/spanien/barcelona/forum/7209.aspx/spanien/barcelona/forum/7209.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Canaletes
2013-12-02 22:37
hahah vilket jävla skämt. Vinner varken ligan eller pichichin och blir utsedd till La Ligas bästa spelare.
Barcelona enkos
2013-12-02 22:35
Messi fick priset som bästa målskytt på 46 mål på 32 matcher, därför tyckte Marca att två priser till Messi hade varit för mycket..

Bästa målvakt Atletico Madrids Kurtoa
Bästa tränare Tito Vilanova
Barcelona enkos
2013-12-02 22:33
Real Madrid trogna sajt Marca utsåg Ronaldo till La Ligans bästa spelare..
Barcelona Rey del Blaugrana de Barcelona
2013-12-02 22:04
Free Your Mind Think Reflect: De siffror jag skriver är från klubbens officiella sida. Jag har nu för säkerhetskull dubbelkollat och de stämmer exakt.
Barcelona Grande Barca
2013-12-02 22:00
Därför är messi världens bästa, för utan honom är barca inget, och ni som inser nu att thiago var en förlust, godmorgon !
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-12-02 21:56
@Rey del Blaugrana de Barcelona:

Vah?

Menar du allvar ? utköpsklausul 150 miljoner euro på Pedro :-O.

Thiago Alcantra skänkte vi bort men de ger Pedro en sån kontrakt?

Är du säker på att du har rätta siffror ? Det skulle inte förvåna mig ändå med tanke på den här ledningens kompetens..
Barcelona grande jw
2013-12-02 21:48
Det verkar tyvärr som att förlusten av Thiago kan bli ödesdiger för vårat lag. Det känns som han är pusselbiten som saknas nu när Iniesta och Xavi går på knäna. En spelare som har en fantastisk blick för spelet och vågar slå den avgörande passningen, och sist men inte minst, VÅGAR gå in i närkamperna. Det här hade verkligen kunnat bli Thiagos år i Barcelona. Så jävla surt att vi förlorade honom för de jävla pisspengarna.

Synd att vi lånade ut Rafinha. Jag hade helt ärligt hellre sett honom på mittfältet just nu än Iniesta. Vi behöver tyngd och Rafinha har briljerat och visat stort mod i Celta.
Ronaldinho the original
2013-12-02 21:47
Messi Epic!! Du är saknad Leo!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymessi
2013-12-02 21:21
Messi!
2013-12-02 21:19
Pedro Rodriguez har kontrakt till 30 juni 2016 och en utköpsklausul på 150 miljoner euros motsvarande 1 miljard 288 miljoner 500 tusen kronor........
Barcelona enkos
2013-12-02 21:08
Barcelona måste släppa sin stolthet och 4-3-3 i några matcher i alla fall, specialitet bortamatcher mot svårare motstånd som Bilbao och spela med två defensiva mittfältare, speciellt när vi inte har ordinarie backar eller backar som inte fungerar som dem ska.. 4-2-3-1 eller 4-4-2 måste testas ibland..
Barcelona enkos
2013-12-02 21:03
Barcelonas spelarna må vara bäst i världen men utan viljan, kämpa, hunger, aggressivitet och inte minst effektivitet i vissa matcher går det tyvärr inte att vinna titlar bara så där..

ps. Jag tänkte på våra spelare som Neymar, Sanchez, Fabregas, Xavi, Pedro, Iniesta och ingen av de som kunde göra mål igår..Man undrar hur det kan vara sant. Men faktum är att de spelade som förlamade igår, Neymar är alltför rädd och inte vågar utmana, Jag har fortfarande inte sett den Neymar som jag såg honom i Santos och Brasiliens landslag. Iniesta må ha världens bästa bollkontroll men han skjuter som en pojke. Fabregas ser som så ofta vilsen ut och som om han har tankar någon annanstans. Pedro tittar mer på marken och gräset än var målet är.. Sanchez är som Sanchez, ena dagen bra andra dåligt och snurrar som karusell. Xavi verkar redan tänka på pension och blir allt sämre med tiden.. Ibland ser våra spelare som pojkar och inte som män..
Barcelona DM1982
2013-12-02 21:02
@-SAMI-:

Han är ett kort ifrån avstängning, vad jag vet. Slarviga kort har han dragit på sig, nu gäller det att hålla sig i skinnet.
Barcelona Ton
2013-12-02 20:56
Ronaldinho's kontrakt löper ut vid årsskiftet. -Kanske läge för lite magi i laget igen;) Ronaldinho-Messi-Neymar på topp!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-12-02 20:54
Får vi ett bra bud på pedro tkr jag vi ska sälja - även i januari. Jag tycker han har fått tillräckligt med chanser och nu måste en förändring till i anfallet. Utan pedro men med mer pengar i budgeten skulle det kanske finnas plats för en striker. Frågan är dock om pedro verkligen kommer lämna. Jag är ytterst tveksam. Ledningen sa att han var untouchable så sent som i maj...
Barcelona -SAMI-
2013-12-02 20:53
Är inte Neymar avstängd mot Villareal?
2013-12-02 20:52
Tycker inte Adriano gjort bort sig den här säsongen. Han har gjort 1000 minuter och han noterar 2 mål. Han har gjort ett lika bra jobb minst som vår storslagna blivande Hollywoodstjärna Jordi Alba. Dessutom har han spelat hela 12 matcher i La Liga den här säsongen var av 11 från start. Det är ett faktum att många av dessa hur otroligt det än låter var i följd. Dessutom var ett av hans 2 mål in i helvetes läckert.
Barcelona DM1982
2013-12-02 20:41
@Rey del Blaugrana de Barcelona:

Adriano är, i vanlig ordning, skadad och kommer nog missa matchen mot Villarreal. Nu är det dags att sälja grabben och satsa på någon som inte är skadad hela tiden. Även en ungdom gör mer nytta.
2013-12-02 20:22
Det är oftast riktig dåligt med kollen hos många på den här sidan. Såg startelva förslag nedan och noterar att Adriano är avstängd mot Villarreal på grund av 5 gula kort. Gällande Pedro så säljs han mycket troligt i sommar och ersätts då av en allt för dagen starkare Gerard Deulofeu. Förutsättningarna för Pedro stannar är att i stort göra mål i varje match han spelar i resten av säsongen. Den risken existerar bara inte.
Barcelona ( Xaviesta )
2013-12-02 20:06
enkos Det säger väl mer om hemma/borta statistiken än om själva tröjorna. Vår spelstil lämpar sig bäst på en gräsmatta av största tillåtna mått eftersom tiki taka går ut på att hitta den där moderna fotbollens allra heligaste graal - ytan. För att slica upp motståndarförsvarens murar och smeka in passningar mellan linjerna behövs det perfekta förutsättningar, vilket vi har hemma på Campen. Borta gick det hur bra som helst i början av Peps era då vi chockade hela Europa den säsongen med vår fotboll. Idag packar sig motståndarna så otroligt utanför egen box och i samband med att dom lärt sig vårt rörelsemönster har vi blivit alldeles för förutsägbara, vilket tydligt syns i vår bortastatistik. Lite ironiskt egentligen då man tycker att iaf dom katalanska spelarna skulle ge lite extra när dom bär just dom tröjorna på bortaplan, men men..
Barcelona NoGo™
2013-12-02 20:02
Pedro (26) doesn't rule out leaving in January. He has offers from several English clubs. Barcelona more open to exit next summer. [md]

Funderingar kring detta?

Känns väl inte som att sälja i Januari vore så smart direkt. Finns ju andra spelare som kan lämna ist, Cuenca, Ibi, Tello kanske.
Barcelona enkos
2013-12-02 19:28
Barcelonas bortaställ i katalanska flagor har hittills varit olyckliga för Barcelona, tro det eller ej har Barcelona i dessa dräkt inte vunnit en enda match och bara gjort 2 mål, medan i de nya ordinarie har man fullpott och 41-7 i målskillnad.
2013-12-02 19:28
Finns det ingen som har bra koll på spanska språket. Vad skriver tidningarna i Barcelona? ..Om ni tittar på matchen igen grabbar kommer ni märka att den stora procenten av felpassningarna berodde på att passningsmottagaren rör inte på sig för att möta bollen. Alla vill ha bollen på fötterna som om de kör (Gubben i mitten). Ni får kolla själva. Jag vill att Tata ställer upp med den här startelvan mot Villarreal -----Iniesta-----Neymar-----Alexis---- ----------------Fabregas--------------- ----------Busquets---Song--------------- Adriano----Bartra-----Puyol-----?-------- Jag är jättesugen på den här elvan. Om Iniesta lägger för mycket felpassningar byt ut honom direkt mot Adama. (ingen Tello, eller Pedro).
Barcelona Barieta
2013-12-02 19:07
grande jw Det är det som skiljer Messi mot de flesta spelare, han väljer att försöka stå kvar på benen och avsluta. Neymar , Ronaldo t.o.m Ribery och Zlatan m.m väljer att söka straff/frispark.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-12-02 19:02
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Tänkte också på det igår när Sergio lämnade över kaptensbindeln till Piqué i slutet. Behåll den själv för fan, finns ingen annan på plan som visar det hjärta för klubben som Busi gör.
2013-12-02 17:15
Jag missade första halvleken igår. Håller på att kolla på den nu.. Vi skapade bra läge att göra minst ett mål. Hur dåliga är vi på att avsluta? Finns det någon lag som är lika ineffektiva som oss ?.. En annan sak jag vill att Tata ska ta tag i är att ge kaptensbindeln till Busquets för att det finns inte någon som kämpar och krigar som honom... Om övriga spelare krigade hälften av det Busquets gör skulle vi köra över vart enda lag..
Barcelona grande jw
2013-12-02 17:11
Något som gjorde mig förbannad med Neymar igår var att han valde att ramla vid sitt friläge istället för att försöka stå upp. Han fokuserade mer på att fixa en frilägesutvisning än att göra mål. I ett sådant läge hade Messi stått upp alla dagar i veckan och försökt stänka dit bollen.
2013-12-02 17:05
Neymar Jr försökte verkligen. Men han såg ut som bambina på hal is och både föll och filmade flitigt. Men han försökte det kan ingen påstå om Xavi, Iniesta, Mascherano, Pique osv

Barcelona Baronen
2013-12-02 17:04
Jag tycker Neymar har varit fullständigt usel de sista matcherna. Men jag väljer att inte kritisera honom för hårt, det tar tid att acklimatisera sig. Han har gjort en hel del poäng, till trots.

Sen att han mer eller mindre flippat ur nu i många matcher gör mig besviken. Han filmar, drar på sig massa uppmärksamhet och tar onödiga varningar. Han fokuserar på alldeles fel saker.
Hans avslut har varit under all kritik. Målen måste börja komma snart, innan han gräver ner sig.

Dock är inte FC Barcelonas problem Neymar. Lång i från. Han är en av få ljusglimtar denna höst.
Barcelona L10
2013-12-02 16:49
Ni sågar Xavi, Iniesta, Alexis osv men jag ser ingen snack om Neymar?

Enligt mig var han en av dem sämsta på plan igår.

Eller är det så att jag har för höga förväntningar på honom?
Men ni som jämför han med spelare som Messi, Ronaldo gör inte det, för han har j*ligt långt kvar om han ska prestera så här dåligt.
Och det var inte bara igår. Han har spelat så nu flera matcher.

Pinto var helt okej igår.
Annons: