/spanien/barcelona/forum/6965.aspx/spanien/barcelona/forum/6965.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Krabban94
2014-01-16 23:08
official: Neymar has sprained his right ankle. skrev Barcastuff

Vilket antagligen betyder att med god tur är han borta max en vecka, men i värsta fall skulle jag gissa på två månader... Såg ju däremot mycket dåligt ut men får hoppas på det bästa! Sprained är väl stukad har jag för mig...
Barcelona LeoMessi
2014-01-16 23:06
Haha bollen var typ en meter övande huvud på Alves där!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymessi
2014-01-16 23:06
Andreas
Håller med! Det målet var riktigt snyggt. Messis första mål för året var ett tap-in dock, men inte dagens.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-16 23:05
Messi tap ins? Haha Messi är definitionen av solomål, slå upp ordet solomål i en ordbok så kommer ni se en bild på Messi.

Ronaldo? Där har ni the king of tap ins..
Barcelona Acrobat
Jag tror att vi får räkna med att Neymar är borta i minst en månad. City-matchen kan vi nog glömma att han är med i. Då ar han som bäst precis kommit tillbaka.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
La Messias: Om du syftar på mig så var det ingen ursäkt. Det var ett förtydligande för icke-läskunniga som, precis som du, verkar tolka det som att jag önskar att Ronaldo ska skada sig. Frågan är vem som är pajasen här....
Barcelona Rambla~
2014-01-16 23:04
Tello har noll självförtroende vilket utmynnar i dålig touch och ständiga felbeslut. Så blir det när man inte får spela på länge. Aja, fortsätt jobba på så lossnar det förr eller senare.
Barcelona Andreas - Kirsch
2014-01-16 23:00
Ni som får Messis mål till en tap-in? Hur tänker ni? En tap-in är något som min mormor hade gjort mål på om hon varit i livet. Där man bara behöver sätta en enkel bredsida och styra in bollen. Messi tar den i luften och hittar en yta trängd av ett antal spelare. Skulle nog säga att det där är ganska svårt och knappast något jag skulle klara av.
Barcelona La Messias
2014-01-16 22:57
Det är helt otroligt hur vissa härinne är besatta av en viss spelare från ett annat lag, trots att VI har match och leder med 0-1 i halvlek och fått en av VÅRA spelare skadade så nämner vissa personer en viss portugis.

Hur kan ni vara så besatta av den spelaren jag förstår inte, sen att i princip önska en skada på honom är bara så lågt och att sen försöka ursäkta sig gör dig bara till åtlöje, pajas !

Hoppas Neymar är tillbaka i form innan City matchen då han verkligen kommer behövas, han drar på sig bevakning och kan bryta mönster.

Skönt med Messi mål, han har inte tappat stinget inom det området vilket är viktigt, spelmässigt ser han helt okej ut men när det vankas större matcher kommer han behöva steppa upp ett par nivåer.

Hoppas på mål av Tello i andra....
Barcelona LeoMessi
2014-01-16 22:55
Spanska domare måste vara dom snålaste när det kommer till tilläggstid!
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-16 22:54
Det vilar en förbannelse över Messi och Neymar. De kommer aldrig spela tillsammans av alla som har ögat de. Vad som ororar mig mest är att det här är samma lag som förlorade mot Bayern med 7-0 och jag hoppas inte att det sitter i ryggmärgen någonstans på de. Med Neymar såg vi så oerhört starka ut.
Barcelona Júnior.
2014-01-16 22:52
Vill inte låta arrogant men jag tror inte att våra chanser minskar mot City om Neymar inte hinner bli bra innan matchen. Vi har Pedro i storform.

Det viktiga är att Neymar måste få den tid han behöver för att återhämta sig och jag hoppas man inte försöker påskynda något så det blir värre.
Barcelona Rambla~
Varje säsong önskar jag detta Getafe ner till Segundan och det har verkligen inte ändrats. I varje närkamp eller glidtackling de kommer sent verkar det som om de medvetet passar på att trycka till lite extra så de träffar. Ett knä i baklåret från Lafita på Alves när han inte har chans på bollen. Rodriguez idiotiska tackling bakifrån på Adriano på kanten när Adriano redan skjutit iväg bollen. Vad fan är det för något? Ren tur att Adriano inte blev skadad där. Sen har idioten mage att ifrågasätta domarens gula kort? Senaste om Neymar: Sprained ankle, more tests tomorrow. En stukning som gör ont precis när det sker och ankeln svullnar upp rejält. Ingen fara tror jag, brukar vara en 2-3 veckor max.
Barcelona enkos
Det blir Levante borta i ligan i helgen och så första match i cupen också börjas borta tre dagar senare.. Två matcher på samma arena inom 3 dagar alltså.. spelarna kan lika gärna stanna där under tiden..
2014-01-16 22:51
FÖRTYDLIGANDE: Önskar ingen någon skada! Bara undrar varför det alltid är vi som drabbas! Jag skrev aldrig att jag vill att Ronaldo ska skada sig...den som påstår det får lära sig läsförståelse...
Barcelona Leo y Cesc
2014-01-16 22:51
När man ser en sådan här match då motståndarna spelar såhär fult kan jag förstå Messi att han inte alltid vill dribbla lika ofta som vanligt och få 3 st som glidtacklar på honon. All stryk han fått under senaste åren har börjat ta verkan nu och det smartaste är att Messi får ta och acceptera att han blir utbytt när vi inte behöver riskera honom, eller slita på hans muskler 90 min varje match.
Barcelona Neymessi
2014-01-16 22:49
@Zyzz - U mirin brah?:

Risken för att få en skada är liten om man mest chillar framför mål....
Barcelona The Master#16
2014-01-16 22:48
Zyzz - U mirin brah? (Barcelona) De undrar jag med! Vf i hela friden alltid vi, sån jävla otur aldrig Ronaldo eller Zlatan!
Barcelona Occi
2014-01-16 22:48
Messis mål är klass. 3 spelare på honom och lyckas hitta en lucka och sätter den i högra hörnet. Knappast ett tap in mål. Inte alla gör mål på den chansen.
Barcelona enkos
2014-01-16 22:47
Levante, Sociedad x 2, Malaga, Valencia, Sevilla och Rayo är matcherna innan det blir dags för City.. Vi klarar oss bra utan Neymar även om det är tråkigt förstås..
Barcelona Barca Barca
2014-01-16 22:47
Zyzz - U mirin brah? Varför Ronaldo? Jag hoppas ingen fotbollsspelare skadar sig. Dessutom så hade Ronaldo en jobbig skade period första säsongen i Real, så även han har varit skadad. Sen så kom Neymar helt fel i situationen där, han har sitt stödben halvmeter från bollen, den ska max vara några decimeter ifrån.
Barcelona Baronen
2014-01-16 22:46
Fan. Fan fan fan. Förbannade helvete. När väl Ney och Messi får lira ihop igen så händer detta. Känns som en skada som sedan kan komma att slås upp tämligen enkelt. Vad vet jag.

Helvetiska demoner.

Innan kom Ney i kanonlöpning men Messi vägra passa honom.

Tyckte också mig se, som någon annan sa, att Messi tog sig snabbt om baksida lår.
Barcelona Andreas-
2014-01-16 22:45
Så länge Neymar hinner komma i matchform tills City är jag nöjd.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-01-16 22:45
Lite tråkigt att anfallarna inte får några bollar att jobba med.

Men det e lugnt, Messi går ner till mitten och sätter fart på spelet när han får bollen.

Det är som att alla vill bara spela av matchen så de kan gå hem sen. Medan Messi är hungrig och tänker vad är det här för sömnpiller?

Faan Neymar!
Krya på dig snabbt och lägg på lite mer muskler under rehabiliteringen dig..
Barcelona NoGo™
2014-01-16 22:44
According to the first tests, Neymar has sprained his right ankle. More tests tomorrow. #fcblive [rac1] Hoppas på nån vecka bara!! 2;A
Barcelona The Octopus of Badia
2014-01-16 22:44
According to the first tests, Neymar has sprained his right ankle. More tests tomorrow. #fcblive [rac1]

Stukad fotled alltså.
2014-01-16 22:42
Varför är det ALLTID vi som har otur med skador? Dessutom ALLTID på våra största stjärnor....Varför kan det aldrig vara Ronaldo eller någon annan?
Barcelona The Octopus of Badia
2014-01-16 22:42
Neymars skada är med största sannolikhet fotleden, vilket förmodligen inte är mer än 2-3 veckor. Han bör med andra ord vara tillgänglig mot City den 18:e februari.
Barcelona Zamboza
2014-01-16 22:41
Typisk Tello, gjort en skitmatch hittills men assisterar Messi. Riktigt tråkigt med Neymar, hoppas det är bara några veckor som han är borta. Tack och lov är alla våra anfallare förutom Tello i bra form. För att vi ens ska ha en chans på cl så krävs det att Messi håller sig skadefri. Han betyder allt för oss i anfallsväg.
Barcelona Júnior.
2014-01-16 22:41
Tror många av spelarna har tankarna på Neymar. Koncentrationen sjönk enormt så fort han gick av.
Annons: