/spanien/barcelona/forum/624.aspx/spanien/barcelona/forum/624.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zaviolah *Catalunyan Freedom*
2017-05-22 15:48
Nu känner jag att nivån är väldigt låg här inne men tack vare Bosketts och Katalano så kan vi höja den igen =) Tänk om vi hade kunnat ta in Puyol som assisterade för en tilltänkta tränaren och få in lite jävla anamma i laget. Sedan behöver vi röra om i laget lite och vissa spelare får ändra attityd eller helt enkelt lämna om de inte är villiga. Neymar är en fröjd att skåda på planen, men attityden? Tar medvetna gula för att resa till syrrans fester i Brasilien, låter det värdigt en Blaugrana spelare? Eller att man applåderar öppet eller allt som oftast tappar humöret och drar på sig varningar. Kreativa mittfältare, Verratti, Pjanic och (mirakulöst) kanske Thiago? Dessa spelare är måsten för att bygga upp ett nytt spel på mittfältet. Värva en högerback som inte är Bellerin, tack. Flytta upp Marlon. Satsa på La Masia. Få Pique att tagga ned på Twitter och dra lärdom av att vara en ledare i stol som Puyi var.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bosketts
2017-05-22 15:42
@Barcelonistas:

Nej, precis. Och det kan inte du heller. Skönt att vi äntligen är överens.
Barcelona Barcelonistas
2017-05-22 15:41
Men nu släpper jag detta i alla fall. Ha en fortsatt bra måndag!
Barcelona Barcelonistas
2017-05-22 15:39
Bosketts - du kan inte svara på hur ligan hade slutat utan alla dessa fördelar Real fått den här säsongen och ett X antal som vi fått emot oss? Milda Matilda shoot me...
Barcelona Katalano
2017-05-22 15:37
Jag har inte gett mig in i diskussionen vad vår förlorade ligatitel beror på. Om det är vårt egna spel, domarna eller andra faktorer. Det intresserar liksom inte mig. Klart som korvspad att Real har fått väldigt många domarfördelar denna säsong, upphävda avstängningar och gud vet vad, men det är otroligt tröttsamt att läsa om det inlägg efter inlägg här inne dag efter dag. Att ni aldrig tröttnar. Det är som propaganda där ni försöker påverka så många forumbesökare som möjligt. Det ser ut som det gör i Spanska ligan, har gjort sedan lång tid tillbaka och det kommer att fortsätta, bara att "suck it up" som Bosketts skrev. Hur mycket ni än ältar det som ursäkter så påverkar det inte situationen. (Klart man måste skriva av sig ibland när det dyker upp något nytt, men nu efter säsongen är avgjord så har det gått till överdrift) Vad som däremot ÄR intressant att diskutera är de övriga anledningarna till att vi inte vinner ligan i år. Vi har en för tunn trupp, ingen spelidé, vi har spelat dåligt hela säsongen, roterat för mycket, gått in med fel inställning i avgörande matcher mot "lätt" motstånd etc. Hade allt detta inte varit så uselt så hade vi vunnit ligan ändå. Så, hur löser vi detta inför nästa säsong? Där är det intressanta i diskussionen. Vi måste lära oss av misstagen och kliva in förberedda inför nästa säsong.
Barcelona Bosketts
2017-05-22 15:35
Barcelonistas

Men herregud...

Givetvis kan jag, precis som du eller någon annan, inte svara på hur ligan skulle slutat om Real inte fått en massa fördelar. På samma sätt som det inte går att svara på om vi vunnit om vi besegrat betis, Alaves, Deportivo osv. Fotbollen är inte svart och vit. Det är tråkigt att Real verkar spela under andra förutsättningar, och det är tråkigt att vi inte kom upp till normal nivå under säsongen. Men jag tänker inte sitta här som en sjuåring som precis förlorat en sjumanna-match och böla.

För övrigt så lever jag under föreställningen att det krävs mer balls att ha en ödmjuk inställning än att grina så fort man förlorar.

Sen får du gärna kolla upp, och studera, det katalanska uttrycket 'Seny', och så kan vi fortsätta diskussionen om ödmjukhet sen...
2017-05-22 15:25
Kanske när grabben blir äldre så tänker han längre än vad näsan räcker :/ Fokus borde ligga på att komma tillbaka starkare!
Barcelona Barcelonistas
2017-05-22 15:22
Bosketts - svara på det här hade vi vunnit ligan om Real inte fått med sig dom där 37 domsluten? Ja du hörde rätt 37 domsluten, trettiosju domsluten. Då har jag inte nämnt alla domslut vi fått emot oss. Jag erkänner åtminstone att vi hade vunnit ligan om vi vunnit dom matcherna som vi slarvat i. Detta var något som var i våra egna händer något som vi själva kunde kontrollera. Men sen finns det en annan sida av myntet som vi inte kunde kontrollera och det är den sidan av myntet som är den största faktorn i min bok. Ja ni leker helgon, herregud visa lite balls som Pique nu. Sluta ha den här ödmjuka inställningen.
2017-05-22 15:11
Jag tror att vi går mot en fotboll utan renodlade yttrar, lite som Real spelar idag. 4-1-2-1-2 Messi 10:a och Neymar samt Suarez som anfallare, Neymar i en något friare roll. Busken som CDM, och sedan två (förhoppningsvis) kreativa mittfältare.
Barcelona Bosketts
2017-05-22 15:10
Barcelonistas

Så jag "leker helgon" för att jag tror att Barcelona haft större chans att vinna ligan om vi inte förlorat poäng i matcherna mot Betis, Deportivo, Alaves etc? #fucklogic

Reymar

Haha. Vad ska man säga... Jag tycker också det är förjävligt att Real får de fördelar de får. Men att skylla en andraplats på det är på en sån dagisbarnsnivå att jag inte vet vad längre. Suck it up...
Barcelona Bollinnehavet
2017-05-22 15:05
@Reymar:

Nej, jag tror tyvärr inte att vi kommer se så mycket bättre spel nästa år med Valverde och 442. Framtiden ser som sagt inte alls ljus och det är ett problem som är större än Luchos rotationer och brist på spelidé.
Barcelona Barcelonistas
2017-05-22 15:01
Bosketts - du har rätt, jag har rätt. Att vi ej vann ligan beror på flera olika faktorer dom två största är givetvis att vi slarvat i många matcher men domsluten är också en stor faktor det kan ni inte blunda för. Jag fattar inte varför folk ska leka helgon här inne.
Barcelona Reymar
2017-05-22 14:58
Bosketts

Sluta med att hitta bortförklaringar till sättet som Real vann ligan på! Dåligt spel? Vad har då Real haft? Dom har varit minst lika bedrövliga men dom vinner ENBART på grund av domarmisstagen.
Barcelona Davids3
2017-05-22 14:56
Reals ligatitel är som Masheranos mål. Kommer vart sjunde år!
Barcelona Barca4life98
2017-05-22 14:54
Det finns en grej jag har reagerat på den här säsongen. När vi försvarar med 4-4-2 (och anfaller med 4-3-3 eller 3-4-3 så) så lyckas vi inte stänga ytorna på mitten som t.ex. Real gör. Real spelar som vi gör allt som oftast då Ronaldo och Benzema får ligga på topp i försvarsspelet. Ska vi ha Messi och Suarez centralt måste vi nog se till att nån av de tar ett mycket större defensivt ansvar. I mitt tycke så var framgången under Pep (och Lucho 2015) presspelet. Då kan man spela den snabba tiki-taka fotbollen. Det krävs dock att alla spelare jobbar hårt i båda riktningarna. Någon annan som känner likadant?
FCB- Culé master
2017-05-22 14:50
@Barcelonistas:

många är för lata för att se verkligheten här inne tydligen. Om alla dem här domsluten inte skett hade vi nog varit mästare kan jag lova. Men visst se det som en slump, det är så det kommer fortsätta då om ingen sätter stopp som Pique gjorde.
2017-05-22 14:23
Spot on Bosketts, i allt du skrivit idag! Härligt att fler kan höja huvudet och se samt tänka lite längre än vad näsan räcker :)
Barcelona Bosketts
2017-05-22 14:02
Barca Barca

Visst är det? :)

Det bästa är att det går att applicera hans citat på varje liten detalj som är fel med dagens Barcelona. Min favorit, som jag gärna tänker på när folk här inne vill värva 17 nya spelare efter en förlust, är nog:

"Choose the best player for every position, and you’ll end up not with a strong XI, but with 11 strong 1’s."
Barcelona Barca Barca
2017-05-22 13:54
@Bosketts:

Fantastiskt vackert och läsa Cruyff citat. Lika charmigt varje gång :)
Barcelona Bosketts
2017-05-22 13:41
Barcelonistas

Ja, skriv gärna om det mer tydligt, när du får tid. För nu ser det ut som att du menar att vårt dåliga spel denna säsong (som i matcherna mot Betis, Alaves, Deportivo etc.) inte har något att göra med att vi förlorade titeln till Real.

När jag ändå inne på Cruyff-citat:

"Quality without results is pointless. Results without quality is boring."

Barcelona Barcelonistas
2017-05-22 13:35
Bosketts - du förstod inte alls vad jag menade. Läs om igen annars får jag skriva ner igen mer tydligt. Det får bli om en stund dock!
Barcelona Bosketts
2017-05-22 13:04
Barcelonistas

Barnslig frågeställning.

Det är klart att det är lättare att vinna ligor om man spelar ett bra spel. Att ens behöva skriva den meningen gör ont i fingrarna.

Ligan avgjordes när vi förlorade mot Alaves, Deportivo och andra småklubbar, inte när Casemiro lyckas undgå rött kort.
Barcelona Barcelonistas
2017-05-22 12:55
Till folk som säger vi förtjänade inte att vinna ligan för vi har spelat skit den här säsongen. Jag har en fråga till hur. Vad har vårt dåliga spel med saken att göra ens? Sätt in detta i huvudet att vi förlora ligan med ynka 3 poäng? Man behöver inte spela drömfotboll för att vinna matcher/titlar. Sättet ni tänker på alltså, fotbollen funkar inte så. Chelsea vann Cl 2012 var dom värda titeln sett till hur dom spelade? Absolut inte. Men dom lyckades ändå vinna. Som sagt man kan fortfarande vinna titlar med uselt spel.
Barcelona Barcelonistas
2017-05-22 12:45
Barca Barca - jag håller med dig absolut. Dom 37 domsluten som Real fått med sig den här säsongen har absolut inget att göra med att vi förlorat ligan.
Barcelona Reymar
2017-05-22 12:32
"Ett bättre spel hade också gjort skillnad i poängskörden denna säsongen. Det borde vi (klubben) fokusera på eftersom det ligger i våra egna händer och vi själva kan göra något åt. Det som ligger utanför våra händer kan vi inte förändra och kommer antagligen att pågå nästa säsong också".

Då kan vi väl redan ge nästa års ligatitel till Real om detta fortsätter. Tror du verkligen att vi kommer få ett bättre spel med Valverde? En tränare som föredrar ett 4-4-2 och som inte kommer våga satsa på la masia. Framtiden ser inte ljus ut.
Barcelona Barca Barca
2017-05-22 12:19
Jag kan i ärlighetens namn inte köpa att vi förlorat ligan pga domarna. Visst det fanns väldigt många tveksamma domslut med real madrid och mot oss. Minns Sergio Robortos, när han blev kapad i straffområdet mot Malaga och borta mot Betis när bollen var inne en meter men blev aldrig ett mål. Men jag minns lika mycket hur vi tappade poäng mot Malaga hemma, jag minns lika mycket hur vi schabblade bort våra chanser mot Alaves hemma, Atl Madrid hemma, förlorade borta mot deportivo. Hade vi bara tagit ligan på allvar, från dag ett när säsongen började hade vi inte ens behövt slå Real madrid på bernabeu, vi hade antagligen vunnit den för tre omgångar sen.

Lucho har varit alldeles för naiv, byt elva efter elva, startat med olika elvor, laget har inte haft kontinuerligitet, truppen är under all kritik, så fort Någon från MSN speciellt Neymar eller Messi är borta tappar vi allt, för vilka är ersättarna ? Arda, Denis Suarez, Andre Gomes, skojar ni med mig ? Real madrid slänger in James, Isco, Morata. Real har Varane vi har Mathieu. Och min fråga är, varför har en spelare som Marlon inte fått mer speltid ? Hur jävla bra som helst har han varit.

Nej mina bröder och systrar, vi har ENDAST oss själva att skylla.

Säsongens räddning var borta vinsten på Bernabeu, PSG historiska vändning var också en stor höjdpunkt, som tyvärr kostade oss ligan, vi förlorade matchen efter mot Deportivo, vi förlorade mot Malaga matchen innan Juve, som vi också förlorade med 3-0 som punkterade dubbelmötet, den matchen som Mathieu startade.

Mot nya tider.
Barcelona Pep - El Míster
2017-05-22 12:19
Personangrepp, provokation och innehållslös kommentar. Varning/ Mod
Barcelona Bosketts
2017-05-22 12:16
Soko

Bredden har vi redan. Mascherano håller en säsong till, och låter Marlon växa till sig ytterligare. Skulle tre mittbackar mot förmodan gå sönder har vi dessutom Barca-B-spelare liksom Busquets som gått ner som mittback förut.

Vi kan inte bara värva för värvandes skull. Att tänka att "så länge vi värvar in massa bra spelare på alla positioner så kommer vi att vinna" fungerar inte. Det blir kontraproduktivt. Vi har sett det på mittfältet i år. Vi har för många spelare på samma position, något som hämmat utvecklingen för spelare som Denis, Rafinha och Gomes samtidigt som rävar som Rakitic, Busi och Iniesta inte hittar rätt med nya spelare och formationer hela tiden.
Barcelona Bollinnehavet
2017-05-22 12:16
the cameroonians

Vet du vad som är så bra med dig? Att under tiden en annan sitter och är frustrerad över resultatet på olika plan så kommer du allt som oftast och ger en förklaring till varför resultaten ser ut som de gör och vad som har orsakat vad. Jag talar nog för många när jag säger att jag behöver din kunskap här inne.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-05-22 12:11
Laporte skulle INTE vara att slänga pengar på spelare vi inte behöver. Snarare tvärtom, han är ung och redan ren och skär klass. Vi har INGEN bredd i laget, och det är prio ett i sommar.
Annons: