/spanien/barcelona/forum/6584.aspx/spanien/barcelona/forum/6584.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-03-20 11:49
Låt killen vara. Han hatar ju real, det är ett måste som Barca supporter. Barcelonistas (Barcelona) Fortsätt broder min. När var real senast i cl final? Jag kommer inte ihåg haha :D
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCB Més que un club
2014-03-20 11:10
Barcelonistas + El Pasillo = Samma person (tror jag)
Barcelona Barcelonistas
2014-03-20 11:07
Koeman - läs de Emily har skrivit otroligt läsvärt och ja håller med om allt. Väldigt bra skrivet där hon tar fram styrkorna och svagheterna i dom olika lagen.
Barcelona koeman92
2014-03-20 10:57
Barcelonistas

Det räcker nu!
Barcelona Barca King - Xavi spindeln i nätet
2014-03-20 10:55
Kollade nyss på höjdpunkterna på Barcas ungdomslag mot Arsenals och Adama är så bra! Han gjorde vad ville med Arsenals ungdomar. Med rätt självförtroende kan den han bli hur bra som helst. En Pedro 2.0. Han har tellos snabbhet men hans acceleration är snabbare och han är mer oberäknelig och mångsidig.
Barcelona Tatinho
2014-03-20 10:54
South Korean youth forward Seung Woo Lee (16) will next week sign his first pro contract. He rejected offers from Liverpool and Chelsea [md] Goda nyheter för oss Culés !
Barcelona Barcelonistas
2014-03-20 10:46
Real Madrid överskattar sig själva. Varje år hävdas det från Madridhåll att i år är året som ska ge laget ’La Decima’. Trots det har inte Los Blancos nått finalen sedan säsongen 2001/2002. Även om Real Madrid spelmässigt och formmässigt är bättre nu än tidigare känns det inte helt omöjligt att slå ut dem sett till två matcher. Vinner Barcelona ligaclásicot på söndag har man ett klart övertag mot Madrid, som har en historia av att vika ner sig när det gäller som mest. Tack
Barcelona Lion24
2014-03-20 10:24
Jag måste ge ett stort cred till dig Emily för en fantastisk artikel (CL-lottning) !
Barcelona Bästelona
2014-03-20 10:17
@Barcacat:

1 Bayern München
Världens bästa fotbollslag i fjol är världens bästa fotbollslag i år. Pep Guardiola har förvaltat kvalitén, men förändrat spelarna; Lahm som playmaker, Rafinha som superback, och med fyra försvarare som kan starta spel finns här en flexibilitet som ingen annan har.
Åttondelen: Arsenal–B. München 0–2, B. München–Arsenal 1–1.
Skytteliga, CL: Müller 4, Robben, Ribéry, Götze 3.
Typelva: Neuer – Lahm, Javi Martinez, Dante, Alaba – Schweinsteiger – Robben, Götze, Kroos, Ribéry – Mandzukic.

2?Real Madrid
Efter en hackig start är det som om Carletto Ancelotti inte kan göra något fel. Charmoffensiven mot Madrid-medierna har fallit väl ut, hans BBC-kedja ser ut som världens bästa och kemin mellan Bale och Ronaldo sprakar.
Frågetecken? Tja, Jesés knäskada tunnar ut anfalls-
bredden, och fysiskt hårda lag kan störa Madrids lättviktsmittfält.
Åttondelen: Schalke–Real Madrid 1–6, Real Madrid–Schalke 3–1.
Skytteliga, CL: Ronaldo 13, Bale och Benzema 4.
Typelva: Casillas – Carvajal, Pepe, Sergio Ramos, Marcelo – Modric, Xabi Alonso, Di Maria – Cristiano Ronaldo, Benzema, Bale.

3?Chelsea
José Mourinho har gjort det igen. ”Det”? Jo, organiserat ett lag så att de ser ut som ett enda, stort
kompakt monster, redo att sjunka eller hugga efter behov.
Hysterisk fysik på ytterbackarna, balansgeniet Lampard
i mitten och kantkreativitet så det räcker och blir över.
Tänk om Mourinho hade haft en anfallare också…
Åttondelen: Galatasaray–Chelsea 1–1, Chelsea–Galatasaray 2–0.
Skytteliga, CL: Torres, Eto’o 3.
Typelva: Cech – Ivanovic, Cahill, Terry, Azpilicueta – Ramires, Lampard – Willian, Oscar, Hazard – Eto’o.

4 ?Barcelona
Tata Martinos verticalidad-revolution har förvandlat Barças
modell, de är inte längre lika kollektivistiska i sin grundtanke,
men det är alltjämt så att det här laget växer och krymper med Messis form.
Just nu? Jo, det ser bra ut.
Åttondelen: Manchester C–Barcelona 0–2, Barcelona–Manchester C 2–1.
Skytteliga, CL: Messi 8, Neymar 3.
Typelva: Valdés – Alves, Piqué, Mascherano, Jordi Alba – Xavi, Busquets, Fàbregas – Neymar, Messi, Iniesta.

5 ??Paris Saint-Germain
Nyss var det så enkelt att se att PSG saknade ytterbackar för att ta nästa steg. Nu har de sminkat över det problemet, blivit ett boll-innehavs-lag som både kan kontra, spela och trycka in mål.
Det lag som lyckas låsa Motta/Verratti kommer att störa Paris, men det är ett lag som ingen vill möta.
Åttondelen: Leverkusen–PSG 0–4, PSG–Leverkusen 2–1.
Skytteliga, CL: Ibrahimovic 10, Cavani 4.
Typelva: Sirigu – van der Wiel, Alex, Thiago Silva, Maxwell – Verratti, Motta, Matuidi – Cavani, Ibrahimovic, Lavezzi.

6 ??Atlético Madrid
Ett lag som spelar som deras tränare ser ut. Cholo
Simeone har vridit upp ett elakt, cyniskt, fysiskt, smart och – när nöden så kräver – väldigt snyggt fotbollslag.
De är så lojala och fina, Diego Costa arbetar för tre – Raul Garcia och hemmapojken Koke hjälper honom framåt. Jag har svårt att se dem orka
i ligan, men i enskilda cupmatcher kan de bli årets Mourinho-Inter.
Åttondelen: Milan–Atl. Madrid 0–1, Atl. Madrid–Milan 4–1.
Skytteliga, CL: Diego Costa 7, Raúl García 4.
Typelva: Courtois – Juanfran, Miranda, Godin, Filipe – Gabi, Suarez – Arda Turan, Raúl García, Koke – Diego Costa.

7 ??Dortmund
Klopps Sturm und Drang-fotboll har kostat på, efter ett par säsongers spring kom förslitningsskadorna som små svarta brev på posten i vintras. BVB har ändå gått vidare, de har farten kvar och Lewandowski har varit skarp nog för att få fans att glömma vart han ska härnäst…
Åttondelen: Zenit–Dortmund 2–4, Dortmund–Zenit 1–2.
Skytteliga, CL: Lewandowski 6, Reus 3.
Typelva: Weidenfeller – Piszczek, Friedrich, Hummels, Schmelzer – Sahin, Kehl – Blaszczykowski, Mkhitaryan, Reus – Lewandowski.

8 ??Manchester United
Det bär så klart emot att ranka just den här klubben på just den här platsen – men vi gör det med säsongen som bas, inte en enskild
åttondelsfinal. Mittfältsproblemet finns där fortfarande, mittbackarna
saknar lite fart, och det hänger alltjämt en stor, svart skugga över David Moyes. Hård press.
Åttondelen: Olympiakos–Man United 2–0, Man United–Olympiakos 3–0.
Skytteliga, CL: van Persie 4, Valencia, Rooney 2.
Typelva: De Gea – Rafael, Ferdinand, Jones, Evra – Fellaini, Carrick – Valencia, Rooney, Young – van Persie.
Neymar11
2014-03-20 08:08
Barcelonistas Fan vilket narcissistisk beteende du visar upp gång efter gång. Att du känner dig tvungen att bekräfta din kunskapsnivå och vad du har uträttat i livet varje gång något går emot dig. Jag råder dig att söka hjälp hos en psykolog och jag menar inte det som något illa. Men du håller allt för mycket inom dig som du inte borde släppa ut i ett diskussionsforum om fotboll Ingen av dem ville dig något illa, utan förklarade hur det ligger till. Hur neymar tjänar så mycket pengar
Barcelona Barcacat
2014-03-20 07:28
Någon med plus?
Barcelona Barca King - CP5 Legend
2014-03-20 01:43
Jag kan inget annat än att hålla med Gabriel. De flesta Barca supportrar hade mått bättre av att hålla på ett lag som Atletico. Vilket Barca var en gång i tiden. Barca var the underdog, klubben som nästan slog Madrid, klubben som längtade trampa Madrid på tårna och slå sig på bröstet men sluta femma i ligan. Så länge vi höll i våra värderingar vem bryr sig hur det slutar. Laportas mening var att få Barca tillbaka upp på tronen till sin rättmätiga plats och nu när vi är där är många av de så kallade gamla rävarna inte nöjda. De höll på den ärliga Barca med värderingar eller hur? Den resonemangen har jag aldrig förstått. Hur mycket man än vill det är inte en fotbollsklubb än välgörenhetsorganisation. Messi, xavi, iniesta med flera hade inte spelat idag för Barca. Det var under en el clasico möte då iniesta blev tillfrågad om han en dag hade kunnat spela för Madrid och då svarade han: "man vet aldrig, en dag kanske". Vi är den enda klubben i världen som ska bitcha om en av de bästa spelarna i världen som klubben värvade, Istället för att glädjas. Det har gått så långt att dumma Barca fans går runt och säger:"ja neymar är skit". Vad är det för mentalitet? Fråga en Madrid supporter eller en Chelsea supporter och de kommer höja bale och Hazard till skyarna. Släpp den här irriterande små klubbs mentaliteten som är en del av vår förflutna och inte framtid.
Barcelona Gatumusikanten
2014-03-20 01:16
Ärligt talat, jag är glad över att united gick vidare ikväll. Stort grattis! Dom bidrar med ännu mer kvalitet till kvartsfinalerna. Med all respekt för Olympiakos ... Chelsea och Real Madrid är två lag jag främst undviker. Ett Chelsea med mou i spetsen undviker jag nog helst av alla. Detta eftersom historien mellan dessa två klubbar redan är tråkig. Och nu med Mourinho som tränare (igen) blir den bara dubbelt så tråkig. En sådan lottning skulle innebära ångest. Att åka till Stamford Bridge känns som att åka till mordor. Jag vill varken vinna eller förlora där. Vill inte ha någonting med dom att göra. Real Madrid ligger på en andra plats på listan över lag jag helst undviker. Jag älskar el clasico kanske mer än någon annan fotbollsmatch. Men med dom senaste årens tråkigheter färska i minnet skapar även detta möte ångest. Det eviga tuggandet om vem som ges fördelar och inte. Messi vs Ronaldo. Uttjatat. Real i en eventuell final? Gärna. Över två matcher? Nej tack. Många skulle nog ha placerat Bayern på en första plats här. Detta är laget alla vill undvika! Bayern är precis det Barcelona var för några säsonger sedan. Men det skulle göra mig gladare rent sportsligt att lottas mot Bayern än att få någon av Chelsea eller Real. Jag är inte så säker på ifall vi skulle gå segrande ur striden efter två matcher. Men jag vet att det inte skulle bli något 7-0 resultat igen. I mötena mot Bayern skulle Barcelona ha allting att vinna. Av resterande lag möter jag helst Dortmund. Inte i syfte att Barcelona ska få en "lätt" lottning. Utan i hopp om att få lite variation. Atletico har vi i ligan. PSG mötte vi i förra CL. United har vi stött på ett par gånger under årens lopp. När mötte vi Dortmund senast? Jämnför man med förra årets kvartsfinalister så är det Galatasaray, Malaga och Juventus som byts ut mot United, Chelsea och Atletico. Resten är samma lag. Detta året känns dock lite hetare. Kul.
Barcelona Rivaldo10_
2014-03-20 01:10
Barcelona Barcelonistas
2014-03-20 00:43
Jeffson - nej ursäkta mig för att jag är den enda här inne som har balls jag är inte den typen som sitter tyst när något kommer med dumma påståenden om Barca som är helt felaktiga. Mina fotbollskunskaper är på en rätt så högnivå, jag själv har spelat en utav världens största ungdomsturneringar. Copa Catalunya Euro Sportring bland annat som är ett fint minne jag har där jag med mitt lag spelade mot Ronaldinhos moderklubb. " och din okunskap om fotboll i allmänhet" vet mer fotboll än vad du någonsin kommer göra. Vrf tända på brasan när jag precis släckte den?
Jeffson
2014-03-20 00:35
@Barcelonistas:
Ursäkta att jag lägger mig i. Men är det någon man skrattar regelbundet åt här inne så är det dig. Din besatthet av Real Madrid, CR och puertan. Ditt eviga klistrande från andra forum. Din enögdhet. Dina dumma kommentarer (som tex den om Iniestas kula vs Neymar). Och din okunskap om fotboll i allmänhet. Och när man inte skrattar så stör man sig.
Jeffson
2014-03-20 00:29
Barca - Chelsea
Bayern - Real Madrid
Atletico - PSG
Dortmund - United

Dessa är mina drömkvartar och då hoppas jag att hemmalagen går vidare. Real hoppas jag åker ut med hövvet före där Ronaldo har nollat båda matcherna (inget rekord denna gången heller), Atletico hoppas jag visar hela Europa vad dom går för och skickar ut plastet från Paris fortare än kvickt (även om det kanske inte är nån jättestor chans), Dortmund är svåra att ogilla och slutligen så hade det vart mer än mysigt att trycka dit äckliga Chelsea med Mou i spetsen en gång för alla. Gärna med tennissiffror. Och gärna med 4-5 mål från Messi också så han vinner skytteligan före Ronaldo/Zlatan.
Barcelona Barcelonistas
2014-03-20 00:28
Hjärta - du gjorde precis komedi av dig själv utan att vara medveten om det grattis!. Jag läste Ramblas inlägg nu, när jag postade det så såg jag inte vad han hade skrivit. Såg det precis efteråt när jag postade mitt inlägg, jag scrollade bara ner snabbt och så fick jag syn på att någon just nämnde att Neymar tjänade mer än Iniesta vilket fick mig att reagera snabbt.
Barcelona Mr. H
2014-03-20 00:25
Har en känsla av att Barca kommer att möta Chelsea....
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-03-20 00:08
@Barcelonistas:

Ännu en 5-stjärnig och ack så viktig kommentar du bidrar med. Trots att 'Rambla~' kommenterat tidigare om att Neymars inkomster inte genereras av FCB endast var du ändå tvungen att dra till med en spydig kommentar.

Ena dagen är han topp3 och före Cristiano etc i din lista för att nästa inte ha "visat ett skit"...
Barcelona Gabriel
2014-03-19 23:57
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ Tänker man så som du tänker så riskerar man att hamna efter de största elefanterna i top fotbollen och för vad, för vilket pris, en princip sak? Det är det absolut inte värt enligt mig, då har vi helt andra prioriteringar vad gäller Barça. Så länge som jag är culé, vilket jag kommer vara tills dagen jag dör, kommer jag alltid att eftersträva ett Barça som visar tydliga och klara indikationer på att sportsligt vilja vara nummer 1 i världen. Värvningen av Neymar visar på det. Hade man låtit en annan storklubb köpa Neymar pga sånna principfrågor som du prioriterar så hade man förlorat mer än vad man hade vunnit. Kan hålla med om att Iniesta ska tjäna mer än Neymar, vilket jag också tror att han gör från klubben (är dock inte helt säker). De summorna som ni såg i länktipset är inte vad Neymar tjänar i Barcelona. Tror ni på fullaste allvar att Messi får 41M€ i årslön från klubben. Det har med sponsorer och göra, hur mycket de drar in på ett år allt som allt. Jag hade absolut inte velat offra Neymar för att vara sträng i frågan gällande hans lön, han kan bli världens bästa spelare och är 21 år gammal. Man måste försöka se det långsiktiga och vad som kommer vara värt allt i längden. Förlåt mig för att jag säger detta men det verkar som att du inte hängt med i svängarna de senaste åren, som att du fortfarande lever 10 år bak i tiden när man kunde köpa en spelare som Ronaldinho för 25M€. Klubbar idag betalar ofantliga summor för spelare, summor dessa spelare inte är värda. Höga löner kräver de mest eftertraktade spelarna redan innan de gjort sig förtjänta av dem eftersom dem vet om att dem kan kräva det. Det här har inget med Neymar att göra, det är så fotbollen har utvecklats helt enkelt. Det handlar om att antingen anpassa sig efter det eller roll over and die så som Arsenal har gjort. Vill jag det? Fuck no. Sen kan jag hålla med att man kan kräva vissa prestationer av en spelare utifrån vad de tjänar in ifrån klubben men samtidigt måste man ändå vara rättvis med sin kritik till en spelare. Neymar har varit i klubben i 6 månader och åkt på en skada. Oavsett hur mycket du tjänar så tar det tid att anpassa sig till ett nytt land, en ny liga och nya spelare. Oavsett om du tjänar mycket så är du fortfarande ingen maskin, du är en människa. Man måste tänka på alla faktorer. Det har stormat kring Neymar enda sen den här jävla såpan om hans affär och hans pappa och hit o dit, sånt påverkar också, samt hans skada. Det känns bara som att du inte tänkt igenom allt utan bara stirrar dig blint på vad han tjänar och förväntar dig hattricks varje match. Feel me? Var lite tålmodig och visa upp ditt stöd till honom istället. Var glad att vi har världens största talang i världen i vårat lag istället för att bitcha om hur mycket han tjänar. Sure, jag håller som sagt med att han inte ska tjäna mer än Iniesta men du måste förstå hur fotbollen idag fungerar också och det verkar, med all respekt, inte riktigt som att du gör det. Allt är inte så simpelt som du får det att låta.
Barcelona Rambla~
2014-03-19 23:52
Men åhhhhhh, hur trög kan man vara på en skala? Lär er skillnaden på lön från arbetsgivare och personliga sponsorer. Hur svårt kan det va?
Barcelona Rambla~
2014-03-19 23:51
Ja, han ligger bakom tex Iniesta och Xsvi.
Barcelona Barcelonistas
2014-03-19 23:51
Att Neymar har högre lön än Don Andres ser jag som ett stort skämt. Iniestas vänstra kula borde tjäna mer deg än Neymar.

Neymar har fortfarande inte visat ett skit i Barca tröjan.
Barcelona Makaveli4life
2014-03-19 23:50
LeoMessi
+1 tycker fortfarande Real har mycket att bevisa innan de ska påstås vara en av världens bästa lag även om det helt klart ser lovande ut för dem med Ancelottis förändringar. Ska bli intressant att se hur de hade hanterat ett tuffare motstånd i Champions leauge.
Barcelona Rambla~
2014-03-19 23:50
Ja men nu tjänar inte Neymar den summan från klubben Barcelona. Merparten är från personliga sponsorkontrakt.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-03-19 23:48
@Rambla~:

:-).. Jag är för trött, nu går jag och lägger mig.

Men, fortfarande ingen annan ska känna mer cash än Iniesta förutom Messi.
Jag slängde bara ett snabbt öga på artikeln.

Förresten, vet du var Neymar ligger i rankningen i Barca's lönelista ??

Barcelona Rambla~
2014-03-19 23:47
Ronaldinho the original Där har du bildbevis på Xavi på Mini-estadi.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-03-19 23:45
Gabriel

Jag skulle hellre släppa honom till Real eller någon annan klubb om han krävde den lönen. Jag skulle inte låta honom få högre lön än Iniesta simpelt as that sounds.

Efter Messi är Iniesta *the Main man* i laget. Vem fan är den här lilla valpen jämförelse med Iniesta? Förlåt, men jag kan bara inte tro att han har högre lön än Iniesta. Minns att det var mycket skriverier om Inieastas långa kontraktsförlängning föra året. Det är bara det att jag förstod nu vad som försegick bakom kulisserna, därav min reaktion :-O.

Om Neymar känner så mycket pengar ska han fan in mig spela i El-classico och vissa framfötterna för mig alla matcher vi spelar. Jag minns senaste mötet mot City så tappade Neymar bollen en hel del i farliga läge. Jag hoppas att han har tittat på matchen och tar på sig skorna som matchar hans lön.

Barcelona Barcelonistas
2014-03-19 23:44
LeoMessi - aldrig riktigt förstått det där, vad grundar man det hela på?. Visst har Real spelat bättre överlag 2014 men jag tycker fortfarande att vi har en högre högstanivå. Real Madrid är självklart ett jävligt bra lag men dom har ändå ganska tydliga brister i sitt spel. Sätter man lite press på dom så får dom genast stora problem.

Jag personligen har gett upp ligan även om vi vinner så har jag svårt att se oss vinna alla bortamatcher mot dom här skitlagen. Laget känns inte tillräckligt motiverat i dom mindre matcherna. Så därför hoppas jag att vi gör en riktigt bra match på söndag för den matchen kommer ge oss en stor boost inför kommande stormatcher.
Annons: