/spanien/barcelona/forum/690.aspx/spanien/barcelona/forum/690.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona jonis
2017-05-22 08:44
@Soko:
Enligt AB gjorde han hattrick. Tror dom missade den lilla ikonen på livescore som innebär straffmiss, och verkar ha räknat det som ett mål istället. Än idag är det inte korrigerat i rubriken...
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-05-22 08:36
Vidals mål med reaktionerna på bänken är fantastiska scener. Annars är det Messi som vanligast som bjuder på dom speciella ögonblicken. Målfirande, galna mål och utskällningen av Valencia klacken.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Katalano
2017-05-22 08:15
@Barcadinho.:

Jag håller även Mascheranos första mål för klubben som ett värdefullt minne denna säsong. När han får ta en straff och kliver fram iskall och pangar bollen på kraft rakt i nättaket. Sen reaktionen på Suarez och övriga på bänken samtidigt. Härliga bilder.
Barcelona Zaviolah *Catalunyan Freedom*
2017-05-22 08:06
Som*
2017-05-22 08:06
Finns det någon tabell men hur ligan skulle sett ut om alla domarmisstagen korrigerades? Barça, din länk var nyttig men den visar endast domsluten mot oss och för Madrid, vi har också fått dombeslut med oss och jag är numera väldigt källkritisk. Dock borde vi åtminstone ligga ett antal poäng före? Minns inte att vi fått många domslut med oss nu när jag tänker efter. Sport borde säkerligen ha en sådan tabell redo inom kort!
2017-05-22 07:51
Håller med i princip allt du säger, men vill inte skylla allt på domarna och förbundet. Anledningen är att jag personligen inte låter spelarna undkomma katastrof matcherna mot Depor, Alaves eller Celta. En vinst där och vi hade firat idag. Sedan hade vi även tur mot Valencia och Madrid att vi tog med oss tre poäng samt en mästerlig Messi. Dessutom ska Lucho ha sin beskärda kritik med alla dessa jädrans rotationer. Så ja vi tävlade mot högre makter men vi agerade som ett korplag vissa matcher. Detta var en väldigt frustrerande säsong.
Barcelona II Barça II
2017-05-22 07:40
I länktips finns en video, den sammanfattar samtliga matcher där vi blev rånade, det tar även upp matcherna där Real fick fördelar. Det är värre än vad man tror. Efter att ha sett den videon kan man ärligt talat konstatera en sak: Vi förlorade ligan enbart pga alla felaktiga domslut, visst det var ingen dröm fotboll vi presterade men med en normal domarkår så hade de räckt till ligavinst ändå. Vi kan sitta här och snacka hur mycket vi vill om Lucho, ledningen eller "Real försökte mer" men sanningen är att det är svårt att vinna en liga om man har fotbollsförbundet emot sig. Så, stort grattis spanska fotbollsförbundet, det satt långt inne, men tillslut lyckades ni vinna ligan!
Barcelona Krabban94
2017-05-22 06:35
@Gio Style:

Det mesta tyder på Valverde, den 29 maj presenteras den nya tränaren.
Barcelona Reymar
2017-05-22 01:17
@Soko:

Samma sak hände när vi vann trippeln. Din poäng?
Barcelona Meneysuarez91011
2017-05-22 01:10
Fast skärpning, att vissa av er inte tycker att klubben ska gratta real till titeln är bara så dumt. Ja, deras titel kanske inte må vara värdig då de fått hjälp på traven väldigt många gånger denna säsong, men dem vann ändå Laliga oavsett med hjälp eller inte. Så bara att gratta, Grattis Real Madrid till titeln! Men nästa år vinner vi så att allt blir i sin ordning igen. =)
Barcelona Gio Style
2017-05-22 00:45
Har inte ni märkt att domarna ÄLSKAR att ge Barcelona fördelar när matcherna redan är döda? Och idag när Real Madrid redan har titeln säkrad vid 0-2 ledning?

I länktips har ni icke tilldömda straffar, notera hur många som uteblivit när våra matcher står och väger.

Detsamma gäller uteblivna röda kort:
https://twitter.com/LaLigaReferees/status/865701911990865920

Synd att det ska bli avgörande, även om mycket också är delvist vårt fel. Men det går inte att låta bli att spekulera hur det sett ut om vi t.ex. fått den solklara straffen mot Villarreal, eller om vi fått något annat av dem usla domsluten med oss istället.

Nåväl, denna säsong gav jag upp efter CL-uttåget ändå, vi borde plockat hem ligan oavsett.

Blir det Valverde nästa säsong? Har inte orkat hänga med i spekulationerna.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-05-22 00:20
@FCB_Messi:

haha ta det lugnt. Fuerza har rätt. Det ÄR domarna som avgjorde årets La Liga. Inte mer med det. Är man ett gäng medelmåttor är det skönt med lite hjälp på traven.
Barcelona ElRaval
2017-05-22 00:15
tack för den här tiden lucho. jag har sagt det hela säsongen: det är inte du som har misslyckats, det är vår ledning!
Barcelona FCB_Messi
2017-05-22 00:11
Jussi Läs om mitt inlägg . Sa jag nått om att det inte finns korruption ? Och jag snackar om detta årets liga , inte senaste 7 åren din jävla mupp gå sov med dig.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-05-22 00:08
@FCB_Messi:

ja haha. Det hade jag glömt! Real är alltid bäst! Ingen korruption förekommer i Spanien hahahah. Det är ju omöjligt och konspirationsteorier! :)

Förresten. Om Real alltid vinner när de behöver det som mest, var var dem de senaste 7 säsongerna?
Barcelona Duda
2017-05-22 00:06
Barcelonistas

Det visar väl bara att vi är den större "mannen" i det hela. Personligen tycker jag att "x har aldrig gjort så så varför ska jag göra så" mentaliteten är ganska keff, men alla har ju rätt till sin åsikt :)
Barcelona FCB_Messi
2017-05-21 23:51
Fuerza Löjligt inlägg . Bara för att man gör en foul så betyder det inte att det ska vara gult kort . Såg du ens korten Malaga fick ? Ne tyst då. Malaga goals 0 Madrid goals 2 Det summerar ligan . Dom vinner när dom behöver det som mest .
Barcelona FCB-1899
2017-05-21 23:41
Grattis domarna i spanien som gav real ligatiteln. Kom ihåg madrid fansen, vi körde över er i båda möten den här säsongen. Jag skulle aldrig bli glad över en ligatitel som har vunnits genom domarfördelar och inte kunna vinna mot konkurrenten Barca. Visca Barca. Mot Kungens Cup och nästa säsong:)
Barcelona Barcelonistas
2017-05-21 23:35
Tycker inte klubben ska gratulera Real Madrid för titeln. Just pågrund av att dom aldrig har gjort det när vi vunnit. Tom Bayern Munchen grattade oss för ligan tror det var 2013. Ett lag som inte ens spelar i vår liga.
Barcelona Davids3
2017-05-21 23:33
.
Barcelona Davids3
2017-05-21 23:33
Marlon kan inte tro vem han precis gjorde high five med ;D
Hoppas han kan ha en lång karriär i Barca. Vilket mittlås det blir i form av MU.
Barcelona Soko
2017-05-21 23:08
Dost gjorde hattrick och stannade på 34 mål.
Messi vann med andra ord guldskon på 37 mål, detta trots att han inte gjort hattrick på evigheter.
Grattis Messi , du var värt det! Sista målet från halva plan krönte det hela.
Barcelona Reymar
2017-05-21 23:06
@neymar JR || Cillessen #1:

Medans Real aldrig gratulerat Barca när vi vunnit en titel. Klasskillnad!
Barcelona Soko
2017-05-21 23:02
Fuerza

Vi möte Malaga två matcher och förlorade 5 poäng. Vi lyckades inte ens göra ett enda mål på 180+ minuter!
Fuerza
2017-05-21 23:00
Malaga: 5 fouls = 2 gula kort
Real Madrid 8 fouls = 0 gula kort

Det summerar ligan. Case closed.

Bona nit, culés.
Barcelona Cule4life
2017-05-21 22:59
Man kan inte vinna varje år. Sen att många av är frustrerade beror på 100 olika saker som mer kunnigare personer vet ligger bakom. Det är värvningar spelfilosofi hantering av masia osv osv. Inget har klickat rätt. Sen att Lucho skämt ut oss i Turin och Paris är nog det värsta. Visst torska 1-0. Men 3-4 0 är en skam.

Sen har vi som vanligt fått våra ljusglimtar 6-1, 2-3 , Messi och lite andra saker. Måste avsluta med att Neymar måste bli mer klinisk. Det funkar inte så i längden. 13 ligamål från sen positionen han har med all den talangen och anpassningarna han får.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-05-21 22:58
@Reymar:

Med den här ledningen hade klubbens värderingar, spelsätt och identitet gått förlorad oavsett tränare. Vi måste bygga om från grunden. Att ändra tränare kommer inte göra någon skillnad. Det kommer se precis likadant ut nästa säsong om inte ledningen skärper till sig.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-05-21 22:48
Dm1982 Dåliga vinnare och dåliga förlorare, så har deras historia sett ut oavsett spelare eller supporter. Även vi (dem flesta) här inne den här säsongen men endast ett undantag för i år. Allt för mycket frustration som har byggts den här säsongen. När man ser marlon spela så längtar man tills nästa säsong, dags för pique att se över sin axel nu. Kommer han flyttas upp permanent nästa säsong? Har för mig att kontraktet såg ut så.
Barcelona Soko
2017-05-21 22:47
Vi har gjort fler mål än Real och släppt in färre samt haft bättre inbördes men ändå kom bara tvåan.
Real vår å andra sidan jämnare , tog hand om små matcher mer seriöst. Dessutom gjorde de mål i alla 38 omgångar.

Som sagt hoppas jag att Barca lärt sig läxan att visa respekt mot alla lag och inte underskatta de mindre som man gjort i år. Alaves hemma var en av de som kostade oss guldet. På lördag är det dags att ta revansch.
Barcelona DM1982
2017-05-21 22:43
[QUOTE=neymar JR || Cillessen #1]Dock så visar klubben klass som vanligt i vissa aspekter. [/QUOTE] Kollar man bland svaren så kan marängerna inte ens hålla stilen när de vinner. Bara ute för att håna och provocera. Sorgliga figurer.
Annons: