/spanien/barcelona/forum/669.aspx/spanien/barcelona/forum/669.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2017-05-06 15:03
Som uppladdning inför kvällens match tipsar jag om mötet mellan Spanien och Italien i U17-EM. Den drar igång kl. 17.30 på Eurosport 1 med viss reservation för att cykelloppet som sänds precis innan drar ut på tiden. I första gruppspelsmatchen vann Spanien över Turkiet efter att ha väntat ett tidigt tvåmålsunderläge. Och det var ju idel Barçaspelare som stod för målskyttet i form av Gomez, Ruiz och Mateu där den sistnämnda blev hjälte.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Pistolero #9
2017-05-06 14:43
[QUOTE=Ribohn Fan]Jag trodde att allt var Luchos fel, han gjorde ju alla spelare dåliga. [/QUOTE] Finns en gräns på allt, även om Lucho knappast hjälper med sina oförklarliga rotationer hela säsongrn och oförmåga att hitta bra roller för spelarna så dom kan göra det dom är bäst på.
Barcelona Ribohn Fan
2017-05-06 14:21
Jag trodde att allt var Luchos fel, han gjorde ju alla spelare dåliga.
2017-05-06 14:12
[QUOTE=Yellow cake]På den tiden spelade det ju knappt någon roll vilken spelare som "kastades in" i startelvan. Nuförtiden är man ju livrädd innan matchstart när man ser att vissa spelare skall starta.. [/QUOTE] Ja haha, man sitter o ber för att Mathieu, Gomes eller Arda inte ska befinna sig i startelvan. Fan vad vi sjunkit.
2017-05-06 14:10
[QUOTE=Yellow cake]Ja vilken nostalgikänsla du väckte!! Jag satt å hoppades på att de skulle sälja Fabregas kommer jag ihåg, idag hade jag nog varit glad om de haft kvar både honom och Thiago, som var tanken känns det som. [/QUOTE] Jo instämmer. Speciellt Thiago som alltid varit något av en favorit.
Barcelona Barca Barca
2017-05-06 10:44
Zaviolah Du menar den mot Malaga 2010 ? :)
Barcelona Yellow cake
2017-05-06 10:40
På den tiden spelade det ju knappt någon roll vilken spelare som "kastades in" i startelvan. Nuförtiden är man ju livrädd innan matchstart när man ser att vissa spelare skall starta..
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-05-06 10:37
Dani Alves assist till Messi mot psg borta.....
Barcelona Zaviolah *Catalunyan Freedom*
2017-05-06 10:21
På tal om assist så måste jag nämna (minns inte exakt vilken match det var i) men Xavi gjorde historiens galnaste pre-assist genom att skära hela backlinjen diagonalt. En passning som sedan passades in och sedermera resulterade i ett mål. Någon som hajar vilken jag menar?
Barcelona Koeman!!
2017-05-06 09:25
@Davids3:

För mig kommer det vara Xavis assist till Messi i finalen mot UTD 2009
Barcelona Koeman!!
2017-05-06 09:18
@El Pistolero #9:

Man blir lite ledsen när man ser Thiago och Xavi, Thiago hade varit så perfekt för oss nu.

Fina tider
Barcelona Yellow cake
2017-05-06 09:05
@El Pistolero #9:

Ja vilken nostalgikänsla du väckte!! Jag satt å hoppades på att de skulle sälja Fabregas kommer jag ihåg, idag hade jag nog varit glad om de haft kvar både honom och Thiago, som var tanken känns det som.
2017-05-06 02:56
En av dom bästa matcherna vi gjort. Kolla på formationen! :D I den matchen bytte vi in David Villa och Xavi. Nu byter vi in Arda och Gomes. Notera även hur Pep försöker hålla inne sitt smile när Thiago nätar, haha.
Barcelona Gabriel
2017-05-06 02:29
Ancelottis och Zidanes Real Madrid må spela Champions League final 3 gånger de senaste 4 åren, men de har gjort det både via en enkel väg till en av deras finaler samt (milt uttryckt) via märkliga domslut. Dessutom har Real Madrid endast lyckats vinna La Liga 1 gång på de senaste 8 åren. Med det sagt så håller jag trots allt Real Madrid som världens bästa fotbollslag idag - inte pga fotbollen de spelar, men pga fotbollsspelarna de har i sitt lag samt bredden på sin trupp. Förmodligen så befogar de just nu över världens bästa fotbollstrupp genom tiderna, utan tvekan. Men vad gäller att vara världens bästa lag genom tiderna så är det inget annat än ett skämt att Zidane eller Ancelottis Real Madrid skulle vara det. De är inte ens med på en topp 10 placering och de som kan lite om fotbollshistoria och inte är högstadie- gymnasie pojkar vet att det stämmer. En topp 10 placering borde enligt min mening se ut så här: 1. Pep Guardiolas Barcelona: 2008 - 2012 2. Di Stefanos Real Madrid: 1955 - 1960 3. Johan Cruyffs Ajax: 1970 - 1973 4. Lattek/Cramers Bayern München: 1974 - 1976 5. Bob Paisleys/Joe Fagans Liverpool: 1976 - 1985 6. Arrigo Sacchis/Fabio Capellos Milan: 1988 - 1994 7. Johan Cruyffs Dream Team Barcelona: 1989 - 1994 8. Helenio Herreras Inter: 1963 - 1967 9. Sir Alex Fergussons Manchester United 1999 - 2011 10. Marcelo Lippis Juventus: 1994 - 2001 Samtliga av de här lagen dominerade inte enbart i Europa utan även i deras inhemska ligor, vilket placerar dem här. Detta är min personliga lista och den är givetvis inte skriven i sten. Men nog fasiken ska inte Zidanes Real Madrid slå ut någon av de här lagen från den listan, aldrig. För det så krävs det mer än enkla vägar till CL finaler och hjälp av domarna, för att inte tala om deras inläggsfotboll de spelar. Nej, Zidanes Real Madrid må ha kapital för att slå sig in som en av de bästa lagen i historien, men för det krävs det åtminstone i min bok att man dominerar såväl i Spanien som i Europa samt att man förlitar sig på mer än enbart inläggsfotboll.
Barcelona Davids3
2017-05-06 01:28
Vilken är er favorit assist som gjorts i Barca-tröjan ?

Denna är bland mina favoriter, att den görs av ingen annan än Suarez är lite sjukt.
Den är så sjukt välslagen, med perfekt kraft och placering, den går framför näsan på två villareal spelare, för att sedan hamna till rätt adress. Målet var också klass!!
Barcelona Barcelonistas
2017-05-06 00:45
Puta Madrid - förstår inte riktigt vad du är upprörd över. Alla lag får fördelar under en säsong men du måste förstå att det är en stor skillnad att man får lite fördelar i några enstaka matcher kontra att man får fördelar i princip varenda match. Domarna har den här säsongen i ligan varit under all kritik och den är en av faktorerna till varför vi förmodligen inte kommer vinna ligan i år. Du kan inte på något sätt heller blunda för det faktum att Real Madrid spelar under sina egna regler. Xabi Alonso och Iker Casillas fick lite böter får sina skattebrott medan på Messi har det pågått en stor häxjakt sedan dinosaurierna vandrade på jorden. Neymar får tre matchers avstängning dör i princip inget medan Ramos som gör något betydligt värre får en match avstängning snälla förklara detta för mig. Vad gäller ditt Real Madrid har jag inget att säga. Dom är världens bästa lag just nu sett till Cl spelet som dom dock haft tur i. Förra säsongen gled ni på en räkmaka där ni stötte på lag som Malmö-Roma-Wolfsburg-City, förmodligen den enklaste vägen i Cl historia. I finalen så ställdes ni mot Atletico som i min bok borde vunnit finalen men domaren blundade för Ramos offside mål. Även där spelade domaren en stor roll. Den här säsongen så slog ni ut Bayern tack vare den största domarskandalen sedan VM 2002 i sydkorea. Med det sagt så kan jag ge er att ni just nu är det bästa laget i världen men det kommer ni inte va så länge till. Det kommer Messi och company se till precis som Messi såg till att sänka er på eran egen hemmaplan där han sedan lyfte upp tröjan på det lag som dominerat världsfotbollen under en lång tid. Sen är det en självklarhet att Zidanes Real inte ens är i närheten av att vara ett av historiens bästa lag. Finns så många lag som varit bättre under 2000 talet. Pep Guardiolas Barcelona som är ett av historiens bästa lag, förmodligen det bästa revolutionerade fotbollen med sitt tiki taka. Ni vann 1 match mot oss på ordinarie tid när Pep tränade oss i 4 år. Försök få in det i huvudet. Nej nu ska jag kolla på Terminator 2! Hasta la Vista baby!
Barcelona Barcelonistas
2017-05-06 00:24
the cameroonians - tycker det bara är bra att Messi gör så han sänder tydliga signaler till ledningen. Har också den känslan att han vill se vad man planerar för framtiden osv. Den här sommaren kommer bli sjukt viktigt för våran del.
Barcelona Puta Madrid
2017-05-06 00:19
Marängtroll gör sig bättre i andra forum. Spärr.

/mod
Barcelona Krabban94
2017-05-05 23:16
Angående Football Leaks som släpps nästa veckas torsdag, varifrån kan man beställa den och finns den på engelska?
2017-05-05 22:19
Soko Det är det första förslaget i de konkreta förhandlingarna som Messi / hans pappa tackat nej till. Inte så att de vägrar sätta sig ner vid bordet och snacka. Personligen tror jag att Messi vill veta mer kring vem som blir ny tränare och hur klubben planerar för framtiden innan han krisar på.
Barcelona Soko
2017-05-05 21:57
Enligt spanska AS vägrar Messi skriva på nytt kontrakt med Barcelona. Hans pappa ligger bakom ?
Barcelona Iniesta70.
2017-05-05 21:41
@Soko:

Ja, jag hoppas Real slår ett nytt jubelåsna transfer rekord. Inte mig emot. Och när ärkerivalerna inte lyckats massakrerat oss när VI spelat med en nödlösning som högerback och dom själva har kommit släpandes med "världens bäste" som trumfkort och ändå åkt på en Remontada ricochet i röven. Ja, då är det bäst att dom inser att allt inte går att köpa....
2017-05-05 20:31
[QUOTE=Zaviolah *Catalunyan Freedom*]Vi låg ganska långt efter med tröjsponsoren. Har den relativt låga summan att göra med att den tilltänkta katalanska sponsoren (minns inte exakt vilka det var) plötsligt drog sig ur vilket ledde till att Qatar hamnade i pole position och således kunde ro hem en bra deal (från dras perspektiv) under ett år? [/QUOTE] Inför valet 2015 hade Javier Faus ett nytt kontrakt med Qatar Airways färdigt som bara väntade på parternas underskrift. Man valde dock att avvakta valresultatet för att ingå ett avtal om nån annan än Bartomeu skulle vinna. Efter valet fick Bartomeu Napoleonkomplex och krävde mer pengar från Qatar för klubben hade ju precis vunnit trippeln med MSN. Det gick emellertid inte hem hos direktörerna i Doha och de gav Bartomeu kalla handen. Därför tvingades Barto leta på annat håll och tvingades ingå en ettårs-förlängning till samma låga pris som tidigare. Och hade det inte varit för Piqué och hans kontakter med Rakuten där han introducerade parterna under en tillställning hade det kanske ff stått Qatar på tröjorna idag. Den katalanska sponsorn var inte Bartomeus idé utan en annan presidentkandidat. Det blev dock aldrig något av det. Det ät också klart att Qatar kommer fortsätta finnas kvar som sponsor i en annan typ av sponsordeal, så tyvärr slipper vi dem inte helt.
Barcelona Suarez9
2017-05-05 20:05
Jag ser att fortfarande skrivs en del om vilka som ska värvas/säljas men ingen verkar ha insett det största problemet hos klubben just nu. Det är att man inte vet vem nästa tränare är. Eller ev. att man har redan gjort klart men valt att inte gå ut med det. Det andra alternativet har jag svårt att tro då det mesta brukar läcka ut till medier.

Så innan vi vet vem vi får som tränare så kan vi diskutera här helt i onödan. För blir det någon som är mer som Lucho kanske vi inte får in Veratti då han tycker det är onödigt och satsar på backlinjen. Eller tvärtom om det nu blir en mer riktad åt Peps fotboll.

Hursomhelst slog det mig precis att vi endast behöver värva en högerback då Vidal förmodligen kommer tillbaka vilket innebär att Sergi Roberto kommer flyttas upp igen och helt plötsligt känns det som att det redan är proppfullt där i mitten men inga riktiga stora spelare. Jag menar även om man får in Veratti så har man honom Sergi Roberto, Rakitic och Iniesta som krigar för samma plats. Sen kommer Suarez, Gomes ev. Arda, Alena och även Rafinha. Det blir en intressant sommar men det jag längtar mest efter är vem blir det som tar över nu?

Jag tror om vi lyckas på något mirakulöst sett ta en dubbel så tar assisterande över och det blir en enklare motivation. Blir det bara CdR eller inget alls tror jag det blir lite mer panik hos styrelsen.
2017-05-05 20:05
Deras*
2017-05-05 20:04
Vi låg ganska långt efter med tröjsponsoren. Har den relativt låga summan att göra med att den tilltänkta katalanska sponsoren (minns inte exakt vilka det var) plötsligt drog sig ur vilket ledde till att Qatar hamnade i pole position och således kunde ro hem en bra deal (från dras perspektiv) under ett år?
2017-05-05 20:00
Forts. När det gäller själva tröjsponsorn så är det ju Rakuten från och med nästa säsong, en affär som är värd €55 miljoner per år. Det är lägre än den United har idag med Chevrolet (€70 miljoner) men €20 miljoner mer än dagens deal med Qatar Airways.
2017-05-05 19:56
Zaviolah Barças nya deal med NIKE som gäller från säsongen 18/19 kommer att kunna generera runt €150 miljoner per år enligt vad som sagts. Det är förmodligen upplagt på samma sätt som Madrids med bonusar för titlar och även högre royalties på försäljningen. Dealen gäller till 2023 med option på ytterligare fem år.
Barcelona Barcelonistas
2017-05-05 19:55
Jag har ju förklarat för dig vrf omvärlden inte kmr reagera så men du förstår ju uppenbarligen inte. Kommer inte diskutera detta mer med dig.
2017-05-05 19:43
Barcelonistas Du drar ju ner nivån så otroligt mycket. Du verkat helt ha svårt mellan att skilja mellan vilken fotboll som jag personligen anser är den som är mig närmast hjärtat och min teori över hur omvärlden kommer att reagera. Kan tyvärr inte skriva på ett mer lättläst sätt än bad jag gjort redan för att du ska förstå. Håll dig till att kalla spelare öknamn och koncentrera dig mer på hat för rivalen än kärleken för egna klubben. Du har djupa värderingar att lära in, föreslår att du tar en resa till Barcelona och börjar anamma klubben på rätt sätt. TL;DR Väx upp och mogna. the cameroonians Wow! På tal om avtalet mellan Madrid och Adidas så släppte AS precis en hel artikel om det som boken kommer att skriva om gällande detta. Blir att läsa på momangen och reflektera över hur fotbollsvärlden har förändrats i och med galna sponsoravtal. Hade för mig att Uniteds deal med Chevrolet var helt insane, har du koll på vilken nivå vi ligger i idag jämfört med andra storklubbar?
Annons: