/spanien/barcelona/forum/6843.aspx/spanien/barcelona/forum/6843.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sentuary
2014-02-01 17:55
Afellay på läktaren what the fuuckkkk vArför din gubbjävel där ska tello sitta
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Zamboza
2014-02-01 17:54
Hela laget var skit idag. På slutet ligger barca spelare och kvider på gräset när man jagar mål. Så mycket bryr dem sig. Första 20 var bra men resten sög man. Man bara slutar att spela. Vi spelade exakt på samma sätt säsongen 07/08. Det behövs en rensning. Dem jag skulle göra av med är Alves( skyldig till 1-2 målet), Masken (ingen förklaring behövs), Xavi och Cesc ( seg sköldpadda utan teknik).

Messi kämpar knappt på plan. Vid 1-0 ledning hade han Alba helt ren i en kontring men valde själv att gå på avslut. Han tappar massor av bollar vilket tvingar resten av laget att vinna tillbaks bollen, vilket inte gick så bra då vi kanppt pressade.

Det är ett vm år och det märks tyvärr på många spelare. Jag föredrar Alba över Adriano men jag avskyr Albas attytid.

Jag hade intrycket av att Tata var en modig tränare, men jag ser inte mycket av det. Barca är en för stor klubb för honom. Det roliga är att Bartomeu vill förlänga hans kontrakt till 2016.
Barcelona Andreas-
2014-02-01 17:53
Det absolut sjukaste i allt är att 4-1 till Valencia är mer rättvist än slutresultatet.
Barcelona TiggTagg
Det viktiga är att vi kommer 3a i tabellen så vi får spela CL nästa år. Som det ser ut nu är jag faktiskt ganska nervös och vi kan lika gärna komma 4a 5a om detta fortsätter. Nästa vecka kommer vi tappa poäng igen. I CL åker vi ut med dunder och brak. Copa del Rey. Heja heja! / Inte Pessimist utan Realist.
Barcelona Brassekonst
@Força Barça:

Motivering vore intressant.
Barcelona ElTriplete
Både ligan och CL ser väldigt mörkt ut. Cupen kan vi fortfarande ta hem.
Barcelona Krabban94
Sluta skämma ut er, det är upp till spelarna och tränarna att skärpa till sig i såna här matcher. Inget är förlorat ännu trots att vi med stor sannolikhet ligger tredje i serien efter den här helgen. Man kan ju inte vinna allt o vara på sin bästa nivå hela tiden. Det skiljer max 3poäng efter den här helgen och vi möter både Atletico och Real den här säsongen! Bara att glömma det här o hoppas på att vi skärper till oss istället, sedan att kalla Messi en massa saker är helt dumt, för att han varit borta 2månader och inte har kommit i form ännu. Alla har formsvackor, skäms bara över att folk ska kalla spelarna till en massa saker för att man inte presterar på 100% nivå hela tiden. Där kommer tränaren in i bilden som skall se till att motivera och få spelarna att prestera, även våga bänka spelare om de inte presterar oavsett om de heter Messi, Xavi eller Tello!
Barcelona LeoMessi
2014-02-01 17:52
Pinsamt att skylla på Messi för att andra underpresterar. Han var inte godkänd idag men han försökte åtminstone, något ingen annan gjorde i anfallet. Sen om pedro och sanchez börjar underprestera för att Messi är på plan så är det helt och hållet deras eget fel. Inte så att Messi styr precisionen i deras skott och passningar.
Barcelona Rambla~
2014-02-01 17:51
2-3 målet var det mest pinsamma jag sett på den här nivån. 4 barcaspelare rusar mot han som tar emot inkastet, alldeles för sent också. Han får ta ner bollen på bröstet och rusa ifrån alla fyra ner mot kortlinjen och slå in bollen. Inte ens på pojklagsnivå försvarar man så uruselt.
Barcelona el Flaco
Tata Martino sa innan matchen att varje misstag man begår från och med nu kommer att kosta dyrt. Med det i bakhuvudet känns det väldigt tung och ännu mer efter alla lägen vi brände i första halvleken.
Barcelona DM1982
Jag hoppas att spelarna skäms lika mycket som jag över det här patetiska spelet. Jag hoppas även att de ställer sig på mittcirkeln och ber alla som har spenderad pengar på det här tramset till match om ursäkt. Människors surt förvärvade pengar ska gå till något bättre än det här, fy fan.

Ingen kämpar, lagspelet såg för jävligt ut, Valdes gjorde bort sig och Messi ska inte spela om det enda han tänker på är att inte skada sig till VM. Bänka killen nu Tata, visa att det där inte duger. Hellre en sugen Dongou eller vem som helst än Messi när han håller på sådär.

Tyvärr gav vi precis all motivation som Real skulle kunna behöva för att vinna mot Bilbao borta, vid vinst går de om Barcelona efter 59 omgångar. Som sagt, det här var matchen som Barcelona spelade bort sig från guldet i ligan, Real släpper inte sådana här lägen.

Riktigt, riktigt svagt av spelarna.

Tänk om man hade åkt ner för att se matchen på plats och får se det där. Jag skulle fan ha blivit tokig över lagets prestation.

Som sagt, all in på cupen nu för i CL har vi ingen chans. Och ligan har vi själva spelat bort.

Bra jobbat grabbar.
Barcelona Abirey
Februari svacka någon?
Barcelona ElTriplete
Såja. Nu åkte vi ner på en tredje plats! Både Atletico och Real vinner sina matcher imorgon. Poängtapp nästa helg på Pizjuan mot Sevilla? 99% säker på att det kommer att ske och då är vi, om vi inte redan är det, ute ur titelracet. Pissusel match. Just när man ska prestera när det gäller om mest så gör inte spelarna det. Har dem ens tagit en titt på spelschemat under februari?
BARCA-més que un club
2014-02-01 17:50
tack och godnatt ligan , tror ni verkligen Bilbao tar poäng mot Real imorgon dom kommer sära sina ben och bli penetrerade som vanligt .

Nej tappa hemma med detta spel mot Valencia när vi har både Athletico madrid och Real jagande bakom oss , säkrar ingen ligaguld . vi hade allt i våra händer vi gav bort 3 poäng så är det helt enkelt..
Barcelona grande jw
Tycker det är konstigt att alla sågar Busquets och Valdes när dom har varit våra bästa spelare såhär långt in på säsongen. Är det någon som ska sågas så är det fanimej Mascherano och Alves. Dom håller inte för Barca och Alves har blivit en stor pajas sedan Neymar kom till klubben. Han glider runt på ett bananskal. SÄLJ!
Barcelona PhantomGuy
Vi spelar mycket bättre utan messi ...
Barcelona Vampíro
@Brassekonst:

Skippa dina pinsamma fördomar i framtiden, det här är inte flashback. Pinsam nivå.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-01 17:49
Kaos Kaos Kaos. Valencia är bra men inte så här bra, vi gjorde dem bättre.
Barcelona LeoMessi
Vet någon var Alves envisas med att slå höga inlägg när han är inne i straffområdet redan?
Barcelona LeoMessi
Vet någon var Alves envisas med att slå höga inlägg när han är inne i straffområdet redan?
Barcelona Bentley King
Hoppas alla ser vad Rosell har gjort med klubben. Vi sålde hjärta mot cash
Barcelona Força Barça
@KarmaIsAKaranka:

JA
JA
JA
NEJ!!!
Barcelona Smogen
Rambla~ (Barcelona) Valencia missade ju öppetmål två gånger och tycker straffen vi fick var grymt billig. Det här var inte orättvist, bara uselt
Barcelona Baronen
Det såg bättre ut innan Messi kom tillbaka. Så är det bara. Utan honom spelar vi som ett lag och Alexis och Pedro tillåts leverera och vara involverade.
Så här kan vi inte ha det.
RedemptionMn
2014-02-01 17:48
Oerhört besviken och frustrerad.

Kan någon förklara för mig vad som hände? Vi mötte ett Valencia lag utan Banega, Postiga, Rami etc. Vi kommer GARANTERAT att förlora matcherna mot City. Jag förstår verkligen inte varför vi envisas att spela med Masken och Pique i mitten. Vi förlorade varenda närkamp i försvarszonen. Klart underkänt!
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-02-01 17:47
Andra förlusten i ligan! Vi är fortfarande med i titelracet. Jag är rätt så besviken just nu men jag tar den förlusten om vi slår ut City. ***** Barca tills döden skiljer oss åt! Nu ska jag tända min Gås och bara relax!!!
Barcelona Andreas-
Vill inte se en jävel som sitter o försvarar spelarna o ber alla ta det lugnt.

Varenda jävla spelare ska radas upp för ett nackskott, inavlade jävla pack är vad dem är.
Barcelona Smogen
Jag säger det igen. Jag var i början väldigt nöjd med Tata men laget har tyvärr spelat sämre varje match sen han tog över. Börjar starkt tvivla på honom. Tror tyvärr vi har en lååång vår framför oss där det mest spännande kommer vara rykten inför silly season.
Barcelona Rambla~
Hur fan man kan förlora mot det här laget? Luktar underskattning lång väg. Sätter man dessutom sina chanser vinner man med typ 5-3 trots bjudningarna bakåt.
Barcelona LeoMessi
Idag är jag mest besviken på valdes ovh Busquets. Vad helvete sysslade valdes med när piatti nickade in ett mål? Busi tog 10 sekunder på sig att slå en enkel passning, har förlorade oerhört mycket boll idag. Han ska bänkas nästa match, det behöver han.
Annons: