/spanien/barcelona/forum/6228.aspx/spanien/barcelona/forum/6228.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-04-20 13:13
Neymar11 (Barcelona) Nu när jag läser inlägget jag skrev så ser det ut som att jag försöker övertyga dig om varför han gick så billigt. Haha försökte bara bidra lite till det du skrev:P För att vara striker så kunde han missa helt galna lägen och jag minns att många här inne skrev att han var avdankad osv. Nu saknar nog vissa honom:P
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-04-20 12:55
Det är ett mord hur klubben sköts rent sportsligt för tillfället. Man räknar alltså med Sergi Roberto till nästa säsong, på vilka kriterier då, för jag kan inte se vad han har gjort för att göra någon nöjd den här säsongen. Han borde vara en av de första som ryker, inte för att han har underpresterat sett till hans egna förmåga utan för att han inte håller måttet helt enkelt. Eller är han numera "ramen" för vad man anser vara en talang, för isånnafall är det skrämmande. Det finns massvis med andra spelare vi kan ge hans speltid till, Rafinha och Dennis Suarez, sen har vi även Halilovic. Dessa är talanger värt namnet, och några som faktiskt kan tillföra något - men jag glömde att dem inte är katalaner så det sätter ju dem inte i förarsätet. Klubben fortsätter att styras åt helt fel håll. Sergi Roberto har absolut INGENTING att göra i en klubb som Barça, men han är långt ifrån den enda. Man bör göra sig av med Tello, Song, Mascherano, Roberto, Cuenca, Afellay, Bojan, Pinto först och främst, sen bör man seriöst utvärdera möjligheterna att sälja Alves och Fabregas, möjligtvis även en av Alexis och Pedro beroende på vad kan få för dem. Det är dags för en rensning men den borde kommit redan förra sommaren och jag gissar på att den inte kommer förens 2016 när det kommer in en ny styrelse. The hardest bitchslap till ledningen hade varit om transferbanen håller i sig. Då har ledningen en hel jävla del att stå till svars för efter allt dem lovat.
Neymar11
2014-04-20 12:53
LeoMessi Jo jag är medveten om det, svarade förgående användare bara. Så att han inser varför villa gick så billigt och varför han har hittat gnistan igen
Barcelona LeoMessi
2014-04-20 12:44
Neymar11 (Barcelona) Vi var ju tvungna att sälja honom för en sån patetisk summa eftersom inget lag ville möta hans lönekrav, samtidigt som Barca inte ville punga ut 11 miljoner euro i lön det sista året. Och i ärlighetens namn så var han verkligen inte sig själv efter skadan. Han gjorde några fina inhopp där han gjorde mål men när han väl fick starta och spela regelbundet så bidrog han inte med något.
Barcelona LeoMessi
2014-04-20 12:41
Alltså vad i helvete är det med vår ledning och att behålla spelare som inte håller måttet? Sergi Roberto har inget att tillföra, han är inte tillräckligt bra och han har inte talangen som krävs! Jag skär av min k*k om dom inte offrar rafinha för Roberto!
Neymar11
2014-04-20 12:23
Barca Barca Villa var en ålderstigen avdankad för detta storskytt i Spanien. Som har återuppstått i A Madrid med hjälp av Simone och vilja att bevisa att Barcelona gjorde fel. Vem får inte tillbaka en liten gnista när man har blivit förlöjligad med en sån patetisk transfersumma. Roberto är 22 år gammal en viss skillnad!
Barcelona DM1982
2014-04-20 12:23
@NoGo™:

Kanske inte direkt men om det är ett lojt Barcelona som spelar så bör näsdukarna åka fram och riktas både mot planen men även mot presidentläktaren.
Barcelona NoGo™
2014-04-20 12:17
De blir intressant o se hur publiken tar emot laget ikväll. Blir de några vita näsdukar månne?
Barcelona Barca Barca
2014-04-20 12:15
Neymar11 Real madrid, Milan, Atl madrid säljer han för den summan du pratar om, du får inte glömma att vi har Zubizarreta, han sålde Spaniens bästa målskytt genom tiderna, Villa för 2€ miljoner, hur mycket tror du han säljer en medioker Sergi Roberto för? :)
Neymar11
2014-04-20 11:43
Kommer Rafinha tillbaka så borde vi sälja Roberto. Han är ung och från La Masia ca 8-10 miljoner euro kan vi nog få för honom
Barcelona Luigi
2014-04-20 11:42
Finns bättre spelare att ge Robertos tid till. Rafinha? Varför inte denis suarez som enligt hans kontrakt måste flyttas upp till a-laget den här säsongen.
Barcelona the cameroonians
2014-04-20 11:39
Jag kan delvis hålla med angående Sergi Roberto, men faktum är att vi har extremt höga lönekostnader och behöver ha lågavlönade egna talanger i laget för att balansera dem.

Hade vi nu haft ett betydligt bättre alternativ till Iniesta (en offensiv mittfältare med förmågan att göra sin gubbe) i stället för Cesc hade Roberto fungerat utmärkt som utfyllnad. Nu blir det dock honom vi får förlita oss på när vi ska "ändra en matchbild".

Men som sagt - vi kommer även fortsättningsvis att behöva ha dessa "talanger" i A-laget, de som inte gnäller över utebliven speltid och som inte sitter på en hög lön.

Sedan är det så klart upp till spelaren i fråga att ta chansen när den uppkommer, men så mycket det gnälls på t ex Cesc - är det då rättvist att ge Roberto en massa skit för att han inte råkat blomma ut? Njae.
Barcelona Luigi
2014-04-20 11:30
Om det blir en förlust ikväll vilket mycket tyder på att det ska bli. så hoppas jag att de vita näsdukarna komma fram. De får gärna gå in i zubizarettas kontor och bära ut honom till les Rambles bara i boxershorts.
Barcelona NoGo™
2014-04-20 11:24
Barcelona count on Sergi Roberto (22) for next season. If the player doesn't play more then, he could consider leaving in 2015. [marca]

Man blir mörkrädd...Det är exakt sånna här beslut som gör att vi kommer halka efter i toppen i Europa. Killen platsar inte i vårt lag punkt! Hur svårt ska de vara att förstå de! Hade han inte varit från La Masia och Katalan så hade han åkte ut redan..
Neymar11
2014-04-20 11:11
Smogen Det är arrogans från vår sida, och jag hoppas på att FIFA fortfarande straffar oss. Jag vill verkligen inte att generationsväxlingen ska påbörjas med denna ledning. Vi kommer få se idiotiska värvningar och försäljningar. Klubbar kommer mjölka oss på pengar eftersom idioterna går ut öppet med vad dom vill ha och för hur mycket Nej jag vill att straffet ska hålla i sig, och börja generationsväxlingen med La Masia. Vi måste kolla vad vi har inom klubben först istället för vad som finns på marknaden
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2014-04-20 10:57
Skönt med rykten om att man planerar på att göra en storstädning (nåja) i laget. Jag är beredd att sälja Alves om det gynnar laget, även om man har älskat honom ända sedan Sevilla-tiden. Men vi måste blicka framåt och inte stanna i det förflutna.

Vad gjorde Bayern efter trippeln? Pep ersatte, nya spelare kom och spelare som Mario Gomez fick lämna. Det gäller att alltid hålla truppen på tårna och konstant förnya för att kunna behålla kvaliteten och motivationen i laget! Skrivet i en mobil. Ber om ursäkt för eventuella stavfel!
Barcelona Smogen
2014-04-20 09:32
är det bara jag som finner det märkligt i hur otroligt obekymrade man verkar över FIFAs transfer förbud? Det pratas om en jäkla massa spelarinköp, men mig veterligen börjar väl transferförbudet gälla redan nu till sommaren. ryktades ju om att Bartomeu skulle träffa Blått er i veckan, kanske det hände något där?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2014-04-20 03:54
Bartoeu (president): "Squad renewal? We've worked hard. We can't announce them yet, but decisions have been made and others will be made."
Barcelona Barca Barca
2014-04-20 01:55
Barcelonistas Haha, glöm inte att jag behöver vattna den annars kan han inte spela :) Lion24 Tack uppskattas!! men Rosell skulle bli arg om jag inte röstas fram...så ja får nöjja mig med äran att skriva på SF forumet :D
Barcelona Lion24
2014-04-20 01:48
Barca Barca

Om du vill så :).
Barcelona Barcelonistas
2014-04-20 01:46
Barca Barca - du kan klippa gräset så Xavi håller sig lugn.
Barcelona Luigi
2014-04-20 01:30
InsideLaLiga: Bartomeu: We won’t hold elections and Zubizarreta will lead a massive remodeling of the squad. Hur ska Zubi klara av sälja och värva spelare? Allt det här på en sommar. AC MILAN & Inter here we come!!!!
Barcelona Barca Barca
2014-04-20 01:14
Lion24 Får jag hederspresident rollen ?? :D
Barcelona Barcelonistas
2014-04-20 01:09
Klopp und jupp, elr så kan vi ta in Simeone?
Barcelona Lion24
2014-04-20 01:01
Så här ska Barcelona som klubb ägas:

President - El Flaco
Ekonomisk ansvarig - Rambla
Sportchef - Gabriel
Coach - Júnior
B-lags coach - the cameroonians
Talangscout - Deulofeu
Barcelona Luigi
2014-04-20 00:31
Kan bara instämma vem är liksom Velverde? Visst har Bilbao gjort det bra men det är absolut ingen man för Barca. Barca ska ha en profil tränare med pondus. Ta tillbaka Jupp från sin Pension och sluta anställa dessa nobodies. Beroende på val av tränare kommer vi antingen göra en katastrofal säsong eller en bra säsong. De två som tilltalar mig mest på listan är Lucho och De Boer men även Lucho ger mig kalla kårar. Hur gick det i Roma? Nu gör han det helt okej i Celta men alla tränare kan göra det bra i Barca med de spelarna av kaliber Barca förfogar över. Skillnaden som gör en tränare till världsklass och en normal tränare är när säsongen drar ihop sig och man vinner dessa tuffa matcher som ger titlarna. Som sagt jag förväntar mig en katastrofal säsong till. Kan ni förstå att vi har slösat bort 2 år av Messis talang till spillo? Nu kommer ett år till och han är 28 nästa gång och jag hoppas att den här ledningen med Zubi försvinner.
Barcelona Rambla~
2014-04-19 23:58
DM1982 Det har du så klart rätt i.
Barcelona Vampíro
2014-04-19 23:53
Valverde alltså, svågerpolitik at its finest. Visserligen har Athletic gjort en mycket fin säsong i år men Valverde har knappast vart någon tränare man blivit imponerad av tidigare. Jag kan inte se att det ska funka för fem öre, han är knappast den tränaren som kan säga åt Messi och Xavi vad de ska göra. Det är dags att skaffa en etablerad tränare som har rutin från de största matcherna, någon som har klara idéer och kan påbörja ett nytt projekt. Inga mer rookies nu. Få folk att tro igen.
Barcelona CuleAK
2014-04-19 23:39
Vill bara påminna er barcabröder att ''gilla'' sidan i länktips eftersom MD lovade att lyfta fram det om den når 10000 likes innan matchen i morgon.
Barcelona DM1982
2014-04-19 23:21
Rambla~ (Barcelona) Ettan och tvåan går direkt upp till högstaligan, trean till sexan kvalar.
Annons: