/spanien/barcelona/forum/729.aspx/spanien/barcelona/forum/729.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2017-04-28 18:31
papillon Fel igen. Laporta var den som vågade anställa Guardiola som tränare, när Mourinho i princip redan var klar för oss. Laporta byggde kring en person som tror på La Masia och använder sig av Cruyffs syn på fotboll som sin filosofi. Laporta hedrade Cruyff och gjorde honom till hederspresident medans Rosell och Bartomeu förlöjligade honom, förstörde relationerna med Guardiola, bröt sitt löfte till Abidal och nedmonterade satsningen av La Masia.
Barcelona Lion24
2017-04-28 18:22
Kröjjff

Det finns en sak jag uppskattar hos människor i allmänhet. Egenskapen kan vara hos min värsta fiende, min bästa vän, en helt random människa ute som jag ser ute på stan, helt enkelt vem som helst. Vet du vad den egenskapen är? Ärlighet. Jag ser mig själv som en ärlig person eller jag försöker åtminstone alltid vara ärlig. Jag är mig själv och jag kommer aldrig försöka vara nån annan. Du eller nån annan kan tycka illa om mig hur mycket som helst, är du ärlig så respekterar jag din ärlighet, alltid och under alla omständigheter.

Men du är inte ärlig ''Kröjjff''. När jag läste färdigt ditt inlägg så var jag mer än glad, jag lovar och svär på heder och samvete. Vet du varför? För jag fick lära ''känna'' dig lite bättre. Mellan mig och dig så var du inte ärlig, ska jag vara ful i munnen så ljög du väldigt mycket i ditt inlägg. Återigen, bara mellan mig och dig, du vet själv, sen vad du sen än säger som försvar så vet jag. Jag kommer aldrig i hela mitt liv respektera någon som är oärlig och någon som ljuger. Bara mellan mig och dig ''kröjjff''. Du vet, jag vet.

Hur som helst, återigen, det tog väldigt hårt på dig, som alltid. Du får mer än gärna tycka att mina ''analyser'' är överarbetade, onödiga och fullt logiska. Jag har inget intresse över att vara skriva inlägg för att göra mig populär här inne. Men däremot kan jag garantera dig att många skribenter har fullt respekt för mina överarbetade ''analyser'', inte för att ingen av dom fick vetskap förräns jag sa det, jag är säker på att det finns många här inne som kan mycket mer fotboll än vad jag kan.

Men själv då? Vad f*n gör du här inne? När jag överarbetar ett obligatoriskt inslag på forumet så gör jag i alla fall nånting. Innan du klagar över vad andra skriver, titta på dig själv. Hur många gånger har man inte fått läsa där du ständigt diskuterar skribenter här inne? Jag tror att du är här inne för att få nya vänner, inte diskutera fotboll. Hade jag haft tid och ork hade jag kunnat fixa en namninsamling på hur många skribenter som direkt och indirekt blivit omskrivna av dig. Du diskuterar vad andra skriver mer än du diskuterar taktik. Och när du försöker få mig och se dum och dålig ut när jag ''analyserar'' så gör försöker jag i alla fall analysera taktik. Du sitter hela dagen och spyr galla över skribenter, vad folk sa för tre år sen gentemot vad du sa. Det är alltid vad någon annan skrev och sa, direkt och indirekt.

''Någon''? Försöker du spela dum? Eller tror du jag är dum? Det är därför jag aldrig kommer ha respekt för dig för du är oärlig. Tror du jag är ett litet barn som inte fattar att du igår/idag menade mig precis efter att jag hade skrivit mitt långa ''konspirationsinlägg''? Vem försöker du lura helt allvarligt talat? Om jag skriver något om dig så kan jag lika gärna vara ärlig och skriva det till dig. Återigen, vem försöker du lura? Vem försöker du spela dum för? Bete dig, jag är tillräckligt gammal och mogen för att förstå att du indirekt menade mig innan jag skrev mitt inlägg. Var ärlig och säg sanningen, det lustiga är att i ditt senaste inlägg som du skriver så börjar du med 'sanningen'. Hälften av det du skrev var inte ens sant och mellan mig och dig, du vet själv. Du kan förklara bort dig hur mycket du vill men du och jag vet, och det är tillräckligt för mig.

Var du den enda som tog initiativet till ett replikskifte? Försöker du skapa upplopp eller? Varför försöker du se bra ut inför andra? Varför försöker du elda på andra skribenter för att dom ska gå emot mig? ÄRLIGHET kröjjff, var ordentlig för nu är du inte ordentlig. Vad är det som är viktigt med att se bra ut inför andra? För du skriver ju ändå alltid om andra. Ditt sista inlägg skriver du om mig, men inte till mig, varför? Om jag någonsin har bett dig att vara moderator på forumet så har jag gjort det för forumets bästa. Jag försöker verkligen få till ett bra forum, nu är vi fem som bestämmer men jag försöker verkligen. Jag har personligen skrivit PM till 'duktiga' skribenter för att hålla dom kvar i forumet och dom vet själva vilka dom är. Jag behöver inte skriva ner mina privata samtal som jag har med andra skribenter, dom håller jag för oss själva även om det inte är mycket till 'privat'.

Jag försöker åtminstone analysera och jag skrev ett inlägg om konspirationsteori som du och andra kanske tyckte var löjlig. Skriv det till mig, jag står fast vid varenda ord jag skrev. Spela inte dum och oskyldig sen när du direkt efter mitt inlägg skriver indirekt om mig. Det här är inte dagis, förstå att det kanske, bara kanske finns folk med familjer härinne som är mogna och kan tänka för sig själv lite grann. Att du inte läser mina inlägg gör mig inte ett dugg, men du ljuger eftersom du reagerade direkt på mitt ''konspirationsteoriinlägg''. Du får förneka det hur mycket du vill men efter ditt senaste inlägg så lärde jag ''känna'' dig. Jag vet din sort, din sort av typ. Jag har varit bekant med såna och jag förkastar dom.

Fortsätt skriva om mig om du vill, jag vill helst inte att du gör det men ta den fega vägen och skriv indirekt om mig så fort jag skriver något du inte håller med. Jag är tillräckligt man nog att skriva rakt till dig. Har jag nånting att säga så säger jag det rakt ut till dig, utan att anstränga för att göra min fin inför andra. Andra får tycka vad dom vill, men din specialitet är att diskutera andra. Sen till din absurda påstående om att ''skriva sist vinner''. Om du kommer ihåg, sista gången jag diskuterade med dig så undvek jag att svara dig, du fick alltså sista ordet för att du på något sätt fick för dig att jag hade trott att jag hade ''vunnit'' en diskussion mot dig bara för att du inte svarade mig, ja jag kommer ihåg. Så sluta kom med påståenden om att det är viktigt för mig att avsluta en diskussion sist, för sist jag och du hade en diskussion så avsluta du sist. Det här är som dagis, du får för dig saker bara för att nån råkar avsluta en diskussion. Jag läxade upp dig första gången, oavsett om du, jag eller månen avslutade diskussionen. Ser du hur jävla fånigt det låter? Det är din nivå, det är vad du stör dig på, det är vad du har hakat dig på.

Så du vet, varje mening jag skrev var riktad t i l l dig, inte om dig. Jag behöver inte skriva om dig för andra. Det är fegt och fult, det är framförallt oärligt. Så att jag inte ''vinner'' diskussionen nu så hoppas jag att du svarar mig, för jag vill inte att det ska se ut som att jag har ''vunnit'' diskussionen. Helt absurd.
Barcelona koeman92
2017-04-28 18:10
Blaugrana91

Intressant att du tar upp det ekonomiska. Det ska dock tillkännages att när ledningen tog över från Laporta, hade vi redan ett överskott i budgeten. Tillväxten var redan hög, och på det sportsliga planet mådde vi bättre än någonsin. Införandet av en tröjsponsor infördes samtidigt baserat på en lögn om att vi var i en ekonomisk kris efter Laporta, och att vi utan sponsorpengar inte hade klarat av att behålla spelare som Messi och Iniesta. Idag vet vi att detta var ren lögn, och det kan konstateras att den ekonomiska tillväxten under ledningen har varit plus minus noll.

Jag tycker även att det är intressant att du tar upp det där med att klubben behöver stabilitet. Frågan är dock hur mycket stabilitet som inges när man låter kriminalisera klubben och är med i åtal efter åtal? I min mening är detta den raka motsatsen till stabilitet, och snarare uselt och ansvarslöst ledarskap.

Till sist ska även tilläggas att trots att vi vunnit 2 CL titlar under Rosell/Bartomeu, så var segern 2011 knappast deras förtjänst. Faktum är att deras deltagande och bidrag till den titeln var lika liten och obetydlig som Sveriges deltagande i den forna slavkolonialiseringen. All framgång under säsongens 2010/11 var en ren produkt av Laportas och Peps arbete. I min mening har denna ledning gjort ett uselt jobb när det kommer till framtidsbygget på det sportsliga planet. Vi lever fortfarande på den stomme av spelare som finns sedan Pep, samtidigt som det inte finns någon vision för hur vi ska rusta inför framtiden. Istället slösar vi pengar på avdankade och/eller talanglösa spelare som inte bidrar med något märkvärdigt, samtidigt som vi skeppar iväg våra egna talanger. Om inte nu, så lär den riktiga baksmällan av ledningens inkompetens synas på planen inom en snar framtid, när vi inte längre har Messi till vårt förfogande.
Barcelona Reymar
2017-04-28 17:32
Barcelona could deal a blow to Real Madrid by beating them to the signing of Atletico Madrid's Theo Hernandez. The transfer is not one they had prioritised for this season, but progress has been made in recent weeks.

The involvement of Robert Fernandez, who personally knows the player, could be key. The deal will be worth around 24 million euros, which is the player's release clause, although both clubs are working to reach a mutual agreement.

Vad ska vi med en till vänsterback när vi är i behov av en högerback och en mittfältare? Jag hoppas verkligen att detta inte är sant även om han verkar lovande, ser hellre att vi köper tillbaka Grimaldo.
Barcelona papillon
2017-04-28 17:04
Gabriel

Om det var Pep som byggde om stommen med Messi, Xavi och co (som du själv säger) så är det ju han som ska ha all kred och inte Laporta. Ja, undra vem som ska göra om och göra rätt egentligen...
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Barcadinho.
2017-04-28 17:04
Blanda inte ihop presidenters resp spelarnes framgång.
Vem ingår i gyllene genarstionen o när ?
Messi har en mängd klubb titlar, Cl, ligan, cupen o massa personliga priser.
Xavi - kryydar samma lista som Messi med Em/Vm titlar.
De är enormt meriterade !
Barcelona El Pistolero #9
2017-04-28 16:51
[QUOTE=Barcelonistas]Real vann Cl föra säsongen tack vare enkla lottningar och ett offside mål av Ramos i finalen. I år slog dom ut Bayern tack vare en domare. Hur många ligatitlar har dom? en ligatitel på 8 år. [/QUOTE] Min poäng är att deras trupp är starkare. Vi har Messi dock. Vi har inte ersatt nyckelspelare som lämnat på ett bra sätt. Ett ex. RM ersatte Alonso med Kroos. Vi ersatte Xavi med Rakitic. Arda Turan värvades för 35M för att avlasta Iniesta. Great signing, verkligen.... Utan Messis avgöranden i tighta matcher så hade vi legat på typ 6e plats i ligan. RM hade redan firat ligatiteln. Han bär oss.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2017-04-28 16:44
Real vann Cl föra säsongen tack vare enkla lottningar och ett offside mål av Ramos i finalen. I år slog dom ut Bayern tack vare en domare. Hur många ligatitlar har dom? en ligatitel på 8 år.
2017-04-28 16:37
[QUOTE=Barcelonistas]El Pistolero - att påstå att det varit ett sportsligt misslyckande är att överdriva. Säg en klubb som vunnit lika mycket som oss från 2013? [/QUOTE] Det är ett misslyckande när dom bärande spelarna för denna klubb är från Laportas tid. Vi har blivit sämre o sämre. När Puyol lämna, vem ersatte ledningen honom med? Mathieu/Vermaelen. När Xavi lämna, vem ersatte ledningen honom med? Gomes/Rakitic. När Alves lämna, vem ersatte ledningen honom med? Aleix Vidal/Roberto. Nyckelspelare har lämnat och ersättarna är långt ifrån världsklass. SPORTSLIGT misslyckande i mina ögon. Mest titlar sen 2013 ja för Messi är tidernas bästa. Lägg Messi i RMs lag och dom hade vunnit trippeln varje år utan problem.
Barcelona Barcelonistas
2017-04-28 16:24
El Pistolero - att påstå att det varit ett sportsligt misslyckande är att överdriva. Säg en klubb som vunnit lika mycket som oss från 2013?
2017-04-28 16:20
[QUOTE=neymar JR || Cillessen #1]Eh cl vinsten 09 och 11 tillhör cruyff och ingen annan, rätt ska vara rätt. [/QUOTE] Cruijff som nuvarande ledning kicka iväg för övrigt. Går man emot Cruijff och det han stod för så betalar man för det.
Barcelona LennyRomario
2017-04-28 16:19
I min värld så är det inte sportsligt misslyckande, det är helt okej (och inte ens relevant). Men man säljer väl inte ut en klubbs själ för att vara helt okej? Klubben blir väl inte fälld i domstol för att vara helt okej? Presidenten tvingas väl inte avgå för att vara helt okej? Vi går väl inte från att ge pengar till Unicef, för att de ska få vara på vår tröja, till att ta betalt av oljepengar för att vara okej? Vi slutar väl inte slussa in talanger för att lägga stora pengar på mediokra nyförvärv för att vara okej? Vi tar väl inte och ruckar på vår spelstil för att vara okej? Ni som tycker att det är rätt att sälja ut det mesta klubben stått för de senaste åren, ni måste väl förväntat er mer avkastning än ni fått i form av titlar och glans? Blaugrana91 skriver om Bartos vision om att globalisera klubben och stärka ekonomin. Det är inte mycket till vision tycker jag, det är att följa resten av skocken. Vika in sig ledet och följa kön fram till den heliga marknaden och omsättningen. Men apropå mitt tidigare inlägg så ska Blaugrana91 helt klart ha beröm för att tänka fritt och inte följa forumströmmen.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-04-28 16:13
Eh cl vinsten 09 och 11 tillhör cruyff och ingen annan, rätt ska vara rätt.
Barcelona Barcelonistas
2017-04-28 16:12
Folk verkar va kåta på Cl titeln ( jag rankar ligan högst) för att göra er glada så kan jag lova er att vi med MSN i spetsen kommer vinna Cl igen. Men vi behöver förstärka laget lite under sommaren.
2017-04-28 16:10
Återigen, sett till att ledningen fick ärva en gyllene generation, med historiens bästa spelare så är det ett misslyckande att åka ur CL i kvartsfinal 3 gånger på 4 år, vinna en CL på 6 år.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-04-28 16:10
Känns sådär att Thiago förlängde med Bayern idag.
Barcelona Barcelonistas
2017-04-28 16:02
El Pistolero - vi var historiens bästa lag från 08/09-11/12. Under sen perioden vann vi 3 ligatitlar 2 CdR, 2 Cl detta med en helt galen dominans. Detta var under Pep. Från 2013-2017 har vi nästan vunnit lika mycket fast med ett mycket sämre spel. 3 ligatitlar 2 Cdr och 1 CL.
Barcelona Barcelonistas
2017-04-28 15:57
Håller med om att 2011 Cl vinsten tillhör Laporta. Däremot håller jag inte med om att vi misslyckats rent Sportsligt. Om man tycker det så lever man i en fantasi värld. Glöm inte att Pep eran tog slut 2012 efter den säsongen så blev vi sämre. Vi har sedan 2013 vunnit 3 ligatitlar,1Cl titel och två CdR. Detta på 4 år hur är set ett sportsligt misslyckande? Chelsea matchen 2012 hade vi sjukt otur också.
2017-04-28 15:39
"In 10 years people will realize that this is the biggest waste of talent resources in football history. This team should have won more CLs"
2017-04-28 15:35
[QUOTE=Blaugrana91]Fast vi vann CL 2011 och då styrde Rosell som president och nyligen 2015 och då styrde Bartomeu. [/QUOTE] Låt oss gå igenom varje säsong i CL sen Rosell/Bartomeu tog över. Jag räknar inte CL-vinsten 2011 för det var Laportas verk. Rosell/Bartomeu hann inte förstöra det. 11/12: Åker ut i semifinal mot Chelsea med 3-2. 12/13: Åker ut i semifinal mot Bayern med 7-0. 13/14: Åker ut i kvartsfinal mot Atletico med 2-1 14/15: Vinner CL. 15/16: Åker ut i kvartsfinal mot Atletico med 3-2 16/17 Åker ut i kvartsfinal mot Juventus med 3-0. Så med en gyllene generation till sitt förfogande har vi alltså vunnit CL en gång med Rosell/Bartomeu på 6 år, varav åkt ur i kvartsfinal 3 gånger senaste 4 åren, med historiens bästa fotbollspelare i laget. Detta är uselt. EN CL har Rosell/Bartomeu mäktat med. Och folk tycker det har varit en succé sportsligt. Vi hade historiens bästa lag, nu blir folk inte ens förvånade om vi förlorar med 4-0 mot PSG, eller 3-0 mot Juve. Alla förvänta sig att vi skulle få däng av RM, till o med några Culés här på Les Rambles var rädda för att se matchen, för man frukta en Manita. Tacka Messi för det, saving Rosell/Bartomeu since 2011. Kan egentligen skriva en bok om allt Rosell/Bartomeu gjort som är helt ofattbart, allt från nedmonteringen av La Masia till spelarvärvningar för skyhöga summor.
Barcelona Kröjjff
2017-04-28 15:05
Här ligger en hund begraven. Som tyckte att "någon" behövde smaka på sin egen beska medicin, efter vad jag uppfattade som ett angrepp på en person som aldrig nämndes vid namn av en eller annan anledning. Kanske för att personen ifråga är rätt populär på forumet. Men den var uppenbarligen för besk att svälja, varför jag finner för bäst att stryka ett stort streck över hela händelsen. Ska försöka hålla mig i skinnet fortsättningsvis.
Barcelona Gabriel
2017-04-28 14:40
papillon False. Stommen innan Pep bestod av Ronaldinho, Deco och Eto'o. Pep gjorde sig av med 2 av dem första året, och den sista andra. Han byggde om stommen så att den bestod av Xavi, Iniesta och Messi. Gör om, gör rätt.
Barcelona Blaugrana91
2017-04-28 13:30
[QUOTE=Reymar]Nej vi har bara EN CL titel under deras styre och ett par ligatitlar vilket ändå måste anses som ett mislyckande rent sportsligt med tanke på vår gyllene generation. Du som Bartomeu supporter nämner att han globalisear klubben och på så sätt förbättrar klubbens ekonomi men på alla andra plan har han förstört klubben. [/QUOTE] Fast vi vann CL 2011 och då styrde Rosell som president och nyligen 2015 och då styrde Bartomeu.
Barcelona Reymar
2017-04-28 13:21
@Blaugrana91:

Nej vi har bara EN CL titel under deras styre och ett par ligatitlar vilket ändå måste anses som ett mislyckande rent sportsligt med tanke på vår gyllene generation. Du som Bartomeu supporter nämner att han globalisear klubben och på så sätt förbättrar klubbens ekonomi men på alla andra plan har han förstört klubben.
Barcelona Lion24
2017-04-28 12:58
Jag måste ha en supporterskara. Även om det bara är en så har jag ändå en supporter, alla kan inte säga att dom har det. Den här supportern tänker på mig hela tiden, måste alltid benämna mig indirekt i sina inlägg, nu två hela dagar på raken. Vill du mig något eller menar du mig så skriv direkt till mig, tycker du att jag har fel och till och med är löjligt, skriv det. Jag kommer respektera dig, jag lovar men när du alltid ska indirekt skriva om/till mig så får du ingen respekt. Man kan slänga en peak ibland men jag verkar vara i dina tankar hela tiden när du är här inne, "kröjff".
Barcelona papillon
2017-04-28 12:50
Gabriel

Då var det inte så konstigt att Pep vann så många titlar med den stommen som Laporta la fram i ett silverfat åt honom...
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Gabriel
2017-04-28 12:34
Rosell och Bartomeus junta lever fortfarande på Laportas bygge med Messi, Pique och Iniesta som stommen. Vem som helst hade vunnit titlar som president i Barcelona i en era där man har världens bästa spelare genom tiderna till sitt befogande. Man kommer att se det tydliga resultatet av det om den här nedmonteringen av klubbens värderingar, principer och hanterande av egna talanger får tillåtas att fortsätta dagen Messi slutar. Den här juntan banar en dålig väg för nästa junta som inte kommer att ha världens bästa spelare genom tiderna i samma långa utsträckning. Det gäller att man klarar av att sköta en generationsväxling snyggt och smidigt. Douglas värvas istället för Asensio. Thiago skeppas iväg och Isco tillåts värvas av den största rivalen. Talanger som Grimaldo, Halilovic och Adama skeppas iväg. Flera miljoner läggs på mediokra spelare som Mathieu, Vermaelen, Song, Vidal, Digne, Gomes och Arda - som man sen inte klarar av att få sålda för bra pengar. Vad tror ni resultatet kommer att bli om det här tillåts fortsätta? Neymar och Suarez, ja visst, men Messi är fortfarande skillnaden. Visst har man värvat in unga spelare till nästa generation som mycket väl kan bli the real deal i form av Ter Stegen och Umtiti men i det stora hela så har man misslyckats med generationsväxlingen. Klarar man av att värva Verratti den här sommaren så lugnar jag ner min kritik lite gällande det planet. Men då bortser jag från allt det andra ruttna ledningen stått för internt inom klubben, och pratar enbart om det sportsliga - och det sportsliga är absolut inte det enda som ska bedömas när man bedömer våran ledning, även om diskussionen nu då handlade om just det sportsliga.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2017-04-28 12:21
Haha grabbar ni måste se på detta
Barcelona Kröjjff
2017-04-28 11:57
Det här länktipset lär göra någon härinne själaglad, i all sin gränslösa självgodhet. Som en skänk från ovan i rättan tid, skulle det kunna beskrivas som. Och mycket viktigare än att Barcelona vinner ligan, är att som analytiker få ytterligare belägg för sina teorier.
Barcelona Caz
2017-04-28 11:53
@LennyRomario:
Vet att det var ironiskt men för att vara seriös nu, även om det var en svag pass tycker jag ändå det var imponerande av Leo att redan innan veta vem Osasuna-spelaren skulle passa till. Messi var redan ett par steg före där. Håller förövrigt med om det du skriver. Min tro är helt enkelt att domarna är för dåliga och förbundet är inte bättre. Samma grejer händer i PL med obegripliga beslut och olika tolkningar vid avstängningar osv. Edit: Sedan underskattar man nog hur svårt det måste vara att döma ibland, speciellt i händelserika toppmatcher och spelare och fans som kokar vid varje beslut.
Annons: