/spanien/barcelona/forum/6574.aspx/spanien/barcelona/forum/6574.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The Reporter
2014-03-09 22:06
Iniesta tränade idag ifall det inte dykt upp tidigare. Hoppas att han spelar på Onsdag, för han behövs.
Barcelona fc__Barça
2014-03-09 21:55
Har blivit en väldigt stor diskussion gällande Messi på senaste tiden och speciellt efter förlusten igår. Precis som många andra så anser jag också att vissa, tyvärr många, beter sig riktigt pinsamt vid minsta motgång här inne. Men oron och åsikterna om Messi tycker jag är befogade. Med det sagt så vill jag klargöra att jag tycker verkligen inte att vi ska sälja Messi eller ens tanken men det finns fortfarande väldigt många frågetecken runt Leo. Messi deltar sällan i presspelet men det har han inte gjort på väldigt länge och det är taktiskt för att han ska kunna fokusera mer på anfallsspelet men nu vill han göra allting själv i anfallet och det blir bara pannkaka. Han kommer ned och hämtar boll sen ska han därifrån dribbla förbi hela försvaret och han ser minst sagt omotiverad ut i sitt spel och kroppsspråk under matcherna. Sen har det ju också skrivits en del om att han har tröttnat på Barcelona och vill byta klubb etc. Det kan man koppla ihop med hans omotiverade spel och det tror jag är precis vad tidningarna har gjort. Alltså lär det som vanligt bara vara taget ur luften. Jag är helt säker på att detta har att göra med VM i sommar och att hans fokus, troligtvis lite undermedvetet, hamnar där även under hans matcher i klubblaget. Därför tycker jag som många andra att Messi behöver en bänkning och att Tata behöver visa vem som bestämmer. Det borde inte heller vara något problem eftersom just nu tillför Messi inte mycket. Sen får vi hoppas att Messi snart är tillbaka i vanlig Messi-form och visar vem som är bäst!
Postat via SvenskaFans-appen
Neymar11
2014-03-09 21:55
Kaktus Hörrö Nisse, det är så fallet är. Han har slutat 2:a 3 ggr och en gång var han inte ens top 3 Därav har han haft den viljan till att bli bäst Vad fan är problemet med det?
Real Madrid Kaktus
2014-03-09 21:53
@Neymar11:

Onödig kommentar som sänker nivån på forumet. Om jag inte misstar mig så vann Ronaldo Ballon Dor detta året efter att i fyra år varit tvåa, om inte det säger något om vinnarskalle, kämparanda och vilja så vet jag inte vad något av det är. Tycker inte man behöver kasta ur sig skit om Ronaldo och Real Madrid för att bevisa vilken stor culé man är. Tvärtom, är man bekväm i sitt supporterskap och sin kärlek till sin klubb så behöver man inte titta på andra sidan för att sopa sina egna problem under mattan.

Varken Barcelona eller Messi är slut, det krävs bara en hel del förändringar och det är just det som stör mig. Den generationen vi har kommer vi inte få skåda på många, många år till, det känns så tråkigt och slösa dessa år med en inkompetent ledning och omotiverade spelare. Jag köper inte ursäkten att man ska bli omotiverad bara för att man vinner. Man skall vilja vinna jämt, det är det finaste som finns och det är det man skall brinna för som fotbollsspelare och fotbollsklubb.
Neymar11
2014-03-09 21:35
Barca Barca Jävligt lätt att ha den hungern och viljan när man är ständigt tvåa :)
Barcelona Tatinho
2014-03-09 21:30
Fyfan alltså, Benatia ger mig orgasm. Vilken lirare.

Napoli-Roma med engelsk kommentator. (länk)
Barcelona LeoMessi
2014-03-09 21:22
Tränade inte Messi stenhårt under sommaren? Han la på sig ett par kilo muskler, men jag har för mig att dom bad honom gå ner i vikt. Men ja Ronaldo om någon är ett fysiskt fenomen.
Barcelona Barca King - CP5 Legend
2014-03-09 21:21
Man verkar tro att vi inte spelade tiki taka sen pep kom. Vi får inte glömma att det finns variationer i tiki taka varje tränare spelar sin typ av tiki taka. Varje träna ska inte behöva komma och försöka spela på peps idéer. Pep var pep och Reijkard var reijkard, Tata är inte Pep! Tata är Tata och låt honom vara Tata, Pep är historia och pep är det förflutna men vi lever med hans spöke. Kärnan i laget är mätt, trött och slut på idéer. Jag minns hur jag älskade och fullständigt hamna i en trans när jag såg Xavi och Andres samspel, tyvärr är det en gammal historia och den är icke existerande längre. Busi, Messi, Pique, Dani, Xavi är mätta. Vinna La Liga är inte lika prestigefull längre. Utöver det här är många spelare bäst förre datum Xavi, Puyol och Dani. Jag hade behållit Xavi och Dani som rotation spelare helt klart. De har fortfarande kvalité att vara på Barcas bänk. Vi saknar en ordentlig back eller två samt att masken spelar på fel position. Vår bästa startelva är: Valdes, Dani, Pique, Masken, Alba, Iniesta Busi, Cesc, Alexis, Messi och Neymar. På pappret ser det väldigt bra ut men utan motivation avslöjas alla våra svagheter och ett av de är att vår fysik hindrar oss rejält. Vår bänk då? Song, Tello, super mega stjärnan som får isco blekna i jämförelse AKA Sergi Roberto är inget att slänga in. Så vad har vi att jobba med? En stark startelva utan någon som helst backup på bänken, En startelva som är tröttkörd, en startelva med spelare bäst före datum. Vi behöver unga hungriga spelare som får sin chans att ta sin plats i laget. Varför gör vi oss av med konkurrensen? Är Barca den enda klubben i världen även om en spelare presterar bättre än den ordinarie så får han inte ta den platsen ut av respekt för den äldre? En klubb är en företag vare sig man gillar det eller ej och fotbollsspelare är våra produkter. Bra produkter Inger bättre kvalité och msn investerar i de. Som varje företag måste man förnya sig och vara innovativ annars hinner de andra företagen ikapp dig och kör om dig. Man måste ständigt uppfinna om sig och förnya sig. Det mina vänner har vi struntat i totalt.
Barcelona Barca Barca
2014-03-09 20:58
Folk får ta och snacka hur mycket skit dom vill om Cristiano Ronaldo, okey visst han filmar det är nog det ända som jag stör mig på, tillsammans med hans målgester. Men jag kan inget annat än att än berömma hans vilja att vara bäst. Killen tränar stenhårt, han håller sig i form konstant, han ger aldrig upp, skulle inte förvåna mig om Ronaldo kör gym träning innan fotbollsträningen eller stannar på gymet efter träningen, killen har muskler som vilken individ som helst skulle drömma och ändå är han så vig och teknisk. Kolla våran egen Ronaldinho så fort det blev för mkt muskler tappade han farten, slutade med att han spelade fotboll stillastående. Zlatan sa att Ronaldo är en tränad spelare medans Messi är född med talang, men vetti fan om Messi verkligen håller mycket till, killen blir latare och latare med åren medans Ronaldo bara blir explosivare och bättre tränad ju mer åren går. Jag kan ha så jävla fel, men det är något jag har lagt märke till sen Ronaldo kom till Real Madrid, hur bra han tar hand om sig själv. Messi behöver inte träna ihjäl sig, men han kan iaf försöka hålla en någorlunda form, inte öka i vikt och möjligen hålla konditionen uppe så han orkar springa.
Real Madrid Kaktus
2014-03-09 20:56
Hur orkar ni skylla på domaren när Real vinner? Levante har inget och säga till om, det är bara och acceptera. Det är vi som försatt oss själva i denna situation, vi hade allt i egna händer för 1 månad sedan, riktig förlorar mentalitet att skylla på domaren.
Barcelona Tatinho
2014-03-09 20:56
@westinho - Sergio #16:

Haha reagerade också lite på det, men tror inte han tog på sig tröjan av egen vilja utan det var mer ett marknadsförings knep för att öka försäljningen av den fula tröjan.
Barcelona Sir Alexis
2014-03-09 20:25
@Barca King - CP5 Legend:

Om inte de gör det gör domaren jobbet
Barcelona Sir Alexis
2014-03-09 20:24
2014-03-09 20:24
Om vi hade legat lågt och i alla matcher som vi förlorade med Tatas dåvarande taktik så hade vi vunnit.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-03-09 20:23
@Barca King - CP5 Legend:

Ja, för vi brukar ju tappa poäng på Camp Nou... eller..
2014-03-09 20:21
Fy skam, årets filmning av Ronaldo.
2014-03-09 20:06
Alla lag som går till bernabeu ger upp på förhand. På Camp nou kommer de med en mission impossible plan och kör över våra 150 cm spelare.
Barcelona Sir Alexis
2014-03-09 20:02
sorry för off topic men vad har hänt med Malaga?! från att vara top 5 för 2 år sen till bottenlag
Barcelona Lion24
2014-03-09 19:49
Kan man få straff som bortalag på Bernabeu om inte matchen är död? Är det möjligt?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-03-09 19:28
Zyzz - U mirin brah?

Heheh, Sorry såg nyss att du du tippade 0-4 till City..
Menar du allvar?

. Du står för det iallafall. Det jag menade var bara att du behöver inte håna dem. Med ödmjukhet kommer man långt...
Tippu
2014-03-09 19:24
Straff för Levante????
Barcelona Canaletes
2014-03-09 19:13
*stänger av streamen...*
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-03-09 19:12
Pellegrini hade alltså på sig en sunkig huvtröja i en FA-cupskvartsfinal. Inte konstigt att spelarna inte krigar när deras tränare inte verkar ta det seriöst.

Come at us City!
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-03-09 19:11
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:
Herreguuuuud....så börjas det igen. Jag vet att Barca är TOTALT värdelösa. Sämsta storlaget i Europa utan tvekan just nu. Jag kan väl få skriva "haha" innan mitt inlägg utan att det behöver betyda att det är ett hån! City skapade ju i alla fall chanser jämfört med Barca, och om du ser vad jag har tippat för resultat på onsdag så förstår du att jag inte är ute efter att få City att verka sämre än Barca. Jag menar bara att det är värre att förlora mot ett lag som spelar i Championship än att förlora mot ett lag i La Liga. Ta en nypa luft.
2014-03-09 19:07
Real spelar vårt spel bättre än oss. De spelar högt och trycker ner motståndarna ordentligt in i straffområdet och tvingar de rensa bollen och direkt är en mittback i ryggen på deras anfallare.
2014-03-09 19:05
Kondogbia får gärna komma till Barca. Real spelar verkligen med självförtroende, man kan se det k deras hårda precisa passningar och de har fysiken och tekniken att få levante känna sig underlägsna.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-03-09 19:04
[QUOTE=Zyzz - U mirin brah?]Haha Wigan vann över City på Etihad! Det är tamejfan värre än att förlora mot Valladolid på bortaplan. [/QUO

Fortsätt skratta så får du se snart.. Jag syftar inte på City-matchen förstås, den kan gå hur som helst. Jag menar de resterande matcherna i ligan..

Var lite ödmjuk stället...
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-03-09 19:01
Haha Wigan vann över City på Etihad! Det är tamejfan värre än att förlora mot Valladolid på bortaplan.
Barcelona LeoMessi
2014-03-09 18:53
Jag läste att det var att han blev så hemsjuk och därför inte kunde lämna Sevilla, det var så illa ju att andra klubbar inte kunde köpa honom förr.
Barcelona Canaletes
2014-03-09 18:52
Navas flygrädsla botades innan han lämna för City
Annons: