/spanien/barcelona/forum/6626.aspx/spanien/barcelona/forum/6626.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Yaya24
2014-03-10 22:42
terstegen - alves - Hummels - Mangala - Alba - Gundogan - Pogba - Iniesta - Neymar - Messi - Reus

Sälj: Pedro, Pique, Tello, Song, Xavi, Valdes

Overkligt men inte helt omöjligt
Neymar11
2014-03-10 22:36
Diar Shekha Ledningen har radat upp med alternativa mittbackar. Tränare har snöat in sig på T Silva Om det är något man ska hylla ledningen för så är det just värvningar Sanchez - Italiens hetaste spelare Fabregas- en av Englands bästa mittfältare Neymae- största namnet som alla var ute efter Halilovic- en av världens största talanger till B-laget
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Shekha
2014-03-10 22:33
Majoriteten av folket här längtar redan till Silly Season men jag är tyvärr inte taggad. Jag kan verkligen inte se hur denna ledning ska göra en total rensning ala 2008. Den här ledningen har inte ens kunnat köpa en mittback. Den här ledningen kan inte skriva kontrakt med Martin Montoya. Den här ledningen sålde David Villa för 2.5 miljoner euro. Den här ledningen köpte en 21 åring för grova fantasisummor trots att han hade ETT ÅR kvar på sitt kontrakt. Den här ledningen har inte ens kunnat ersätta Thiago och Abidal. Jag vet inte riktigt hur vissa tänker när de nämner Vidal, Hummels och typ Aguero till vårt lag nu i sommar. Det här händer inte ens i våra drömmar. Zubi kan inte ens sälja vatten på Sahara. Vi kommer få Ter Stegen plus en okänd mittback, sen tar det stopp där samtidigt som Jonathan Dos Santos lurar Zubi på ännu en säsong där han suger till sig pengar samtidigt som han kollar på fåglarna när de kvittrar från läktaren.
Barcelona Blaugrana91
2014-03-10 22:15
Måste säga att det känns bra att styrelsen (Faus) går ut och säger att man kommer investera ordentligt i sommar. Förvisso kan det bara vara tomma ord, men ledningen känner nog ändå att man måste glädja fansen lite om dem ens ska ha en minimal chans att bli omvalda..... Det kommer nog bli en galen sommar och vi kommer föhoppningsvis förstärka samtliga lagdelar. Dessutom måste vi sälja också. Ut: Valdes Pinto Puyol Tello JDS Roberto Afellay Song (Inte helt 100 här, men får man bra bud så sälj.) In Ter Stegen €22M (?) klart. Reina (enbart om vi säljer Pinto) Två mittbackar, en världsback samt en yngre talangfull. Rafinha tillbaka från lån En världsspelare till mittfältet Aguero Som sagt det där blir jävligt dyrt men nu är det dags att satsa. Inga ursäkter.
Neymar11
2014-03-10 21:46
Gabriel Puyol som har sagt att han aldrig ska bli tränare Xavi däremot har alltid gett indikationer på att han ska bli det efter karriären
Barcelona Krabban94
2014-03-10 21:33
Stämmer detta med att Tata inte hade nåt att säga till spelarna efter matchen, så börjar jag bli orolig och ifrågasätter honom lite. Kanske han har ett annat sätt t.ex. Träningen dagen efter? Ja vill ge honom chansen men händer det inget och håller på så här så är det riktigt illa tyvärr!
Grande Guardiola!
2014-03-10 21:22
Man måste "älska" kommentarerna haha....
Barcelona Gabriel
2014-03-10 21:15
Xavi går ut och medger att han en vacker dag skulle vilja träna Barça. Det hade varit en dröm. Tror att Xavis taktiska kunskaper skulle kunna liknas med Peps. Det sägs ju att det var Xavi som stod för taktiken under 4-0 remuntadan mot Milan förra säsongen. Måste ändå säga att jag är lite förvånad, har för mig att Xavi innan sagt att han inte kan se sig själv som Barça tränare i framtiden - kanske har han ändrat sig nu?

Vilken dröm. Tänk er en Xavi som huvudtränare med Puyol som assisterande.
Jag säger som matadorerna… Excelente! - Magífico! - Espléndido!
Barcelona Makaveli4life
2014-03-10 20:59
@Gabriel:

Tror Musacchio förnyade alldeles nyligen! förstår inte vart alla 2015 rykten kommer ifrån.. Kan blanda ihop med någon annan men har för mig att utköpsklausulen nu ligger på 50milj € så han lär inte var aktuell för oss..
Barcelona Makaveli4life
2014-03-10 20:55
@Nemesis 10:

Håller med dig fullt ut! påminner en del om ett inlägg jag skrev för ett par dagar sen, vi är i en nedåtgående spiral med sin början i denna ledning. Sjukt egentligen att vi har en president som inte ens är vald och vi ska vara en klubb för "medlemmarna". Det är oerhört frustrerande att man är så maktlös!
Bartomeu borde ställa sin egen stolthet åt sidan och ställa upp själv i ett presidentval med dagens politik och se hur många som kommer supporta den.
Barcelona Gabriel
2014-03-10 20:51
Var har ni fått för er att Musacchio kan komma gratis till sommaren? Enligt Roig så går hans kontrakt ut 2018.

“The contract of Musacchio ends in 2018 and as such, there’s still four years to go. If anyone comes in offering what he’s worth (his release clause), then we’ll negotiate. For a player to leave depends on three parties and not only one or two. He has a contract. If anyone wants him, that’s fine, but they’ll have to pay all the money up front and that’s a fact.”
Barcelona Nemesis 10
2014-03-10 20:42
Gabriel

Grymt bra skrivet, håller med dig till 100%.
Skrev en lång analys nyss men den försvann när jag skulle skicka det (skit störande och jag pallar inte skriva om det).

Makaveli4life

Har tänkt på det väldigt mycket och jag tror verkligen att det är så att Tata får order och önskemål från idiot ledningen vilket bromsar hans egna ideér och planer för laget. Tror inte heller han är den som står på sig för att tjafsa med ledningen om att han ska göra saker på sitt sätt.

Tyvärr så är vårt problem mycket större än det vi ser på planen, och det börjar högst uppifrån. Jag älskar den här klubben för mycket för att se på när idiot ledningen kör ner oss i skiten. Rossell brydde sig mer om sig själv än klubben, det viktigaste för honom var att sätta sin stämpel i Barcas historia vilket han har lyckats med men inte sportsligt om man säger så.
Han anställer vänner och inte folk som har en massa erfarenhet av att driva en fotbollsklubb, det slutar med att Barcelona drivs som ett företag där man har en skojare som inte kan göra en ända värvning rätt, man tänker mer på hur man ska växa globalt och dra in så mycket pengar som möjligt än att vinna titlar och utvecklas på fotbollsplanen.
Förstår verkligen att folk tröttnar på idioterna och drar, snart drar Tata också tro mig.

Efter valet 2016 kommer jag förmodligen att kunna må bra som supporter igen och se en ljus framtid för denna älskade klubb.
Barcelona LeoMessi
2014-03-10 20:36
Makaveli4life Man såg att försvaret till och med var bra under hösten, fast vi lämnade över bollen till motståndarna i större grad. Och jag tror att kritiken efter matchen mot rayo var vändpunkten. Fabregas var kunglig under hösten, han dödade motståndarens backlinje med sina genomskärare.
Barcelona Makaveli4life
2014-03-10 20:26
@LeoMessi:

Precis.. man undrar ju vem det är som begränsar han? Zubi? Bartomeu? Spelarna? Verkar som att han fram till juluppehållet hade friare händer oavsett, som sagt Tata är helt klart en kompetent tränare får hoppas alla frågetecken reds ut för vi har stundtals sett väldigt bra fotboll under Tata trots att vi varit väldigt ojämna.
Barcelona LeoMessi
2014-03-10 20:15
Makaveli4life (Barcelona) Jag tror att att Tata inte får sätta sin egen prägel på laget och på så vis motarbetas han. Han känner sig lite maktlös och vet inte riktigt hur han ska göra. Han är nog den typen av tränare som ska ha fria tyglar för att han ska få ut det mesta av sina spelare och det verkar inte han få. Verkar lite som att han ska försöka få dom största stjärnorna nöjda och inte mer. Så länge dom får speltiden dom vill ha så är allt frid och fröjd. Han ger dom det dom vill ha och inte det dom behöver. Tatas Barca såg vi under hösten, där posessionfotboll och kontringsfotboll var lika stora delar av spelet. Han fick ut max av våra yttrar och även Messi. För Messi gjorde det bra innan skadorna faktiskt och han fick mer yta att löpa rättvänd på. Personligen tror jag att Tata är en väldigt kompetent tränare men att han inte gör sig själv rättvisa i Barcelona.
Barcelona Makaveli4life
2014-03-10 19:59
@LeoMessi:
Tror helt ärligt Tata är väldigt obekväm som tränare i Barca.. Han kommer ifrån Sydamerika till en av Europas största klubbar där pressen är väldigt stor, han får inte ha fria tyglar och föra in sina egna idéer fullt ut, samt att han konstant blir sågad vid fotknölarna av media oavsett resultat och dessutom inte har spelarnas fulla förtroende.. Jag har förtroende för Tata sålänge han får sätta sin egen prägel på laget samt har glöden vilket verkar ha försvunnit de senaste.. Blir det inga förändringar från alla parter tror jag tyvärr det blir yttligare ett tränar byte för oss till sommaren.
Barcelona LeoMessi
2014-03-10 19:46
Makaveli4life (Barcelona) Skulle inte heller ha velat se dom efter dom matcherna... Åh andra sidan så skulle det inte göra mig till en bra tränare. Stämmer det så är det oroande, man börjar ju undra varför han inte har gjort. Var besvikelsen så enorm?
Barcelona Makaveli4life
2014-03-10 19:44
Enligt dagens första sida på Sport så verkar Tata efter förlusten mot Valladolid inte ha haft någonting att säga till spelarna och inte ens varit med dem i omklädningsrummet efter matchen?.. sägs även att det var likadant efter Sociedad förlusten..

Vad ska man säga? stämmer det så är det ju ett orosmoment helt klart hur ska han förvänta sig spelarnas respekt om han inte kan se dem i ögonen efter en förlust?
Barcelona Zloty
2014-03-10 19:28
@BarcaLaliga:
Du kan glömma den tanken. Det är nästan alltid ultras som skapar stämningen. Risksupportrar kallat enligt många. Alla lag som har sjukt bra stämning har ultras. Vad har vi? Benito '78' med familj? Azumi med pojkvän från Japan? Ole från Norge på företagsresa som passar på att se fotboll? Nej, det kommer aldrig bli stämning på Camp Nou så länge vi inte har några ultras. Bara lev med det. (el Clasico och andra större matcher någon undantaget) Även om Barcelona satte ståplats på ena kortsidan likt Dortmund hade det knappast blivit livat. Nej, man ska göra som Djurgården i hockeyn. Sätta låga priser på en "klack-sektion" och skriva fetstilt: Priserna i klacken är reducerade och det är för att DU FÖRVÄNTAS bidra till en rejäl stämning i hallen. Vill du inte bidra med att sjunga, sätt dig någon annanstans!
Barcelona NoGo™
2014-03-10 19:21
Bartomeu tycker att Neymar dealen har skadat klubben..
Barcelona Barca King - CP5 Legend
2014-03-10 18:37
Gabriel

Klockren som alltid.
Barcelona LeoMessi
2014-03-10 18:32
Barca King - CP5 Legend (Barcelona) Barcelona värvar hellre inigo Martinez för 30 miljoner än att hämta musachio gratis :/
Grande Guardiola!
2014-03-10 18:23
Nu har även Mönchengladbach-redaktionen på SF bekräftat att han är överens med en utländsk klubb (d.v.s. oss)
Barcelona Barca King - CP5 Legend
2014-03-10 18:23
Villareals mittback mussachio (stavning) kontrakt går ut nu till sommar vi borde göra klart med honom redan nu och hämta in en riktig profil mittback till som mangala, Hummels eller Benatia och köpa in göndugan, Kroos eller min personliga favorit Pogba :P. Så får vi se om vi inte börjar vinna alla andra bollar samtidigt som vi fysiskt och tekniskt överglänser.
Barcelona Lion24
2014-03-10 18:19
Gabriel

Väl skrivet. Pep var så otroligt smart, han visste att vi inte enbart kunde köra på 4-3-3 så han ändrade om lite till 3-4-3. Motståndarna visste inte hur vi skulle spela, därav att vi kunde överraska dom konstant. Spelar man borta mot Valladolid och har 80% boll innehav så är MÅSTE man flytta upp Alves och lägga in Pedro centralt. Borta mot Real kan man vara försiktigare och i början kan man ta det lugnt och avvakta för att se hur Real spelar. Pep ändrade alltså formationerna MITT i matchen. Vi skulle t.e.x börja med 4-3-3 men efter ca 10-15 minuter så ändrade vi till 3-4-3. Motståndarna trodde de hade oss men vi totalt överraskade dom. Ett bevis på detta är när vi slog Real på bortaplan i ligan med 1-3. Peps sista säsong alltså. Vi började med 4-3-3 men ändrade så småningom till 3-4-3 där Alves fick högerkanten för sig själv. Minns ni hur Alexis mål gick till? Det var precis det som Gabriel nämnde, Messi var lite släpande och Alexis centerforward.

Förövrigt så såg jag lite av matchen som Gabriel länkade. Jag kunde inte se mycket mer än några få enstaka minuter. Jag kan helt enkelt inte tänka tillbaka på de tiderna även om det låter sjukt. Eller jag kan tänka på det men jag kan inte se på matcherna även om det är propaganda fotboll. Jag blir alldeles för rörd.
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-03-10 18:06
Zamboza (Barcelona) Du kan ju knappast vara seriös med ditt inlägg där du påstår att man är medgångare om man kritiserar Messi. Alla spelare som spelar dåligt eller är i en formsvacka förtjänar kritik och feedback. Oavsett om man vunnit Ballon d'or fyra gånger eller om heter Anders Svensson och lirar i Elfsborg. Guldbollarna är det förflutna, man kan inte leva på guldbollarna i resten av sin karriär och börja prestera dåligt för då är man inte förtjänt de. Och helt ärligt så tycker jag att Messi borde stå över 1-2 matcher för att få den känslan igen av att behöva kämpa sig upp och sedan prestera. Så Messi förtjänar kritik för sina prestationer tidigare och med dom orden sagda så gör det inte mig till en medgångare. Ni kritiserar Dos Santos, Pique och massa andra spelare som presterat dåligt och det gör inte er till medgångare. Och det gör inte mig till medgångare för att jag kritiserar Messi. Alla är lika värda.
Barcelona Deulofeu
2014-03-10 17:58
En mycket mycket bra ersättare til ter Stegen kul för dom då de blir av med en riktig profil!

Om vi ska försöka värva Kun för att få fart på Messi behöver det ju inte ens påverka vår budget om vi säljer Song samt en av Pedro/Alexis vad tycker ni skulle det vara värt det?

Jag har alltid undrat vad en spelare som Kun kan göra i ett av de allra allra bästa lagen och tänk er honom spela med Messi det skulle nog trigga dem båda.

Varje chans de får så berömmer de ju varandra.

Neymar-----------Kun---------Messi

Där de vandrar och byter platser en del samt att Messi går ned och fördelar bollar.

Det funkar iallafall rätt bra i Fifa...Då måste vi nog ha Rafinha och Vidal på mittfältet för att få balans också ha ha.

Nu blev det fm...

Barcelona BarcaLaliga
2014-03-10 17:55
Såg ett inlägg tidigare om fansen och stämningen på Camp Nou.

Har själv funderat på detta i några år och drömmer just nu om att Camp Nou ska bli en kokande gryta varje match.
Jag vet att det inte finns något man kan göra men det är något jag är besviken på, världens bästa lag borde ha världes bästa supportrar! Nu vill jag inte slänga skit på er eller dom som går på matcher men tänk tanken med ett fulsatt Camp Nou varje match i stort sätt, med ett tryck som gör att motståndarna blir så små som möjligt från uppvärmningen till slutsignal. Vet att Rosell lovade ståplatsläktare (haha) men det var ju inget som jag hörde något mer om.
Vet inte hur planerna är inför den nya arenan men den skulle bli den bästa i världen om det skulle finns någon slags ståplats.

Med ett tak ovanför så stannar ljudet bättre inne på arenan (om vi inte gör en verision av Friends) och vi skulle kunna få ett makalöst tryck. Med vajande flaggor, fina tifon och sång under uppvärmning och 90 minuter speltid. Detta borde nästan vara självklart för en storklubb men tyvärr är det många turister.

Nu när klubben ska genomgå en generations växling så hade min största dröm faktiskt vara en mäktig ståplats och ett makalöst tryck!
Barcelona ( Xaviesta )
2014-03-10 17:45
Jeffson Tackar ödmjukast! Glad att du uppskattar det jag kommer med till bordet. Nu bor jag i Toronto för tillfället men till nästa säsong kanske man kan slänga ihop något, samla ett gäng och knalla ner till Campen och (förhoppningsvis) njuta av en bra match och röka en seger-cigarr ihop efteråt :)
Grande Guardiola!
2014-03-10 17:45
VÄLKOMMEN TILL FC BARCELONA TER STEGEN!!!!!!!!!!
Annons: