/spanien/barcelona/forum/6727.aspx/spanien/barcelona/forum/6727.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Shekha
2014-02-23 23:48
Rambla Den där Hernandez är inget att lita på. Han snackar mycket skit! Jag följde honom ett tag på Twitter men orkade inte med hans skit snack hela tiden. Han sa att Barcelona skulle köpa en mittback i januari samt att det var Tata Martino som "stoppade" David Luiz till Barcelona i somras. Jag försvarar absolut inte ledningen, jag hatar de men vissa överdriver ännu mer med galna rykten.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona socccerfan1
2014-02-23 23:47
Ni hycklare som skriver att liga inte spelar roll, nu bara för vi är 2a.. Sluta med sånt trams!! Vi är så ojämna i ligan på senare tid.. Där är en sak, som jag inte förstår.. Varför spelar vi inte med den absolut bästa elvan mot ett svårt lag som sociedad? Speciellt nu när vi har 8!!!! J***la dagar till nästa match(gott om tid att vila upp sig) Bra gjort av real som har hunnit ifatt, o gott om! Men en sak.. Det är lättare att jaga än bli jagad. Tvivlar ändå lite på oss nu, får se hur Madrid o madrid spelar nu
Barcelona Vampíro
2014-02-23 23:46
Kollar FK Europa och vad är det för mål vi släpper in? Det här föravarsspelet är snudd på parodi stundtals, herregud vad sårbara vi är bakåt. Damn vad sanningen svider ibland.
Ronaldinho the original
2014-02-23 23:44
Barcelonistas (Barcelona) Jag blir mätt när vi har flest ligatitlar i Spanien och när vi anses som Spaniens eller världens bästa lag genom tiderna och jag hoppas spelarna har samma inställning.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-23 23:38
Jag hatar mig själv när jag säger så här men jag som en stor supporter känner mig mätt på ligatiteln och då kan ni ju bara tänka er hur spelarna känner. 4 liga titlar på 5 år liksom.. Jag håller med Andreas om att Cl bör vara prio 1.
Barcelona Rambla~
2014-02-23 23:27
@RafaelH117: Barcelona recently made inquiries for Fernando Torres, he's among the alternatives as the club is currently looking for a striker. Om detta stämmer alltså? Då kan den här odugliga ledningen ta och packa ihop sina saker och dra till sommaren. Börjar bli trött på deras ideliga felbeslut och grova misstag.
Barcelona barca show
2014-02-23 23:21
Jeffson (Barcelona) Håller med fullständigt och jag är så förtjust i pogba skulle ge oss kraft i mitten samtidigt som vi har längd och en som skjuter kanoner utifrån de är sån mittfältare vi behöver. Sen men mittback som jag skulle vilja ha är en mittback av materazzi kaliber som verkligen känns o möta och lång och grym i huvudet och i de fallet skulle jag välja benatia är en dröm. En center tank gärna ex Wilfred bony om någon sett hur grym han är. annars håller jag totalt med dig. kanske även två mittbackar om inte högerback
Barcelona Andreas-
2014-02-23 23:15
@Neymessi:
Jag håller med dig i det mesta, den största anledningen till att det inte är ett så stort "krav" längre att vinna ligan, eller ska man kalla det förhoppning? Det är för att ligan består av två lag som kan vinna, likt många andra ligor. Det är helt enkelt för dåligt att bara vinna ligan när det är så få lag som utmanar. Det är för låga krav med tanke på den truppen vi har. Katalanerna sviker i många ligamatcher på Camp Nou denna säsong, kan lova er att majoriteten av säsongskortsinnehavarna inte väljer att sälja tillbaka sin biljett till klubben utan går på CL-matchen mot City o alla andra fram tills en eventuell final. CL ska vinnas, det är den enda titeln som verkligen inte får förloras, oavsett om det blev 3 eller 7-0 i röven mot Bayern förra säsongen.
Barcelona enkos
2014-02-23 22:45
@Neymar11:

Ingen, alla är tillgängliga...
Neymar11
2014-02-23 22:43
Någon som har koll på vilka À Madrid spelare som missar matchen mot real?
Barcelona FCB_Messi
2014-02-23 22:38
Real har en riktigt tuff marsmånad framför sig . Dom ska möta atletico borta, Barca hemma , Sevilla borta . Blir inte mer än en poäng ska ni se .
Barcelona Barcelonistas
2014-02-23 22:38
enkos - lägg därtill att vi ska möta dom på bortaplan och det är en 50/50 match. Jag tror fortfarande att vi kommer slå dom där om vi spelar på våran normala nivå.
Jeffson
2014-02-23 22:37
Sorry för boken =)
Jeffson
Ja Barca förlorade igår, det lär ju inte gått någon obemärkt förbi här inne. Mina tankar om det går inte bara tillbaka om vad som hände igår kväll. Jag behöver titta tillbaka på hur hela säsongen har sett ut och vilka tendenser som klubben visat de senaste åren. Jag behöver inte skriva om hur själva matchen såg ut och vad som hände, det vet vi redan. Vi förlorade och såg omotiverade ut. Självklart är detta inget jag vill men jag kan förstå varför det har blivit så här och i mina ögon är det varken Piques, Tatas eller Perez fel. Problemet stavas motivation, eller rättare sagt brist på den. Vet man lite om psykologi och hur en människa vanligtvis fungerar så vet man att framgång leder till mättnad. Jag lovar att La Real spelarna såg fram emot denna matchen mer än Barcelona. För dem är det den största matchen för säsongen. Vi hade vår största match (hittills) med följande urladdning 4 dagar tidigare. Och vi vet hur viktigt det är att spelarna är motiverade. Är det då konstigt att vi förlorade den matchen, som dessutom på förhand är en av de svåraste bortamatcherna? Här har jag som supporter ett val i hur jag vill agera. Antingen kan jag bli förbannad och hatisk på våra spelare, tränare och klubb. Gå in på nätet och skriva skit om dem och bli glad över nyheten att Pique är skadad. Eller också kan jag försöka förstå mig på det jag skrev ovan. Ok, då har jag kommit fram till (iaf i mitt egna huvud) att många av våra spelare är omotiverade. Hur ska vi lösa detta då? Dels är det Tatas ansvar att hålla spelarna motiverade. Men jag tror inte det går att få en spelare som har vunnit EM, VM, CL, La Liga, CdR osv att bli lika motiverad mot Sociedad som mot City (förutom Puyol då;). Så det går inte att skylla helt på Tata heller. Lösningen på detta tror jag är att sakta men säkert förnya laget. Med betoning på "sakta men säkert". Xavi är 34, Puyol snart 36, Iniesta snart 30, Dani Alves 30, Mascherano snart 30 plus att Valdes lämnar. Detta mina damer och herrar är början på en generationsväxling. Detta är inga dussinlirare som bara är att ersätta med ett januariköp precis. Lägg därtill att generation 87 Busquets som rent åldersmässigt borde vara i sin prime nu och några år framåt redan vunnit allt också och kanske inte är de hungrigaste längre. Jag tror som sagt inte att vi kan värva oss i genom detta på ett par år. Men värvningar är nödvändigt. Att köpa Neymar var helt rätt, han är hungrig, vill visa upp sig, är ung och den energin kan smitta av sig till de andra. Att få Rafinha tillbaka nästa säsong känns tryggt pga samma anledningar. Om jag får drömma så måste jag säga att Pogba hade varit mer än välkommen också. Och givetvis en mittback. Men det är fortfarande Xavi, Puyol, Dani Alves och snart Iniesta som är på nedgång och behövs ersättas. Så förvänta er inte att det kommer se ut som i maj 2011 de närmsta åren. För då lär ni bli rejält besvikna. Och jag hoppas, verkligen hoppas, att de flesta här inne kan ha förståelse och tålamod med detta. Men det tror jag dessvärre inte. Det kommer fortfarande viljas sparka tränare, säljas halva startelvor och jublas över skador när vi tappar poäng. Men det kommer alltid att finnas några få vars supporterskap och inställning till laget jag kan identifiera mig med och det är ni som håller mig kvar här. Visca!
Barcelona Lion24
Neymar11

Såg de slitna ut? Vi hade 5 spelare som inte hade spelat i veckan. Vi har roterat hela säsongen (vilket jag är för). De som fick spela igår och mot City är INGEN över 30 förutom Valdes men han räknar jag inte med. Jag förstår att Puyi och Xavi inte håller varje match längre men resten kunde visa mer. Men det är inte de viktigaste, det viktigaste är vilka signaler men ger till spelarna efter en sån grov plattmatch. Det ska kännas hårt över att vi förlorade på de sätt som vi gjorde igår. Spelarna borde dubbelträna idag och imorgon för att detta inte ska upprepas. Nu kan man spela lika dåligt nästa match som igår utan att få ''betala'' för det. Jag vill ha hunger!
Barcelona enkos
2014-02-23 22:35
Reals fyra nästa bortamatcher är, Atletico, Malaga, Sociedad och Sevilla
Där är stor chans att tappa poäng ...
Barcelona Barcelonistas
2014-02-23 22:34
Xaviesta - från en trippel till zero titlar på bara några dagar, haha bara i les rambles.

Vi har Atletico hemma och Real Madrid borta vi har alla möjligheter att vinna dessa matcher. Spelar vi på en bra nivå så slår vi Real Madrid, sen vad gäller Cl så tror jag på vinst, sättet som laget kämpade mot City visar att vi är att räkna med.
Barcelona FCB_Messi
2014-02-23 22:33
Vi och atletico spelade bortamatch i CL nyss. Och båda spelade bortamatch direkt efter i ligan och båda torskar . Real ska spela CL på bortaplan i veckan och sen möta atletico på bortaplan direkt efter . Kan garantera att dom inte tar tre poäng där. Eller är det bara önsketänkande ?
Barcelona enkos
2014-02-23 22:33
Det är 39 p kvar att spela om, så jag känner mig lugn,, tror någon på allvar att Real ska vinna alla sina matcher kvar, nej de kommer torska när man minst anar det..
Barcelona Neymessi
2014-02-23 22:32
@Andreas-:

För mig har alltid ligan varit ett krav. Vi har vunnit den så ofta att jag nästan tar det som en självklarhet, vilket det verkligen inte är.
" En missad ligatitel kan jag leva med"
Tror att det är lite samma inställning som hos spelarna.Självklart vill man vinna ligan men med Bayernförlusten i färskt minne är fokuset på CL STORT. Man vill bevisa för Europa att man är bra. I Spanien har man vunnit så många gånger att man har "råd" att förlora ligan. Ligavinsten betyder mycket mer för Real då dom har mer att bevisa. Inte minst pga av alla extremt dyra värvningar.
Jag skulle avsky att se Real vinna ligan. Oförtjänt är det däremot inte. Ta di Maria tex. Killen kan bete sig som en huvudlös höna på plan men han spelar alltid med ett stort hjärta. Springer och sliter som om det vore hans sista match i den vita tröjan. Just DEN inställningen saknar jag något enormt i vårt lag. Alexis är en av dom få som verkligen alltid försöker. Ett par felpass av honom eller några Bambi-konster framför mål stör mig inte ens hälften så mycket som den likgiltighet vissa andra spelare visar upp.
Barcelona Zamboza
2014-02-23 22:30
@Blaugrana91:

Håller med dig, men jag litar tyvärr inte på spelarna just nu. Känns inte som att dem brinner för ligan lika mycket som vi fansen. Sen förstår jag verkligen inte varför laget har 2 dagar, Snacka om att skicka fel signaler. Om något så behöver dem träna ännu mer. Sen är det så uppenbart att Tata inte är van att träna ett stort lag i europa och pressen som kommer med den.
Barcelona Blaugrana91
2014-02-23 22:20
Vi har trots allt i egna händer, vi ska möta både Real och Atletico och vinner man dem matcherna så tror jag vi vinner ligan. Men i övrigt så får det nu vara slut på dessa plattmatcher, vi kan inte tappa mer nu.
Neymar11
2014-02-23 22:19
Lion24 Jag var lika besviken som du när jag fick reda på att dom fick ledigt. Men kan faktiskt köpa det nu när jag har lugnat mer. Alla såg riktigt utslitna ut och inte alls spel sugna. Nästa match är om en vecka så dom hinner träna 5 dagar. Förhoppnings vis tar dom sig i kragen nu
Barcelona Zamboza
2014-02-23 22:19
Teoretiskt och praktiskt har vi fortfarande en stor chans att vinna ligan, men det som får mig att tveka är inställningen hos våra spelare. Det som gör mig förbannad är att varje gång real vunnit ligan senaste 10 åren så har det inte varit för att dem var det bästa laget utan pga att barca spelat under sin normala nivå. Vi har redan under 2014 tappat 10 poäng i ligan på 1,5 månad. Det är inte acceptabel. Jag hoppas jag har fel, men jag ser inte hur vi ska vinna ligan.
Barcelona Lion24
2014-02-23 22:16
@( Xaviesta ):

Kul att kunna hålla med dig för en gångs skull! Vi har förlorat den mentala biten sen Pep gick och har man rätt mentalitet så är mycket vunnet. Men det sänder helt FEL signaler när spelarna får 2 dagars ledighet efter en sån plattmatch som igår. Det ändrar inte på mentaliteten precis. Missförstå mig inte, jag kräver inte att Tata får sparken.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-23 22:16
Barcelonistas Bry dig inte om vad folk säger härinne, dom har inte fattat grejen. Dom flesta lever game-to-game där vi ena veckan är fantastiska och sämst bland topplagen i Europa veckan därpå. Vi ligger tre poäng bakom Real med bättre målskillnad och 13 matcher kvar att spela om inklusive en match på Bernabéu och folk säger att ligan är över. CL har vi heller ingen chans på tydligen trots att vi har 2-0 att gå på inför hemmamötet mot City och efter alla dessa år i CL-sammanhang har folk fortfarande inte fattat att vad som helst kan hända i utslagsrundorna. Vi har allt att spela om i alla turneringar, allting lever i allra högsta grad och vi har nu en rejäl vila fram tills nästa match där Tata och killarna kan finslipa lite och komma i underfund med vad som gjorts mindre bra och justera detta. Jag kan bara svara för mig själv men detta är mina killar och jag har allt hopp kvar och tänker inte förlora det för en dåligt utförd match. Nya tag i nästa! Många är är för att kommentera Barca rent allmänt tydligen, inte för att supportra.
Barcelona Andreas-
2014-02-23 22:06
Barcelonistas:

Enda som oroar mig är mittbacksparet, annars är vi favoriter till CL. Stora dessutom.

Självklart har vi en chans, där kommer Tata spela bästa laget o det kommer vara fullt fokus. Framtiden få utvisa om det räcker.
Neymar11
2014-02-23 22:04
Nemesis 10 Skulle inte säga att dom är starkast. Utan just nu har dom mest flyt. Har rejält med medvind, men känner man den klubben rätt så kommer det vända ganska snart Får inte glömma att dom hade jävligt tur mot Elche. Första målet som borde ha blivit avblåst situationen pga offside. Sen Pepe skulle ha blivit utvisad. Dom har spelat mediokert men har haft en jävla massa tur detta året. Jag tror starkt på att A Madrid tar dom nästa helg. Och då kommer dom skämma ut sig Sen får vi ta att erkänna att det är vi själva som håller på att spela bort liga titeln från våra egna händer. Men förväntar mig en rejäl uppryckning av laget till slutspurten. Vi har sparkapital i spelare som Messi, Iniesta och neymar som jag tror kommer spela upp sig nu
Barcelona Barcelonistas
2014-02-23 21:59
Ser att många i princip redan gett upp den här säsongen...

Vad tror ni? Vi har ett jävligt bra resultat att gå på efter City matchen, hur tror ni de går för oss i cl?.
Barcelona Andreas-
2014-02-23 21:59
Mycket tråkig utveckling i varenda liga senaste åren, pengarna styr allt. Det är inte många klubbar som kan vinna varje enskild liga nu för tiden. Barca o Real kan vinna La Liga, PSG är på tok för starka för Monaco o har väl redan avgjort franska ligan för de två-tre närmsta säsongerna, samma sak med Bayern o Juventus i respektive liga. Chelsea o City har mest pengar o kommer vara de tävlar in i det sista om PL i år o även nästa säsong. Det vet man redan. Ändå håller jag PL som den jämnaste av alla ligor. Inte mycket jämnare, men lite. Och det har såklart även en viss negativ inverkan, kolla på CL bara. Där är deras "toppklubbar" snudd på chanslösa. Chelsea o City kan självklart störa de bästa lagen i CL, men det är inte speciellt troligt. Chansen finns dock. I en liga hade varken City lr Chelsea haft en chans mot Barca, Real eller Bayern t ex. Fotbollseuropa får skylla sig själv, titta på jämnheten i NHL ist. Ligatiteln är inte hela världen. Det är bara CL det handlar om, den avgör om säsongen blir bra eller dålig. el Clásico är större än varenda ligatitel t ex. Pengarna har förstört varenda ligatitel helt o hållet.
Annons: