/spanien/barcelona/forum/6951.aspx/spanien/barcelona/forum/6951.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-01-28 23:02
Vart fel förut, här är länktipset.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-28 23:00
Official: Barcelona B centre back Macky Bagnack (18) and forward Jean Marie Dongou (18) have signed their renewal until 2017, buyout fee 12M"
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2014-01-28 23:00
@[Carles Puyol 5:

Det är nog snarare domaren som blir avstängd för att han ger dem gult kort. ; )
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-01-28 22:57
Någon som hört talas om en colombiansk mittfältare vid namn Quintero, kollat lite på honom och han verkar vara en väldigt stor talang , grymt tekniskt . Skulle ju vara en perfekt spelare att ta in i sommar eller i nästa sommar. Verkar också vara en spelare som man kan spela i Messis roll, ifall han är skadad. Kvick och bra dribblare och ett bra skott. På så sätt kan man använda han på flera positioner vilket leder till mer speltid osv. Länktips: http://www.youtube.com/watch?v=3cBCgvTtgXM
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-01-28 22:56
NoGo™ (Barcelona) Hahahhahhaha. Sant och kan bara hålla med dig.
Barcelona NoGo™
2014-01-28 22:49
@[Carles Puyol 5:

Lugnt de kommer få korten hävda så spelar ingen roll...
Barcelona La Messias
2014-01-28 22:49
Och vad skulle Espanyol tjäna på att lägga sig mot Real Madrid ? Herregud lägg bara ner sånt här förstör kvaliten på forumet, med din logik så lägger sig Levante mot oss också....har du ens kul när du tittar på fotboll ?
2014-01-28 22:48
Både CR och Ramos får gult... Är Ramos avstängd nu ????
Barcelona TheCule
2014-01-28 22:44
Vet nån om de e sant att messi inte ska spela imon mot levante?
Och håller med med alla som säger att vi har det svårt emot chelsea de har kommit på hur man ska försvara sig mot tiki taka spelet som Barca spelar. Deras buss är jävligt speciell vi kan inte göra mål mot de och så fort de får bollen så skickar de upp bollen till anfallaren som de har haft där uppe hela tiden men som vi inte precis har koncentrerat på för att vi vill bryta ner deras försvar.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-28 22:40
Jag tror verkligen från mitt hjärta att Espanyol lägger sig med meningen för att få real vidare. Jag verkligen längtar tills de hamnar i segunda division.
2014-01-28 22:34
Hur måna gula kort ska man få för att bli avstängd till nästa match i cupen??
Barcelona Neymessi
2014-01-28 22:31
6 minuter tilläggstid i SH- Arsenal. Vi skulle väl max fått 3...
Barcelona AndreD
2014-01-28 22:25
Hahaha why the fuck får Victor Sanchez sitt andra gula där för?
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-01-28 22:19
Sidnei i Espanyol har verkligen spelat bra, vilken match han gör. Måste erkänna att jag inte haft så bra koll på denne spelare, men han verkar väldigt lovande. Stor och kraftfull och är trots det snabb och kylig med boll. Endast 24 år gammal.
Barcelona Canaletes
2014-01-28 22:10
@La Messias:

Äntligen ett vettigt inlägg här. Grattis min intelligenta Barça-broder.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-01-28 22:03
Vill inte låta fördömande mot någon av er men hur orkar ni titta på R. Madrid matcherna? Inte nog med det så kommenterar ni vad som händer i var enda minut. Jag menar inte just nu i den här matchen utan varje gång de spelar så är det ett gäng här inne som bokar soffan för att följa matchen och håna dem.. En sak till som jag har tänkt på är att den stora pessimismen till vår kommande match mot City har sina grunder från Bayen matchen från föra säsongen. Jag tror att de flesta av oss traumatiserade efter de där jobbiga veckorna i våras om ni minns. Den andra faktorn är att vi har haft svajigt försvar senaste 2 och halv år men det har sett bättre och bättre ut den senaste månaden. Må alla hålla sig friska och börja trolla fram sina bästa stunder nu när det snart börjar dra igång. Må Xavi börja studera hans farliga bollar på Youtube-kanalerna eller så kan vi kontakta honom och skicka en video på hans delikata djupledsbollar. Om vi går ihop och kontaktar Xavi så kan vi be honom att övertala Zubi att värva Mehdi Benatia :-)
Barcelona LeoMessi
2014-01-28 22:03
Av någon anledning så fick jag precis ont i magen, och det var i samband med att jag tänkte "Fan, eusubio är fortfarande tränare för b-laget". Vad har denne eusubio för punggrepp på styrelsen?
Barcelona Neymessi
2014-01-28 21:52
Jesé är riktigt bra faktiskt. Känns betydligt farligare än miljard-Bale.
Annars tycker jag att Real spelar bra och har för engångsskull ett tempo som det inte är godnattsångs varning på. Att motståndet heter Espanyol i en redan avgjord cupmatch är den andra sidan av myntet.
Barcelona LeoMessi
2014-01-28 21:24
La Messias (Barcelona) Snarare så att espanyol spelar halvhjärtat mot real. Det är enorma ytor mellan espanyolsspelarna, fast dom är på egen planhalva. Och dom halvjoggar i presspelet. Och nej jag säger inte att alla lag skiter i att kämpa mot real. Lag som sociedad är istället alldeles för naiva, dom spelar för offensivt och lämnar för stora ytor bakåt. Men det är alltid kul att se det för det visar att dom vill göra mål, även om dom släpper in 5 i baken.
Barcelona La Messias
2014-01-28 21:19
Lägg ner det här snacket om att lag "bajsar" på sig mot Real men inte mot oss, helt allvarligt vad snackar ni om, så låter det inte här inne när vi leder med 3-0 efter 20 min så sluta hyckla.

Sen att ni på något sätt förväntar er att Espanyol som förlorade hemma med 0-1 ska vända på Bernabeu är nästan lite skrattretande, ett Real som vunnit alla sina matcher 2014 och hållt nollan i samtliga samt startar med ett starkt lag.

Vi kommer troligtvis möta Real i final så ställ in er på det även om Atletico och Sociedad kan ställa till det i semi.

Angående imorgon skulle det vara kul att få se några La Masia spelare debutera men verkar inte bli så, Affelay vill jag se samt mycket Sergi Roberto osv, perfekt match att spela av och låta truppen användas fullt ut då vi säkrat avancemanget.

Angående våra chanser i CL denna säsong så tror jag mycket om inte allt hänger på City matcherna. Går vi vidare tror jag att vi mentalt går in som det starkaste laget i slutfasen då vi på pappret ser något svagare ut än Bayern och Real är ungefär jämnstarka med oss. Nyckeln blir att inte förlora borta och försöka få in 1-2 mål bakom Joe Hart och sen hoppas vi att Messi har en Arsenal kväll på Camp Nou.
2014-01-28 21:11
LeoMessi (Barcelona) Är du förvånad?? För jag är inte det. Alla lag bajsar på sig förutom oss och At.Madrid när dem möter Real. Espanyol öppnar röven efter 8 min spel hahahaha.
Barcelona LeoMessi
2014-01-28 21:05
Chelsea är vårt kryptonit! Det är fan inte menat att vi ska vinna mot dom, vi kan ha öppet mål och vi missar! Det går inte att vinna, deras buss är för jävla speciellt alltså
Barcelona LeoMessi
2014-01-28 21:03
Innan det ens har gått 10 minuter så har espanyol valt att ge upp! Tråkigt att dom inte visar samma anda som mot oss
Ronaldinho the original
2014-01-28 20:59
Någon som vet när Deulofeu är spelklar? Saknar att se honom spela i Everton
Ronaldinho the original
2014-01-28 20:57
Barcelonistas (Barcelona) Exakt vi borde ha vunnit men att tappa 2-0 ledning i Camp Nou med en man mindre är inte okej. Säger inte att Chelsea är bättre än oss men man måste erkänna att vi har svårt mot dom.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-28 20:54
Ronaldinho the original - man ska dock inte stirra sig blint på statistik. Dubbelmötet mot Chelsea 2012 var vi helt överlägsna i, vi borde ha vunnit båda matcherna med stor marginal.
2014-01-28 20:52
Ronaldinho the original (Barcelona Håller med dig och vår chans att slå City är större. Vår chans att slå Chelsea är långt ifrån bra måste säga. Alla lag har ett lag eller två lag där man har svårt att besegra och vårt är Chelsea utan tvekan.
Ronaldinho the original
2014-01-28 20:50
Chelsea har väl större chans att slå ut oss u Cl än City. Chelsea är Barcas akilleshäl(?). Våran fyra senaste möten har slutat 3 kryss och 1 förlust. Mourinho som är en av världens bästa defensiva tränare plus Chelsea som har en ganska stor och stark buss med många offensiva kontringspelare.
2014-01-28 20:46
FCBlaugrana (Barcelona) Jävla va mäktigt. Tror aldrig att Real har gjort så. Länge sen man såg en sån mäktig o sjuk grej från fansen. Bara att buga för det. Shit va mäktigt.
Barcelona Neymessi
2014-01-28 20:32
@FCBlaugrana:

Gåshud. Sjukt mäktigt :)
Annons: