/spanien/barcelona/forum/7052.aspx/spanien/barcelona/forum/7052.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-01-15 14:37
Jag hoppas att Messi, Batra och Song får starta imorgon och Fabregas på mittfältet. Messi behöver lite matchtempo så han kommer igång, Neymar behöver också spela lite. Min elva är: Pinto; Montoya, Puyol, bartra, adriano Song Fabregas Roberto Neymar Messi traore/tello Elvan är stark men det är många som behöver speltid också.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-01-15 14:27
Att ni inte ens släpper den där jävla Ballon d'or helt sjukt. Släpp det och gå vidare. Jag har gått vidare så det borde ni också göra. Hoppas Messi får några minuter mot Getafe imorgon så han kommer i match form. Väldigt viktigt att just Messi kommer igång för det är ju han som ska bära Barca framåt mot Man.City. Alla lag har en spelare som sticker ut mer än andra spelare och vår är Messi. Hoppas Pedro och Alexis fortsätter på samma spår och visar att man kan räkna med dem också i målprotokollet. Vill se Bartra starta imorgon för killen är vår bästa försvarare hittills. Han måste få utvecklas. En annan spelare som måste starta är Sergio Roberto. Han behöver bara öva på första tuschen. Tack för mig.
Barcelona Acrobat
2014-01-15 12:48
Pep El Mister: Att Ronaldo vann säger jag ingenting om! Tycker också att han förtjänar priset! Inget mer smutsande nu. Lovar. Men då tycker jag inte heller att du ska snacka om att det lipas i Madrid, för det är exakt samma typ av inlägg och nersmutsning om du frågar mig. Ska du kritisera någon för en sak, så ska du nog se över vad du själv skriver. Men om du gör det, så ska även jag göra det!
Barcelona Pep - El Míster
2014-01-15 10:47
Acrobat/

Den kommentaren är sjukt tråkig och verkligen inte bra. Sluta smutsa ner forumet nu. Kan vi inte snälla diskutera vårat eget lag och våra spelare?

Så jävla trött på snack om C. Ronaldo osv. Han förtjänar guldbollen och därför har dom fifflat i omröstningen. Men den bestående åsikten om vem som är bäst finns kvar och det gjorde att Messi vann från början innan dom började lipa borta i Madrid.

Slutdiskuterat. Snälla.

Oven and Out!
Barcelona Barcadinho.
2014-01-15 10:29
Gud är störst! - Pep el rei!

Tack för tipset - jag känner mig lugnare :-)
Det är också en veckodag och många jobbar, inte som en heldag och el Clasico.
Barcelona Acrobat
2014-01-15 09:35
Haha jag läste en klockren kommentar på Aftonbladet nyss. Det var någonting i stil med: "Om det hade varit Ronaldo som hade haft den röda kostymen på sig på Ballon d'Or-galan så hade alla Realfans tagit studenten i röda kostymer i sommar!" Den kommentaren är så jävla bra! Den sammanfattar på ett kort sätt hur Realfansen är... unga och hycklare.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2014-01-15 09:22
Barcadinho. Om du vill tänka ekonomiskt så tycker jag att du ska vänta, Camp Nou är som du vet enorm och det finns nästan alltid biljetter kvar. Jag åkte till Barcelona för att se semifinalen mot Chelsea förr förra året, då bokade vi bara flyg och boende och vi fick tag på biljetter 3 timmar före match utanför arenan. Om jag fick biljetter till en CL-semi mot Chelsea så kommer du säkert kunna fixa biljetter till en åttondel.
Barcelona enkos
2014-01-15 08:57
Ballon D’or rigged? Qatar manager claims he was forced to vote for Ronaldo
Barcelona Barcadinho.
2014-01-15 08:50
Beslutsångest – jag har bokat en resa till Barcelona för att se matchen mot City.
Jag har alltid köpt biljetter via den officiella webbsidan eller på plats,
men det är slutsåld än så länge och klubben kommer att öppna sin Internet försäljning några dagar innan matchen.
Lite stressigt så klart särskilt när det gäller en match med engelska supportrar.

Vad tycker ni? Ska jag köpa via andra mellanhands försäljare för drygt 2000 (billigast) eller ska jag hålla mig kylig och vänta?
För att det säkert kommer kosta runt en tusenlapp för samma sektion om klubben kommer släppa några.
Barcelona enkos
2014-01-15 08:45
Och det är ingen hemlighet att Blatter i och med att han förlängde omröstningen ska ha ringt många röstberättiga och övertalat och betalat de att ändra sina röster... Det här är den största skandalen i fotbollshistoria .. Ronaldo har gråtit och hotat med att bojkotta galan, Perez rasade, Real rasade, Portugal rasade, pga ett par skoj ord från Blatter men som visade sig vara en stor bluff och pro kampanj att just lyfta Ronaldo och ge honom enorm uppmärksamhet.. och när omröstningen avslutades och det blev klart att Ronaldo bara blev trea så fortsatte masskampanj och telefonerna var igång, FIFA ringde den ene och den andre, inte minst fattiga länder och köpte röster..
Barcelona enkos
2014-01-15 08:40
Världens dyraste är varken Balle eller Ronaldo, det är Ballon d'Or som Reals president Perez betalat till Fifas Blatter ..
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-15 06:19
1.54 in i klippet:

"Varför gör jag detta..?"

"Borde sjukanmält mig idag.."

"Finns det inget annat sätt att dra in samma lön utan att behöva träna?"

"Jag kunde ha blivit en modell.."

"Undrar om folk klumpar ihop pappret när dom torkar sig efter att dom skitit eller om dom viker det.."

"Vi borde hyra en dvärg till nästa lagfest, varje komplett entourage behöver en dvärg i gänget.."

"Shakira och poolskötaren? Hon var iofs rätt skum imorse.."

"Är jorden verkligen rund? Undrar om den inte är platt ändå.. "

"Kanske borde lägga av med fotboll och bli matad med vindruvor under ett palmblad resten av livet istället.."

"Borde aldrig dragit den där sista tequilan igår.."

Han verkar inte vara någon morgonmänniska direkt, men skön min iaf :)

Barcelona Canaletes
2014-01-15 05:41
Who's the pimp now?
Barcelona Tatinho
2014-01-15 02:59
@Blaugrana91:

Är det verkligen så att 40 Miljoner gick till Neymars och faderns bolag? Har för mig att 17 gick till santos och att sedan två olika investeringsbolag gjorde upp med resten av pengarna. Santos som klubb skulle ju aldrig klara av att betala hela Neymars lön. Rätta mig om jag har fel, men har för mig att det var något liknanade och att inte hela 40 miljoner gick till Neymar.
Barcelona ElTriplete
2014-01-15 01:23
Hoppas verkligen detta endast gör Barcelona spelarna mer taggade. Trött på skitsnacket och sågningarna från Citys sida. Jag känner dessutom att det här är vår riktiga chans att tysta hela fotbollseuropa och visa att vi fortfarande är att räkna med. Jag vet att vi vann ligan förra säsongen men ni kan inte förneka att 0-7 mot Bayern överskuggar hela ligatiteln. 0-7 mot Bayern, vi gick vidare på bortamål mot PSG (knappt, tack Leo!) och så gjorde vi en katastrofal insats nere i Milano för att sedan rädda situationen. Året innan slog vi ut Leverkusen och Milan för att sen åka ut mot Chelsea. Vi har en heder att återställa och vi måste visa att vi är att räkna med i Europa och inte bara i Spanien.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-15 01:04
Problemet med det här priset är att folk vet inte hur det fungerar. Höstspelet är otroligt viktig, underpresterar du där så kan du gå miste om placeringar.
Barcelona Neymessi
2014-01-15 00:24
"Qatar manager Al Zarraa Fahad has claimed he was asked to vote for Cristiano Ronaldo, as a favour to FIFA boss Sepp Blatter."

Hmmm man ska väl ta det med en nypa salt men jag kan inte säga att jag är förvånad.
Barcelona Diar Shekha
2014-01-15 00:24
Blaugrana91 Håller med dig helt! -- @PetterVeland: Singapore businessman Peter Lim confirms to Spanish radio Cadena SER that he has a meeting with Bankia tomorrow, aiming to buy Valencia CF. @PetterVeland: The bid is said to be: 1) build Nou Mestalla, 2) make funds (€50M) available for transfers in January, and 3) cover/pay most of their debt. Bra för La Liga, mera topplag!
Barcelona Blaugrana91
2014-01-15 00:18
Dessutom använder vi tillskillnad från Real klubbens egna resurser och lånar inte pengar till spelarköp. Barcelona gör exakt vad dem vill med sina pengar, känns som att dem som är mot klubben i denna fråga inte har något att komma med, Barcelona är för stor och mäktig för att man ska kunna vinna mot dem i såna här situationer, speciellt då man inte gjort något fel heller!
Barcelona Blaugrana91
2014-01-15 00:11
Diar Shekha Exakt är det några som bör granskas så är det Real, lånar Eu-pengar från krisbanken Bankia och vägrar dessutom ange exakta summan för Bale.... Men ändå är det såklart Neymars värvning som ska kollas.... Förstår inte problemet? Affären gick på totalt €57M, €40M gick till Neymar och hans pappas bolag, resterande ska ha gått till Santos och bolagen som ägde hans rättigheter, vilka vi har köpt upp. Som sagt vad är problemet?
Barcelona Deulofeu
2014-01-14 23:33
Bra lottning i copa del rey måste jag säga! Enkel resa fram till semi och jag hoppas verkligen bänkspelare samt någon från b-laget får chansen på torsdag. Vi har 4-0 att gå på hur hade ni startat? Tello------Dongou-------Adama --------S.Roberto--------Song -----------------Samper----------------- Adriano--Puyol--------Bartra---Montoya ------------------Pinto------------------------- Även om Messi behöver spela ska han inte göra det denna matchen! Pedro och Alexis har båda matchats hårt på slutet. Xavi-Iniesta samt Fabregas har också spelat mycket på sistone. Backlinjen känns given de behöver alla spela! Montoya fortsatt förtroende vila Alves till viktigare ligaspel. Vore kul att se detta laget de skulle inte åka ut iallafall...
2014-01-14 23:31
LeoMessi (Barcelona) Tack :)
Barcelona Barcelonistas
2014-01-14 23:31
Nasri (Man City): "Barça aren't as good as when I faced them with Arsenal and I play at a better team now. I think we can beat them." [bein] Mycket snack från City just nu först var det Pellegrini som började dra upp det här med att Barca inte är lika bra och nu Nasri. Hoppas spelarna verkligen blir taggade nu inför åttondelen!.
Barcelona DM1982
2014-01-14 23:22
stämmer https://mobile.twitter.com/clasicoduel/status/413319008734425088?screen_name=clasicoduel
Barcelona LeoMessi
2014-01-14 23:18
@[Carles Puyol 5:

Om jag minns rätt så möter dom antingen bilbao eller betis.
2014-01-14 23:14
Någon som vet vilka At.Madrid möter nästa omgång??
Barcelona LeoMessi
2014-01-14 23:08
Helvete vad Atletico är starka på fasta situationer! Känns som att 50% av alla deras mål är från hörna eller frispark haha
Barcelona Tatinho
2014-01-14 23:07

LALAWELEATAKORA´
hahha du är verkligen rolig, Lukaku bättre än Neymar. Tripple facepalm på den där
Barcelona the cameroonians
2014-01-14 21:45
För ett par dagar sedan frågade någon här kring la Masias hetaste talanger.

Idag spelade Cadete A en turnering och mötte ett japanskt lag.
Barcelona låg under med 2-0 med 25 minuter kvar, men sen gjorde laget två snabba mål till slutresultatet 2-2.

1-2 målet gjordes av Seungwoo Lee på Messimanér efter att Barcelona passat runt bollen inom laget i si så där 3-4 minuter.

Ett par minuter senare kombinerade laget sig fint igenom och satte kvitteringen, trodde man, men målskytten blev avvinkad för offside (svår att bedöma)

PÅ offsidefrisparken snodde dock Barca bollen omgående och nu var det Dani "olmo" Carvajal som fick den på djupet och gjorde läckert bort målvakten.

Hela matchen finns i länktips. Målen ses från 1.21.00 in i klippet.
Barcelona Diar Shekha
2014-01-14 21:41
Blaugrana91 Sa inte Domstolen att Neymar's övergång/kontrakt var godkänt nyligen? Vad är det de vill? Varför just våra spelare? Vi säger ju iallafall hur mycket våra spelare kostar. Real Madrid har inte sagt ett ord om Bale's övergång, det är bara för att dölja att han inte är Historien's dyraste! Annars hade man sagt summan! Trött på dessa dårar.
Annons: