/spanien/barcelona/forum/684.aspx/spanien/barcelona/forum/684.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cule4life
2017-05-27 16:47
Ja sa operation rensa Monaco. Dom har ett fint ungt lag. Många blivande storspelare. City gör helt rätt.
Barcelona Soko
2017-05-27 16:43
Jag hoppas och hejar på att Barca vinner. Jag skiter i Bartomeu eller någon annan president som kommer och går medan klubben består .
Barcelona El Pistolero #9
2017-05-27 16:40
Hoppas Alaves vinner. Ut med Bartomeu!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Reymar
2017-05-27 16:39
Monaco left-back Benjamin Mendy (22) is about to join Manchester City in a €50m (£43.6m) deal.

City gör alltså klart med två riktigt bra spelare tidigt medans vi står där med svansen mellan benen och kommer slösa hela transferfönstret på omöjliga spelare för att sedan i ren panik göra klart med medelmåttor.
Barcelona Barclasico
2017-05-27 16:33
Gabriel

Cupen är viktig, med tanke på att vi möter Real Madrid i super cupen om vi då vinner, och där kan vi sätta de på plats igen!
Barcelona Gabriel
2017-05-27 16:30
För egen del vet jag ärligt talat inte om jag ens hoppas på att vi vinner ikväll (vilket jag visserligen är säker på att vi gör). En förlust kan bli bättre i längden för oss medans en vinst innebär att ledningen kommer omvandla den här säsongen som "lyckad". Cup titeln är oviktig för min del, att förändringar sker är viktigare.
FCB- Culé master
2017-05-27 16:19
Andre Gomes skulle lyckas bättre i Chelsea eller nåt sånt lag som spelar på det sättet. Har svårt se han passa Barcelona i längden, känns som ett svart får.
Barcelona Reymar
2017-05-27 15:30
Visca el Barça

Är inne på samma spår. En förlust mot lilla Alaves i en cupfinal hade nog chockat och väckt en del till att göra en förändring medans en vinst används som en lyckad säsong av Barto och hans väljare.
Barcelona DM1982
2017-05-27 14:19
[QUOTE=el Flaco]DM1982/ Cupfinalerna brukar oftast vara målrika tillställningar och man hoppas på något liknande ikväll, men det känns mer som en obligation att vinna snarare än att det kommer bli firande efteråt. Sen att den här ledningen ska lyckas förstärka truppen ställer jag mig ytterst tveksam till. Silly season kan bli plågsam. Jag är väldigt "negatiffa" och förbereder mig på det värsta. [/QUOTE] Var inte orolig, första värvningen verkar redan vars i hamn. Vermaelen kommer tillbaka för att förstärka. Kan det bli bättre? ; )
Barcelona Soko
2017-05-27 14:14
Viktigt med seger ikväll. Vi ska bara vinna och spela super cup finalen not Real och se till att även vinna den och inte skänka de ännu en titel genom att låta de möta Alaves. Der blir i så fall tre El clasico direkt efter semestern.
Barcelona Visca el Barca 17
2017-05-27 14:10
Vore nästan bra om vi förlorar idag. Lilla Alaves vinner mot oss i ligan och i cupen nått som Madrid lagen inte kunde. Vill bara ha folk med hjärta för klubben kvar. Varför fattar inte ledningen att de sitter på en guldgruva. Bara låt våra egna spela de kmr stanna kvar i klubben och bli bara bättre och bättre. Inte åka iväg och fira sin syrra eller vara chockade över spelsystemet i två säsonger.
Barcelona A good coach is everything!
2017-05-27 14:10
Det folk inte fattar är att Gomes är inte tillräckligt bra för kosta 50 mille det handlar inte om chansning eller att misslyckas. Han är bara sämst ! Sanches var en spelare som inte kom upp till sin kapacitet i Barca. Å där fick vi ändå tillbaks pengarna vi hade lagt på honom.Gomes är bara sämst handlar inte om att komma upp till någon jävla kapacitet! Vi lär inte kunna sälja Gomes för hälften av det vi köpte han för !
FCB- Culé master
2017-05-27 13:55
@Rambla~:

Varit katastrof alla chanser han fått förutom nån halvlek. Skrämmande ju haha
Barcelona Rambla~
2017-05-27 13:27
Tänk om Gomes gör en jättesäsong under Valverde? Visst, mindre troligt men man kan aldrig vara säker på sånt här. Nog för att jag har tillhört de som stått i främsta ledet när han har kritiserats som värst men nu tänker jag istället, kanske ska vi avvakta ännu en säsong innan vi låter honom gå ut på plankan och kölhalas? Deal? :)
Barcelona the cameroonians
2017-05-27 13:26
[QUOTE=Fcb88]Att vi köpte Gomes var en chansning i sig som inte lönade sig.. men vem säger att de inte hade kunnat blivit samma sak om vi nu värvat Bernardo Silva? Varje värvning är inte garanterad att bli lyckosam oavsett om de redan är en klar världsstjärna eller en spelare med stor potential.. [/QUOTE] Sant. Tittar vi på hur strategin sett ut den senaste tiden gällande spelarköp så är det mycket oslipade men erfarna spelare som köpts in. Summor runt €25-35 miljoner är mer vanligt än de summor som Bernado Silva kostade. Då blir det också mer chansartat och frågan är vad som ger bäst avkastning på sikt sett till både ekonomi och prestation. Bättre att satsa på la Masia och köpa in två riktigt bra spelare den här säsongen, inga fler Gomes, Digne och Pacos tack.
Barcelona Fcb88
2017-05-27 13:07
Att vi köpte Gomes var en chansning i sig som inte lönade sig.. men vem säger att de inte hade kunnat blivit samma sak om vi nu värvat Bernardo Silva?

Varje värvning är inte garanterad att bli lyckosam oavsett om de redan är en klar världsstjärna eller en spelare med stor potential..
FCB- Culé master
2017-05-27 13:02
@II Barça II:

Anti Cryiff därför.
Barcelona the cameroonians
2017-05-27 13:01
Vi investerade ju i en annan portugis förra sommaren (som tyvärr bara presterat på 30% av sin förmåga enligt Lucho). Förstå hur många klubbar vi blåste genom den dealen! Dessutom förlängde vi med Rakitic, så vad ska vi med fötter till när vi fått ben att springa med i dessa guldklimpar...
Barcelona Fcb88
2017-05-27 12:57
Tror inte Bernardo Silva hade passat in hos oss efter vad man såg i matcherna mot Juventus.
Barcelona II Barça II
2017-05-27 12:42
Bernardo Silva, en av Europas mest intressanta mittfältare samt en av de mittfältare som är som gjord för Barcelona är klar för City. Varför kan inte en sådan stor klubb som Barca ha koll på spelarna ute i Europa? Hur kan vi gång på gång missa att värva spelare som är perfekta för oss? Modric, Kross, Isco osv, va fan är det för fel på vår klubb? Hur kan en sådan amatör som mig "se" Silvas storhet, men inte de som styr FC Barcelona? Va fan är det som pågår!
Barcelona LennyRomario
2017-05-27 12:01
Jag har i ärlighetens namn svårt att bestämma mig för om jag vill att Barcelona eller Alaves ska vinna. Jag har någonstans en förhoppning om att en titellös säsong skulle få president-alternativ att göra slag i saken och försöka få till ett nyval. Just för att de ser det som chansen. En titellös säsong, mannen Barto var underställd är "fängslad", Neymars övergång är indirekt under luppen igen. Om det inte är i det läget man försöker få till ett nyval, så när? Visste jag att en förlust leder till nyval så vore det inga tvivel, men jag tror nog fan jag nöjer mig med förhoppningen.
Barcelona Deulofeu
2017-05-27 11:53
Denna sommar kommer bli helt sjuk när det gäller spelar flyttar.

Pogba affären förra året har satt en ny trend för spelarköp det kommer bli dyrt i sommar och det passar verkligen inte oss som minst behöver två nya spelare.

Högerback samt en innermittfältare.Dessutom anser jag att en högerytter måste in med lite speed.Deulo är ett bra alternativ.Dembele och liknande spelare kommer kosta uppemot 500 miljoner... Silva till city för den summan.

Helt rätt av Pep att sätta igång affärer så tidigt som möjligt.Det kommer bli dyrare ju längre tid som går och dessutom visar City att det är dit man ska gå hur man satsar.

Efter idag ska vi göra klart med tränare och sedan in med minst en spelare direkt så visionen kommer tillbaka.

Vi har en budget på 250 miljoner så dags att sälja av en del spelare nyss...
Nu vinner vi titeln och sedan vänder vi blad snabbt...
Barcelona Deulofeu
2017-05-27 11:47
Varje match är alltid viktig att vinna för en stor klubb som Barcelona.

När det dessutom står en cuptitel på spel är det inte bara viktigt utan livsviktigt.

Den vinnande traditionen måste leva vidare.Vi har många nya spelare i truppen och gjorde stora förändringar förra året, de nya måste lära sig att vinna.

Jag säger inte att en cuptitel kan rädda vår säsong men det kan förstöra den ytterligare om vi inte vinner.

Det är en match mot två nya spelare som kommer anlända till Madrid nästa år Hernandez och llorente de ska redan nu lära sig att förlora finaler mot oss.

Vinner vi inte kommer Alaves möta Madrid i supercupen hemska tanke.

I min värld står inte bara en cup på spel utan två vinner vi kan vi vinna ytterligare en titel annars skänker vi en till Madrid.

Kul att Vidal belönas i matchtruppen efter sitt stenhårda jobb som rehab innebär.
Ett inhopp hade betytt massor för honom och visar även Enriques storhet och att han kan förändra sig.

Vidal verkar vara en spelare som är populär i gruppen och detta signalerar att klubben tror på honom kul!

Nu ser vi till att ta denna titel! Jag hoppas Neymar och Messi visar vägen och för min del gläds jag lite extra för varje Messi mål ikväll.

Tänk om Messi skulle näta ikväll då skulle han vinna skytteligan i ligan samt cupen

Om dessutom Juventus ser ut att nolla Ronaldo vinner han skytteligan i samtliga turneringar ett litet plåster på såren för denna horribla säsong och en nagel i ögat på CR7.

Om dessutom Juve vinner finalen börjar man snart kunna visa sig ute igen...
Barcelona el Flaco
2017-05-27 11:45
DM1982/

Cupfinalerna brukar oftast vara målrika tillställningar och man hoppas på något liknande ikväll, men det känns mer som en obligation att vinna snarare än att det kommer bli firande efteråt.

Sen att den här ledningen ska lyckas förstärka truppen ställer jag mig ytterst tveksam till. Silly season kan bli plågsam. Jag är väldigt "negatiffa" och förbereder mig på det värsta.
Barcelona Barcadinho.
2017-05-27 11:44
Fick en fråga av min yngste tonårig hemma. Tror du att spelarna blir ens glada och vinna cupen? Mitt svar - gör de inte det så är det dags att byta jobb.

Framförallt ett par tre stycken som har vunnit mycket. Byt yrke eller flytta till MLS i USA redan nu till sommaren om ni är mäta på små titlar.
Barcelona DM1982
2017-05-27 11:36
[QUOTE=el Flaco]Även Piqué och Mascherana ha fått el alta och är tillgängliga för spel. Lucho har även tagit ut Marlon till dagens trupp. Just nu har jag väldigt lite intresse inför finalen ikväll. Lage har mer att förlora än att vinna. Ett eventuell cupseger kan inte kamouflera den här horribla säsongen som kan sluta sämre om Madrid vinner Champions League. [/QUOTE] Cupen är den minst viktiga titeln men den är rolig att vinna. Kan inte se laget förlora ikväll. Sedan är det operation fixa till truppen till nästa säsong, funkar inte att ha en väldigt bra elva och sedan inget efter det.
Barcelona el Flaco
2017-05-27 10:58
Även Piqué och Mascherana ha fått el alta och är tillgängliga för spel. Lucho har även tagit ut Marlon till dagens trupp.

Just nu har jag väldigt lite intresse inför finalen ikväll. Lage har mer att förlora än att vinna. Ett eventuell cupseger kan inte kamouflera den här horribla säsongen som kan sluta sämre om Madrid vinner Champions League.
Barcelona DM1982
2017-05-27 10:18
Barcelona have informed full-back Aleix Vidal (27) that the club will not sell him despite interest from other European clubs. [MD] OFFICIAL: Full-back Aleix Vidal has received the medical green light and is in the squad for the game against Alaves. [FCB] Kul.
Barcelona El Pistolero #9
2017-05-27 03:33
Rekommenderas att se.
Barcelona 100% AntiMadridista
2017-05-26 23:36
[QUOTE=Vamos Blaugrana ]Såg nyss Barcelonas 14-åringar med Xavi Simons i spetsen på Skytteholm. Lägg namnet på minnet. En minst sagt sevärd lirare. Kalle Karlsson på Twitter [/QUOTE] 7:an var bättre. Snabb som fan.. nån som vet vad han heter? Hade ett afrikanskt namn. Skulle gissa på att han var från Kamerun eller Nigeria.
Annons: