/spanien/barcelona/forum/711.aspx/spanien/barcelona/forum/711.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Oanerding
2017-05-17 20:26
Vet någon varför Radoja inte spelar idag för Celta? Annars samma elva som mot United, dvs ordinarie elva! Kom igen nu Celta!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Pichincha
2017-05-17 20:25
FCB- Culé master

Intressant med tankar kring Antonio Valencia. Omskolad ytter som har blivit en av de viktigaste kuggarna i ett annars klent Manchester United.
Utan vidare jämförelse så har ju Dani Alves gjort det super i Juventus trots sina 34 år, Valencia blir 32 år i Augusti. Så åldern ska inte vara någon ursäkt på det sättet. Annars fortfarande snabb, offensiv och fysiskt stark.

Inte riktigt klar på hur han hade tagit sig an la liga med dess annars mycket kvickare spel. Tror att hans defensiva svagheter möjligen blivit blottat allt för mycket här. Har också fått uppfattningen att psyket inte är det allra starkaste. Men med ett annars mycket bättre lag i Barcelona än Man Utd så är tanken jäkligt intressant. Hade älskat att se honom hos oss i en säsong. Men det är bara min åsikt.
Barcelona Corazon
2017-05-17 20:18
Ville skapa lite hopp för mig själv tills jag såg reals elva. Den går inte snacka bort. Grym bredd. Kan inte se dom tappa
Barcelona Kröjjff
2017-05-17 20:04
@El Pistolero #9:

Det är knappast antalet räddningar som räknas utan vilken kvalitet som det har krävts för att stoppa bollen. För ser man enkom till statistiken, så lär ter Stegen ligga väldigt bra till även vad gäller antalet passningar. Till och med i förhållande till mittfältarna.
FCB- Culé master
2017-05-17 19:38
@Ronaldinho10yElfenomeno9:

Japp han är nåt för framtiden. Valencia skulle vara en lösning för 1 säsong typ.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2017-05-17 19:35
[QUOTE=FCB- Culé master ]Vad skulle ni säga om Antonio Valencia egentligen kanske bra o ha tills vi hittar en världsklass högerback för framtiden? Han har spelat bra i år i United då Darmian har floppat. Inte så önskad tydligen bland United fansen men i form är han en stabil högerback med fina inlägg. [/QUOTE] Jag vill ha Nelson Semedo. Grym högerback av det man har sett på youtube. Han hade passat utmärkt hos oss.
FCB- Culé master
2017-05-17 19:32
Vad skulle ni säga om Antonio Valencia egentligen kanske bra o ha tills vi hittar en världsklass högerback för framtiden? Han har spelat bra i år i United då Darmian har floppat. Inte så önskad tydligen bland United fansen men i form är han en stabil högerback med fina inlägg. Vet att vi har Roberto men han är ändå inte en riktig högerback och bör spela på mittfältet egentligen.
Barcelona Reymar
2017-05-17 19:08
@II Barça II:

Visst gör han en tabbe mot Celta men i den matchen släppte vi in tre mål på tjugo minuter på grund av vårt bedrövliga försvarspel. Mot PSG kunde han inte göra något åt målen, även Neuer hade släppt in fyra mål, ännu en gång är det försvarspelet som får ta skulden. Det är visserligen enkelt att hitta en syndabock men ska man vara ärlig så har vårt kollektiva försvarspel varit katastrofalt.
Visst gör han en tabbe här och där men glöm inte bort att det är hans första säsong som startmålvakt.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-05-17 19:05
Det är idag ligan avgörs. Jag tror på Celta Vigo och John Guidetti. Han kommer att göra Hattrick. Han kommer bli GUD i Vigo i all evig tid.
Barcelona II Barça II
2017-05-17 18:13
Carles Puyol: "For years we didn't win anything at Barcelona, then Ronaldinho arrived. He's the most important player in our history."
FCB- Culé master
2017-05-17 17:32
@Fuerza:

Tydligen var den korrekt enligt Bosketts. Kan inte kommentera om själva händelsen då jag inte såg matchen.
Barcelona El Pistolero #9
2017-05-17 17:31
Utan MAtS hade RM varit ligamästare. Ingen annan Barçamålis har gjort så många räddningar i en o samma match som han gjorde mot RM sen 03/04 tror jag.
FCB- Culé master
2017-05-17 17:31
@Bosketts:

Aight.
2017-05-17 17:29
Jaha så ni vill ha en målvakt som räddar precis allt, då förstår jag... Matchen borta mot PSG var MAtS grym, kunde blivit större siffror om han inte storspelat.
Barcelona II Barça II
2017-05-17 17:25
Mats har ju varit allt annat än jämn den här säsongen. Faktum är att han har varit direkt medelmåttig förutom i några enstaka matcher. Han gjorde bland annat super grova missar borta mot Celta, vilket kostade oss 3 poäng. Utöver det var han värdelös mot Juve och PSG borta i CL, det är inte okej att släppa in 7 mål på två matcher. Många utav målen var inte alls otagbara.
Barcelona Reymar
2017-05-17 16:41
@S.Eto'o:

Roberto om någon har varit väldigt svag bortsett från enstaka matcher.
Barcelona S.Eto'o
2017-05-17 16:30
Glöm inte Roberto..... trots att han spelar i en ovan position under hela säsongen har han hållit en jämn nivå och för att inte tala om att han klivit fram när det verkligen gäller.
Barcelona Cule4life
2017-05-17 16:26
Jag hoppas på en europeisk superliga som NHL typ. Då ska vi se ifall spanska staten har lika mkt makt.
Barcelona Amo.38
2017-05-17 16:23
Håller med Neymar Jr, Messi möjligtvis Umtiti har hållt en jämn nivå sätt till hela säsongen.
Fuerza
2017-05-17 16:16
@FCB- Culé master:

Va!? Upphävt igen? Real Madrid får OK varje gång de går till LFP. Korruptionen gör en tokig. Barca blir alltid nekade.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-05-17 16:09
Katalano

Tack för gummibåten :-P. Jag behövde verkligen den. Skrev här om natten ett långt inlägg om olika ämne så som *kommande tränare, gamla tränare och den besattheten visa besitter av R. Madrid som hittills en bra säsong. Det var självklart inspirerad av Kaptian Morgan men det försvann i rymden.

Anyways, på tal om våra målvakten.
Jag var faktiskt inne på Cillesen spåren i höstas. Jag tyckte att han imponerade på mig bättre än T. Stegen. Det han gav laget var att bryta mönstret när visa lag pressade oss Barca ordentligt så *körde han den långa bollen och på så sätt slutade motståndarna med den frenetiska press- spelen.

T. Stegen däremot vill alltid spela den på marken även när det inte går längre. Slaviskt försöker han spela den från marken trotts att hela motståndarlaget är på vår planhalva och punktmarkerat vår spelare.

Tyckte verkligen om att Cillesen tog egna initiativ på den fronten. Tycker också att han ger mer trygghet till laget vad gäller hörnor.

2017-05-17 16:09
[QUOTE=neymar JR || Cillessen #1]El pistolero På vilket sätt har han varit jämn? Ende som har varit jämn den här säsongen är Messi. [/QUOTE] Skulle säga att Messi, Piqué,Umtiti och MAtS har varit våra jämnaste spelare denna säsong. MAtS har räddat oss sjukt många gånger säsongen igenom. Hela 100 räddningar under säsongen är grymt.
Barcelona Soko
2017-05-17 16:02
Marca och Mundo skriver att Juve vill köpa Rafinha för 25 miljoner euro.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-05-17 15:58
El pistolero På vilket sätt har han varit jämn? Ende som har varit jämn den här säsongen är Messi.
Barcelona Visca el Barca 17
2017-05-17 15:29
@Barcelonistas:

Bra bänk vi hade då med Henke..
2017-05-17 15:29
MAtS har för mig varit den spelaren som förbättrats sig mest och hållit en fin o jämn nivå hela säsongen. För mig en enastående målvakt denna säsong som räddat oss från flera underlag pga Lucho o hans sätt att förbereda laget taktiskt samt vissa usla spelare. MAtS har mäktat med 100 räddningar på 35 matcher denna säsong, någon som Oblak har mäktat med 52 räddningar på 29 matcher (Squawka). Han har en del att förbättra (fortfarande ung) men jag är helt klart nöjd med hans säsong.
Barcelona Bosketts
2017-05-17 14:51
Katalano

Håller med om Cillessen. Tycker han sett helt fantastiskt ut när han fått stå. Skulle vara intressant att se honom i CL nästa säsong om inte MaTS steppar upp sitt game.
Barcelona Katalano
2017-05-17 14:46
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Det är tanken som räknas. För det får du en GUMMIBÅÅÅT. Kanske finns enstaka personer härinne som förstår skämtet, men det åsido. Det går i vågor såklart och just nu när säsongen lider mot sista kapitlet och vi har ny tränare på ingång så finns det inte lika mycket intressant att diskutera. Det är mest värvningsprat.

Igår lyfte jag upp en diskussion om vår målvakt. Han har inte varit så bra på att stoppa bollar utan måste bli bättre där. han står ofta stilla när bollarna seglar in i hörnen. Åh andra sidan är han duktig med bollen på fötterna. Bakom honom har vi Cillesen som gjort riktigt bra ifrån sig när han fått spela i CdR. Hur ser du på målvaktsfrågan framöver.

Barcelona Reymar
2017-05-17 14:27
@Katalano:

Jag minns när Suarez fick två billiga kort mot Atletico i semifinalen i Copa del Rey varpå det överklagades, vad gjorde då det spanska fotbollsförbundet? Gav Suarez en till matchs avstängning..
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-05-17 14:25
Eftersom förbundet har tid att kolla på situationen så borde dom ha tid att kolla både på Ronaldo och morata aktioner under matchen. Men ja ingen av alla domare såg något....
Annons: