/spanien/barcelona/forum/6563.aspx/spanien/barcelona/forum/6563.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mauan
2014-03-13 09:38
Såg ni diskutera domaren. Jag tycker att domarn vi hade mot Arsenal i tisdags var för dålig och båda hållen även i eran match. Nu kan inget av de engelska lagen skylla på domaren. För även om domarna var dåliga så 11-11 i 180min+ tillägg hade resultatet blivit det samma. Det var kul igår se lite av det "gamla Barca" och att Messi börjar komma i form igen. En fråga vad tycker ni pm Neymars insats hittills? Vi ville också ha honom men det blev Götze istället. Hittills tycker jag att den sistnämnde levererat i större utsträckning än Neymar. Dock har jag inte sett lika många matcher med Barca som Bayern. För egen del hoppas jag vi slipper liga-möten i kvarten. PSG tycker jag är överskattade, det vore kul se dem mot ett possession lag som Bayern eller Barca.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Messidinho_10
2014-03-13 09:24
Så sjukt stolt över laget så här dagen efter. Vilka matcher vi och fullständig pulvriserar miljard laget ManC!! Vad fan hade dm o komma med??? Nästa motståndare i CL?? Ärligt talat jag bryr mig inte, ge mig vilket lag som helst det kvittar! Den 25:e maj är det Final i Lissabon, och jag har stora förhoppningar att vi står där som ett av laget!!
Barcelona Barca King - CP5 Legend
2014-03-13 09:22
Busken. The fans we have are too accustomed to winning.  We’d like them to always with the team and not just with the titles. Sometimes we don’t play well and that’s when we need them the most.  Our needs are just as important as theirs.”
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-03-13 09:15
Lion24 Mascherano gjorde också ett stort misstag när han nickade fram bollen till fernandinho. Pique rensad undan i sista stund. Både gjorde dock en kanonmatch generellt
Barcelona koeman92
2014-03-13 09:13
@Grande Guardiola:

Har vi eller Bayern någonsin vunnit Europacupen/CL med hjälp av en fascist regim i ryggen som stöttat oss, hotat våra motståndare med döden samt tvingat andra spelare att komma och spela hos oss? Ja, rätt ska vara rätt. Real har egentligen bara vunnit 3 (!) CL titlar utan hjälp av Franco/fascisterna från Madrid. Dessutom spelar historian ingen roll när du i dagsläget inte når några som helst stora framgångar. Real påstår att de är världens bästa lag när de inte ens har lyckats ta sig till en CL final på 12 år. Logik?
Barcelona koeman92
2014-03-13 08:53
Snälla Gud, Buddha, Jesus, men fan som kan höra mig just nu.. GE OSS CHEL$EA I KVARTEN!!
Barcelona koeman92
2014-03-13 08:49
2014-03-13 08:45
Vi kommer få PSG, det är så typiskt oss att dra de svåraste. Alla säger och flippar om att real kommer få olympiakos. Blatter och FIFA gav penal en Ballon dor varför skulle inte UEFA skänka de en CL buckla.
2014-03-13 08:41
När andra lag vinner är det för att de är så bra individuellt och taktiskt. tränaren va ett geni och spelarna allt från anfallet till backlinjen gjorde världens bästa match. När Barca spelar fotboll, de är bajs, de hade tur, det va domaren och det andra laget spelade riktigt bra men domaren va avgörande. . Ingen pratar om Penaldos smutsiga filmning mot chilleni eller deras knappa vinst med några kontringsmål. Hur kan man ens jämföra en vinst över City mot en vinst över schalottenlök, jag menar Schalke. Jag är garanterad över att city, Pelles city hade krossat real fullständigt. Hans lag har alltid gjort det.
Barcelona Krabban94
2014-03-13 08:37
Slänger iväg en cl-kvartsfinal gissning här... Hemma/borta spelar ingen roll, bara lagen som jag gissar möter varann, så får vi se hur många rätt det blir!
Barca-Bayern (känns så bara Pep mot Barca, hoppas givetvis inte på det men det är min gissning)
Real-ManU/Olympiakos (känns som Real brukar ha "tur" här, inga lätta lag men Schalke, Apoel, etc. Som de fått tidigare. Och till er Madridistas som läser detta så ta nu inte illa upp eller nåt för att ja säger att ni fått "lättare" lottningar än andra, för det stämmer inte alla har fått "lättare" lottningar. Exempelvis i gruppspelet i fjol.)
Atletico-PSG (här har vi två hungriga "outsiders")
Chelsea/Galatasaray-BVB (där är det Mou som får möta ett lag med samma sorts taktik, ett otroligt snabbt och effektiv omställningsspel!)

Vad tror ni?
Barcelona Krabban94
2014-03-13 08:27
@Barcelonistas:

För mig är alla otroligt svåra matcher. Sett till namnen helst Olympiakos och formen samma sak, eventuellt ManU. Dortmund är verkligenaett lag jag inte vill ha trots formen som inte är på top är de ett lag som älskar matcher mot Barca och bollhållande lag. Med tanke på deras snabbhet i omställningarna och en Levandowski (stavning) som gör mål lite då han har lust.

Men som sagt inte direkt så stor skillnad annars pga att alla är så otroligt bra. Helst inte Real/Bayern för mig! Dessa är de två formstarkaste lagen i Europa med marginal om man frågar mig...
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-03-13 08:14
Skyller man citys förlust på domaren så är man rent ut sagt efterbliven. Hela Citys forum verkar vara efterblivna 5-åringar som inte inser att Barca fullständigt krossade dem spelmässigt även 11 mot 11. Messi hade lekstuga med hela City! Han sprang ju 8:or runt dem och fick Kompany att framstå som en korpenlirare! Fan va skönt att slå ut ett lag som enbart har efterblivna supportrar och dessutom efterblivna redaktörer på sitt forum. De skriver så här på sitt forum: "Ähh det var ju bara en cup vi åkte ut ur...Det var ju inte ligan." Hahaha precis som att CL är någon slags Kalle-Anka cup och att ligan skulle vara större. Snacka om att Citys forummedlemmar inte har någon koll...
Grande Guardiola
2014-03-13 08:11
@LaPulgaNr1 * Tata Martino:

Skall man försöka prata om historia så kan man lika gärna gå längre tillbaka i tiden.

Det är ett faktum att Real Madrid har 9 europeiska titlar från CL/Europacupen
Hur många sådana titlar har vi vunnit sedan Europacupen grundades?

Visste du om att Barcelona samt Bayern har tillsammans lika många som Real?

Inte för att leka djävulens advokat men rätt skall vara rätt.
Neymar11
2014-03-13 07:55
Vad har hänt med folket i detta land allt från journalister till fotbollsexperter?! Barca visade hur fotboll ska spelas Allt från kombinationsspel, djupledsspel, långbollar, crossbollar, dribblingar, presspel, och ändå så ska det fokuseras på domaren och samtidigt påstå att det var jämnt mellan lagen Inte nog med det utan man hade en lektion i hur man försvarar som ett lag utan att ta fram bussen. Vi har två ytterbackar som tar hand om kanterna helt själva. Två mittbackar som briljerar vid varje sekvens Barca gjorde vad dom ville, ville dom skapa ett läge så växla dom upp. Höll i bollen när dom ville, inte nog med det utan dom lockar upp city med att ge dom bollen för att kontra sedan Alla fick sig en lektion, men hatet för Barcelona gör dom blinda
Barcelona Nemesis 10
2014-03-13 07:40
Folk hyllar Alaba till skyarna men måste säga att Jordi Alba också är ren värdsklass. Han blir bättre och bättre defensivt samtidigt som han är väldigt viktig framåt i vårat anfall. Som sagt våran bästa värvning på länge med tanke på priset också!!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2014-03-13 07:32
Mogen artikel av Man City-redaktionen. Inte nog med att man missar att domaren inte direkt var på Barcelonas sida (två felaktigt bortdömda mål och en solklar straff som inte gavs) utan den som har skrivet artikeln vågar inte ens underteckna med sitt namn. Där står bara "Redaktionen". Svagt.
Barcelona knoxxx
2014-03-13 06:51
Så jäv*a less på att allt hela tiden ska handla om domaren. När ska folk släppa den grejen egentligen? Jag förstår att det är enkelt att dra domar-kortet när man torskar i två raka matcher mot Barcelona, men hur enögd får man vara?

Visst blåser domaren lite väl lätt igår vid närkamper. Det tillåter inte City att spela sitt fysiska spel. Men hur drar man gränsen? Barcelona är ett extremt kortväxt lag som aldrig spelar fysiskt. City är väl snarare motsatsen. Här är domaren oerhört okonsekvent, i synnerhet igår. Och kanske skulle det varit straff för City med en kvart kvar. Enligt mig en 50/50-situation där vissa domare blåser, andra inte.

MEN, missar man då som City-supporter de, på 180 minuter, bortdömda (och helt solklara) straffar Barcelona inte får? Eller de två mål som (helt solklart) döms bort för offside? Jag menar kom igen!?

Varför i helv*te kan vi inte diskutera taktiken lagen emellan? Det faktum att Vincent Kompany eller Iniesta är magiska fotbollsspelare? De fina situationer som när Messi glider förbi spelare efter spelare eller när Silva klackar Narsri helt fri?

Nu ska allt istället handla om domarens insats som att Barcelona vann på grund av dessa. Vad är det för fel på folk?
Barcelona Lion24
2014-03-13 03:12
Några synpunkter så här sent in på natten angående matchen ikväll. Neymar är en fantastisk fotbollsspelare med en bländande teknik. Han har en talang som många spelare idag inte besitter. Men ibland gör Neymar livet riktigt surt för oss. Jag har endast ett problem med Neymar och det är hans enkla och onödiga bolltapp. Minns ni Dzekos nick när Valdés gjorde en kanonräddning? Hur kom deras anfall till? Jo, Neymar tog en onödig och riskfull dribbling strax utanför vår straffområde vilket ledde till den chans Dzeko fick och det var nära. Den gången hjälpte Valdés oss men nästa gång kan det bli tuffare. Skulle vi möta kontringsstarka lag som Dortmund och Chelsea så skulle jag vara orolig varje gång Neymar fick bollen. Inte för att han inte kan dribbla men han gör för mycket av nånting litet. Där vill jag se en skärpning för vi har en hög backlinje och presspelet finns inte kvar, därför är vi nu extra svaga för kontringar. Missförstå mig inte nu, det börjar bli tröttsamt men man måste ändå säga det: jag vill inte sälja Neymar!

Spelarbetyg från mig (1-5) :

Valdés - 4. Kanonmatch som vanligt, inte ett fel.
Dani - 3.5. Får den halvan för målet, annars var det mycket upp och ner.
Piqué - 3.5. Skulle ha gett 4 men tappar en 0.5 poäng för klumpigt agerande vid straffsituationen, annars en bra match! Fortsätt så här nu!!!
Masch - 4. Vissa kanske tycker det är för högt betyg men han kändes osynlig och det är bra! Gör inga större misstag och har klockrena brytningar. Aguero syntes ej, var det för att han hade en dålig dag eller var det Masch och Piqué som raderade honom? Bra match hur som helst av mittbackarna.
Alba - 4. En av de bästa idag, fantastisk insats. Fyller på bra och har inga problem defensivt.
Busi - 3. Kan mer än så här, betydligt mer. Vinner inte lika mycket boll längre som förr och har för stort avstånd med försvaret emellanåt. Men ändå OK.
Xavi - 3.5. Bra match av Xavi som kontrollerar spelet väl. Gör inga större misstag med boll men behöver höja sig rejält utan bollen.
Cesc - 3. Detta var inte hans bästa match, försökte men oftast gick det inte han väg. Ganska osynlig. Men gör inga större misstag.
Ney - 2.5. Enligt mig lagets sämsta spelare ikväll. Gör mig inte glad och det hände inte så speciellt mycket när han hade bollen. Tappade bollen i ett farligt läge vilket gav en målchans till City. Bättre kan Ney.
Leo - 5. Ronaldo är världens ''bästa'' fotbollsspelare (sarkasm). Men Leo är en av världens bästa fotbollsspelare genom historien. För mig den bästa med Maradona.
Iniesta - 5. Klockren insats. Många tycker kanske att jag ger han för högt betyg när han inte var matchavgörande direkt men vi ska komma ihåg vad Iniesta har gått igenom den sista tiden men ändå kommer han tillbaka så starkt. Imponerande.

Alexis - Ingen kommentar.
S. Robero - Ingen kommentar.

Tata - 4. Bra taktisk väl genomförd match. Kunde bli för mycket böljande fotboll emellanåt men Tata gjorde det bra ikväll. Man kontrollerade matchen och hade flera lägen att avgöra matchen tidigt. Vågat att sätta Ney på högerkanten.

City? Jag vill passa på och slänga en fet känga till deras redaktion här på SF. Riktig små klubbs mentalitet. Barn som nyss kommit in i puberteten håller på med dessa saker som deras redaktion gör. Ta förlusten som en man. Du förlorade rättvist, gå med huvudet högt och tänk på vad du kan förbättra till nästa säsong. James Milner, hur lyckades han bli fotbollsspelare?
Barcelona grande jw
2014-03-13 03:05
Våghalsen i mig skulle hellre vilja se att vi lottas mot Bayern än ett skitlag som Olympiakos. Då är det verkligen all in som gäller och det hade varit otroligt intressant att se hur laget hade reagerat i ett dubbelmöte den här säsongen där vi inte riktigt kan skylla på något som vi kunde förra säsongen. Då har vi alla korten på borden för att se om vi fortfarande håller på den här nivån eller inte.

Jag tycker inte det finns något lag som är önskvärt i kvartsfinalen förutom vinnaren i Olympiakos - United. Alla kvarvarande lag har extrem kvalité och kan lätt vinna CL med lite tur á la Chelsea.
Barcelona Júnior.
2014-03-13 02:42
Barcelonistas Revanschlusten är rätt så stor sedan 2012 så Chelsea ligger förmodligen högst på min lista. Ett avancemang mot Chelsea med Mourinho i spetsen vore pricken över i:et. Edit: Om de nu lyckas ta sig vidare mot Galatasaray.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-03-13 02:39
2014-03-13 02:15
Corro håller med dig men Rafinha får inte slarvas bort. Gillar Sergi men tyvärr är han inte Barca material. Ser hellre att Rafinha tar plats i Barca på sikt på Davis position. Då han är stark, kreativ och kan göra lite vad han vill.
2014-03-13 02:12
Tata vilken tränare vi har i honom. Hans potential är enorm. Bara ge honom två säsonger till och en CL är vunnen. Han måste få forma sitt lag och utveckla det här och om han fortsätter på samma spår så hoppas jag att han blir kvar i klubben även efter den här ledningen. Vi hade slagit vilket lag som helst i Europa när vi spelar på det här sättet. Vad många inte förstår är att om man spelar rakt och radar upp chanser så är man bäst. De förstår sig inte på Barcas spel och dessa magiska passningar med kvicka fötter och sköna kombinationer matchen genom. Box till Box fotboll kan vara missvisande, visst radar man upp chanser och om man är ett bra lag så gör man många mål men när det kommer till kritan så är det missvisande. Det är därför Madrid faller i de stora matcherna mot bollförande lag. Och när de blir tvungna att föra matchen är de inte bra på det då straffar ett stabilt orädd kontringslag som Dortmund de. Messi, Neymar och Iniesta är ett magisk triangel som kommer bära frukt ju längre de spelar ihop. Visca Barca Y visca catalunya!!!
Real Madrid Corro Cnorro
2014-03-13 02:06
Kan vi komma överens här och nu att det inte blir en massa snack om att sälja spelare om Barca åker på ett nederlag de kommande matcherna? Vore så mycket roligare att vara här inne och läsa då, blir galen på att spelare hyllas vid vinst och att de skall säljas vid första knappa förlust.
2014-03-13 01:50
Alves kung, vår bästa högerback i historian. Hans hjärta för klubben är äkta. Hur ska vi ersätta honom? “When we’re all together it’s difficult to beat us here.  That connection makes us stronger.  We are Barcelona, we must be united.  They talk about a lot of things.  If we’re finished…I don’t know what’ll happen if we go a year without winning.  We’re going to defend this shirt with dignity and honour, we want to do the best we possibly can.  We have good days and bad days.  It’s not for lack of trying.  When we don’t win, we’re the first to be bothered.  It’s normal for them to be upset, it’s part of the profession.”
Barcelona Barcelonistas
2014-03-13 01:45
Atletico,Real,Chelsea,Bayern,PSG,Man United/ Olympiakos ,Dortmund Bara jag som är sugen på Dortmund?
Jeffson
2014-03-13 01:33
Nogo

Fabregas alltså...den jäveln!
Precis som Messi så sitter han alltså och trotsar hela FC Barcelona genom att hälla i sig en Coca Cola.

Jag väntar spänt på Hasse Backes insider storys angående detta! ;)

Gött att vi visade plastklubben vart skåpet ska stå. Ännu goare att många av deras pinsamma fans inte kan ta förlusten!
Barcelona Júnior.
2014-03-12 23:50
Simon Bank om Barcelona: "Har stora problem - men världens bästa." Summerar det hela väldigt bra i en mening. Edit: Med "världens bästa" menar han självklart Messi som spelare och inte Barcelona som lag om det nu inte framgick.
Barcelona NoGo™
2014-03-12 23:42
Don Andrés sitter o myser för sig själv :P Sjukt att han går in o äger matchen med tanke på vad han gått igenom de senaste tiden. Grande Iniesta!
Neymar11
2014-03-12 23:26
Oj då vad vissa känner sig oroliga i vissa forum... Jag har tvekat på Messi denna säsongen men jävlar vilken kung han är när det gäller Men den däremot jag inte har tvekat på Tata- är ett jävla geni. Hoppas verkligen att både ledning och fansen låter han göra detta till sitt Barcelona
Annons: