/spanien/barcelona/forum/641.aspx/spanien/barcelona/forum/641.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Funeral Canticle
2017-06-04 21:01
@papillon:

Allt upphöjs när läget är dystert, tror inte heller det är något speciellt med det som händer i klippet. Sen så är Neymar något arrogant till och från med sitt kroppspråk men något mer än så tror jag inte det är.

zigazaga
Även vi har haft en bred trupp under vår bästa era, många av deras bredd spelare kommer försvinna men jag håller med att vi måste förstärka rätt och jobba mer som en enhet och skapa fler vapen för just nu är det trion som har ansvaret för det och det är på gott och ont. Ett fungerande mittfält skulle göra mycket men inte enda lösningen såklart.
Barcelona Ribohn Fan
2017-06-04 21:00
Neymar och Messi dem enda spelarna som har levt upp till förväntningarna och match efter match presterat på hög nivå. Resterande spelare i truppen har underpresterat. Ja! Suarez får godkänt på grund av sina mål, men spelmässigt inte levt upp till förväntningarna. Visst har det hänt att Neymar har valt att spela Messi före Rakitic, men vem gör inte det, Busquets slår väl 90% av sina passningar till Messi. Vissa här inne verkar ha väldigt bra in blick i Barcas omklädningsrum. Jag skulle också vilja bli inbjuden dit.
Barcelona zigazaga
2017-06-04 20:54
Vilka spelare är realistiska att försvinna i sommar? Då menar jag inte på lån utan försäljningar. De jag kommer på direkt är: Mathieu Digne Arda Mascherano Hur tänker ni?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona zigazaga
2017-06-04 20:48
En sak är säker, vill vi utmana så måste vi ha en bra bredd i truppen men med rätt spelare. Vi måste oclså ha en tränare som hittar en bra balans med MSN och resten av laget. Det går helt enkelt inte att förlita sig på ett spel där vi ger bollen till de tre där uppe för att de ska hitta på nånting med varandra. Vi är ett lag där alla ska vara inkluderade, utan det så kommer Reals dominans att fortsätta.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-06-04 20:39
1-2 till b-laget.
Barcelona Barca4life98
2017-06-04 20:39
[QUOTE=Thierry Henry]Dom är första laget som försvarar titeln efter namnbytet. Liverpool har aldrig vunnit premier League efter namnbytet dä. Så vad spelar det för roll? Hur kan man i ena andetaget slå sig hårt för bröstet att man har 12 cl titlar för att i nästa hävda att man är det första laget som försvarar titeln? Antingen har man bara 5 cl titlar eller så är man bara det 3dje Laget som försvarar sin cl titel. Det är väldigt enkelt MN blir så förbaskat trött på marengerna och deras förvirrande av historien på jakt efter sina tveksamma rekord! [/QUOTE] Exakt!
Barcelona papillon
2017-06-04 20:38
Lion24

Iniesta letar efter resten som inte är på plats, Masche, Messi och Digne (?) vilket är orsaken till att han tittar bort när han hälsar på Bartomeu. Väldigt långsökt och löjligt av dig att leta efter diverse "konflikter".

Man kan också vända på det och säga att Iniesta och Bartomeu har bäst relation i laget eftersom man kan se att de hälsar på varandra en andra gång efter att han lyft bucklan.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Sean
2017-06-04 20:32
Lion 24

Klockrent inägg. Precis så är det
Barcelona Lion24
2017-06-04 20:22
Real Madrid har något vi inte har: harmoni. Real Madrid har något vi inte har: ett lag. Real Madrid har något vi inte har: en enhet. Real Madrid spelarna är bekväma med varandra, dom slåss för varandra, Zidane har hittat en harmoni i truppen som är osannolik. Real Madrid spelarna är extremt professionella, knappt någon av dom hittar på något ''dumt'' utanför planen. Alla är inriktade på att spela fotboll. Real Madrid känns som en familj. Real Madrid är vad vi var. Det gör ont att säga detta för jag Ogillar Real Madrid starkt men det är så jag ser det. Vi har blivit Real Madrid och Real Madrid har blivit oss.

Lägg taktiken och allt det där åt sidan, om du inte har en enhet, ett lag och harmoni inom truppen så kommer du A L D R I G att lyckas. Det finns väldigt många exempel på lag som inte har varit i harmoni och som har misslyckats, riktigt stora lag alltså. Real Madrid har ett lag, vi har två lag. Våra lag består av MSN och resten. Det här handlar inte bara om umgänge, jag vet förstås att alla spelare inte kan vara bästa kompisar med varandra utan man kommer närmre vissa spelare mer än andra, vilket är full förståeligt. Men i våra (!) lag så är vi två lag, på och utanför planen. På planen så ska dom här tre alltid göra allting själva, jag har sett Rakitic fri så många gånger att jag har tappat räkningen men han får fortfarande inte passningen från nån av MSN.

Neymar känns extremt exkluderad från truppen, något han själv har orsakat. Jag har inga bevis på det men min känsla säger så. Neymar spelar inte för FC Barcelona, han spelar för MSN, mer än Leo och Suarez. Neymar har hamnat i problem med lagkamrater flera gånger vilket är extremt sällsynt, alla stora lag inkluderat. Den spelare jag känner är minst inkluderad bland alla inom truppen är just Neymar. Den här spelaren har en sån massiv potential, sån extrem talang och är en fantastisk fotbollsspelare men om den här otroliga spelaren inte ger harmoni till mitt lag, då vill jag inte ha han, det kan gälla Messi också. Neymar är alldeles för bra men vissa här inne har extremt låga krav på spelare som representerar FC Barcelona. Neymar skulle kunna vara ännu bättre, dominera fotbollen bara han dedikerade sitt liv till just fotbollen men Ney är så upptagen med allt omkring sitt liv så han kommer inte upp till den nivån där han fullständigt kan dominera, trots att han är fantastisk nu. Som sagt, innan alla hoppar på mig, man måste ha krav. Jag kräver mer av Neymar för att jag vet att det finns en ännu bättre Neymar. Jag såg videofirandet av cupen senare med närmare glasögon för att studera laget. Vid 2:07 på länktips ser jag Neymar som extremt arrogant mot Busi, lagets tredje kapten. Neymar har enbart respekt för vissa lagkamrater, resten ignorerar han helt och hållet. Du kan säga att jag är extremt petig och gör en liten grej stor men för mig är detaljer väsentliga. Jag sa det för, de små detaljerna visar de större hemligheterna. Man måste ha en hjärna för att tänka och klura ut saker än att bara gå med i strömmen.

Våra spelare får säga vad dom vill till media, där är dom nästan helt fria. Våra spelare åker iväg till andra länder när dom har fått två dagars ledig tid. Jag har inte sett ett sånt oprofessionellt Barcelona sen Rijkaards sista år. Valverde kan vara hur bra som helst på taktik, men om han inte fixar ett lag, ett riktigt LAG alltså, då spelar det ingen roll vilka spelare vi köper. Jag har inget emot att splittra på MSN, det kanske det som är det viktigaste för att få ihop ett lag igen, påminna dom andra två att det inte bara handlar om dom tre. Jag har heller inget emot att sälja Piqué, något jag inte har haft i snart fem år. Förut var det Real Madrid spelarna som pratade och vi som spelade fotboll nu är det vi som pratar och Real Madrid som spelar fotboll och mycket är tack vare Piqué. Jag är inte ett dugg intresserad av det Piqué säger mot Madrid, jag är intresserad av fotboll. Lägg till att jag inte tycker att Piqué är tillräckligt koncentrerad på matcherna.

Och då har jag inte nämnt ledningen. På länktips lite längre fram än 2:07 så ser man en Iniesta som i stort sett undviker att skaka hand med presidenten, tänk dig, lagkaptenen vill knappt se lagets president! Den här ledningen är som ett virus, det roliga är att man ständigt pratar om ekonomi och att man måste följa med marknaden, trots det verkar vi vara ett av de fattigaste storlagen. Vi kan knappt köpa stora spelare om man säger så. Allt är extremt mörkt och sorgligt just nu som Barcelona supporter men samtidigt så försöker jag bearbeta med mig själv. Fotboll är fotboll. Jag får ingenting mer än lite glädje eller besvikelse över en fotbollsmatch. Jag har familj, där är den verkliga glädjen. Som sagt, jag försöker kontrollera mig själv, jag försöker lära mig att inte ta åt mig för mycket men samtidigt är det svårt, när det är så mörkt.
2017-06-04 20:15
@LennyRomario:

2017-06-04 20:14
@Andresito:

Tråkigt att Eric bailly är på bänken, hade gärna vela se honom med mittbacken Kessie som kommer från en strålande säsong i Atalanta vilket landa honom ny klubb i Milan.

Men än så länge käkar Holland om Elfenbenkusten, få se om Seri kan få några momentum men än så länge har dem svårt
Barcelona LennyRomario
2017-06-04 20:11
Någon som har länk till stream?
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-06-04 20:08
0-1 b laget!
Barcelona koeman92
2017-06-04 20:06
Enligt Le Parisien är vi nu efter Di María. Har bara en sak att säga åt det: NOPE
Barcelona FCB_Messi
2017-06-04 20:00
Snälla gott folk, Det räcker med denna säsongen nu. Real vann ligan och CL punkt slut !! Hur dom gjorde det går att diskutera i åratal . Nu har nästa säsong börjat !! Ska bli väldigt intressant med valverde. Än så länge har han gjort/sagt allt en cule vill höra . Hoppas det inte bara är spel för gallerian för att få fansen på sin sida. Upp till bevis bara !
Barcelona Bollinnehavet
2017-06-04 19:49
Thierry Henry

Jag håller helt med dig. Men som jag också skrev, dom hycklar, vi hycklar, alla andra lags supportrar hycklar. Hade det varit tvärtom så hade vi slagit oss för bröstet här inne och tyckt att vi har 12 titlar och var dom första som försvarade CL-titeln.
Barcelona Thierry Henry
2017-06-04 19:44
@Meneysuarez91011:

Han platsa inte i Barca
Barcelona Thierry Henry
2017-06-04 19:39
@Bollinnehavet:
Dom är första laget som försvarar titeln efter namnbytet. Liverpool har aldrig vunnit premier League efter namnbytet dä. Så vad spelar det för roll? Hur kan man i ena andetaget slå sig hårt för bröstet att man har 12 cl titlar för att i nästa hävda att man är det första laget som försvarar titeln? Antingen har man bara 5 cl titlar eller så är man bara det 3dje Laget som försvarar sin cl titel. Det är väldigt enkelt MN blir så förbaskat trött på marengerna och deras förvirrande av historien på jakt efter sina tveksamma rekord!
Barcelona S.Eto'o
2017-06-04 19:38
Barcelona B är verkligen pressade såhär långt i matchen (min 38), men turligt nog står det fortfarande 0-0
Barcelona Bollinnehavet
2017-06-04 19:29
Barca4life98

Dom är första som försvarar titeln efter namnbytet till Champions League. Jag håller med dig över irritationen. Men tyvärr är vi likadana, efter varje CL-titel vi har tagit så har det snackats här på forumet (inkl. jag själv) om att vi ska bli dom första som försvarar titeln. Så nu när Real gjorde det så får man ändå säga att dom gjorde det.

Att vara fotbollssupporter är ofta raka motsatsen till att vara logisk och rationell. Ofta är man rena rama hycklaren. Man vrider och vänder gärna på fakta för att framhäva sina egna idoler och favoritlag. Jag gör det också. Hade det varit vi istället för Real som hade 5 titlar på 50-talet och försvarade CL-titeln i år så hade jag skrytit om det på samma sätt som marängerna gör idag. Och hävdat att Bayern och Milan "bara" förvarade Mästarcupen.

Andra exempel:
När Ronaldo gör hat trick mot något b-lag i CL-gruppspelet så är det för att det är ett b-lag i CL-gruppspelet men när Messi gör det så är det för att han är överlägsen.
När Real vinner mot Osasuna så är Osasuna skitdåliga och inte vill spela fotboll. Men när vi vinner mot Osasuna så är vi mycket bättre än Osasuna.

Jag håller på så här. Flera andra i forumet håller på här. Andra lags supportrar håller på så här. Men ska jag för en gång skull försöka vara lite uppriktig så är Real det första laget som försvarade en CL-titel.

Och detta var inte helt riktat mot dig heller utan mer allmänt :)
Barcelona the cameroonians
2017-06-04 19:08
B-laget har precis gått in i första kvalmatchen mot Cartagena i kampen om en plats o Segunda A. Gerard Lopez gamblar(?) friskt och sätter såväl Marlon som Cucurella på bänken samtidigt som Cardona får stå till sidan för Romera som striker. Endera har tränaren nån feeling som övriga dödliga inte förstår eller så har han blivit galen. Hoppas på det förstnämnda.
Barcelona Andresito
2017-06-04 19:07
För er som är scoutingsugna: Seri startar för Elfenbenskusten i träningsmatchen mot Holland som börjar kl 19.30. Matchen visas på Viasat.
Barcelona Barca4life98
2017-06-04 18:50
Bollinnehavet Håller med dig men varför är Real det första laget att försvara CL för? Då har väl Real 6 titlar i så fall. De är det första laget sedan Milan 89 och 90. Sorry men blir lite irriterad av att man tar det bästa av två olika saker. De har tydligen 12 cl titlar (5st på 50-talet) men man ska strunta i att Bayern och Milan vunnit back to back innan det blev CL 1992. Var inte riktat mot dig Bollinnehavet utan mer allmänt.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-06-04 18:45
Jag svor precis och skrämde hela jävla området med mitt vrål. Sandro, vår ex Sandro Ramirez, är klar för Atletico Madrid. Vi lät han gå typ gratis. Avgå klubbledning, precis varenda jävel. Avgå. Behöver nytt blod i klubben och det är nu.
Barcelona Bollinnehavet
2017-06-04 18:34
Det känns som att det är dags för mig att summera säsongen, mina tankar och känslor. Jag har egentligen ingen lust, det känns nästan som att göra en läxa, att jag bara måste göra det så jag kan släppa det och gå vidare sen. Jag känner också att det är min plikt att vara lite mer aktiv och synlig på forumet än jag varit de senaste månaderna nu när jag är mod. Men jag har helt enkelt inte varit så sugen varken på Barca eller forumet det senaste. Jag har sedan första matchen borta mot PSG längtat till nästa säsong och ett delmål dit är ju att denna säsongen just har avslutats. Äntligen. Nu kan vi börja kalla den för "förra säsongen". Äntligen igen. Förra säsongen innehöll mest negativt och en (liten) del positivt. Det negativa har jag redan skrivit, gnällt och beklagat mig över tillräckligt. Alltifrån att det är ett straff att tvingas spelas mittfältare i dagens Barcelona till att ledning, Lucho och hela spanska domarkåren bör avgå. Jag behöver inte gå in på detta en gång till. En annan del i det negativa är att Real vinner dubbeln och blir första laget att försvara en CL-titel. Men det är inte värre än att vi har spelat skit och förlorat vår identitet. Så det är bara att lyfta på hatten och gratulera, även om jag hatar det. Det positiva då? Finns det något? Ja, en del. En positiv grej var cupen, inte för att jag bryr mig om cupen men den gjorde ändå att vi inte gick titellösa iallafall. Den gjorde också att vi fick se Messis assist till Paco. Jag tar också såklart med mig 6-1 mot PSG på min födelsedag, bästa presenten någonsin. Mascheranos första mål och reaktionerna på bänken därefter får vi absolut inte glömma, det är ett framtida guldkorn att titta tillbaka på. Dani Alves återkomst på sin egentliga hemmaplan var också fint när han stod och höll låda vid våran bänk när domaren blåser igång matchen. Grande Dani! Umtitis första säsong känns som en avklarad milstolpe på en riktigt fin framtida karriär i klubben. Och kanske även Marlons första matcher. Självklart finns det fler fina grejer som har hänt i form av fina mål, dribblingar, magiska spelsekvenser osv men det är dessa händelser jag tar med mig och lever vidare på. Nu kan vi bara blicka framåt. Äntligen. EDIT: Och av någon anledning glömde jag Messis mål på sista sparken mot Real. och målgesten därefter. Jag glömde också nämna att vi äntligen har fått se en lite tuffare Messi, som med blonderat hår och skäggig stod och skrek på Valencias hela läktare. Jag hoppas hans nya attityd håller i sig.* Valverde känns väldigt lovande efter hans första presskonferens. Han visste precis vad han skulle säga, man kunde nästan tro att han hänger här på forumet så pricksäker som han var i sina uttalanden. Följer han upp det han sa med handling så är jag beredd att ge honom mycket tålamod, även om titlarna inte trillar in direkt. Gubben har ett långsiktigt tänk och då ska han få tiden på sig. Jag tar gärna ett par mellanår och sedan vinna tripplar med Aleña, Palencia och Marlon än att vinna den nästa år med Coutinho, Pogba och Aguero, utan en enda ny La Masia-produkt i truppen. Med det sagt så måste vi ändå köpa in spelare. Vi kan absolut köpa Coutinho men bara om vi kan spela tiki-taka med honom på mittfältet, inte bara för att han säljer tröjor och ger oss ännu fler fans i Brasilien. Drömmen är Verratti och kapet är Seri. En högerback är nog ändå bra att få in då Vidal och Palencia känns lite tunt. För Sergi Roberto är nämligen en mittfältare. Ousmane Dembele är en lyxvärvning inför framtiden. Men kärnan i vårt lag ska alltid alltid alltid vara spelare från La Masia. Punkt slut. Och kan Valverde fixa detta så är han my man! Nu glömmer vi denna säsong och blickar framåt mot nästa med ett (förhoppningsvis bra) sommarfönster däremellan. Visca!
Barcelona Mangi10
2017-06-04 18:11
Det finns vissa personer på detta forum som är ödmjuka och framförallt är fotbollskunniga. Efter Real vinst igår känner jag att det finns inget annat än att erkänna att dom just nu är Europas särklassigt bästa lag. Att försöka skylla på domare och dylikt blir bara löjligt. De har ett LAG där flera spelare kan gå in och prestera! Vi å andra sidan blivit alldeles för beroende av vår supertrio där framme. Saknaden av ett kreativt mittfält är påtalande. Jag kommer sticka ut hakan här och säga att Iniesta kan och ska inte ha samma stora roll på vårt mittfält. Han har gått ner sig och är fysiskt sätt inte längre att räkna med. Jag är helt på det klara med vad han har gjort för klubben, men vi behöver nytt blod nu! Rakitic har inget i vår för VI i det nya Barca. Jag kan inte förstå hur ledningen belönade honom med ett nytt kontrakt. Nej, denna silly season blir en av dom viktigaste på länge!
Barcelona Kröjjff
2017-06-04 17:55
@Pep - El Míster:
Fotboll är ingen individuell sport och det är i mina ögon väl mycket begärt att en och samma person (läs Messi), ska ta rollen både som tränare (den ende som visat en tydlig spelidé i sitt agerande), leverantör av snillrika pass som briljant spelfördelare och samtidigt vara klinisk avslutare. Om Messi hade klivit fram som Ronaldo, så hade han behövt ett mittfält som osjälviskt backar upp honom så som Real Madrids motsvarighet gör när man serverar sin stjärna bollar på silverfat. Och det enda denne behöver göra är att hålla sig på tårna (och benen), när så sker; annars så stirrar han snett.
Barcelona A good coach is everything!
2017-06-04 17:42
Reymar // Det där är katastrof alltså förlorar lag som Arsenal har värva bättre mittfält under den tiden !! Fattar inte man tappar tunga spelare som Xavi och låtsas som ingenting. Vi tappade först Xavi och Abi det märktes inte så värst mycket. Men sen blev Iniesta gammal Xavi sluta och man går fortfarande runt och visslar!!
Barcelona Reymar
2017-06-04 17:38
Mittfätare som vi värvat sen 2012

- Song
- Rakitic
- Arda
- Denis
- Gomes

En gång i tiden hade vi tidernas bäste mittfält, numera har dom blivit ersätta av medelmåttor medans Real under samma period har värvat in Modric, Isco, Kroos m.m. Sorgligt.
Barcelona S.Eto'o
2017-06-04 17:20
Marlon Santos, Sergi Palencia, Carles Alena & Alex Carbonell will take part in First team role next season more frequently. [L'Esportiu] Barcelona would only sell Rafinha for 30 million euros or more. Clubs Interested:- • Arsenal & Liverpool. • Roma & Juventus. [Sport] Valverde gives th Positive "OK" for Bellerin. [Sport]
Annons: