/spanien/barcelona/forum/7019.aspx/spanien/barcelona/forum/7019.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona AndreD
2014-01-11 18:58
HAHAHAHAAAHAHAHHAHAHA MASCHERANO HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAAH
Barcelona Andreas-
2014-01-11 18:57
Varför ska alltid Mascherano lira toppmatcherna? Skandal.
Tiki-Taka
2014-01-11 18:56
Varför får aldrig Puyol starta matcher längre !?!?!?!? Han är ju fit for fight !!!!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymar N11
2014-01-11 18:56
@FCBarcelona: Barça’s starting XI: Valdés, Alves, Piqué, Mascherano, Jordi Alba, Sergio, Xavi, Iniesta, Pedro, Cesc and Alexis #FCBlive
Barcelona the cameroonians
2014-01-11 18:55
Puyol, Tello, Montoya och Afellay får se matchen från läktarplats.
Barcelona Leo y Cesc
2014-01-11 18:54
Om Atletico vill ha ett kryss eller en vinst så kommer dom att vara fula i spelet och gå över gränsen många gånger. Så om vi ska gå vinnande ur det här så behöver spelarna försöka hålla sig lite spända men inte aggressiva för då blir vi bara frustrerade och inget går vägen. Håll i mycket boll och ha tålamod, låt dom få jaga hela matchen. Jag nöjer mig med 1-0 till oss.
Barcelona Blaugrana91
Hur kan Sport ha rätt gällande elvan exakt varje gång???
EliCule
En timme till match och det är dödare än graven härinne..för några år sen var det kaos här innan matcherna men intressanta diskussioner och annat smått o gott.
Vi spelar kanske ligans viktigaste match idag, en vinst skulle vara skönt för att sen fokusera på City matchen.
woop woop - Leo och Ney på bänken...

Vad är oddset på att Masch gör självmål idag?

Nej, nu är jag negativ, men va fan... Bartra ftw...
Barcelona Abbe.
2014-01-11 18:52
Barças startelva:

Valdés, Alves, Mascherano, Piqué, Alba; Busquets, Xavi, Iniesta; Alexis, Cesc y Pedrito
Barcelona Abbe.
2014-01-11 18:49
Atlético Madrids startelva:

Courtois, Juanfran, Godin, Miranda, Filipe Luis, Gabi, Tiago, Koke, Arda, Diego Costa y Villa.
Barcelona LeoMessi
2014-01-11 18:33
Atletico kommer att pressa högt och låta oss passa runt bollen på mittplan. Det gäller att alla är på tårna ikväll, för dom kommer att satsa väldigt mycket på fasta situationer! Dom kommer att söka hörnor och frispark runt omkring straffområdet. Dom är väldigt bra på det!
EliCule
2014-01-11 18:28
Atletico Madrid's Calderon stadium (55000 seats) has been sold out. According to the club, they had 90000 requests for tickets. [via as]

Det kommer att vara tryck på Calderon ikväll.
EliCule
2014-01-11 18:23
AndreD

Tro eller ej men jag är alltid nervös, inte för att jag inte tror på Barca men nervös och tusen tankar i skallen.
Kanske inte lika nervös med div 3 lag men syftade mer på ligan och CL, om vi inte ligan med 10p och obetydligt match på cl.

Undrar hur spelarna reagerar inför stora matcher, tränarna måste fan gå på lugnande :D
Barcelona Acrobat
2014-01-11 18:23
Det är klart att tre poäng vore underbart ikväll! Det är inget snack om den saken! Däremot handlar det inte om liv eller död om vi skulle förlora. Både Real och Atletico kommer att tappa poäng under våren och säsongen är lång. Det är inte så att titeln helt och hållet står och hänger på den här matchen, även om den såklart är viktig. Jag hoppas dock att vi tar tre poäng ikväll så att vi har lite marginal att gå på.

Det känns som att matchen kommer att bli väldigt svår att vinna om varken Neymar eller Messi startar. I sådana här stormatcher behövs stjärnspelare som kan höja resten av laget. Det fungerar uppenbarligen utmärkt utan dessa två herrar när man möter mellan- och bottenskiktet av tabellen, men jag ställer mig tveksam till hur det fungerar mot ett lag som Atletico Madrid. Det återstår att se och jag hoppas att jag motbevisas! Ni kan ju dock tänka er hur taggade Atletico är när de får reda på att både Messi och Neymar saknas. De kommer höja sig både ett och två steg extra.

En fördel att spela utan Messi kan dock vara att allt spel inte behöver gå genom honom, vilket det faktiskt finns en tendens till att göra när han spelar. Därmed blir spelet inte lika lättläst och förutsägbart. Hade man fått välja så hade man dock valt att ha Messi på planen om det var möjligt, eftersom bara hans närvaro innebär så mycket. Att han sedan är världens bästa spelare är ju en bonus.
Barcelona LeoMessi
2014-01-11 18:18
Celta behöver verkligen nya försvarare:/ Men det är inte så lätt att få det nu för tiden
Barcelona AndreD
2014-01-11 18:17
@EliCule:

Är du nervös inför första cupomgången mot ett Division 3-lag?
Barcelona Andresito
2014-01-11 18:13
EliCule

Nja någon ordentlig nervositet känner inte jag inför varje match, de mindre matcherna är det mer en längtan, ungefär som att man ska på fest, man vet att man kommer ha kul den kvällen.
Men jag håller med dig där med klassens snyggaste tjej.. kvällens match, el Clásico, CL-matcher, avgörande cupmatcher osv får jag den känslan, när det finns så mycket som står på spel, antingen går man som världens lyckligaste eller så vill man inget annat än att bara lägga sig :)
Barcelona Cule4life
2014-01-11 18:10
Bästa elvan ostress ifall Messi-Neymar ska börja på bänken

- Valdes
- Alves - Batra - Pique - Alba
- Xavi - Sergio - Cesc
- Pedro - Alexis - Iniesta

Hur ska man ta bollen av Barca när man har xavi.sergi,cesc,iniesta samtidigt på plan ?
EliCule
2014-01-11 18:02
Man är inte riktig culé om man är inte nervös inför en Barca match, det kan vara en skitmatch som man vet att vi tar det enkelt men man går ändå runt hela dagen med fjärilar i magen som den gamla goda tiden man va 14 år och skulle träffa klassens snyggaste tjej på kvällen nånstans.
Barcelona Andresito
2014-01-11 17:56
Bara jag som har samma nervösa känsla som inför ett Clásico? 3 poäng hade betytt så otroligt mycket, hoppas det är vi som får med oss dem ikväll.
Barcelona FCB_Messi
2014-01-11 17:39
Jag hade startat med både Messi och neymar på bänken . Sen runt 60e hade jag gjort ett dubbelbyte där dom båda kommer in och ändrar hela matchbilden .
2014-01-11 17:36
För er som vill ha lite underhållning innan matchen så startar Rafinha för Celta som tar emot Valencia klockan 18.00.

Stream i länktips
EliCule
2014-01-11 17:27
@zick9:

Startelvan är kanske inte rätt men jag tycker att deras införrapport håller högklass, riktigt bra och intressanta fakta/statistik.
Barcelona zick9
2014-01-11 17:22
Atletico-redaktionen har ingen koll. Kolla deras potentiella Barca-elva...
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-01-11 17:04
@the cameroonians:

Kan det betyda att Deulofeu återvänder till Barca till sommaren? Jag vet att det är tänkt så, men en förlängd utlåning har varit på tal.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-01-11 17:01
Tror inte Messi kommer spela 90, men hoppas han får starta, vill heller inte se Cesc som falsk nia när vi möter ett av Europas hetaste lag.
2014-01-11 16:04
Ser ut som att Deulofeu kommer att få än mer konkurrens i Everton under våren.
Liverpoollaget har nämligen värvat Aiden McGeady som i princip är samma typ av spelare som Deu.

Hoppas nu Gerard snabbt kommer tillbaka från skadan så att han inte tappar den startplats han nästintill hade spelat till sig under senhösten.
Barcelona Barcaholic
2014-01-11 15:42
@barcastuff: Possible line-up (vs Atletico): Valdes - Alves Pique Mascherano Alba - Xavi Busquets Iniesta - Alexis Cesc Pedro #fcblive [md] Startar vi så tror jag tyvärr att vi som bäst kan få oavgjort. 1. Bartra måste bara starta före, han är våran bästa mittback och då ska man få starta säsongens viktigaste match. 2. Xavi ska sitta på bänken i en sån här match där Atletico förmodligen kommer försöka låsa så mycket som möjligt. Leder vi så kan Xavi hoppa in och göra det han gör bäst, styra tempot. 3. Fabregas ska absolut inte spela falsk 9a i en sån här match, det behövs någon kvick där uppe och om Messi inte är redo för att starta och spela en hel match finns det bara Neymar kvar som alternativ. Fabregas ska däremot starta ändå, fast på Xavis plats. Den elva jag vill se är: Valdes Alves-Pique-Bartra-Alba Fabregas-Busquets-Iniesta Sanchez-Messi/Neymar-Pedro Både Sanchez och Pedro har förtjänat en start plats till den här matchen. Därför tycker jag någon utav Messi/Neymar ska starta på bänken, dock inte båda.
Barcelona LeoMessi
2014-01-11 15:33
Om det är någon gång jag kan visa lite förståelse till varför cesc får starta i anfallet så är det idag. Neymar har varit sjuk och Messi har varit skadad i över 2 månader, så jag tror inte någon av dom är redo för 90 minuter. Dessutom, fatta vad skönt för motståndarna Barcelona byter in Neymar och Messi! Haha då vet dom att det bara kan bli jobbigare
Annons: