/spanien/barcelona/forum/676.aspx/spanien/barcelona/forum/676.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4life98
2017-05-30 01:29
Skott* ska det stå, sorry skriver från mobilen
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4life98
2017-05-30 01:22
Valverde kommer motbevisa många här inne på forumet tror jag. Att sätta system med bra presspel har han lyckats mee nästan överallt. Sen är våran bänk inte så jäkla dålig. Alla spelarna har varit stjärnor i La Liga i sina tidigare lag. Det handlar om självförtroende och medspelare (neymar och Suarez) som inte klagar så fort de inte får bollen när Rakitic tar ett skirt t.ex.
FCB- Culé master
2017-05-29 23:45
Förstår inte det där med nickedocka gått lite för långt kanske med det tänket. Jag ser Valverde som en respekterad person som är seriös.

Han är väl ganska lugn som tränare och tydligen som person. Man behöver inte skrämma ihjäl spelarna för dem ska respektera en automatiskt.
Barcelona El Pistolero #9
2017-05-29 23:42
Valverde har mitt fulla förtroende. Den mest erfarna tränaren vi fått in sen jag vet inte när? Han har alltid förepråkat bra fotboll när han haft rätt material. Taktiskt bra coach och oj vad det behövs efter Lucho. Han ger unga chanser också. Sist så har han spelat under Cruijff och det är alltid ett stort plus för mig. Ser fram emot nästa säsong med honom vid rodret.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-05-29 23:42
Valverde tar med sig sina fystränare och det är det första han gör. Intensiv försäsong? Det får man hoppas på
Barcelona Zaviolah *Catalunyan Freedom*
2017-05-29 23:25
Förstår inte hur vissa kan vara så negativa. Låt oss vända och se på det positiva. Ja, alla (nästan) tränare kommer att vara nickedockor på presskonferenser gentemot sin arbetsgivare, förstår inte hur man tänkt annars? Ska man gå emot de som anställde en eller skapa revolution? Valverde kommer från Athletic och utvecklar han samma samarbete mellan akademin här som hos Athletic så kan detta bli spännande för La Masia. Han förespråkar väl oftast kortpassningsspel och bollinnehav även om han ändrade sin taktik och anpassade den till Aduriz den gångna säsongen. Vi måste åtminstone ge honom en chans.
Barcelona FCB-1899
2017-05-29 23:23
Välkommen till världens finaste klubb Ernesto Valverde! Jag är nöjd. Han är en taktiker och seriös i sitt jobb. Besitter både rutin och erfarenhet. ForcaBarca:) onelove 3-2
Barcelona Bollinnehavet
2017-05-29 23:16
@Fcb88:

Jo det är asbra. Kanske inte när det gäller köp och försäljning av spelare. Men när det gäller klubbens framtid så är det det absolut bästa som kan hända på alla fronter. Denna skamlösa ledningen måste ut direkt. Värvningar får liksom vänta.
Barcelona S.Eto'o
2017-05-29 23:14
Valverde har inte blivit utsedd till la ligas bästa tränare.... eller inte via LFP Awards iallafall. 2013/2014 simeone 2014/2015 Enrique 2015/2016 simeone
2017-05-29 23:13
[QUOTE=neymar JR || Cillessen #1]Varför kan inte laporta och benedito gå ihop? Laporta sköter det sportsliga och benedito det ekonomiska/traditionella. Men tyvärr så litar inte benedito på Laporta. [/QUOTE] Benedito jobba för Laporta tidigare (2003-2009) men lämna sen när Laporta blev anklagad för ngt pengafiffel i Uzbekistan tror jag det var?
Barcelona Fcb88
2017-05-29 23:10
De är knappast bra om de blir nyval i sommar när de gäller värvningar och spelare som ska säljas
2017-05-29 23:08
[QUOTE=Lion24]El Pistolero #9 Källa? [/QUOTE] Kan ej nämna hans Twitter-namn men personen med infon är nära vän till Laporta. Kolla själv vad Benedito twittra nyligen - "Det har aldrig varit ett bättre tillfälle att utföra en mocion censura" Han syftar på Bartomeus lögner idag som till o med Bartos hundjournalister reagera på.
Barcelona Lion24
2017-05-29 23:02
El Pistolero #9

Källa?
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-05-29 22:58
Varför kan inte laporta och benedito gå ihop? Laporta sköter det sportsliga och benedito det ekonomiska/traditionella. Men tyvärr så litar inte benedito på Laporta.
2017-05-29 22:55
Laporta, Benedito, Font och Freixa kommer nu påbörja en mocion Censura där dom har 14 dagar på sig att samla 16.000 signaturer från Socis. Om dom lyckas så måste ledningen avgå och det blir nyval i sommar.
Barcelona the cameroonians
2017-05-29 22:46
[QUOTE=Junta Dimision]"La sentència deixa ben clar que vam tenir beneficis i és lamentable i una vergonya que Bartomeu segueixi mentint i tingui tan mal perdre. #BartuDimissio" Taget från Laportas facebook-sida, förstår inte mycket av vad som står utöver Bartu Dimissio, så någon vänlig själv får gärna översätta! [/QUOTE] "Domen visar klart och tydligt att jag lämnade klubben med plus. Det är synd och skamligt att Bartomeu fortsätter att ljuga efter att ha förlorat stort." Så, de två fortsätter tjafsa men den som verkligen tar skada är klubben. Hela presskonferensen kändes som en enda stor lögn vars syfte var att lugna de 25.000 socis som röstade på Barto 2015.
FCB- Culé master
2017-05-29 22:07
@JUSSI BJÖRLING:

Hoppas du har rätt, bjuder på en öl då.
Barcelona Junta Dimision
2017-05-29 22:05
"La sentència deixa ben clar que vam tenir beneficis i és lamentable i una vergonya que Bartomeu segueixi mentint i tingui tan mal perdre. #BartuDimissio"

Taget från Laportas facebook-sida, förstår inte mycket av vad som står utöver Bartu Dimissio, så någon vänlig själv får gärna översätta!
Barcelona Lion24
2017-05-29 21:33
Jag uppmanar alla att gnälla om dom har något att gnälla över. Det här är ett forum. Alla kommer inte alltid överens. Jag kanske lär mig något över något som någon annan är missnöjd med när jag själv inte har haft koll. Återigen, det här är ett forum, alla kan inte vara ''fejk-glada''. Säsongen är över och är det någon gång man verkligen får gnälla är när säsongen är över, när säsongen är igång då kan man tagga ner med gnällandet LITE grann och kanske stötta laget lite mer men nu är säsongen över. Respektera att alla kanske inte är lika glada som just dig, att alla ser saker och ting på olika sätt.

Så till alla: gnäll på hur mycket ni vill. Var också hur glada ni vill. Gör det bara med en god ton är ni snälla.
Barcelona Andresito | 94:39 & 91:47
2017-05-29 21:28
Dags att hoppas på Seri?

Översättning från länktips:
Matcher, mål, assists, lyckade dribblingar, lyckade passningar, vunna bollar.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-05-29 21:24
Äh. Jag tror det kan bli bra det här. Får vi in de rätta spelarna så.
Barcelona Fcb88
2017-05-29 21:19
Herregud kan ni sluta gnälla över precis allting! Ni beter er nästan värre än ett par 15-åriga flickor på skolgården som tjafsar om vem som har flest märkeskläder på sig..
Barcelona Ribohn Fan
2017-05-29 21:12
Nästa år tycker jag att laget ska sitta i ring och hålla varandra ihanden. MSN får inte sitta bredvid varandra och alla sjunger "we shall over come". Herregud vad mysigt det komma bli.
Barcelona Soko
2017-05-29 20:59
" Om du fortsätter så här kommer du sluta som Ronaldinho”.

Barcelona Lion24
2017-05-29 20:56
Valverde är helt klart en ''godkänd'' tränare. Det jag gillar med Valverde är att hans lag alltid pressar, oavsett motstånd och oavsett tillstånd i matchen, man vill alltid pressa. Och för mig är presspel en av de grundläggande aspekterna som jag söker från en tränare. Jag vill ha ett aggressivt och kollektivt presspel och jag får ut det av Valverde, förhoppningsvis. Sen måste jag säga att det är roligt det här med ''Barca-DNA''. Det kan inte finnas någon styrelse/grupp/person inom FC Barcelona som har gått ut ifrån ''Barca-DNA'' lika mycket som nuvarande junta men ändå är det dom som skriker efter ''Barca-DNA''. Ni har ingen Barca DNA och ni söker knappast efter Barca DNA, in fact, ni vet inte ens vad Barca DNA betyder. Valverde var den enklaste och billigaste på marknaden som ni kunde lösa ut och det var just därför han blev vår tränare, inte för att han spelar ''the Barca way''.

Förutom taktik och allt det där så har vi betydligt fler problem. Ett av väldigt många problem är att jag känner inte att den här truppen är en enhet, ett lag. Jag känner att det är en extrem stor splittring inom truppen där MSN är för sig och resten för sig. Detta är oacceptabelt, för lagets bästa så har jag inget emot att splittra på MSN. Jag såg Aleix Vidals firande via kameran och jag kunde inte sluta le, det var fantastiskt (länktips). Sen ser jag något som gör mig tokig, vid 2:00 i videon så ser man att de allra flesta spelarna applåderar åt fansen, eller firar och kramas med varandra, alla gör nånting med varandra, jag ser ett lag. Det som gör mig tokig är 2:55 in i videon där MSN står helt ensamma med ryggen mot fansen, strax efter att de flesta lagkamraterna hade varit på Barcas kortsida och applåderat fansen. Man får tycka vad man vill (att jag är för petig o.s.v) men ingen kan säga att det här är första gången där MSN känns som en grupp och resten en annan.

Det här måste få stopp! Just den här bildandet av grupperingar är tack vare Lucho, när en grupp blir splittrade är det alltid tränarens ansvar. Lucho är den som bär huvudansvaret för att det här laget är splittrade, för Lucho har låtit det ske i flera år. MSN är ingenting utan sina lagkamrater. Valverde kan vara hur bra/dålig som helst i sitt fotbollstänk men han måste först och främst sätta ner foten mot dessa grupperingar som blivit i våran klubb. Just grupperingar var något jag aldrig trodde skulle se i FC Barcelona, som sen Pep tiden alltid haft en familjär känsla inom truppen. Valverde måste också in och visa att han bestämmer, det är inte Leo, Ney eller Piqué utan tränaren som bestämmer. Det räcker med dessa ''vilodagar'', kräv av spelarna att dom ska hålla mun och inte vara ute i media hela tiden. Fokusera på fotboll, tänk på fotboll dygnet runt, inför alla val du gör i ditt liv som fotbollsspelare, tänk innan om det valet är bra för din fotboll. Det är den här typen av tränare jag vill ha. Valverde kan taktiskt vara hur grym som helst men om ett lag inte är ett LAG så spelar inte din taktiska skicklighet någon roll.
FCB- Culé master
2017-05-29 20:52
@Soko:

Valverdes meriter som tränare:

Grekiska ligan: 2009, 2011, 2012

Grekiska cupen , 2009, 2012

Spanska supercupen, 2015

Silver I copa del rey 2015 och Uefa cupen 2007

Utsedd till La ligas bästa tränare 2015/16.
Barcelona Soko
2017-05-29 20:36
Valverde har 3 liga guld i Grekland , en cup seger samt en super cup seger i Spanien där han klädde av oss fullständigt. Han kommer definitivt att höja laget med sin rutin.. Han är äldre än Enrique och är mycket mera seriös. ps. Valverde var också i Uefacupe final med Espanyol 2007 där man förlorade på straffar mot Sevilla.
Barcelona el Flaco
2017-05-29 20:29
Jag tycker faktiskt att Valverde har gjort ett fantastiskt jobb i Athletic och hade hellre velat se honom stanna där och fortsätta utveckla det laget. Vet inte om han är den typen som klarar av pressen att träna en storklubb med oerhört höga krav och två dagstidningar som analyserar minsta lilla detalj under ett mikroskop. Lägg sedan även till radio- och tv-kanalerna som likt hajar hugger till när de vädrar blod i vattnet. Luis Aragonés, Atlético-legendaren, bröt ihop när han tränade Barça i slutet av 80-talet till exempel.

Att Athletics spelstil inte liknar Barças för fem öre kan man skylla mer på att Valverde var tvungen att spela efter sitt spelarmaterial och få ut max av vad han hade till hands. Vem vet, han kanske anpassar sin taktik utefter vad han får i Barcelona. Förhoppningsvis.
Barcelona II Barça II
2017-05-29 20:29
Varför pratar man inte med tränaren man vill värva till laget? Låter väldigt skumt, hur kan man då veta vilka visioner och framtidsplaner han har, eller det kanske inte är viktigt i dagens Barca? Hursomhelst så önskar jag Valverde all lycka, mot bättre tider!
Barcelona Smogen
2017-05-29 20:28
Jag hoppas mycket på Valverde, han har ändå en historia av att göra lagen han tränar bättre. Dessutom finns det förhoppningsvis en god möjlighet att han är nvänder la masia en hel del.
Och senast vi hade en tränare som gjorde lagen han tog över bättre var väl....erm....Tata. ;)
Annons: