/spanien/barcelona/forum/640.aspx/spanien/barcelona/forum/640.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-06-08 15:36
Varför diskuteras Laporta när det är benedito som vill få igenom det? Han vill vara president och han är den bäst lämpad, litar på han fullt ut.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2017-06-08 15:35
[/QUOTE] Jag förstår vad du menar men finns de någon riktigt bra kandidat för klubben? För jag vill verkligen inte ha tillbaka Laporta.. tror inte de skulle bli mycket bättre om han skulle bli vald igen.. [/QUOTE] Alla kandidater som inte sätter sig själv före klubben är bra alternativ. Håller med om att Laporta inte är det bästa alternativet, men inte alls beroende på det han står för utan pga att det finns så mycket hat mellan honom och den sittande ledningen. Hat som klubben i slutändan får betala för i form av det vi nu ser. Alla presidenter har/kommer att göra misstag, problemet med den sittande ledningen är att de inte vill kännas vid de som de orsakar/orsakat. Det vänds och vrids, ljugs och bedras. Just nu är det helt omöjligt att veta vart de kommer göra härnäst. Göra en ny Neymar-transfer? Nervärdera nån legend? Rosell/Bartos hetsjakt och mål att rasera allt som Laporta stod för har orsakat enorm skada för både människor och klubb. Det är inte sunt att ha sådana personer som ansvariga för de drivs av fel motiv. Spelar ingen roll hur bra "projekt" de än må ha, för grunderna de står på är inget jag vill identifiera mig med som ägare och medlem i klubben. Kort sagt - jag litar inte på att de gör det som krävs. #BoPelAlBarca my ass.
Barcelona Katalano
2017-06-08 15:31
Fcb88

Jag försvarar inte Laporta och tycker att en jämförelse är onödig. Det handlar inte om Laporta mot Bartomeu, det handlar endast om att bli av med Bartomeu.
Barcelona FCB_Messi
2017-06-08 15:22
Sluta älta frågan och lägga in påhopp i varje inlägg till denna skribent. Om du stör dig på en viss skribent så ignorera dennes inlägg. Varning för upprepade personliga påhopp/ Mod
Barcelona Fcb88
2017-06-08 15:20
@Nesto:

Gillar att du endast nämner dom två billigaste värvningarna? Zlatan, chrygrinsky(stavning), Hleb, Caceres.. osv. Och säg inte att de var Pep som ville ha dessa spelare då Enrique/Bartomeu fått hur mycket skit härinne som helst för värvningarna dom gjorde inför den gångna säsongen..
Barcelona Barcelonistas
2017-06-08 15:12
Soko - 3 Cl titlar på så kort tid som vi vunnit inkluderat total dominans i inhemska ligan. Ingen är i närheten.
Barcelona Nesto
2017-06-08 15:11
@Fcb88:

Den kanske inte var felfri men seriöst, jämför vi med de senaste presidenterna så är han väl så nära ett helgon man kan komma?

Shit, folk hakar upp sig på att han tog pengar från klubben osv.
Jag skiter fullständigt i om han köpte gucciväskor till sin dotter för 30 papp då och då, sprayade ner hela laget med svindyr Cristal champagne, dansade limbo någon gång eller bjöd på någon blunder i tv.

Den här mannen stod upp för våra och klubbens värderingar.
Värnade om de egna leden och våra legender, respekterade och bevarade klubbens sätt att spela genom att ligga i god relation med Cruyff och hans filosofi. Alla spelare verkade gilla Laporta.

Och "konstiga värvningar"? What? Tell me more. Syftar du på legendariska "K9" och Henrique? En av Brasiliens lovande toppar och en lovande back för 14 respektive 8 m. Wow.

Din åsikt.. men nah. Try again.
Barcelona Barcadinho.
2017-06-08 15:11
Jag föredrar också lugnt och inget kaotiskt nytt val.
Men om det ska komma ett nytt val så är det bra att det görs så snabbt som möjligt.
Barcelona Barcadinho.
2017-06-08 15:08
Nästan alla medlemmar kan rösta. Bara de som har varit medlemmar i mindre än 1 år får inte rösta. Eller de som har varit avstängda för nåt. Man röstar på plats, inte via nätet. Det är två steg. Första steg är att överhuvudtaget få komma till ett misstroende val. Då krävs det en namn samling på minst 5% av alla meddlemmar. Klubben har ca 160 000 socios. Dvs runt 8000 pers. Steg två är after valet. För att rösta bort en ledning el president krävs 66,6% majoritet, samt att minst 10 % går o röstar, dvs 16 000 pers. Med andra ord, inte så lätt !
Barcelona Fcb88
2017-06-08 14:47
@the cameroonians:
Jag förstår vad du menar men finns de någon riktigt bra kandidat för klubben? För jag vill verkligen inte ha tillbaka Laporta.. tror inte de skulle bli mycket bättre om han skulle bli vald igen..
Barcelona the cameroonians
2017-06-08 14:41
@Fcb88:

Det intressanta i sammanhanget är ju att det är just på grund av INSTABILITET som Benedito och de andra väljer att gå denna väg.

Aldrig förr har klubben varit i en sådan situation där allvarliga incidenter upprepat sker.
Det har inte med titlar, spelarköp eller annat att göra, det har med själva hanteringen och respekten för klubben att göra.
OM detta fortsätter riskerar klubben att hamna i en värre situationer, och då kan vi verkligen snacka om (in)stabilitet. Det är detta som Benedito vill undvika.

Förstår inte hur man kan ha förtroende och vilja ge denna ledning nytt mandat att fortsätta sätta sina egna förehavanden och misslyckanden före klubben.
2017-06-08 14:34
Kröjff Fan, den här gången får benedito och resterande ta det på allvar. Dom kan inte kallt vänta på att medlemmarna har sett igenom all fiffel. No mercy och ånga på, vill verkligen att dom ska piskas ut från klubben och rakt in i cellen.
Barcelona LennyRomario
2017-06-08 14:30
Jag skrev ju innan cupfinalen att jag hoppades på torsk för att det kanske skulle få någon att försöka få till en misstroendeomröstning. Ingen trodde att det skulle hända. Inte jag heller. Men det hände trots segern.

Nu är så klart nästa steg att ingen tror att Benedito får ihop tillräckligt med röster. Det tror inte jag heller. Men jag har gärna fel igen!

Jag håller med om att Barca behöver stabilitet. Början dit är att få in en stabil ledning. Må Bartos dagar vara räknade.
Barcelona Fcb88
2017-06-08 14:28
Förlåt inte varför så pass många av er härinne så gärna försvarar Laporta.. hans tid som president var knappast felfri den heller.. konstiga värvningar, styrelsemedlemmar som avgick etc.. ni lyfter fram honom som om han vore ett helgon.. De är lätt att glömma verkar de som..
Barcelona Fcb88
2017-06-08 14:24
Vi behöver stabilitet just nu och de skulle verkligen inte ett nyval ge.. blir de nyval så kan vi räkna med ännu en katastrofal säsong, om inte sämre..
Barcelona Amo.38
2017-06-08 14:15
Blaugrana91 Du kan ju inte vara seriös? Du kasta skit på Laporta men nu när vinden blåser från andra hållet så väljer du att avfärda det som trams. Hur resonerar du på riktigt?
Barcelona Kröjjff
2017-06-08 14:13
@neymar JR || Cillessen #1:
Såg en film så sent som igår med Samuel L Jackson i vilken dennes rollfigur suttit av ett straff på 25 år, hade tagit en annan fånges tatuering till sin devis: Nothing changes if you don´t make a change". Kanske inte Konfucius direkt, men ändå. "Nog" särskilt aktuellt och applicerbart med tanke på ledningsfrågan i FC Barcelona som verkar vara i rullning.
Barcelona Nesto
2017-06-08 13:57
Som jag förstår det så kan alla medlemmar över hela världen rösta via internet för att få till en misstroendevotum? Thumbs up.

Hur är det sen då? Måste man vara på plats för att få rösta fram de 66% som krävs? I så fall känns det ju ganska långt ifrån att faktiskt kunna avsätta sittande ledning.

Sviker mitt minne om jag påstår att Rosell/Bartomeu lyckades höja gränsen för att bli avsatta också?
2017-06-08 13:56
Att börja om på noll är aldrig ett problem, att inte inse problemet och fortsätta i samma spår är betydligt farligare. Nu kan dom inte falla tillbaka på vad pep/cruyff och Laporta byggde upp. Benedito kunde inte ha valt ett bättre tillfälle, han ska inte vara nådig. Han ska såga dom till fotknölarna och inte spela fair den här gången.
Barcelona Soko
2017-06-08 13:56
@A good coach is everything!:

Ja han var en del av truppen och räknas ha vunnit CL guld där också alltså totalt 4, något jag inte alls försöker förneka, även om han inte spelade final semi och kvart. Men jag menade att han efter det vann bara 3 CL på 12 år även om jag tycker att ett lag med Messi och sedan Xavi Iniesta, de tre bästa genom tiderna, det bästa laget genom tiderna och så det bästa anfallet i MSN, alltså under de 12 år som Barca haft otroligt lag som vi inte kommer att ha i framtiden då Messi Xavi och Iniesta föds inte längre, att 3 CL titlar är för lite. Jag försöker aldrig förminska Messis storhet utan tycker att det är synd att Barca inte vunnit mera med ett sådant lag.
Barcelona Gabriel
2017-06-08 13:53
Rambla~

Stämmer det att det krävs 66% av de som röstar för att avsätta ledningen? Är du helt säker på de siffrorna. Har försökt hitta något om det men lycaks inte.
Barcelona Katalano
2017-06-08 13:42
@Blaugrana91:
Det är definitivt inte onödigt med ett nyval för de som anser att Bartos Junta skadar klubben utan det är livsviktigt. Att du avfärdar det som trams är respektlöst mot andras åsikter rent ut sagt. Glöm värvningar av nya spelare denna sommar om det är det som krävs för att bli av med ledningen.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2017-06-08 13:41
[QUOTE=Blaugrana91]Det här är trams, Bartomeu och hans ledning valdes av en överlägsen majoritet av medlemmarna, övriga kandidater hade inget att komma med. Släpp detta nu och gå vidare. Det är bara onödigt att överhuvudtaget dra igång en sån här process i det här läget, klubben behöver nu fokusera på andra saker än sånt här trams som sagt. Folk här drömmer om diverse värvningar, ni kan ju glömma dessa om det skulle gå så långt som nyval och en ny ledning som då ska börja om från noll. [/QUOTE] Hur kan det vara onödigt när vi har en ledning som har misshandlat och utnyttjat våran kära klubb? Om vi jämför med Real så är det dem som gått mer åt vårat håll i ideologi och vi har vandrat över till att bli mer som Real var, köpa stjärnor och titlar. Kortsiktigt tänkande. Ut med skiten och det snabbt!
Barcelona Gabriel
2017-06-08 13:39
Blaugrana91

Du kan inte kalla det andra tycker som trams om du själv vill att man ska respektera din åsikt, eller har jag fel? Nej, det är inget trams.

Tack vare Rosell och Bartomeus har klubben kriminaliserats under deras ledning. Det har skapats lögner, man är inte ärliga om saker och ting. Man har kastat ut legendarer via bakdörren som Abidal och Alves, och nu ville Bartomeu dessutom sälja Iniesta, en av våra störta ikoner någonsin. Man har nedmonterat La Masia och använder inte sig längre av produkterna för att föra in dem i A-laget, utan snarare för att tjäna pengar. Thiago, Grimaldo, Adama mfl som försvunnit för skrotpengar. Man har inte respekterat Cruyff som person, han ville inte ens ha någonting med varken Rosell eller Bartomeu att göra innan han dog. Man ljuger ständigt om Laportas ledning, och fortsätter dessutom att ljuga trots att Laporta och hans styrelsemedlemmar blivit friade på alla punkter.

Det är långt ifrån trams min vän. Sanningen är den, att Bartomeu hade kunnat skjuta en annan person i huvudet och du hade fortsatt försvara honom.
Barcelona A good coach is everything!
2017-06-08 13:31
Soko // Hade du vart en äkta Barca supporter hade du vetat att Messi blev skadad inför finalen. Men spelade semifinalen om jag inte minns fel mot Chelsea oxh var en bidragande faktor att vi gick vidare. Du kanske minns när en 17 årig Messi tar bollen av Robben sen tunnlar honom och sen även tunnlar Del horno sen kommer med dobbarna före och får då rött kort. Så ja Messi fick medalj och har således välförtjänt vunnit 4 CL om det nu är så viktigt för dig !!
Barcelona Blaugrana91
2017-06-08 13:28
Det här är trams, Bartomeu och hans ledning valdes av en överlägsen majoritet av medlemmarna, övriga kandidater hade inget att komma med. Släpp detta nu och gå vidare. Det är bara onödigt att överhuvudtaget dra igång en sån här process i det här läget, klubben behöver nu fokusera på andra saker än sånt här trams som sagt. Folk här drömmer om diverse värvningar, ni kan ju glömma dessa om det skulle gå så långt som nyval och en ny ledning som då ska börja om från noll.
Barcelona Rambla~
2017-06-08 13:13
Ja 16500 röster bara för att gå till en röstning. Det gäller att komma ihåg att det sen behövs 66% av de som röstar för att avsätta ledningen. Lättare sagt än gjort misstänker jag. Här undrar jag en sak, ja eller två. Vad är minimum antal socís som måste deltaga i denna röstning för att den ska anses vara giltig? Vilka får sen rösta för eller mot ledningen, alla medlemmar eller är det bara en viss kategori av medlemmar som får rösta?
Barcelona Katalano
2017-06-08 13:07
the cameroonians
Gabriel

VILKA goda nyheter. Hoppas verkligen att Benedito får ihop tilräckligt många röster. Att medlemmarna verkligen går in och röstar. Vi behöver en ledning som inte bara ser till ekonomin utan även mjuka värden som vårt rykte, spelmodell, la masias välmående osv. Det är detta som skapar lojalitet till klubben och viljan att svettas blod. Det är också dettas som ger klubbar legender som Puyol, Totti och Giggs, som väljer att spela hela sina karriärer på högsta nivån i en enda klubb.
Barcelona Ribohn Fan
2017-06-08 13:01
Nej! Tyvärr! För mycket tur, fast Uefa har byggt upp det smart och verkligen fått upp intresset för det.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-06-08 12:59
CL en "kalle-anka" turnering? Nä, den åsikten kommer jag aldrig kunna dela. Man siktar alltid på att vinna CL, för gör man det är man bäst, så är det bara.
Annons: