/spanien/barcelona/forum/671.aspx/spanien/barcelona/forum/671.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2017-05-27 10:58
Även Piqué och Mascherana ha fått el alta och är tillgängliga för spel. Lucho har även tagit ut Marlon till dagens trupp.

Just nu har jag väldigt lite intresse inför finalen ikväll. Lage har mer att förlora än att vinna. Ett eventuell cupseger kan inte kamouflera den här horribla säsongen som kan sluta sämre om Madrid vinner Champions League.
Barcelona DM1982
2017-05-27 10:18
Barcelona have informed full-back Aleix Vidal (27) that the club will not sell him despite interest from other European clubs. [MD] OFFICIAL: Full-back Aleix Vidal has received the medical green light and is in the squad for the game against Alaves. [FCB] Kul.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Pistolero #9
2017-05-27 03:33
Rekommenderas att se.
Barcelona 100% AntiMadridista
2017-05-26 23:36
[QUOTE=Vamos Blaugrana ]Såg nyss Barcelonas 14-åringar med Xavi Simons i spetsen på Skytteholm. Lägg namnet på minnet. En minst sagt sevärd lirare. Kalle Karlsson på Twitter [/QUOTE] 7:an var bättre. Snabb som fan.. nån som vet vad han heter? Hade ett afrikanskt namn. Skulle gissa på att han var från Kamerun eller Nigeria.
Barcelona Reymar
2017-05-26 23:02
@Vamos Blaugrana:

Om ett par år blir han nog bortglömd och lirar i Granada precis som Samper som var minst lika hypad.
Barcelona FCB_Messi
2017-05-26 20:50
Officiellt : bernardo silva från Monaco klar för City.. 500 miljoner kroner . Läste det på GP nyss . I artikeln står det att det är klart .
FCB- Culé master
2017-05-26 20:37
Historien kan upprepa sig alltså. Guardiola avslutade också med att vinna cuptiteln, synd att det blev den ända den säsongen. Ser ut att bli samma sak om vi nu vinner imorgon.

Barcelona Vamos Blaugrana
2017-05-26 19:10
Såg nyss Barcelonas 14-åringar med Xavi Simons i spetsen på Skytteholm. Lägg namnet på minnet. En minst sagt sevärd lirare. Kalle Karlsson på Twitter
Barcelona Barca Barca
2017-05-26 19:01
fcb88 Varför ska diskussionen om ledningen släppas? Tycker att det är riktigt bra tugg här inne med intressant fakta som folk delar med sig. Tillskillnad från Messi vs Ronaldo snacket, eller att vi ska värva halva europa för att ta oss till toppen. Jag håller tyvärr inte med dig där :)
Barcelona el Flaco
2017-05-26 18:26
Piqué: "Jag borde nog tänka om att bli president med tanke på att alla faller"

I don't blame him. Núñez fängslad, Rosell anhållen och Bartomeu under mikroskåpet för Neymar-affären. Jag hoppas Piqué har bättre koll på läget än de herrarna.
Barcelona Fcb88
2017-05-26 18:12
Kan vi inte släppa diskussionen om ledningen? Vi alla härinne är nog överens om att dom är långt ifrån bra..
Barcelona the cameroonians
2017-05-26 17:49
Jag skrev tidigare om medias påverkan på val och hur de vinklar nyheter till fördel för vissa. Ett tydligt exempel på detta är ju det här med Rosell. När bomben släpptes att polisen gjort razzia skrev Sport en rubrik med en stor bild på Rosell "misstänkt" MD tonade ner rubriken och satte en liten bild där man knappt kunde urskilja Rosell. Dessutom var hela huvudrubriken om Valverde inne i själva tidningen. När Sandro sen sattes i arrest dagen därpå skrev Sport "Rosell i fängelse" medan MD valde att publicera en bild med Rosell, Laporta och Ronaldo med rubriken "fotbollen och domstolarna", ett sätt att likställa Laporta som FRIATS med Rosell och Ronaldo som går åt andra hållet. Jag hoppas alla förstår hur Grup Godo påverkar sina läsare och vinklar och undanhåller information.
Barcelona Neymar N11
2017-05-26 17:01
Casillas : "I wouldn't have minded if my son played for Barcelona, because they are a club of gentlemen,"

Puyol y Xavi
2017-05-26 15:38
@koeman92:

Han är Barcelonas framgångsrikaste president och gjorde oss till en världsklubb.
Barcelona Amo.38
2017-05-26 15:16
Summering av varför vår klubb har blivit ett ruttet ägg. Kriminell Ledning där korruptionen nått oanade höjder. Samarbete med Qatar som är ett skit land. Vårt största stjärna har gömt undan pengar (medvetet eller inte) så är han dömd. Skumma affärer med Brasilien. Värvade svinet Suarez trots hans äckliga personlighet. Vad skiljer oss från Real?
Barcelona koeman92
2017-05-26 15:11
the Cameroonians

Nu var jag inte med under Núñez eran, men jag har för mig att han var lika hatad som Gaspart. Varför är han fortfarande så omtyckt bland äldre medlemmar om han gjorde ett så dåligt jobb?
Barcelona Katalano
2017-05-26 15:08
Barcelonistas

Vad sägs om källor på att Laporta tog pengar från klubben. Laporta har just blivit friskriven från alla anklagelser. Ser ut som att Rosell kokade ihop massa lögner och vred på siffror för att få allt att se värre ut än det egentligen var. Detta var en del av hans spel för att motivera varför vi exempelvis behövde reklam på tröjorna.

En källa på att Laporta betalat kvinnan att göra låten också kanske. Allt du skriver om detta är trots allt rena spekulationer.

Jag vill inte förvara Laporta men vill se källor innan jag tror på något.
Barcelona Barcelonistas
2017-05-26 14:47
Sen pengarna som Lapprta tog från klubben. Visst 1 miljon kr är små pengar för oss men jävligt mycket pengar för en vanlig person. Jag vet inte vilken ekonomi Laporta har men den kan inte va dålig när man ser bilder på han där han röker cubanska cigarosh, och sitter på dyra båtar med strippor. Detta handlar om en princip sak.
Barcelona Barcelonistas
2017-05-26 14:42
LennyRomario 1 källor kring vad? Jag trodde ni alla redan visste om detta? Vrf sla en porrstjärna sjunga hans namn? Tydligt tecken på att Laporta betalat den här kvinnan för att göra låten. Money talks helt enkelt.
Barcelona Barcelonistas
2017-05-26 14:38
24-årige Marco Verratti har placerats i flera storklubbar runtom i Europa. Italienaren har vid flera tillfällen sagt att han vill stanna i Paris Saint-Germain. Fram tills nu. För enligt spanska MD har mittfältaren meddelat sina lagkamrater att han vill spela med Iniesta och Messi. En affär sägs vara möjlig. Dock beror det på vem Barcelonas nya tränare blir och vilka slags spelare han vill värva.
2017-05-26 13:56
@El_Jefe:

Medlemmar som på 70-talet var 30-40 år är idag 70-80.
Inte många i den åldern som har twitter och andra sociala medier även om fiber och wifi finns tillgängligt även i Katalonien.
De läser la Vanguardia, knaprar på pistagenötter och blir indoktrinerade i att Laporta minsann misskötte ekonomin och att Bartomeu har koll på läget.

Och som jag skrev, det ska till större saker än en titellös säsong och halvknapert spel för att dessa medlemmar ska svika sin Nuñismo.

I grunden handlar allt om politik och hur man på bästa sätt håller sig vän med sina väljare.
Barcelona El_Jefe
2017-05-26 13:41
Mjo, men de ser väl det vi ser, alltså hur vår klubb hela tiden horas ut till högst bjudande - är de okej med det? Och internet har ju trots allt kommit till Katalonien, så de borde ju kunna få nyheter som ej är vinklade?

Vi har haft det fantastiskt på alla sätt och vis när vi följt Cruyff och jävligt knapert under Nunes, men de väljer alltså att fortsätta tro på guld och gröna skogar från något som bevisligen är en spiral rakt nedåt?
2017-05-26 13:23
@El_Jefe:

Det handlar om Cruyffistas kontra Nunistas.

Nuñes styrde klubben från 1978 och fram till 2003 och har trots sin relativt undermåliga ledning samlat på sig många socis/medlemmar som än idag är pro Nuñes och anti Cruyff. Utan att gå in på detaljer så var det rätt bittert mellan Cruyff och Nuñes - särskilt på slutet av deras samarbete.

Så, de äldre medlemmarna, som var yngre på den tiden, fortsätter att lägga sin röst på Nuñes, dvs Bartomeu/Rosell, och vill inte veta av Laporta och Cruyffistas.

Lägg därtill att ledningen har media och då i synnerhet Grup Godó som äger Mundo Deportivo och la Vanguardia och där vinklas alla nyheter till ledningens fördel. Det fanns till och med en redaktör på MD, Perarnau, som startade en blogg i syfte att baktala Laporta.

Rosell var smart nog att bjuda in Nuñes på diverse tillställningar efter att ha vunnit presidentvalet 2010 och lät identifiera sig än starkare med tillhärande medlemsskara. Det var också därför som han tog bort hedersposten från den nu döde Cruyff.

Så för att summera;
Äldre socis fortsätter lägga sin röst på den kandidat som är mer mot Nuñes än mot Laporta och Cruyff.

Det ska förmodligen till samma dåliga sportsliga resultat och kassa ekonomi som 2003 för att det ska ske ett president/ledningsbyte. Endera det eller att det forsätter storma kring ledningen som nu är fallet med förlust i domstolar och fängelsedomar för ex-presidenter (Rosell) etc.

Och apropå Rosell.
Han inledde alltså sitt presidentskap med att ljuga om att han sålt sina andelar i det företag (ISE) som var tätt kopplat till sportevent för att inte skapa jävsituationer. Nu visar det sig att han fortsatta med affärerna trots allt och det är igenom detta bolag han fört undan pengar från skatt. Jag undrar om någon mer i ledningen hade koll på detta...
Puyol y Xavi
2017-05-26 13:19
El_Jefe

Därför att det i princip är samma gäng som alltid styrt. Laporta och Rosell var ju nära kompanjoner när Laporta först blev president. De gick ihop för att gemensamt ta makten med Laporta som front och om jag inte minns fel diskuterades planerna hemma hos Rosell. Finns en dokumentär om Laportas väg till makten och då får man följa Rosell sjukt mycket, tex när han sitter i bilen med Frank Rijkaard och diskuterar startelvor. Rosell var exempelvis djupt inblandad i värvningen av Ronaldinho (han har ju som sagt kontakter i Brasilien). Och när Laporta avgick fortsatte samma gäng styra fast med Rosell som front.

När Laporta var president var Bartomeu chef för basketavdelningen. När Rosell blev president blev Bartomeu vice och nu är han president. Kontentan: samma gäng.

Och de har ju trots allt ändå gjort det jävligt bra senaste 10-12 åren. Tror det är det som medlemmarna går på.
Barcelona El_Jefe
2017-05-26 13:05
Vi alla, more or less, hatar ju den här ledningen något fruktansvärt, men de lyckas ändå få stort stöd bland medlemmarna. Vill någon förklara hur detta kommer sig? Vad är det som medlemmarna vet som inte vi vet? Hur kan de ha sånt stöd?!
Barcelona Reymar
2017-05-26 12:13
Bernardo silva sägs i princip vara klar för City enligt Goal. Vilket lag Pep bygger!
Barcelona Ribohn Fan
2017-05-26 11:35
Man ska aldrig skylla på andra det är ingen bra egenskap!
Barcelona Visca el Barca 17
2017-05-26 11:21
Alla är så negativa vi skulle behöva en maskin likt frihetsgudinnan i Ghostbusters. Som slår sönder all den här Korruption sörjan som har härjat i ligan. Var kan vi hitta denna maskin som kan hjälpa oss??
Barcelona Katalano
2017-05-26 11:02
Ribohn Fan Samper är fortfarande ung. Det viktiga är att han är uppvuxen i La Masia och har vana av att spela det snabba passningsspel som vi gjort oss kända för kombinerat med sin spelförståelse. Han har även bevisat att han bemästrar detta på ett väldigt bra sätt. Som sagt, ge honom chansen att finnas med i truppen, på träningar och att spela vissa matcher också nästa säsong eller låna ut honom nästa år igen fast till något mer bollrullande lag som drar nytta av just hans kvalitéer. Alldeles för tidigt för att döma ut honom. Jag tycker att spelförståelse och beslutsförmåga är olika saker, men båda är lika viktiga. I fel omgivning så varken utvecklas eller bevisas dessa egenskaper dock. T o m Pogba ser ju halvt medelmåttig ut på Man Utds mittfält eftersom han får fel roll och har träben till mittfältspolare. De nyttjar inte hans främsta egenskaper alls. Samper har hamnat i en liknande situation i år där han lånats ut till helt fel lag.
Barcelona Ribohn Fan
2017-05-26 10:41
En spetskompetens är en spetskompens, kan gälla fysik, teknik o s v.
Samper har även brister i spelförståelsen enligt mig.
Har svårt att värdera risk momentet till sina egenskaper. Blir för mycket misstag!
Annons: