/spanien/barcelona/forum/635.aspx/spanien/barcelona/forum/635.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-05-18 10:51
Katalano Inte bara det utan även mentaliteten skiljer något enormt, dom går in i matchen i underläge. Svagt psyke och spelar inte för sina egna fans eller för sin egen heder. Jag må älska Barcelona men när själva matchen drar igång vill jag ha största möjliga utmaning oavsett vilka vi möter. Vill se fantastisk fotboll från bägge sidor med oss som vinnare i slutändan om inte så tackar jag för en galen bra match. Senaste el classico är ju helt klart min favorit match, trots att vi har krossat Madrid med 5-0,4-0 och 2-6. Dem senaste 7-8 åren har vi och real snittat 90 poäng/ säsong vardera och det är för dåligt av resterande lag. Under pep var vi ostoppbara då kan jag acceptera att vi rullar hem ligan relativt enkelt, men sen dess har det rullat in titlar trots dålig fotboll från oss.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Katalano
2017-05-18 10:40
neymar JR || Cillessen #1

Ja, frågan är vad det beror på. I England tävlar lagen på samma villkor, men i Spanien så håller alla på ett lag och sedan ÄVEN antingen Real eller Barca. Detta ser jag inte i någon annan av de europeiska ligorna.
Barcelona A good coach is everything!
2017-05-18 10:18
Hade vi gjort vårt jobb hade ligan vart klar. Men nej vi chillar och slarvar bort viktiga poäng under säsongen och vill på slutet komma ikapp det funkar inte så ! Tack LE och hela jävla skrot ledningen ..
Barcelona Soda Popinski
2017-05-18 08:10
Personangrepp och provokationer. Varning! / Mod
2017-05-18 07:55
Tänker trycka ner den här skit ligan något enormt nu och då tänker jag inte på domarna. Så fort Barcelona och real hittar en gnutta motivation så är det helt hopplöst för ligan, speciellt för lagen under top 10. Sedan el classico har vi och Madrid knappt behövts svettas, ingen av oss har egentligen varit speciellt bra men ändå tennissiffror varje match. Det är för uselt, vart är viljan hos dom mindre lagen? Spelar ingen roll om man inte har något att spela för man ska ändå vilja dräpa Draken. Den här titelracet skulle vara spännande och nervkittlande, ingen drama och ingen passion....
Barcelona Barcadinho.
2017-05-18 07:08
Det stämmer, så fort det dröjer några år för real o vinna liga blir det uppenbart att de ska vinna med alla möjliga medel. sportsliga el inte.
Det är som en naturlag. Naturkatastrofen kommer komma efter några år.

Men det är precis det som är poängen konstigt nog. Dubbelt extra roligt när vi vinner el när de blir överkörda på en titel. Vi är David, de är Goliat. Men ovanligt stark David som brukar skoja o göra narr av Goliat.
Det är vår uppgift att vara antimadridista. Vi gillar inte kungalaget.

Kom igen Juve.
2017-05-18 06:10
Jag är inte irriterad över poängtappen mot Malaga, depor eller betis. Det är hemma matcherna mot real och atletico där vi har fullständigt kontroll och ska släppa in skit mål bägge matcherna. Vi borde ha haft full pott mot bägge Madrid lagen och det är för dåligt att inte klara av att spela av matcherna på camp nou.
Barcelona Gabriel
2017-05-18 01:20
Tänker inte skriva mycket, befinner mig på Twitter numer då jag börjat finna det mer intressant där man hittar culés från fler olika länder än enbart Sverige. Tänker hålla mig kort och gott med att den här ligavinsten till Real Madrid är den mest korrupta och oseriösa ligavinsten genom tiderna. Grattis till eran köpa ligatitel. Ingen tar den seriöst! :)
Barcelona grande jw
2017-05-18 01:01
Lite jobbigt att Michel som är tränare för Malaga är madridista in i benmärgen med över 400 matcher i klubben och även fostrad i akademin. Förvånar mig inte om han ger spelarna tidig semester och skickar ut b-laget på planen? AS skrev även i en artikel redan i april att Real Madrid tvingas betala 1m euro till Malaga om Isco vinner ligan som en deal i klausulen.. Nu kanske Malaga överbevisar mig och gör sitt livs match på söndag trots att man inte har ett skit att spela för, men ser inte direkt ljust ut på förhand med alla "omständigheter". Men vem vet, mirakel har hänt förr..
Barcelona El Pistolero #9
2017-05-18 00:59
Jag vet inte hur det ska gå till men Barça måste värva Mbappé och Ousmane Dembele. Framtida världens bästa striker o ytter. Sälj skroten vi har på bänken o köp.
FCB- Culé master
2017-05-18 00:04
@Soko:

Inget rykte om Mbappe eller Hazard. Bara fans som spekulerar.
Barcelona Barcelonistas
2017-05-17 23:44
Haha komiskt att folk är förvånade vad förväntade ni er? Så här har det sett ut hela säsongen. Jag trodde inget skulle slå 11/12 säsongen där Real fick domarfördelar i varje match men holy shit den här säsongen slår 11/12 säsongen med råge.
Fuerza
2017-05-17 23:39
Ingenstans skrivs det om domarskandalen förutom i MundoDeportivo och Sport. T.o.m. svenska tidningar förminskar betydelsen av situationen där Aspas ska ha straff och Ramos rött kort som sista man. Hade det varit Barcelona så hade det varit ramaskri.
Barcelona Bollinnehavet
2017-05-17 23:17
@Reymar:

Vart tycker du att jag blundar för alla domarmisstag till Reals fördel? Vi ska fortfarande vinna mot Alaves och Deportivo även om Real får fördelar och inte vinner mot Eibar och Las Palmas. Det är olika saker som inte hör ihop. Och faktum är att om vi hade gjort jobbet och presterat som vi bör så hade domarhjälpen för Real inte räckt till en ligatitel. Nu gör den det.
Barcelona Soko
2017-05-17 23:10
Om Real vinner ligan i år så blir det svårt att stoppa de nästa år då de redan nu har flera tynga köp på gång bla Mbappé och Hazard medan vi pratar om att ta tillbaka Deuffelou. Real som redan i år har bredden och vi inte ens kan få ihop ett a lag. Jag är orolig.
FCB- Culé master
2017-05-17 23:07
@zigazaga:
Påminner om Wikileaks.
Barcelona Reymar
2017-05-17 23:07
@Bollinnehavet:

Samma sak kan sägas om Real, dom borde vunnit mot Eibar & Las Palmas hemma. Vi gör vår sämsta säsong på länge men blunda inte för alla domarmisstag som gått till Reals fördel
Barcelona Soko
2017-05-17 23:06
@El Pistolero #9:

Domaren kommer se till att utvisa Sandro innan han hinner näta. Precis som Aspas.
2017-05-17 23:05
Vi vinner ligan på söndag. Sandro kommer sänka korrupta jävlarna.
2017-05-17 23:04
[QUOTE=Kröjjff]Det är knappast antalet räddningar som räknas utan vilken kvalitet som det har krävts för att stoppa bollen. För ser man enkom till statistiken, så lär ter Stegen ligga väldigt bra till även vad gäller antalet passningar. Till och med i förhållande till mittfältarna. [/QUOTE] Och det har varit kvalité på det han gjort säsongen igenom. Visst några plattmatcher här o där men så är det för alla spelare som inte heter Messi.
Barcelona Pichincha
2017-05-17 22:50
Jäääävlar äckligt allting låter. Följer "matchen" här i kommentarsfältet.

Tåget har gått för längesen. Var nära mot Valencia men då kommer räddningen mot slutet. Förutom det har det var enkelt för svinen.

På förhand garn ju matcher som Sevilla, Celta och Malaga låtit som tuffa men när det ser ut som det gör så blir det till fördel för RM. På alla sätt.
Vi spelade säkert uselt borta mot Malaga men det är också en tuff bortamatch. Malaga får väl ändå ses som ett bra lag. Förutom när det så klart är säsongens sista match på hemmaplan på söndag.

Nu tror jag inte den uppenbara hjäpande handen kommer synas i finalen mot Juventus. Nu ser ju hela världen på. Vad jag tyvärr tror fäller avgörandet där är att helt plötsligt så släpper Buffon och gubbarna in enkla mål, Higuain slår knut på sig själv framför Navas, samt att RM får 3-4 chanser och sätter minst två bollar mot ett. Vinner och fullbordar vår allas värsta mardröm och det kommer ju tjatas i oändlighet om det.

En ny säsong nu tack!
Barcelona zigazaga
2017-05-17 22:45
Real Madrids säsong i år. Detta måste vara jobbig läsning för de vita. Ändå har de inte tagit med Bayern eller idag ex, eller vafan, lets be real...det är nästan varje match. :D
Barcelona Neymar N11
2017-05-17 22:42
Det ända som man kan ta med sig från Ligan 2016-17 är vinsten på BernaLeo. Leo satt spiken i kistan för marrängerna, den känslan som man fick efter Messi mål i sista sekunderna av matchen är det bästa jag har upplevt. Visca el Barcaaaa
Barcelona Meneysuarez91011
2017-05-17 22:41
Knuff 1, knuff 2.... Och det hela slutar med kort åt båda. Tycker riktigt synd om Celta Vigo ikväll, usch fy skam för detta.
Barcelona Bollinnehavet
2017-05-17 22:37
@Den vise mannen:

Förlåt men vi ska vinna mot Alaves & Deportivo, och ta mer än en poäng mot Malaga över en säsong även om Real får en helt sjuk domarhjälp. Det ena tar liksom inte ut det andra.
Barcelona zigazaga
2017-05-17 22:35
Ingen tar Real Madrids titel seriöst i år förutom de själva kanske. Jag blir glad när det är så tydligt, inte bara i denna match.
Fuerza
2017-05-17 22:35
Just precis: domaren är en ekvation. Hur bra andra lag än är. Hur bättre de än är så blir de nedtryckta och straffade av domarna när Real Madrid står på andra sidan. Är det en slump att vi är det enda laget som har bättre resultat i två möten?
Barcelona II Barça II
2017-05-17 22:34
I år förlorade vi inte ligatiteln mot Real, vi förlorade mot Spanska fotbollsförbundet. Real Madrid är ett väldigt mediokert lag som aldrig lyckades att vinna över oss.
Barcelona Zaviolah *Catalunyan Freedom*
2017-05-17 22:32
Jag är mållös. Jag är trött på hela systemet, behöver vi lida ännu mer orättvisa?
Barcelona Reymar
2017-05-17 22:32
Aspas blir altltså KAPAD i straffområdet och ska ha straff istället blir han utvisad, på andra sidan planen har vi Ronaldo som FILMAR men domaren törs inte visa gula kortet som innebär avstängning. Korruption när den är som bäst.
Annons: