/spanien/barcelona/forum/667.aspx/spanien/barcelona/forum/667.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona S.Eto'o
2017-06-23 08:03
Har inte den bästa spanskan men Mundo rapporterar att Dortmund vägrar släppa dembele och att nya strategin är att få honom säsongen 18/19. Sen skrev de något om United och Chelsea i samma mening, ingen aning men tror de är våra konkurrenter.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCB_Messi
2017-06-23 07:14
Lucas Lima måste ha förlorat ett vad mot Neymar under den poker turneringen där priset var ett kontrakt med Barca . Jävla cirkus klubb det här börjar bli
Barcelona Reymar
2017-06-23 03:55
Lucas Lima will be a Barcelona player from 2018. The footballer himself has confirmed his signing in a game of poker with Neymar in which 50 people were present, according to Brazilian outlet Globoestporte. Lima will join the club in 2018 when his contract with Santos expires.

De mesta tyder på att han blir klar för oss 1 juli. Ännu ett lågvattenmärke av ledningen..
Barcelona Blaugrana91
2017-06-23 03:32
Men snälla vad är detta? Det här forumet blir larvigare för var dag som går... Folk sitter och överdramatiserar över rykten och dömer ut transfers till höger och vänster. Upplever vissa sin första silly season?? Man kanske ska invänta saker och ting innan man skriker ut i frustration. Vad gäller den här Lima så kommer dem här rykterna från Brasilien, MD har dementerat detta och tillsvidare väljer jag att lita på dem med tanke på deras källor i klubben. Skulle vi däremot värva honom så tänker allafall inte jag döma ur någon på förhand, speciellt då han kommer gratis. Övriga värvningar som klubben vill göra är komplicerade, därav får man försöka sansa sig och ha tålamod. Men det är typiskt på det här forumet, ett rykte dyker upp, alla dessa negativa twitter-konton som vissa följer slaviskt här börjar klaga och gnälla, sedan är spiralen igång...
Barcelona Gabriel
2017-06-23 03:00
Thierry Henry ”Pladder”, ”åsna”. Kul att se att du respekterar andras åsikter iaf. Du låter mer som ett fanboy än en supporter av FC Barcelona om jag ska vara helt ärlig. Jag förstår att du tycker om Neymar jäkligt mycket, det gör jag också, förmodligen inte lika mycket som dig, men jag älskar först och främst klubben FC Barcelona. Och till skillnad från dig, så är jag personligen inte hundra procent övertygad om att Neymar är det bästa för våran klubb just nu. Däremot håller jag med dig om att klubben styrs av ett gäng inkompetenta ligister, och med tanke på vilka som styr våran klubb så är inte jag heller helt övertygad om att dessa personer har vad som krävs för att kunna hitta en lämplig ersättare till Neymar. Du gör fel dock, du fokuserar dig enbart på det sportsliga och ignorerar bort saker som jag och Lion stör oss på. Det är saker ”off the field” som man stör sig på när det handlar om Neymar, vilket i slutändan också påverkar hans prestationer på planen, det går inte att undvika det. Du kanske inte bryr dig nämnvärt om att Neymar tar medvetna kort och avstängningar varje år för att kunna åka till Brasilien för att hans syster fyller år, men jag gör det. Du kanske inte tycker att det är en big deal så länge han presterar på planen, men jag gör det. Varför? Enkelt, det sänder inga bra signaler till resten av spelarna i klubben. Det blir inte längre seriöst. Om en av klubbens absolut största stjärnor kan bete sig på det sättet och det accepteras så kommer man automatiskt att slappna av och ta sitt jobb på ett mindre seriöst sätt. Det är naturligt. Jag vill ha tillbaka FC Barcelona som en seriös klubb som agerar proffesionellt, presidenter, styrelsemedlemmar, tränare och spelare. Inga undantag, oavsett vad. Det är så JAG tror att Barça blir världens bästa lag i världen igen. Inte genom att försäkra sig om att man har de tyngsta och mest stjärnfyllda namnen i sitt lag. Jag vill se FC Barcelona agera som en stor klubb och med det sätta krav på inte bara Neymar, utan alla sina spelare. Jag tycker inte det är okej att Neymar bråkar med med och motståndarspelare varje match för ingenting som om han vore 15 år igen, oavsett hur många assist, finter eller mål han gör. Han drar på sig onödiga varningar i längden, som leder till avstängningar. Man måste kunna lita på sina största spelare, inte bara att de levererar när de spelar, utan att de är mogna och tillräckligt professionella att man kan förlita sig på dem under en hel säsong. Men det här är ett problem som genomsyrar hela klubben just nu. Vi kan skifta fokus från Neymar en kort stund och prata om en annan stor stjärna; Luis Suarez. Samma gäller honom, jag tycker inte att det är okej att han ser ut som en tjock kossa. Han behöver gå ner ett par kilo, han är för klumpig och det är pga hans vikt. Det är samma krav på honom. Det måste finnas krav. Och det är det jag säger. Jag gillar inte att Neymar kan åka och festa när han känner för det, jag gillar inte att Neymar bråkar med vem fan han vill bara för att han skiter i allt och tror sig vara untoucable. Jag gillar inte att han och hans pappa kan styra i klubben med att fixa in nya spelare. Men i grund och botten så är det Bartomeu och ledningens fel. Det går tillbaka till dem, för det är dem som sätter nivån på vad som tillåts. Enklare än så är det inte. Men för MIN del, så måste Neymar skärpa sig, och om inte ledningen kan sätta kraven så måste Neymar kunna ta ett eget ansvar. Vi pratar om en vuxen man, han har barn. Det gäller att prioritera rätt. Neymar är en otrolig fotbollsspelare men jag tvivlar enormt på att han någonsin kommer att leva upp till sin fulla potential eftersom han inte prioriterar rätt saker i sitt liv. Han lever inte för fotbollen 24/7, och gör man inte det så spelar det ingen roll hur mycket talang du har i kroppen eller hur mycket potential du besitter. Du begränsas. Förstår man inte detta så har man aldrig själv spelat fotboll eller följt sporten under en längre period. Neymar kan fortfarande leverera på en hög nivå och du kan rabbla upp hur mycket statistik och meriter du vill från hans sida (som om jag inte redan har koll på dem), men det tar inte bort faktumet att Neymar hitills har underpresterat sett till vad han hade kunnat vara idag om han hade den rätta mentaliteten. Hade jag föredragit en mindre talangfull spelare som fortfarande höll en jäkligt hög nivå om den spelaren tillägnade hela sitt liv till fotbollen, till att alltid sträva efter att bli en bättre fotbollsspelare? Ja, mycket möjligt. Men jag har sagt det innan, jag är villig att se hur Neymar tar sig ann nästa säsong. Jag kräver MYCKET mer av honom nästa säsong, annars vill jag ha honom såld. Det får du respektera. Med det menar jag delvis mer mål från hans sida. Det är inte okej att en spelare med hans lön bränner 7 chanser innan han sätter ett läge. Jag menar också en bättre attityd både på och utanför planen, mindre tjafs med domarna och motståndarna, samt medspelare (se Rafinha) och mindre resor till Brasilien. Fixar han inte detta så skiter jag att han heter Neymar Jr, då vill jag byta ut honom mot någon som har prioriteringarna på det rätta stället. Svårt för dig att förstå säkert, men så är det.
Barcelona Lion24
2017-06-23 02:48
Thierry Henry

90% av det du skrev handlade om Neymar i Brasilien eller i Santos. Jag är inte intresserad av Brasilien eller Santos. Jag är intresserad av FC Barcelona. Du får det låta som att jag har sagt att Neymar inte är en bra spelare. Tvärtom, Neymar är, återigen, en WOW spelare. Men jag och du har olika krav på spelare som representerar FC Barcelona. Du verkar nöjd men jag är inte nöjd. Det handlar enbart om att Neymar kan bli ännu bättre än vad han är nu. Om Messi inte hade Guardiola som lärde han den riktiga innebörden av professionalism så tror jag inte att Messi hade varit den han är idag. Jag tror att Messi hade varit riktigt bra men jag tror aldrig att Messi hade varit högst upp i snart tio år.

Att en fotbollsspelare varje år vid ett specifikt datum åker över till Atlanten för att fira sin systers födelsedag är oprofessionellt, ja. Jag har aldrig i hela mitt liv läst, sett eller hört något liknande där en spelare varje år lämnar laget och matcher för att fira en födelsedag. Att en spelare som flest kommer sent till träningarna (med Piqué) är oprofessionellt, ja. Att en spelare bråkar och skriker med sina lagkamrater under match (Alba, Digne, Rafinha) är oprofessionellt, ja. Att en spelare reser mellan två dagars vila till andra länder och äter onyttig mat är oprofessionellt, ja. Om jag vill så kan jag hålla på hela natten. Och då har jag inte ens nämnt den senaste ryktet där Neymar och hans entourage ska ha värvat polare till klubben.

Men som jag skrev från början, du kanske är nöjd, det är dina krav men jag har ännu högre krav på en fantastisk fotbollsspelare som kan bli ännu mer fantastisk. Du kanske inte tror på innebörden av att en spelare ska vara professionell och jag respekterar det, jag kommer aldrig förstå det men jag respekterar det men för mig är professionalism väsentligt för en fotbollsspelare som ska representera min klubb. Sen spelar det ingen roll om det är Messi, Iniesta, Puyol eller Neymar. Ska jag vara ärlig så är jag också trött på meningar som lyder typ:'' hur fan vet du hur X (spelaren eller tränaren) tänker''? ''Har du umgåtts med han för att veta'' o.s.v. Det här är ett forum, vi diskuterar fotboll och fotbollsspelare som representerar FC Barcelona. Nej vi vet inte vilken siffra Neymar tänker på mellan 1-100000000000000, men vi diskuterar, det är ett forum, som sagt.
Barcelona Treyh
2017-06-23 02:45
"How is Barcelona going to play next year - tactical analysis of Valverde's Bilbao"

Rekommenderas!
Barcelona Thierry Henry
2017-06-23 02:01
@Lion24:
Gud vilket pladder. Hur många gånger skall man höra den tröttsamma frasen om vart Neymar har sitt huvud. Vad vet du om vart han har sitt fokus någonstans? Han är ett unikum. I Brasilien är han oomdiskuterad ledare. I Vm 2014 va det han som klev fram och ledde Brasilien på hemmaplan. När rutinerade spelare som Thiago Silva med mera fick psyckbryt under den kolossala pressen som ställdes på brasiliens spelare. Neymar har visat för oss i cl och i el classicona. Och för Brasilien i Vm, Os, och nu vm kvalet . Att han är en ledare. En spelare som alltid kliver fram när det som mest behövs, någon som tar ansvar där andra gömmer sig eller blir statiska när verkligheten och trycket knackar på dörren och överväldigar deras psyken så kliver han fram. Kom ihåg PSG i kvarten... Han tog steget upp i Santos a lag och prestera direkt. Blev ledaren där inte ens 20 år fyllda och vann allt med Dom, kom till Europa och Barca prestera direkt och underordna sig Messi och laget på ett så ödmjukt sätt man aldrig förr sett av en spelare av den digniteten, Han har som kapten för Brasilien fört dom till landets första Os guld och redan kvalificerat dom för Vm i Ryssland. I vm 2014 gick han som 23åring in och dominera som det va det mest naturliga i världen. Trots tyngden av en hel nation på sina axlar. När vi vann trippeln klev han fram ioch gjorde mål slutspelet i cl, mot PSG, mot Bayern, mot Juventus i final. I sitt första el classico gjorde han lål direkt Det är denna spelare vars professionalism du ifrågasätter? Är det ett skämt eller är du allvarlig? Neymar är en ledare ut i fingerspetsarna. Men så länge Messi finns i Barca finner han sig i att spela andrafiol här. Neymar säljer man inte. Det är en spelare som kommer fram 1 gång vart 10e år. Det finns ingen ersättare till Neymar och det kommer inte komma fram någon på några år heller kan jag garantera
Barcelona Amo.38
2017-06-23 01:17
Rambla Varför har Dortmund vänt sig till Fifa? Vad har jag missat??
Barcelona Rambla~
2017-06-23 01:03
Barca ville ha Marquinhos, de fick Mathieu. De vill ha Dembele, det lär nog bli Deulofeu istället nu när Dortmund hotar med FIFA och i praktiken sagt fuck off till Barca. Lycka till med att få till förhandlingar med Dortmunds ledning. Barca vill ha Verratti men ser nu istället ut att få nöja sig med Lucas Lima. Killen som friade till Neymars syster men fick korgen av henne. Hans tröstpris blir istället ett kontrakt med Barca. Vi har en intressant transfersommar framför oss. Med denna ledning får man nog vara beredd på,att precis vad som helst kan hända.
Barcelona gozo1
2017-06-23 01:02
Snälla sluta snacka hela bunten tänk om Lima blir en riktig bra truppspelare . Av det jag har sett så verkar han bra o duktig . Men oroa er för yerry mina istället
Barcelona el Flaco
2017-06-23 01:02
Jaha, då har man fått läsa inom de senaste 24 timmarna att klubben har förklarat André Gomes för "untransferble" och nekat mer än ett bud för portugisen och nu får man även läsa att man ska ha gjort klart för en brasse som verkar vara mest känd för att ha varit Neymars förre detta svåger (även om MD nekar ryktet). Inte lätt att vara culé dessa tider.

För en gång skull hoppas jag att MD's källor stämmer och att Barça inte ska ha varit i kontakt med denne Lucas Lima. Annars vore det märkligt, för att uttrycka det milt, att klubben skulle vara intresserad av en 26-årig brasse som fortfarande spelar i den brasilianska ligan och som skulle få en saftig sign-on bonus och en lika saftig lön. Å andra sidan börjar man vänja sig vid detta när man har den ledningen vi har.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-06-23 00:40
Visst skulle det väl svida om man gjorde av sig med Neymar, finns det några bra namn som kan ersätta honom? Jag älskar Neymar, verkligen älskar honom på planen. Men som vissa nämner, han beter sig inte utanför planen som om han vore så stor som han faktiskt är. Och lite mysko kring hans pappa. Neymar mot Verratti och 1 miljard åt oss ;)
Barcelona Lion24
2017-06-23 00:35
Ribohn Fan

Vad har hänt? Vad har jag gjort? Mörda jag någon? Måste jag tänka som dig? Är din "kunskap" den rätta att följa?
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-06-23 00:27
Sluta nu Neymar behöver en till fest polare i Barcelona. Varför i helvete ska en spelare ens blanda sig i värvningar. President? Vi har ingen utan den vi har är ett fanboy i VIP läktaren.
Barcelona Barcelonistas
2017-06-23 00:25
Problemet är att vi just nu genomgår en kris och då måste man hitta någon att klaga på. Jag är inte förvånad att det också blir Neymar som man klagar på under denna kris då han dansar runt på sociala medier 24/7 och det stör väldigt många inklusive mig.

Trots det så vill jag absolut inte att vi säljer Neymar.
Barcelona Davids3
2017-06-23 00:22
Lion24
Då är vi två som inte hade haft något emot en försäljning av Neymar.
Han är inte Messi, och kommer aldrig bli Messi. Jag sa det redan för ett par år sedan att jag ogillar hans attityd och personlighet. Den hade varit bra mycket värre om han hade varit lagets största stjärna, men nu är han inte det som tur.
Barcelona Thierry Henry
2017-06-23 00:16
@Gabriel:

Gud vad löjligt inlägg. Vi ska alltså sälja världens 3dje bästa fotbollsspelare för att vår ledning består av inkompetenta ligister? Vad skulle en försäljning av Neymar förändra i Barca mer än att vi ger bort framtidens bästa fotbollsspelare. En spelare det inte finns någon ersättare till? Jag förstår inte vrf folk här inne vill häcka p0 Neymar hela tiden så fort det är något.

Neymar skall ingenstans till något pris! Det är vår kronprins. Messi s arvtagare. Bara en åsna hade skskeppat iväg klubbens framtid. I en klubb som Barca säljer vi inte spelare som är bäst i världen på sina respektive positioner. Neymar kan Inter ersättas spelmässigt och därför skall han ingenstans. Punkt
Barcelona Cule4life
2017-06-23 00:10
Tillåt åt mig garva lite(slår sönder en vägg). 4 milj i års lön för Lima? Va i helvete har killen gjort för att bli värvad av Barca och tjäna 40 milj kr per år i världens bästa klubb? Detta var verkligen en stor besvikelse att höra på denna sköna dagen, haft de ganska trevligt idag.

Veratti, världens bästa centrala posession mittfältare tjänar 6 milj. Sen dyker youtubs Lima upp och tjänar typ lika mkt. Detta är en jävla skandal. Inte bara det, Barca slänger upp 50 milj kr i ansiktet på honom som om han är en klon av Messi. Lägg ner skiten bara, avgå Bartofuckingmeo. Världens största klubb beter sig som den svagaste på skolgården när egentligen är skolans biff. Som Zlana så du kan inte köra en ferarri som en Fiat. Det exakt det Barto gör. Han vet inte hur starka Barca är egentligen.
Barcelona Ribohn Fan
2017-06-22 23:45
Jag tycker att Neymar ska värva alla sina polare och syrrans gamla ex.
Så sparkar vi Valverde och Neymars pappa blir tränare istället.
Då får tiki-taka och en trippel på köpet.
Barcelona Basoli
2017-06-22 23:40
Hahahaha sälja neymar... ni är så roliga
Barcelona Soko
2017-06-22 23:36
Rambla

Fotbollen är ett spel. Och att spela går inte alltid utan att chansa. Det går bara inte som du vill att spela på säkra kort. Vi kan slänga 1 miljard på Veratti som kan gå sönder som Vermaelen. Dembélé ser riktigt lovande ut men man kan aldrig vara säker på framtiden. Att värva "okända " spelare kan ibland visa sig vara bra och ibland dåligt. Man måste chansa...
Barcelona Ribohn Fan
2017-06-22 23:33
Härlig nivå på det här forumet, så mycket kvalificerad kunskap det finns här inne. Är Lion24 en moderator!
Barcelona Barcelonistas
2017-06-22 23:32
Marco Verratti (PSG): "Potentially moving to Barcelona? It's going well, it's all good"

Trodde aldrig Veratti var den personen som sätter press men holy jesus killen är redo att mörda någon bara för att få spela i Barca.
Barcelona Rambla~
2017-06-22 23:29
Soko Visst, det är inte mina pengar så där har du ju en poäng. Problemet är bara att jag brinner för den här klubben och vill att den ska göra bra ifrån sig, inte bete som ett skämt varje sommar. De har problem att skrapa ihop pengar till värvningar som Verratti, Dembele och en högerback. Varför ska de då slösa dem på onödiga värvningar på sopor som Douglas eller en random brasse som denna Lima? Varför gör man dessa ologiska och onödiga värvningar när pengarna behövs till de viktiga spelarna som behöver värvas in?
FCB- Culé master
2017-06-22 23:27
Vi kommer få se många twitter bilder med Lima och Neymar festande haha
Barcelona Gabriel
2017-06-22 23:22
@Soko:

Med den ledning vi har idag så hade Xavi, Messi, Iniesta och Busquets alla sålts innan de gavs chansen. Mark my words.
Barcelona Soko
2017-06-22 23:22
Aha, när jag ville sälja Neymar så var jag påhoppad gång på gång. Nu vill samma forumet sälja honom.
Barcelona Barcelonistas
2017-06-22 23:20
Jag tycker Suarez är den som vi borde sälja han har inte imponerat den senaste tiden. Ser otroligt klumpig ut, missar otroligt mycket, bidrar inte mycket heller i spelet egentligen. Lägg därtill att åldern inte är på hans sida.Neymar visst det är mycket cirkus kring honom jag gillar det inte men så länge han levererar så skiter jag i vad killen gör på sin fritid.

För att vi ska kunna ta nästa steg så tror jag att Neymar måste flyttas in på den centrala positionen. Att han ska slicka en kant där han ibland kmr för långt bort från motståndarnas straffområdet är slöseri på hans talang. Han ska spela centralt med en Messi precis bakom eller på en kant, dom två ska vara nära varandra där dom kan kombinera med varandra.
Barcelona Soko
2017-06-22 23:20
Reymar

Men nu vet varken du, jag, Gabriel eller Rambla om killen något förutom videoklipp och fakta att han burit Brasiliens lanfslagströja 14 gånger. La masia är historia.. Vi blev bara bortskämda med Messi Xavi Iniesta etc spelare som föds inte längre .
Annons: