna att det är helt jävla ok att dessa personer stannar i dessa negativa känslor. Igår när vi får en ganska enkel straff som iofs är korrekt men många domare hade helt enkelt inte blåst och att Neymar förstärker (det gör han, punkt) så skiter jag numera i det. Jag är inte "rädd" för vad folk ska tycka, säga och skriva. När det snackas offside på Busquets mål så tänker jag mer "Gött nu får luffarna nåt att snacka om". Det gläder mej att dom går miste om att njuta när dom tittar på fotboll. Det gläder mig att dom "missar" Neymar för att dom istället har valt att hata honom. Dom har helt enkelt inte chansen att njuta av honom eftersom dom har bestämt sej att istället hata honom. Det är fine för mig. Kan en filmning eller straff till öka på detta, låt det då göra det. Och jag vet ad jag pratar om när det kommer att "missa" fantastiska fotbollspelare. Özil är ett skitbra exempel. När han var i Real så gillade jag honom inte för att han spelade i Real. Men nu i Arsenal så njuter jag nör jags er honom spela. Ronaldo gör fantastiska saker på fotbollsplanen emellanåt men jag kan inte njuta av det eftersom han spelar i Real. Att Realfans inte njuter av Neymar, Messi, Iniesta och Barcelona förstår jag eftersom rivaliteten finns där. Men när journalister och supporters till andra klubbar än Real Madrid har bestämt sig för att hata så känner jag bara: Hata på då för fan, det är era känslor som blir fuckade när Barcelona fortsätter vinna matcher. Det är ni som blir förbannade när Neymar spelar bra. Inte jag, jag tänker fortsätta att varas stolt över klubben och spelarna jag älskar! Så fuck you!
Barcelona Nicke94
2013-11-07 11:04
härligt med en seger igår mot milan så underbar seger och Barca är klar för åttondelsfinalen :-)
Barcelona Rambla~
2013-11-07 10:46
Haha Zubi, var bara tyst i fortsättningen, snälla. :P
Barcelona Rambla~
2013-11-07 10:29
Foton, 14st Barca-Milan & 8st Barca-Espanyol
Länktips: ul.to/qdofzeia
Barcelona Canaletes
2013-11-07 06:56
Punto Pelota bevisade igår att Neymar var onside med 62 cm marginal. Så nu villl jag att alla anti-Barça ber om förlåt!

Godmorgon förresten.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-11-07 02:38
Till kommentaren från Puertan (då man inte kan skriva där):

Mano´
Sänt: 2013-11-07 01:28

Jag håller med dig. Förstår vad du menar. Tycker också väldigt synd om Tello som blir ett oskyldigt offer. Nu får han bara onödig press på sig och riskerar att bli extra hånad om han gör en mindre bra match. Sorgligt att Zubizarreta inte kan låta Tello vara sin egen spelare utan ska jämföra och sk*t. Noll professionalism.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-11-07 02:34
Vi behöver inga nyförvärv nästa säsong. Sparka Zubi och Eusebio så blir många glada.

Jag tycker att det är väldigt synd att Tello blir relaterad till detta då han är helt oskyldig och inte har något att göra med uttalandena. Lika synd tycker jag om Messi som tyvärr blev nämnd av oprofessionelle Blatter. Messi har ingen del i dessa fånigheter och detsamma gäller Tello. Därför borde dessa "tjänstemän" hålla tungan rätt i mun och respektera även de spelare de försöker hylla.
Barcelona Júnior.
2013-11-07 02:13
OT

Någon som sett Ajaxs fina mål under kvällen mot Celtic? Undra vart inspirationen kommer ifrån haha.
Barcelona .Andreas
2013-11-07 02:12
"Det håller inte att Barca ska få med sig straffar från nästintill var och vartannat möte."

Bara där skrattar man åt fåntratten.
Han kan inte se mer än 3-4 Barcelona matcher per år.
Barcelona LeoMessi
2013-11-07 01:55
Sitter här och är extremt uttråkad, bestämmer mig av någon anledning att kolla på ett avsnitt av Charlie sheens nya serie "Anger management" och blir påmind av Barcelona och det är tack vare en karaktär som heter Nolan i serien och jag tycker att han är sjukt lik Messi haha!! Kände mig tvungen att dela med mig av det av något anledning:P
Barcelona Shanghai
2013-11-07 01:53
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Nej, jag skojar bara! Cristiano Ronaldo är världens bästa fotbollsspelare någonsin. :)
Barcelona Shanghai
2013-11-07 01:52
@MESSI.CORLEONE:

Haha! :)
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-11-07 01:50
@Shanghai:

Haha
Barcelona Gio Style
2013-11-07 01:48
Lion24 Seriöst, att påstå att Alexis är någon sorts gullegris här är rätt långt ifrån sanningen. Han är uppskattad atm för att han har gjorde det riktigt bra i slutet av förra och i början av denna säsong. Han var annars den spelaren som sågades mest och som skulle säljas först... Jo, Pedro borrar ner huvudet på ett annat sätt än Alexis och söker allt som oftast målet själv numera även om han har 0 vinkel. På den fronten är dem två så sjukt olika och jag hatar egoistiska spelare (som inte klarar av att prestera), Alexis bryr sig inte om han står fri med målvakten utan han passar mer än gärna i sidled till någon som får då öppet mål. Nu är exemplet väldigt extrem men du förstår nog vad jag vill ha sagt. Och ja, jag tittar på alla Barcas matcher och jag brukar studera Pedro då jag saknar hans toppform något så otroligt. Kan du med handen på hjärtat säga att du studerat honom och blivit imponerad av det han gjort? Han syns varken till eller levererar, tyvärr. Dessutom visar du okunskap när du påstår att Alexis spelar till vänster i Chile, det är helt uppåt väggarna fel. Alexis är högeranfallare med något friare roll och inget annat.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-11-07 01:41
Shanghai

Hehe, man vet inte ibland om du menar allvar eller bara driver lite med grabbarna. I vilket fall som helst är du alltid lika rolig!
Ta av dig glasögonen.

Den där Zubi alltså. Menar de att det inte finns någon vettig människa i hela Barca-ledning. Kan de inte få honom att åtminstone hålla låg profil. Skicka honom på extra semester eller någon korpen-golfturnering.
Barcelona papillon
2013-11-07 01:40
Sanchez är inne på sitt tredje år och jag tror inte jag sett honom runda sin gubbe en enda gång. Man blir riktigt trött av att se honom bredda ta emot boll, en kropps fint till höger, och sen passa tillbaka till mittfältet. Han springer och sliter mycket i det defensiva och gör nåt viktigt mål ibland som förlåter honom för allt annat.

Kolla Neymar, han utmanar och försöker vinna över sin gubbe. Ibland lyckas han ibland inte, men han har på så kort tid bevisat mer än vad Sánchez har på sina mer än 2 år.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-11-07 01:33
Den enda personen Zubi skadar är sig själv och stackars Tello som inte behöver den typen av uppmärksamhet.
Barcelona Shanghai
2013-11-07 01:32
Showen med alla filmningar primadonnan har gjort. Se den och njut!

http://www.youtube.com/watch?v=Vrt-DsXIHPU - Part 2

http://www.youtube.com/watch?v=Ns5oleZOP98 - Part 3
Barcelona Shanghai
2013-11-07 01:23
Det verkar som att ingen tittar på när primadonnan spelar? Han är totalt osynlig i varenda match, men av ren slump sätter han in några skitmål och helt plötsligt är han världsbäst.

Visst, visst han är en målmaskin, ingen kan förneka det, men SPELMÄSSIGT är han alltid osynlig och blir serverad på silverfat av sina kompanjoner.
Barcelona LeoMessi
2013-11-07 01:22
Shanghai (Barcelona) Njae, Tello är ganska så jävla värdelös spelmässigt faktiskt.
Barcelona Shanghai
2013-11-07 01:17
Alla vet att spelmässigt är Tello bättre än Ronaldo, men att göra mål så krossar portugisen Tello. Utan Ronaldos mål, hade han varit en medelmåtta.
Annons: