/spanien/barcelona/forum/678.aspx/spanien/barcelona/forum/678.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Amo.38
2017-05-29 19:18
Blaugrana91 Förutom Suarez och Neymar så har vi värvat som huvudlösa kycklingar. Under all kritik.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Fcb88
2017-05-29 19:17
Blaugrana91

Kunde inte skrivit de bättre själv, håller med i allt du skriver.
Barcelona NoGo™
2017-05-29 19:16
Officiellt nu!
Barcelona Junta Dimision
2017-05-29 19:13
@NeymarJ11:

Länktips.
Barcelona NeymarJ11
2017-05-29 18:59
Vet någon vart man kan följa presskonferensen live??
Barcelona Blaugrana91
2017-05-29 18:58
[QUOTE=Amo.38]Blaugrana91 Neymar värvningen var smutsig rakt igenom, dom hade ALDRIG lyckats värva honom utan att smutsa ner händerna var så säker på det! Angående Suarez så var vi en av väldigt få som tog kontakt med honom direkt efter hans skandal under VM det var många som tvekade att köpa honom just pga det. [/QUOTE] Oavsett hur det gått till så är det spelare som varit eftertraktade på marknaden som vi värvat framför våra största konkurrenter, och som sagt är ju inte enbart Neymar och Suarez under dem senaste åren.
Barcelona Barcelonistas
2017-05-29 18:52
Detta kmr alltså från skribenter vars intellektuella nivå ligger på en helt annan dimension än min. Så jag blir förvånad när jag ser sådana dumheter komma från bra skribenter.
Barcelona Blaugrana91
2017-05-29 18:51
[QUOTE=Gabriel]Blaugrana91 Luis Enrique ville ha Marquinhos, Nolito och Gameiro. Han fick ingen av dem. [/QUOTE] PSG ville inte sälja Marquinhos, vad gäller Nolito och Gameiro så var klubben villiga att köpa dess och betala vad som krävdes men spelarna i fråga ville inte komma till Barca pga. konkurresen på anfallapositionerna. Knappast ledningens fel, kan ju inte tvinga någon som ej vill.
Barcelona Amo.38
2017-05-29 18:50
Blaugrana91 Neymar värvningen var smutsig rakt igenom, dom hade ALDRIG lyckats värva honom utan att smutsa ner händerna var så säker på det! Angående Suarez så var vi en av väldigt få som tog kontakt med honom direkt efter hans skandal under VM det var många som tvekade att köpa honom just pga det.
Barcelona Barcelonistas
2017-05-29 18:50
Jag fattar helt ärligt inte vad folk pratar om ibland. Nog för att jag också hatar Barto o juntan men folk har blivit för insnöade i Laporta,Cruyff,La Masia,Mes que un club osv. " vi har inte kunnat utmana dom andra klubbarna om värvningar" Dafoq did you say?
Barcelona Smogen
2017-05-29 18:49
[QUOTE=Lion24]Vill man få ett gott skratt så rekommenderar jag länktips :). [/QUOTE] haha...helt rätt av Boca fanet! :)
Barcelona Blaugrana91
2017-05-29 18:46
el flaco På vilket sätt har vi inte kunnat utmana övriga toppklubbar dem senaste åren? Vad jag kan se har vi värvat stora spelare som Neymar, Villa, Suarez, Rakitic osv. framför övriga toppklubbar. Utan pengarna från Qatar Airways hade självklart detta inte varit möjligt. Men vi måste vi fortsätta öka intäkterna än mer och därför är Bartomeus globalisering av Barca nödvändig. Dem nya avtalet med Nike samt Rakuten är en bra början samt att vi säljer ut namnrättigheterna till Camp Nou, men som sagt vi måste fortsätta hitta kreativa lösningar till nya sätt att dra in pengar. Espai Barca kommer givetvis innebära mer intäkter. Kanske man bör studera möjligheten att introducera klubben på börsen likt United? Men hade säkert varit alltför kontroversiellt misstänker jag. Nåja förstår ni nu varför jag är för ett mer globalt Barca. Också därför som jag tycker det är så komiskt när folk gnäller på ledningen för att man säljer ut klubben men sedan gnäller man lika mycket när vi får svårt att matcha typ City på transfermarknaden.
Barcelona Gabriel
2017-05-29 18:40
Bosketts Ja det kan man självklart tycka, uppenbarligen så tycket jag annorlunda. Varför? För att ledningen inte gett mig några som helst anledningar till att tvivla på usla rykten utan snarare tvivla på för bra rykten.
Barcelona Gabriel
2017-05-29 18:37
Blaugrana91 Luis Enrique ville ha Marquinhos, Nolito och Gameiro. Han fick ingen av dem.
Barcelona el Flaco
2017-05-29 17:43
Det lustiga är att när det begav sig sa Rosell & Co att om man inte gick med på sponsringen av Qatar kunde klubben inte investera lika mycket pengar på att förstärka laget och idag, flera år senare, får man känslan av att Barça ändå inte kan konkurrera med toppklubbarna i Europa.

Precis som jag trodde var det bara skrämseltaktik från juntan för att få ihop dealen med Qatar.Inte bara att klubben sålde del av sin identitet, ledningen har inte ens gjort ett bra jobb med att värva tillräckligt bra spelare. Förutom Neymar och Suárez har man inte förstärkt de övriga lagdelarna tillräckligt bra.

Dessutom är pengar inte det enda som krävs, man måste mer än något annat veta hur man ska spendera det. Pengar i händerna på inkompetenta människor är i slutändan inte värt något i längden. Det hjälper inte heller när man skänker iväg spelare med potential som Thiago. Att se brasse-spanjoren i Bayern får mig vilja slå i väggen.
Barcelona Lion24
2017-05-29 17:10
Vill man få ett gott skratt så rekommenderar jag länktips :).
Barcelona Junta Dimision
2017-05-29 17:08
@Davids3:

19.00 hålls en presskonferens där de offentliggör den nya tränaren. Obviously är det Valverde som är anställd.
Barcelona koeman92
2017-05-29 17:00
@Davids3:

Jo, och enligt SPORT är det klart att det blir Valverde..
Barcelona Barclasico
2017-05-29 16:53
HAHAHA Vidal med kameran
Barcelona Davids3
2017-05-29 16:44
Skulle inte en ny tränare offentliggöras idag, har ej varit uppdaterad senaste dagarna pga. tentamen.
Barcelona Reymar
2017-05-29 16:42
Bosketts

Thiago och Verratti är som du säger mittfältare som hade levererat och dominerat men nu är dessa två nästan omöjliga att värva. Vem vet, Seri hade nog kunnat överraska som Umtiti? Jag tycker att det är en chansning som är värd att ta, han är en spelare som hade passat in bättre än Rakitic och Gomes.

Nuförtiden har vi blivit ett köpelag på grund av den rastlöshet som råder när man inte vinner stora titlar, man har tyvärr inte tid för talangutveckling. Varför utveckla Alena när man kan köpa Coutinho tänker ledningen
Barcelona Carles5
2017-05-29 16:34
Angående Rakuten som sponsor så läste jag för ett tag sedan att med det avtalet så drar endast United in mer pengar än Barca via sin huvudsponsor. Alltså är det ett riktigt bra kontrakt. Kommer tyvärr inte ihåg några summor men det var inte långt efter vad Chevrolet betalar United
Barcelona Blaugrana91
2017-05-29 16:23
[QUOTE=Gabriel]Helt rätt att det gnälls. Det är under somrarna som man bygger laget inför framtiden med försäljningar och köp. Enda perioden som man kan rusta sig och skapa sig ett bättre lag. Och med tanke på hur ledningen är så är det förståligt att man gnäller. [/QUOTE] Med tanke på att ledningen har gett Enrique i princip allt han pekat på dem senaste åren så ser jag inte att det är försåtligt att gnälla...
Barcelona Blaugrana91
2017-05-29 16:19
[QUOTE=BARCA-més que un club]Va fan är det för sponsor vi har fått alla stor klubbar drar in massa pengar på stora sponsorer vi har fått Rakuten låter som ett spel från Street fighter. Hoppas verkligen Herrera ryktet är bara ett skämt ska vi börja värva medelmåttor nuförtiden Gomez 2.0 denna ledning alltså. [/QUOTE] Men snälla först gnälls det på Qatar Airways och nu på Rakuten för att det inte låter bra och är tillräckligt känt.... Visst låt oss nästa gång förhandla med Disney eller Google dem är väl tillräckligt kända?? Dessutom är avtalet med Rakuten top 3 bästa avtalen, enbart United får mer pengar. Ibland känns det som att det klagas bara för att härinne...
FCB- Culé master
2017-05-29 16:17
@jonis:

hmm, minns inte hur mycket pengar vi skulle få eller så men minns det var rätt högt. Kanske varit fel eller något då, men ja ska jag vara ärlig låter den som crap.
Barcelona Neymar N11
2017-05-29 16:16
Barcelona Neymar N11
2017-05-29 16:16
Barcelona jonis
2017-05-29 16:13
@BARCA-més que un club:

Nej bara Japans största e-handel som konkurrerar med andra företag i topplistan i världen..
FCB- Culé master
2017-05-29 16:02
@BARCA-més que un club:

Det jag läst så är vi bland dem bäst betalda genom sponsor. Rakuten ska inte vara dålig då, alltså.
Barcelona Bosketts
2017-05-29 15:41
Reymar

Seri är en intressant spelare, och precis som du säger så har värvningar från den franska ligan ofta slutat väl. I mina ögon är det dock en rejäl chansning. Ska det värvas en mittfältare tycker jag egentligen enbart Veratti och Thiago är intressanta då man med större säkerhet kan säga att de kommer att leverera.

Problemet med värvningarna de senaste åren är att vi värvat spelare som egentligen inte är bättre än våra La Masia-alternativ. Och jag ställer mig frågande till om någon annan än just Veratti/Thiago hade gjort det bättre än Samper, Alena etc.
Annons: