/spanien/barcelona/forum/648.aspx/spanien/barcelona/forum/648.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona S.Eto'o
2017-06-04 17:20
Marlon Santos, Sergi Palencia, Carles Alena & Alex Carbonell will take part in First team role next season more frequently. [L'Esportiu] Barcelona would only sell Rafinha for 30 million euros or more. Clubs Interested:- • Arsenal & Liverpool. • Roma & Juventus. [Sport] Valverde gives th Positive "OK" for Bellerin. [Sport]
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Reymar
2017-06-04 17:16
Barcelonistas

Förstår din frustration men enligt din logik så förtjänade vi inte att spela CL finalen 2009. Bayern må skylla på domaren men sätter Vidal sin straff i första matchen så går Bayern vidare men istället missar missar han och Real reser sig, dom hade helt enkelt marginalerna på sin sida under hela turneringen. Det enda laget som kan stoppa Real är Barca men vi lyckades ännu en gång åka ut i kvartsfinalen, höjer vi oss inte så ser jag Real ta sin tredje raka CL titel.
Barcelona Funeral Canticle
2017-06-04 16:09
@DM1982:

Dagens!
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-06-04 15:35
Juventus förtjänar inte ett skit. Jävla fuskare...
Barcelona Sean
2017-06-04 15:15
Barcelonistas

Exakt. Lägg till alla oräkneliga domslut dom fått med sig i la liga så är det så äckligt att man vill kräkas.

Men med det sagt så har vi ändå allvarliga brister i vår trupp. Vi borde aldrig låtit Real komma i en situation där domarna kunde vinna åt dom. Och matcherna mot Paris och Juve visade tydligt att vi inte var tillräckligt bra i år. Vi behöver storstäda i truppen, speciellt på mittfältet. Jag vill även ha bort Suarez, han är för ojämn och med sitt uppträdande är han inte värdig att dra på sig vår tröja.
Barcelona Koeman!!
2017-06-04 15:15
Jag hoppas det blir tändvätska för Messi och Suarez, lär vara rejält revanschsugna.

När man följer Neymar på instagram och ser allt han lägger upp så verkar han njuta lite för mycket av det goda och det brukar ju ställa till problem..
Barcelona DM1982
2017-06-04 15:12
Ett tips från någon som har hängt med länge (utan att vara dryg); lägg allt det där bakom er. Real vann ligan och CL, blicka framåt. Det tar för mycket energi att tänka på det. Gå ut, ha kul, träffa någon att ligga med och må bra. Snart är det en ny säsong och vi börjar om med nya krafter.
Barcelona Barcelonistas
2017-06-04 15:08
Sean - själv har jag väldigt svårt att släppa Bayern matchen. Dom borde aldrig gått vidare mot Bayern. 1 - Muller blir felaktig avblåst för offside och han hade fått ett friläge. 2 - Lewandowski blir felaktigt avblåst för offside och han hade också fått ett friläge. 3 - Casemiro får inget rött kort bär han borde fått det. 4 - Vidal blir felaktig utvisad för en klockren brytning. 5 - Ronaldo gör mål och han är offside med 1 meter. 6 - Ronaldo gör ännu ett mål där han står klart och tydlig offside. 6 situationer, 6 domslut i en och samma match..
Barcelona Koeman!!
2017-06-04 15:07
@Barcelonistas:

Det må hända, men bitterhet är ute. Blicka framåt och hoppas det blir en vändning för Barca istället :)
Barcelona Sean
2017-06-04 14:57
Det känns precis lika pissigt idag tyvärr... det svider fruktansvärt att se vidriga Real bli hyllade över allt när dom inte ens förtjänade att spela final och bara nn ligan pga fusk.

Jag läser många inlägg om att vi bara behöver 2 nya spelare för att börja dominera igen. Det är tyvärr inte sant. I laget är det bara Messi och Neymar som kommer kunna leverera på den förväntade nivån kommande säsonger. Alla andra är antingen för gamla eller helt enkelt för dåliga. Nämn en enda annan spelare som hade gått in i Reals startuppställning? Frågan är om vi ska köpa kraftigt och hoppas att det går vägen? Det är en farlig strategi. Om vi väljer att satsa på egna spelare (vilket jag föredrar) så får vi vara beredda på att det kan ta några säsonger innan vi har ett riktigt bra lag igen.
Barcelona Barcelonistas
2017-06-04 14:49
Vill passa på att hylla Juventus där dom första halvlek spelade en fantastisk fotboll. Synd att dom inte orkade i andra halvlek. Hur som så var den moraliska finalen i år mellan Juve och Bayern.
Barcelona Barcelonistas
2017-06-04 14:33
Rakitic duger för att va en truppspelare som man kan slänga in sista 20-25 minuterna. Men en startspelare i FC Barcelona? Absolut inte.
2017-06-04 14:29
@Barcelonistas:

Han är bra men ingen Iniesta eller Xavi som man försöker få han till, en nyttig spelare men vi behöver mittfältare som kontrollerar och den varan saknar vi.
Barcelona Barcelonistas
2017-06-04 14:26
Vi har värvat för dåligt framför allt på mittfältet. Rakitic är för dålig och jag kan inte fatta att folk fortfarande hävdar att killen e bra. När Messi tvingas gå ner på mittfältet så säger de allt.
Barcelona Barcelonistas
2017-06-04 14:21
Blaugrana91 - håller med tröttsamt med alla dessa förlorare som håller på Barca. Hur kan dessa personer ens hålla på en vinnande klubb som Barcelona? Förlorare är inte synonymt med FC Barcelona. Ni håller på fel lag. Hå heja på Arsenal istället för där har vi en förlorande klubb. På tal om sommarens fönster så behöver vi 1-2 värvningar framför allt måste mittfältet förstärkas. Lyckas vi höja mittfältet så kmr vi bli bäst i världen igen.
2017-06-04 13:56
Jag måste hålla med dem som skrivit här nedan att detta inte riktigt kom som en överraskning, det finns 2 spelare som gör den stora skillnaden på den stora scenen och har dessa ett stabilt lag under sig kör dem över och det är just det ena spelarens lag har gjort.

Det är nu dem ska vinna titlar med tanke på vilket bygge dem har, vad är det som utmärker dem om man bortser ifrån trion?

Deras mittfält är svaret där vi varit svaga vilket gör att laget blir lidande, köpen har bara skapat obalans man har inte tänkt ordentligt man har handlat i panik och detta blir då resultatet. Men jag ska inte älta för mycket i det som varit för vi måste blicka fram, jag tror alla involverat i Barcelona vet vad som måste göras och det är att göra detta mittfält världsklass och med det menar inte jag att man ska spränga banken jag vill ha ett fungerande mittfält med spelare som kompletterar varandra och gör mittfältet bättre. Jag tyckte Ernesto.V gav ett bra intryck vid presskonferensen kan ledningen och han bara implementera dem rätta sakerna så kan vi utmana på alla fronter igen för så länge vi har geniet är vi alltid där och nosar men ledningen får fan inte slarva bort ett år till det vore fotbolls synd det!

Ursäkta att inlägget blev långt
Barcelona Fcb88
2017-06-04 13:50
@Blaugrana91:

Klockrent inlägg
Barcelona Koeman!!
2017-06-04 13:50
@Katalano:

Håller med, vill även tillägga hur sjukt bra Marcelo och Carvajal har varit
Barcelona Blaugrana91
2017-06-04 13:33
Jag förstår mig inte på vissa här? Det känns som att Reals vinst kom som en stor chock för många här? Jag menar dem var ju trots allt favoriter innan matchen och vi alla visste ju att chansen var ganska stor att dem skulle vinna. Så varför blir reaktionerna härinne så pass överdrivna? Jag menar det blev fullständigt kaos i det här forumet, man får läsa att vi är en amatörklubb, vi är helt slut, lednigen suger och vi har skitspelare....Till råga på det så dömer man ut sommarens transferfönster redan innan den ens börjat... Seriöst höj nivån och sluta skämma ut forumet, dem flesta här agerar som riktiga förlorare, självklart blir man besviken när rivalen går och vinner, men som sagt det finns ju gränser för hur man agerar... Som sagt det är bara att gratulera Real till vinsten, summerat över hela säsongen har dem varit bäst och jag tycker deras vinst av både ligan och CL är fullt rättvist, däremot kan man inte börja prata om någon era, Real har varit bra i CL, men man har inte på något sätt dominerat i La Liga, det här vi gjort dem senaste åren. Så ännu går det inte att prata om någon era för Real, men visst fortsätter dem att vinna även i La Liga då kan vi börja snacka. Sen vad gäller tjafset om guldbollen, vi alla vet hur pass mycket fokus som ges på antal titlar och statistik och där har Ronaldo varit bättre i år, så han lär vinna den ja. Men vad spelar det för roll egentligen? Jag vet allafall vem jag anser är bäst genom tiderna och jag är glad att ha få upplevt det, räcker för mig. Slutligen tänker allafall inte jag lägga mig ner och bara ge upp, jag tror på klubben och hoppas att vi kommer tillbaka starkare och mer motiverade än någonsin till nästa säsong.
Barcelona Krabban94
2017-06-04 13:27
Först o främst grattis till Real som höll hela vägen.

Sedan för vår del tror jag att det var lika bra, eftersom man nu måste öppna ögonen och inse fakta att klubben är på väg åt fel håll.
Vår ledning är usel i jämförelse med hur Reals sköter sitt arbete.
Domarmisstag eller ej på vägen till final, låt gå. Det vi kan göra nu är att blicka framåt och mot kommande säsong. Det blir inte bättre att vi grubblar över hur det kunde ha gått om vi vunnit i kvarten eller om Bayern gått vidare, det hände inte. Det som har varit har varit och tyvärr kan vi inte ändra på det. Vi bör blicka framåt, desto mer vi grubblar desto sämre blir nivån här och desto sämre börjar vi må.

Vi har en intressant sommar att se framemot och vad vore inte bättre än att slå Real i supercupen och i Miami direkt i Juli/Augusti?
Barcelona Amo.38
2017-06-04 12:52
Vår ledning kan inte ens sköta att värva spelare till klubben eller sälja spelare till andra klubbar. Bartomeu försöker lura oss att han är en affärsman av rang men han kommer aldrig komma till Perez nivå som han så gärna vill. Vi blir gång på gång hustlade av klubbar, vare sig vi ska värva eller sälja. Våra talanger skänks i princip bort, så snabbt vi ska värva en spelare så trissar dom upp priset 10 gånger så mycket. Real värvar Kroos för 25 miljoner, hade de varit vi så hade prissumman varit tredubbla. Arda och Gomes kostade liksom mer, det är så jävla skevt och pinsamt.
Barcelona Barcelonistas
2017-06-04 12:49
Neymar JR - mina inlägg må va pinsamma just nu men samtidigt så är dom också sanna.
Barcelona Amo.38
2017-06-04 12:48
Folks dubbelmoral är så jävla påtaglig, man kan hylla rasisten och svinet Suarez men Ronaldo är en tap-in kung och en usel spelare om man ska lyssna på vad ni säger. Visst Ronaldo är lite för självkär för min smak, men lite objektiv får man väl ändå vara och hylla honom när han gör det han gjorde igår. En annan sak är att sen när blev Messi immun mot kritik? Alltså jag har inte förstått just den biten, är han en familjemedlem eller vad är det frågan om? Tror du Messi bryr sig ett skvatt om er? Messi vek ner sig mot PSG och Juve ingen snack om saken. Killen är en av de bäst betalda atleterna och då är man fan inte immun mot kritik. Hade det varit ombytta roller där Roanldo vinner skytteligan i Spanien och Messi hade avgjort med 9 mål på 4 matcher i CL hade tongångarna här varit andra. Det var någon skribent som skrev att de riktiga syndabockarna är dom stolpskotten som röstat på den nuvarande ledning, och jag kan bara instämma dom har fullständigt demonterat allt vi byggde upp med Pep.
Barcelona Barca4life98
2017-06-04 12:47
Nu ska vi blicka framåt och se till att joina klubbarna som har försvarat sin titel. Det borde vara målet för oss. Verratti, Semedo och Deulofeu säger jag bara. Nyckeln ligger i vad som händer med mercaton.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-06-04 12:20
Ge dig! Butthurt? Gratulera och var tyst och lägg ner med dom pinsamma inläggen.
Barcelona Barcelonistas
2017-06-04 12:04
För att hälla ännu mer ved i brasan. Skandalen mot Bayern.
Barcelona Barcelonistas
2017-06-04 12:03
Ramos offside mål mot Atletico.
Barcelona Barcelonistas
2017-06-04 11:58
Katalano - ja nu under våren så har dom helt klart varit bäst. Men överlag så har jag väldigt svårt att erkänna Zidanes Real som något spektakulärt. Vi snackar inte en match utan det är många matcher där man haft enorma marginaler på sin sida. Jag tycker att man förra säsongen gled på ett bananskal där man fick en väldigt simpel väg till Cl finalen. Sen så var ju Ramos mål i finalen mot Atletico även offside. Den här säsongen så gick man vidare mot Bayern i kvarten tack vare en domarinsats som var den värsta sedan VM 2002. Om något så borde Real bjuda in Kassai så han också får vara med och fira och hoppa på deras buss. Vad vill jag ha sagt med allt detta? Att Zidanes Real Madrid blir det första laget att försvara Cl titeln får mig och i princip alla här inne att brinna inombords. Så bra har Real inte varit att dom ska stå där med två raka Cl titlar. Det har funnits så många lag under 2000 talet som varit bättre men misslyckats. 1 - Peps Barca 08/09-11/12 2 - SAFs Man United 07/08-10/11 3 - Van Gal och Jupps Bayern 09/10-12/13 4 - Ancelottis Milan 03-07 Sanslöst vilken tur.
Barcelona Mido
2017-06-04 11:10
Det finns ett arabiskt uttryck som: när lejonet är sårat då bräker fåren. Just nu är vi sårade,, men vi kommer tillbaka. Låt de bräker hur mycket de vill, men någon dag så läks såren och då vill jag höra dem. När de slår ut alla mästare ända till guldet då syr jag min käft. Jag är inte sur eller bitter, mest ledsen att VI lät det hända. Mot bättre tider, hoppas att klubben är revanschsugen till nästa säsong. Visca el barca!
Barcelona Katalano
2017-06-04 11:00
Vilken besvikelse till CL final igår. Efter en lovande första halvlek slutade Juve spela fotboll, eller att Real var för bra. Om man bortser från Bayernmötets domarfördelar så tycker jag efter gårdagens match att Real ändå varit det bästa laget under våren och igår förtjänade de att vinna matchen.

I början av säsongen spelade de dålig fotboll och hade flyt med mål i sista minuten av Ramos i var och varannan match. Men på slutet känns det verkligen som att de hittat rätt med Isco i en fri roll som länken mellan mittfält och anfall. Isco har varit fantastisk under våren och nyckeln till att Real spelat bra fotboll och vunnit mer övertygande.

Grattis Real, ni gjorde en bra vår. Vi kommer tillbaka nästa år och knäpper er på näsan.
Annons: