/spanien/barcelona/forum/7003.aspx/spanien/barcelona/forum/7003.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Shekha
2014-01-13 11:07
Leo y Cesc Jag tror att det där vara bara ett löst rykte från Twitter. Finns inga bra källor på det. ------ Cristiano Ronaldo är en välförtjänt vinnare, det går inte att ge den till Messi när han har varit skadad 3-4 månader. Nya tag nästa år!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Leo y Cesc
2014-01-13 11:05
Det som är intressant är hur det läckte uppgifter den 1.a dec om att Messi var vinnaren, efter att dom förlängde så har väl FIFA ringt och bett folk ändra sina röster. Detta kommer bli ett pris Ronaldo kommer skämmas över att han vunnit när han insett vilket fusk som legat bakom detta.
Barcelona Leo y Cesc
2014-01-13 11:02
@AgenciaNews: Exclusiva AgenciaNews: Resultado votación premio de mejor Entrenador del año: 1/Jupp Heynckes 2/Luiz Felipe Scolari 3/Vicente del Bosque Här har ni vinnaren av bästa manliga tränare.
Jeffson
2014-01-13 10:59
Och en sista grej...
Om Ribery vill vinna tack vare sina titlar så borde för fan Dante gå före som vann fler titlar förra året. Så det där argumentet haltar kraftigt.
Barcelona Dinho the artist
2014-01-13 10:51
Barcelonistas
Haha, tänka sig men jag håller med dig!:)
Barcelona Andresito
2014-01-13 10:50
Vinner Ronaldo så är det helt klart att Messi vann innan omröstningen öppnades igen. Ronaldo hade inte medverkat på galan om han vetat att han inte vinner, hans familj osv kommer vara där, Ronaldo vet att han kommer vinna. Detta handlar mest om FIFA, som vill att priset fortfarande ska betyda något, och då måste världens bästa spelare vara där, men eftersom Ronaldo är en oerhört dålig förlorare så måste han veta att han tar hem priset för att åka dit. När de säger "Cristiano Ronaldo" kan jag tänka mig en leendes Messi som klappar. Och visst, Ronaldo har bidragit med mer än Messi detta kalenderåret, men när Messi väl har spelat så har han inte visat någon nedåtgående utvecklingskurva från förra säsongen. Messi är fortfarande planetens bästa, fattar inte hur det kan vara så svårt att inse det. Med det sagt så vill jag även tillägga att Suárez gjort både fler mål och assists än CR och Leo i ligan denna säsongen, haha. Tvivlar dock på att han kommer hålla det snittet säsongen ut
Barcelona knoxxx
2014-01-13 10:46
Ronaldo vinner guldbollen. Punkt.

Du kan inte gå skadad/halvskadad i tre-fyra månader och vinna den. Så enkelt är det. Och vinner Riberý så tänker jag aldrig mer ens diskutera det där priset längre.
Barcelona Diar Shekha
2014-01-13 10:18
Är det någon som vet något angående Marc Barca och Montoya's Kontrakt? Verkar ju vara stendött.. Men å andra sidan är det Zubi, det tog 4-5 månader för honom att förnya Andres Iniesta's(den lojalaste) kontrakt så får väl hoppas att de har förnyat innan 30 juni bara!
Jeffson
2014-01-13 10:07
Ok, om man lägger alla skämt och gliringar åt sidan så håller jag faktiskt med Barcelonistas på en viss punkt. Ronaldo förtjänar faktiskt guldbollen år 2013. Jag tycker att Messi är betydligt bättre fotbollsspelare än Ronaldo. Och att man tituleras som "världens bästa" efter att man vinner Guldbollen gör det enkelt att blanda det ihop det lite. Men år 2013 där Messi har varit skadad ca 3 av 9 spelmånader och därmed faktiskt inte bidrar ett skit på planen en tredjedel av säsongen, ja en sån säsong går Ronaldo om han har ett bra år faktiskt om Messi. Och ett bra år har han haft. Men vi har ju redan facit på vem som vinner den när båda är friska. Det är bara att kolla bakåt och förmodligen framåt också. Och om Ronaldo likt sina lagkamrater har en oproportionerligt stor tendens att mättas så lär han dala ganska omgående efter att kunna lägga ut en facebookbild med en nykammad guldboll i handen. Jag kan tänka mig en reklamkampanj utan dess like, trots att det var året då Messi gick skadad och röstningen öppnades igen han vann den. ...OM han nu vinner (vilket jag är 99 på) Det snackas för övrigt lite i Mordor om Messis ansiktsuttryck när Ronaldo reser på sig (fast vem kan snacka emot dom egentligen? dom pratar ju av egen erfarenhet). Men tänk vad som skulle kunna med Ronaldos ansikte om Messi skulle gå och vinna igen hahahaha om man nu tyckte att förra årets var priceless hahaha Kram på er cules!
Barcelona knoxxx
2014-01-13 10:05
Har följt Mönchengladbach ett par matcher nu för att få en glimt av hur Ter Stegen är som målvakt (utöver de otaliga youtubeklipp som finns tillgängliga).

Marc André visar på en imponerande stor rutin för sin ålder (21), samtidigt som det är en av de mest reflexstarka keepers jag sett.

Det har, under de matcherna jag följt honom, inte bjudits på så mycket spel med fötterna. Laget spelar helt enkelt inte en sådan fotboll. Däremot verkar han vara en riktig ledartyp därbak och har redan nosat på lagkaptensbindeln.

Lär han sig spanska fort och bra så ska det inte vara några större problem att skola in honom med andra ord. Och om ett par år så skulle jag vara förvånad om han inte är ett fast namn på topp 3: världens bästa målvakter-listan.
Barcelona Júnior.
2014-01-13 10:02
Kolla bilden i länktipset. Klockren!
Barcelona Barcelonistas
2014-01-13 09:46
Sergio busquets - haha Classic! Ronaldo kommer alltid att vara den eviga 2an. Tror nog nästan att Messi tycker synd om Ronaldo.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-13 09:22
När Messi vann guldbollen 2009 så var det helt rättvist då han vann allt med Barca samt att han fullständigt körde över Ronaldo i Cl finalen. Messi gjorde 38 mål den säsongen och 2010 så gjorde han även fler då han tangerade brasse Ronaldos 47 mål på 1 säsong. Det är många Madridistas som anser att Sneijder borde vunnit priset, trots att Messi var helt överlägsen individuellt. Den formen Messi hade med Barcelona 09/10 säsongen framför allt på våren går inte och blunda för. Han makalösa prestation mot Arsenal i kvartsfinalen där han gör den bästa individuella prestationen någonsin, han gör hela 4 mål. Lägg därtill att han avgör ligan år Barca när man slog Real ned 0-2 på bernabeu. Sneider var inte i närheten av Messi individuellt, faktum är att det var klasskillnad. Lägg där till att Messi briljerade senare under hösten ( vilket man räknar in) och var fullständigt överlägsen när han o Barca körde över allt, bland annat när man slog Real med 5-0. I samma period så var sneider och Inter helt bedrövliga. Säsongen därpå var det heller inget snack 91 mål under ett kalender år, 50 liga mål, Ronaldo var dock väldigt bra den hör säsongen men han faila att leverera under hösten, där Messi var helt överlägsen och slog Gerd mullers rekord. Vem ska ha guldbollen? Jag är en ärlig supporter, jag är ingen blind åsna som lever i en bubbla som en viss ( pasillo) gör inne i puertan. Enligt mig förtjänar Ronaldo den då han kunnat leverera nu under hösten, medans Messi varit borta pågrund av skada. Ribery? Vinner allt med Bayern men är långt ifrån den bästa individuella spelaren. Faktum är att han inte ens är i närheten av att vara det. Ribery stack verkligen inte ut i bayerns lag utan han var en i mängden. Medans Messi alltid varit en stor bidragande faktor till Barcelonas titlar. Ribery är i Samma situation som sneijder, och han bör enligt mig inte vinna priset. För att avsluta det hela vill jag bara säga att, Rinaldo må vinna guldbollen i år men vi alla vet varför han vinner den, och vi alla vet vem som är världens bästa spelare. Ronaldo vinner sin guldboll tack vare Messis frånvaro så han varit skadad. Vi kan redan nu se vilken liten hund valp Ronaldo är, Messi är tillbaka och killen missar fler målchanser än vad Sanchez gjorde förs säsongen..
Barcelona Leo y Cesc
2014-01-13 09:12
@barcastuff: Ribery (Bayern): "Messi and Ronaldo score many goals, but you shouldn't just compare goal stats because I have a different style." [lequipe] Tycker synd om Ribery men det lär nog bli Ronaldo efter hans bölande efter detta pris i 5 år.
Barcelona Canaletes
2014-01-13 08:04
Buenos días mina Barça-bröder!

Idag är dagen då säsongens mest uttjatade ämne äntligen avslutas!
Vi får hoppas på ett lyckligt slut där Messi står som vinnare och en ledsen Ronaldo står gråtandes på scen, ända om det väldigt mycket som talar emot det om man ska tro på median!

18:30 startar galan!
Barcelona xaviiniesta
2014-01-13 07:42
Någon som vet när galan börjar idag?
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2014-01-13 07:41
Det är inte så konstigt att många tycker att Ronaldo ska vinna dOr. Vi måste inse att den klara majoriteten av de som röstar inte följer Barca eller Real match för match. Så när de får sin röstblankett så har de inte Messi förra säsong i huvudet, där tack vare han vi vann ligan medan Ronaldo åt skit. Majoriteten av de som röstar kommer bara ihåg de senaste månaderna, där (like it or not) Ronaldo har briljerat medan Messi har varit borta. Dessutom så såg folk (till min förvånad) Portugals VM-kvalificering som något imponerande, Messi vann sin grupp medan Ronaldo hängde på sista livlinan. Men Ronaldos kvalificering hade mer "style" på grund av att han räddade laget i sista matchen, fastän att ett lag som Portugal får gå till gruppspels-slutspel är katastrofalt. Till sist, och det här är bara min personliga teori, så tror jag att Messi stod som vinnare innan Portugal matchen med bara någon procentenhet, men som jag nämnde innan Ronaldos mål mot Sverige fick röstarna glömma att 1 Det var Ronaldos bl.a fel att de ens hamnade på en slutspels position 2 Att Ronaldo gjorde både färre mål och assister i VM-kvalet, Messi gjorde 10 mål 4 assist. Ronaldo 8 mål 2 assist. Ronaldos sista prestationer främjade hans namn medan Messi satt i mörkret på sidlinjen bortglömd. Tro mig om Leo inte hade varit skadad så skulle Ronaldo inte vara på galan idag. Måste också säga att jag har otrolig respekt för Messi för att han går på galan fastän han vet att de fuckade honom med den där extra veckan efter Sverige matchen. Jag hade aldrig gått, men han är en större man. Jag hoppas han applåderar Ronaldo som en gentleman och att han inte är en p12 a la Ronaldos grimage förra året.
Barcelona Andreas - Kirsch
2014-01-13 06:07
@Jeffson:
Du kan sluta fundera. Det är redan klart. Satsa pengar på Ronaldo istället. Du får 1.20 så 10.000:- ger dig 2000:- i gratispengar så kan du ledigt från jobbet idag och ha betalt ändå. ;-)
Jeffson
2014-01-13 04:55
Godmorgon. Dagen då vi får reda på om gnäll går före talang är här. Spännande!
Barcelona Leo!EtsUnic!SosGrande!
2014-01-13 02:56
Sorry för lite Ronaldo snack nu men har så mycket tankar i huvudet och jag måste dela med mig någonstans. Känns det inte lite konstigt att de flesta tycker han ska typ vara given för ballon d'or i år? Jag menar minns ni hur galna folk blev när Messi fick den före sneijder som också hade vunnit trippeln det året liksom Ribery i år. Men det känns ju inte som att folk kommer bli lika tokiga i år om CR får den före Ribery förutom typ Ribery själv då. Sen om man kollar på CRs år så har det ju inte direkt varit något sensationellt tycker jag. Absolut han har sprutat in mål men Messi slog ju världsrekord med sina 91 förra året och folk var även då lite tveksamma om Messi förtjänade ballon d'or pga för få titlar(?) något som inte många verkar påpeka hos CR i år som har 0 titlar till och med och även bra mycket mindre mål gjorda om man jämför med Messi förra året. Jag vet inte känns bara så konstigt att han verkar vara så given i år, men alla "pr-trick" måste typ ha gått igenom och lurat medier att han varit helt sensationell i år. Han lyckades ju inte heller vinna gruppen med Portugal i kvalet vilket måste ses som ett misslyckande med tanke på att det var en ganska lätt grupp liksom. Nja många verkar bara minnas Sverigematchen, minnet är väldigt kort i fotbollsvärlden det har man ju märkt helt klart. Det var allt för mig, hoppas ni har förståelse att det var alldeles för mycket tankar att hålla inne i huvudet såhär på natten :) Visca Barca!
Barcelona BA
2014-01-13 02:48
Tror ni ryktet att Xavi lämnar till new york red bulls är sant? Varför skulle han göra det. Tvingad?
Barcelona Neymar N11
2014-01-13 01:24
@barcastuff: Interested clubs like Barcelona and Arsenal have been told they can sign Monchengladbach keeper Marc-Andre ter Stegen (21) for 8.5M [metro]
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-01-13 01:23
Kommer Vilanova tillbaka en vacker dag hade det varit grymt att se honom leda B-laget.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2014-01-13 00:47
Adria Villanovas mål
Barcelona Diar Shekha
2014-01-13 00:33
AC Milan kommer anställa en ny tränare imorgon, varför inte ta Esbuesio? Helt Gratis och Galliani behöver inte göra en avbetalning på fem år!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-01-12 23:39
The talks on a transfer of Barcelona midfielder Xavi (33) to New York Red Bulls in the summer are well-advanced. [sky italia]
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2014-01-12 23:12
Barcelona FCB_Messi
2014-01-12 22:28
Aguero : "Messi kommer alltid att vara bättre än Ronaldo , även om han bara gör ett mål per säsong"...
Barcelona Milian_J
2014-01-12 22:21
Du hade oxå kunnat göra 4 mål mot Milan idag. Spelar riiiiiikigt dåligt.@Canaletes:

Barcelona FCBlaugrana
2014-01-12 21:58
Tito Vilanova was at the sports centre today to watch a game from his son Adria (16), who scored and dedicated his goal to his father. [md]
Annons: