/spanien/barcelona/forum/6552.aspx/spanien/barcelona/forum/6552.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca King - CP5 Legend
2014-03-13 12:00
Sverige landet som har tagit ställning mot att hata Barca, public enemey nr one Barca! Det måste svida när Barcas sett att spela fotboll på influerar alla lag i Europa och att Pep är i Bayern. P$G, Liverpool, City, Bayern och med flera små lag i världen tar sig an systemet och många Landslag. Men nej Sverige har bestämt sig att hata Barca och hylla Zlatan. Zlatan som hyllar Messi och Barca mer än någon annan. Till och med Erik Niva har hoppat på tuff tuff tåget som sportjournalist för att behålla jobbet på Aftonbladet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ghazza
2014-03-13 11:59
Oh citytears are so yummy!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona enkos
2014-03-13 11:55
3 av 8 i kvarten blir alltså från Spanien, och det ger stor chans att det kan bli en spansk kvartsfinal,
Barca - Real,
Atletico - Real,
Barca -Atletico,
fast jag önskar att så inte blir fallet..
Jag skulle helst vilja möta Dortmund...
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-03-13 11:48
Bra match overall, masken var enastående och var nästintill fläckfri medans Pique hade lite problem emellanåt med motståndet vid dem få lägen dem fick.
Annars har jag inte så mycket ris, kollektivet fungerande och det var många som var sugna och som hjälpte till när det krävdes.

Matchens höjdpunkt för mig var när Messi tracka ner Aguero och insåg faran och fullföljde det defensiva jobbet och snor åt sig bollen!
Messi har gjort detta mot Aguero tidigare när han var i Atletico madrid.
Brag rights tillhör Messi dem emellan :)
Barcelona Vampíro
2014-03-13 11:46
Man känner sig otroligt stolt över laget. För ett par månader sen så var det så mycket snack om City och deras fruktade offensiv. Jag såg inget av den och de hade endast domaren att tacka för att de inte blev piskade ännu hårdare. En stor eloge till samtliga spelare igår, man vet vad de kan men de visar det alltför sällan.
Barcelona Rambla~
2014-03-13 11:22
Stoke City
Barcelona enkos
2014-03-13 11:20
Mycket bra match av Barcelona, och Messi var på strålande humör, mål. stolpe, fina dribblingar, fina framspelningar...har nu gjort mål i alla matcher han spelat i CL denna säsong, 5 matcher = 8 mål..
La ligan fortsätter också att dominera.. 6 av återstående lag som är kvar i Europa är från Spanien medan tyskland och england har 3 var..
Barcelona Barcelonistas
2014-03-13 11:17
Shitty nästa gång kan ni ju i alla fall bjuda på lite motstånd. Bottenlagen i spanska ligan är svårare att slå... Shitty redaktionen visar att man fortfarande är en small club. Aja deras höjdpunkt för säsongen e nog att dom har fått spela på Camp Nou.
Barcelona L!VOZ
2014-03-13 11:06
"2. Vilken domare har ni tagit ut till matchen den här gången?

En som kan offsideregeln."

Emily you are the Queen

Stor eloge till dig!
Barcelona Cedqvist
2014-03-13 10:46
Matchrapporten ute mitt herrskap, hoppas den var värd väntan då vi försöker hålla en viss nivå på våra rapporter på den här redaktionen.

Visca!
Neymar11
2014-03-13 10:37
Illusionista Haha så skön han är
Neymar11
2014-03-13 10:36
Hur många mål är det kvar till att Messi slår cl rekordet? 4st? Han är endast 26...
Barcelona Illusionista
2014-03-13 10:22
Så sant så.. han är nog inte den ända som känner så men han är den ända som erkänner det just nu.
Barcelona Illusionista
2014-03-13 10:21
Alves fyfan vad skön han är!
2014-03-13 10:08
Neymar och Messis samspel kommer bli en av Europas farligaste duo om de börjar klicka och förstå varandra. De är rätt så lika i att de gillar att ha bollen nära fötterna samt att de är bra på att kombinera små passningar i trånga området och för att växla om för att dra förbi. Iniesta, vilken spelare! Ett Barca utan honom kommer vara ett sämre Barca helt klart. Han är magisk.
Barcelona koeman92
2014-03-13 09:53
Mauan

Hej, grattis till avancemanget! Ni har varit helt fantastiska än så länge och det är väldigt kul att se med tanke på att Pep är tränaren :) Folk härinne har gnällt mycket i onödan vad gäller Neymars insats igår, själv tycker jag han gjorde väldigt bra ifrån sig, i alla fall i första halvlek då han bjöd på lite show och dribblingar, även om han nu kanske inte lyckades göra några poäng, sen i andra halvlek så sänkte han tempot litegrann och byttes senare ut. igår tycker jag att man för första gången fick se ett fungerande och grymt samspel mellan Messi och Neymar, båda var fantastiska och skapade verkligen oreda i Citys försvar. Götze har så klart varit bättre i år, inte konstigt med tanke på att han redan är bekant med den européiska och den tyska fotbollen samt med tanke på den enorma talang han besitter, men jag tror att Neymar har potential att utvecklas och bli minst lika bra, om inte bättre än Götze, men tiden får väl utvisa.
Neymar11
2014-03-13 09:51
I Bayern*
Neymar11
2014-03-13 09:50
Mauan Engelska lagen är bittra och fans som har tröttnat på Barcelonas och bayerns dominans och betydelse för fotbollen Neymar hade en riktigt bra höst men kommit av sig efter skadan i januari. Får ge han lite tid, han blixtrade till då och då igår Götze vet man alltid vad man får av honom och det är ingen större överraskning att han lyckas i Barcelona
Barcelona Titooo
2014-03-13 09:39
Tycker ni att det är dyrt om man betalar 3000 kronor för el classico biljetten? Copa del rey finalen alltså?
Barcelona Mauan
2014-03-13 09:38
Såg ni diskutera domaren. Jag tycker att domarn vi hade mot Arsenal i tisdags var för dålig och båda hållen även i eran match. Nu kan inget av de engelska lagen skylla på domaren. För även om domarna var dåliga så 11-11 i 180min+ tillägg hade resultatet blivit det samma. Det var kul igår se lite av det "gamla Barca" och att Messi börjar komma i form igen. En fråga vad tycker ni pm Neymars insats hittills? Vi ville också ha honom men det blev Götze istället. Hittills tycker jag att den sistnämnde levererat i större utsträckning än Neymar. Dock har jag inte sett lika många matcher med Barca som Bayern. För egen del hoppas jag vi slipper liga-möten i kvarten. PSG tycker jag är överskattade, det vore kul se dem mot ett possession lag som Bayern eller Barca.
Barcelona Messidinho_10
2014-03-13 09:24
Så sjukt stolt över laget så här dagen efter. Vilka matcher vi och fullständig pulvriserar miljard laget ManC!! Vad fan hade dm o komma med??? Nästa motståndare i CL?? Ärligt talat jag bryr mig inte, ge mig vilket lag som helst det kvittar! Den 25:e maj är det Final i Lissabon, och jag har stora förhoppningar att vi står där som ett av laget!!
2014-03-13 09:22
Busken. The fans we have are too accustomed to winning.  We’d like them to always with the team and not just with the titles. Sometimes we don’t play well and that’s when we need them the most.  Our needs are just as important as theirs.”
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-03-13 09:15
Lion24 Mascherano gjorde också ett stort misstag när han nickade fram bollen till fernandinho. Pique rensad undan i sista stund. Både gjorde dock en kanonmatch generellt
Barcelona koeman92
2014-03-13 09:13
@Grande Guardiola:

Har vi eller Bayern någonsin vunnit Europacupen/CL med hjälp av en fascist regim i ryggen som stöttat oss, hotat våra motståndare med döden samt tvingat andra spelare att komma och spela hos oss? Ja, rätt ska vara rätt. Real har egentligen bara vunnit 3 (!) CL titlar utan hjälp av Franco/fascisterna från Madrid. Dessutom spelar historian ingen roll när du i dagsläget inte når några som helst stora framgångar. Real påstår att de är världens bästa lag när de inte ens har lyckats ta sig till en CL final på 12 år. Logik?
Barcelona koeman92
2014-03-13 08:53
Snälla Gud, Buddha, Jesus, men fan som kan höra mig just nu.. GE OSS CHEL$EA I KVARTEN!!
Barcelona koeman92
2014-03-13 08:49
2014-03-13 08:45
Vi kommer få PSG, det är så typiskt oss att dra de svåraste. Alla säger och flippar om att real kommer få olympiakos. Blatter och FIFA gav penal en Ballon dor varför skulle inte UEFA skänka de en CL buckla.
2014-03-13 08:41
När andra lag vinner är det för att de är så bra individuellt och taktiskt. tränaren va ett geni och spelarna allt från anfallet till backlinjen gjorde världens bästa match. När Barca spelar fotboll, de är bajs, de hade tur, det va domaren och det andra laget spelade riktigt bra men domaren va avgörande. . Ingen pratar om Penaldos smutsiga filmning mot chilleni eller deras knappa vinst med några kontringsmål. Hur kan man ens jämföra en vinst över City mot en vinst över schalottenlök, jag menar Schalke. Jag är garanterad över att city, Pelles city hade krossat real fullständigt. Hans lag har alltid gjort det.
Barcelona Krabban94
2014-03-13 08:37
Slänger iväg en cl-kvartsfinal gissning här... Hemma/borta spelar ingen roll, bara lagen som jag gissar möter varann, så får vi se hur många rätt det blir!
Barca-Bayern (känns så bara Pep mot Barca, hoppas givetvis inte på det men det är min gissning)
Real-ManU/Olympiakos (känns som Real brukar ha "tur" här, inga lätta lag men Schalke, Apoel, etc. Som de fått tidigare. Och till er Madridistas som läser detta så ta nu inte illa upp eller nåt för att ja säger att ni fått "lättare" lottningar än andra, för det stämmer inte alla har fått "lättare" lottningar. Exempelvis i gruppspelet i fjol.)
Atletico-PSG (här har vi två hungriga "outsiders")
Chelsea/Galatasaray-BVB (där är det Mou som får möta ett lag med samma sorts taktik, ett otroligt snabbt och effektiv omställningsspel!)

Vad tror ni?
Barcelona Krabban94
2014-03-13 08:27
@Barcelonistas:

För mig är alla otroligt svåra matcher. Sett till namnen helst Olympiakos och formen samma sak, eventuellt ManU. Dortmund är verkligenaett lag jag inte vill ha trots formen som inte är på top är de ett lag som älskar matcher mot Barca och bollhållande lag. Med tanke på deras snabbhet i omställningarna och en Levandowski (stavning) som gör mål lite då han har lust.

Men som sagt inte direkt så stor skillnad annars pga att alla är så otroligt bra. Helst inte Real/Bayern för mig! Dessa är de två formstarkaste lagen i Europa med marginal om man frågar mig...
Annons: