/spanien/barcelona/forum/654.aspx/spanien/barcelona/forum/654.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Katalano
2017-06-04 11:00
Vilken besvikelse till CL final igår. Efter en lovande första halvlek slutade Juve spela fotboll, eller att Real var för bra. Om man bortser från Bayernmötets domarfördelar så tycker jag efter gårdagens match att Real ändå varit det bästa laget under våren och igår förtjänade de att vinna matchen.

I början av säsongen spelade de dålig fotboll och hade flyt med mål i sista minuten av Ramos i var och varannan match. Men på slutet känns det verkligen som att de hittat rätt med Isco i en fri roll som länken mellan mittfält och anfall. Isco har varit fantastisk under våren och nyckeln till att Real spelat bra fotboll och vunnit mer övertygande.

Grattis Real, ni gjorde en bra vår. Vi kommer tillbaka nästa år och knäpper er på näsan.
Barcelona Fcb88
2017-06-04 10:55
Varje gång vi gjort en ynka dålig säsong så har folk eller rättare sagt "fotbollsexperter" sagt att vi är slut men vi har motbevisat dessa "experter" gång på gång..

Tro på laget, vi kommer tillbaka.. Real Madrids era? Kom igen.. de krävs betydligt mer än en säsong med dubbeln för att räknas som en era..
Barcelona DM1982
2017-06-04 10:36
[QUOTE=Rambla~]Så det du menar är att i praktiken räcker det att vara bra i 3 matcher, well kanske 4-5 då, i slutet av säsongen oavsett hur dålig man varit under resten av säsongen, för att vinna Guldbollen? För det är ju ungefär så som Ronaldos säsong ser ut. [/QUOTE] Jäpp, så är det faktiskt. Finns nog inte många som menar att Ronaldo är en bättre spelare än Messi men hans mål överskuggar mycket av Messis prestation. Så Guldbollen är tyvärr baserad på väldigt få matcher.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2017-06-04 09:07
Z_Z Du sammanfattar det bra och ungefär så känner även jag. Det kanske kan uppfattas som avundsjuka och bitterhet av andra, ja lite bitter är man ju visserligen men det handlar snarare om Barcas egna tillkortakommanden och att de inte riktigt räcker till. Precis som du blir jag knappast underhållen av den typen av spelare. Visst, finns en sådan spelare i det egna laget som har de kvalitéerna klagar man ju knappast men att kalla honom för bäst är ju en helt annan sak.
Barcelona Z_Z
2017-06-04 08:33
@Rambla~:

Dessvärre är det ju så. Presterar man i rätt matcher och har ett team som genomgående under snart ett decennium har hypat upp sin produkt och lagt enorm tid på PR-kampanjer så behövs inte mer.

Förra säsongen räckte det ju med ett hattrick mot Wolfsburg och ett mot Ungern samt att hans lagkamrat Eder gjorde ett mål i en final där han knappt deltog för att han skulle vinna.

10 mål i slutspelet som leder till en CL-titel kommer dock alltid leda till Ballon D'or typ. Även om två-tre är offsidemål och spelaren i fråga inte gör speciellt mycket utöver den biten.

Att Ronaldo som spelare är tämligen långt efter Messi är nog de flesta rätt överens om, men priset som världens bästa har näst intill alltid också krävt ett lag som faktiskt går långt och tar titlar (bortsett från då när Ronaldo konstigt nog fick den utan titlar och utan att egentligen vara bäst). Men ja, Ronaldo är där i slutet av säsongen och är en grym avslutare på ett tillslag. Ska det vara tillräckligt för att vinna priset som världens bästa, absolut inte. Kommer det vara tillräckligt, utan tvekan.

Kommer dock aldrig att bli underhållen av en spelare som deltar så otroligt lite under en match och som är så otroligt begränsad med boll. Hans rörelsemönster i och kring straffområdet när Real anfaller är dock något som han troligtvis är bäst på i världen, såväl nu som historiskt faktiskt. Men även om det är en rejäl styrka så är det inget som underhåller mig.
Barcelona Rambla~
2017-06-04 07:26
..
Barcelona Rambla~
2017-06-04 07:26
@FCB_Messi:
Så det du menar är att i praktiken räcker det att vara bra i 3 matcher, well kanske 4-5 då, i slutet av säsongen oavsett hur dålig man varit under resten av säsongen, för att vinna Guldbollen? För det är ju ungefär så som Ronaldos säsong ser ut.
Barcelona Rambla~
2017-06-04 07:23
@II Barça II:

Nämen, hur vågar du kritisera denna ledning? Det kan du ju inte göra, för då riskerar du att framstå som patetisk. ;)
Barcelona Yellow cake
2017-06-04 03:50
Kommer ni ihåg den den extremt mogna krönikan MEHRAN MAHMOUD skrev efter paris-matchen. Skulle vilja se att att skrev en liknande nu, som trycker på liknande saker, typ att "man som Real-fans borde skämmas efter att man vunnit på detta sätt" (med domarhjälp sen åttondelen i detta fall). Men, det kommer han ju inte göra såklart. Tycker det är pinsamt att han är nåt slags överhuvud på Real-forumet..Uscha, är det enda jag kan säga till sånna människor med sådan dubbelmoral
Barcelona Reymar
2017-06-04 03:32
Helt obegripligt att detta Real har mer CL tiltlar under dom senaste fyra åren än tidernas bästa lag hade under åren 2008-2012.
Barcelona Barcelonistas
2017-06-04 02:42
Kröjjff - så jävla sant. Den där skandal matchen mot Bayern alltså.. Real borde aldrig gått vidare från kvartsfinalen om det inte vore för Kassai. Sen var Ramos mål mot Atletico föra säsongen tex offside. Sanslöst
Barcelona Barcelonistas
2017-06-04 02:23
II Barca II - jag har ingen vidare koll på Valverde men skulle han hitta ett bra spelsätt med den här truppen som vi har + att vi värvar in några bra spelare så ska det nästan va omöjligt för oss att misslyckas. Zidane gav Real det där lugnet och förtroendet som laget saknade. Minns folk ens hur dom spelade under Benitez? Laget trivdes inte och kolla på dom nu. Jag vet absolut inget om Valverde men vi kan bara hoppas att han kan ge truppen motivationen, förtroendet på samma sätt som Zizou gett Real. För jag är säker på att vi är ett bättre lag än Real.
Barcelona Kröjjff
2017-06-04 02:18
FCB_Messi Jag tror eller är snarare är övertygad om att vi tycker samma sak i grunden. Men med det sagt så blir det ändå väldigt ologiskt i mina ögon att ena stunden ondgöra sig över att folk som inte förstår fotboll " enbart stirrar sig blindt på målprotokollet", för att sedan i nästa anse att vi som förstår bättre, "måste erkänna att Ronaldo förtjänar guldbollen i år efter såå många mål som han gjorde under slutspelet för real". Jag får det helt enkelt det att gå ihop i mitt trötta huvud. I all synnerhet som du sedan skriver att priset går till den bäste spelaren (!) en säsong och inte till den som gjort flest mål i ett slutspel. Men stirrar man sig mot bättre vetande blind på antal mål under hela den här säsongen, så har faktiskt Messi gjort fler än denne så omhuldade Cristiano Ronaldo. Dessutom återstår ju höstsäsongen som också ska räknas in, eftersom priset ska ges till världens bäste spelare (!) ett visst år och inte till meste målgöraren i CL-slutspelet. Som kunde ha varit till ända redan i kvartsfinalen för Ronaldos del, om det inte vore för att två tydliga offsidemål godkändes av slutspelets absolut sämsta "whistleblower".
Barcelona FCB-1899
2017-06-04 02:03
Kom ihåg real fansen, ni vann inte ett enda möte mot oss den här säsongen och vi tystade er på eran egen hemmaborg. Ni kan spela ut andra lag men när det kommer till oss så skakar ni av rädsla trots att ni vet ni har domaren på er sida varenda match. CL och Ligan var köpt den här säsongen. Vi ses nästa säsong. Jag har en känsla av att vi kommer vara farligt vassa nästa år och spela ut de flesta lagen. #2-3
Barcelona Zaviolah *Catalunyan Freedom*
2017-06-04 01:42
Tillbaks till puertan med dig. Spärr /mod
Barcelona II Barça II
2017-06-04 01:38
Vi som klubb förtjänar det som händer nu, medlemmarna har röstat fram ledningen som sålde vår själ. Allt började med att vi bytte ut en hjälporganisation mot en terrorstat. Redan då borde vi ha fattat vad som var påväg och hända. Puyol, Abidal, Xavi, Pep, Pedro, Valdes och Alves lämnade klubben och vi började köpa in skräp istället för att satsa på egna spelare. Två år i rad har vi inte gått vidare från kvartsfinalen i CL, medan Real Madrid har vunnit två år i rad, det är resultatet utav att sälja sin själ. Om Messi väljer att lämna, så hade jag förstått hans beslut, ingen vill tillhöra ett sjunkande skepp. Många säger att vi kan värva oss ur denna kris, det tror faktiskt inte jag. Tror att detta endast är början på en lång och svår period, vi har inte sett det värsta än. Vi behöver en nystart, jag välkomnar Valverde, men det räcker tyvärr inte. Vi behöver gå tillbaka till våra rötter och fundera över vilken typ av klubb vi vill vara.
Barcelona FCB_Messi
2017-06-04 01:24
Kröjjf Ballon dor ges till den spelaren som har varit bäst under den gångna säsongen . Inte till den spelare som ÄR bäst. Priset förtjänar Ronaldo , men att säga att han är världens bästa fotbollsspelare passar inte in med priset. Som sagt , det här priset är ett skämt och bevisar ingenting för att man vinner den .
Barcelona Reymar
2017-06-04 01:20
Om bara Iniesta hade satt sitt friläge i Turin vid ställningen 1-0 så hade vi förmodligen spelat finalen, istället kontrar dom in 2-0 och matchen är över. Messi som förövrigt gjorde en grym insats den matchen, ja bättre än vad Ronaldo presterat på hela säsongen. Passningen som Messi la till Iniesta kan Ronaldo inte ens göra i dina drömmar.
Barcelona DM1982
2017-06-04 01:12
Kan bara hoppas att Madrid har den goda smaken att ta det lugnt med firandet ikväll efter London-attackerna. Visa lite stil.
Barcelona Barca4life98
2017-06-04 01:08
Tycker det är roligt hur media vinklar saker. "Real vinner sin 12:e titel och blir det första laget att försvara titeln" Men hur ska folk ha det? Ska man räkna CL innan 92 eller bara från 92 och framåt? Milan och Bayern är två lag som redan har försvarat titeln.
Barcelona Kröjjff
2017-06-04 00:49
@FCB_Messi:

Med andra ord vet vi alla att jorden är rund, men måste erkänna den som platt?
Barcelona tribente_magico
2017-06-04 00:48
Semedo in. Coutinho/Verrati in på centrala mittfältet. Deulafeu in som backup till MSN. Vad tycker ni om tanken att Messi kliver ner på mittfältet redan nu?
Barcelona tribente_magico
2017-06-04 00:40
Semedo in:
Barcelona Barcelonistas
2017-06-04 00:30
Vi måste förstärka mittfältet den här sommaren gör vi inte det så är det kört för våran del även nästa säsong. Vi måste få in en av Veratti elr Coutinho. Dybala funkar också. Finns det något intresse från våran sida kring dessa spelare?
Barcelona FCB-1899
2017-06-04 00:18
Även om jag ogillar real otroligt mycket så känner jag en viss glädje över att de slog detta rostiga tjuventus. Mot oss gav de allt och var rena muren, dybala råttan var osynlig ikväll men mot oss otroligt taggad. Buffon riktigt bra mot oss men amatör ikväll. Gå hem tjuventus ni kan inte vinna en CL final. Grattis real men vidrigt av råttan ramos. penaldo vs Messi. oavsett vad än penaldo vinner så är Messi ändå hästlängder bättre och bäst genomtiderna. Det vet vi alla. Förstår inte hur vissa orkar lägga så mkt energi på dessa två. Penaldo är bara en farlig tap ins/ målgörare medan Messi är allt på en fotbollsplan. Visca Barca Mot en bättre säsong:)
Barcelona FCB-1899
2017-06-04 00:17
Även om jag ogillar real otroligt mycket så känner jag en viss glädje över att de slog detta rostiga tjuventus. Mot oss gav de allt och var rena muren, dybala råttan var osynlig ikväll men mot oss otroligt taggad. Buffon riktigt bra mot oss men amatör ikväll. Gå hem tjuventus ni kan inte vinna en CL final. Grattis real men vidrigt av råttan ramos. penaldo vs Messi. oavsett vad än penaldo vinner så är Messi ändå hästlängder bättre och bäst genomtiderna. Det vet vi alla. Förstår inte hur vissa orkar lägga så mkt energi på dessa två. Penaldo är bara en farlig tap ins/ målgörare medan Messi är allt på en fotbollsplan. Visca Barca Mot en bättre säsong:)
Barcelona FCB_Messi
2017-06-04 00:04
Messi och Ronaldo har två heeeelt olika spelstilar . Messi är den som är längre bak och styr upp allting. Han är den smartare och bättre spelaren än Ronaldo det vet alla om . Ronaldo är en straffområds spelare som gör 90% av sina mål på inlägg. Därför är det betydligt lättare för Ronaldo att kliva fram i stora matcher än Messi . Messi är den som gör 90% av förarbetet till ett mål. Ronaldo är den som lägger in bollarna när hans medspelare har gjort 90% utav förarbetet. Men tyvärr så förstår ju inte folk det och enbart stirrar sig blindt på målprotokollet. Som sagt , den som KAN fotboll och förstår sig på sporten fotboll vet vem som är den bättre fotbollsspelaren utav dom två . Men vi alla här inne måste erkänna att Ronaldo förtjänar guldbollen i år efter såå många mål som han gjorde under slutspelet för real.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-06-03 23:59
Nu lägger ni ner all fokus på 2 spelare när det är 21 andra på plan. Fakta är att Ronaldo gör en genom usel match om det inte vore för sina medspelare. Titta på Barcelona- Juventus, där gör Messi allt han kan men hans medspelare sviker honom. Messi kliver inte fram, eat shit! Grattis till real välförtjänt vinst och zidane har faktiskt gjort dom till en match. Långa inkast och inlägg efter inlägg men dom vinner och det räcker för dom.
Barcelona Barcelonistas
2017-06-03 23:53
Kanske gör jag det men Messi och Barca måste höja sig i Cl. Fram till 15 så presterade Messi o laget alltid i Cl. Senaste två åren utslaget i kvartsfinal där vi inte klarat av att prestera. Det gör mig orolig.
Barcelona Den vise mannen
2017-06-03 23:48
Tyvärr så kanske CR7 tangera Messi med Kalle Anka priset men alla som kan ngt om fotboll vet som är bäst genom tiderna. Det behöver inte ens definieras genom ett pris. Alla vet ändå!!
Annons: