/spanien/barcelona/forum/622.aspx/spanien/barcelona/forum/622.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Thierry Henry
2017-06-16 03:08
@Ribohn Fan:

Bänka Suarez då?
Barcelona Thierry Henry
2017-06-16 03:07
@Kröjjff:

Leo Messi va ett unikum. Snacket gick att han va den nya Maradona från den dagen han anlände i klubben.du kan inte jämföra honom med något som dykt upp i la masia förr eller efter. Jag pratar om dom vanliga talanger från la masia. Spelare som är en chansning när dom dyker upp. Inte spelare som Messi, vars talang man ser från månen. Om du kan peka på en sån talang i la masia nu så låt honom starta varje match. Men det finns inte eller Hur? Det va inte talanger av Messis dignitet jag prata om när.jag prata om matchas in försiktigt
Barcelona Ribohn Fan
2017-06-16 01:10
Jag tycker nog att vi nästa säsong ska spela utan nia. Messi får en friroll. Laget skulle kunna se ut så här Vitolo, Mascherano, Pique, Alba Busquets Iniesta, Coutinho, Dembele, Messi, Neymar
Barcelona Ribohn Fan
2017-06-16 00:45
Jag förstår inte! Coutinho ersätta Iniesta? För mig ska dem spela centrala innermittfältare samtidigt på plan. Iniesta till höger och Coutinho till vänster, Busquets som balansspelare. Då har vi två spelare centralt högre upp på plan, som är bra på att flytta boll, den där extra tiden, som behövs för att hitta lösningar. Det har vi saknat i år, då istället Messi varit tvungen att gå ned och hämta boll. För mig är Coutinho ingen kant spelare, har inte fysiken/explosiviteten att löpa långa sträckor med boll. Han blir långsam efter fem meter. Problemet är bara hur vi gör med högerkanten, det går inte att spela utan högerkant en säsong till. Kanske Vitolo skulle vara en lösning på problemet. Han kan likt Alves hålla upp en kant själv.
Barcelona Treyh
2017-06-16 00:38
Haha kollar in Marco Verattis instagram-konto! Cules runt om i världen spammar honom! xD
Barcelona Junta Dimision
2017-06-16 00:11
@Blaugrana91:
Ja, när det gäller eventuella transfers så kan MD vara pålitliga. Dock, är de inte pålitliga när det gäller oppositioner till Bartomeu/Rosell. Är det inte konstigt att den här "nyheten" dyker upp i samband med att Benedito påbörjar en misstroendeförklaring mot Bartomeus junta, när valet var för två år sedan och de inte har rapporterat om det förrän nu?
Barcelona Iniesta.70
2017-06-15 23:07
Yepp, själv så blir det en D-tox från fulwhiskey och motorsågandet. Ja, lika bra att passa på under fotbolls dvalan som råder. Så nästa säsong så byts fulwhiskeyn ut mot nåt hälsosammare i form av Dr Pepper light. Japp, dags att vakna upp med en kolsyre rap istället för att fumla efter Resorb-räddningen. Och istället för att skriva en motorsågs- massaker del femtioelva efter nån picknick till Vigo eller bottennapp i Malaga så kommer referaten "lånas" från allas vår Astrid Lindgren. Ni vet, Hujedamig, plutta dig och andra hiskeliga "skällsord". Ska helt enkelt bli en mer pedagogisk skribent med en mer empatisk syn på hur våra Barca lirare kanske mår efter en förlust eller ett snöpligt poängtapp. Ja, jag menar, lönen de cashar in i slutet av månaden är kanske inte ett tillräckligt läkande plåster på såren. Jag ska självklart inte begära för mycket av tränaren heller. Messi, Neymar, Iniesta, Suarez, Busken osv. Det är fan inte lätt att få såna killar att lira vacker fotboll, sätta press på motståndaren eller lorta ner sig om knäna. Tänk också på att de faktiskt har en massa andra jippon vid sidan av fotbollen som tar tid och kraft. Hänsyn, för tusan. Nää, blir att "heja" fram grabbarna och stötta dom i vått och torrt och stå bakom tränarens laguttagningar och rotationer. Så, en mixer fylld med sjögräs och juice istället för vodka o tranbär. En stöttande axel istället för ett knivhugg i ryggen. Japp, nästa säsong hittar ni mig på läktaren med ett byfåne-leende och en Mr Miyagi mentalitet:) Så vi hörs till försäsongen cules! Trevlig sommar!
Barcelona Skurhink
2017-06-15 22:44
Hej på er! Jag vill höra era tankar kring Marlon, i eller utanför a-truppen? Med Pique Umtiti och Masken i truppen så ser jag gärna även en till yngre mittback som Marlon. Jag har tyvärr inte följt B-laget i år utan endast sett honom spela i a-laget, och han inger ett stort lugn likt umtiti av det lilla jag sett, någon som följt honom mer nogrant och kan peka på några svagheter, mer än just ålder och rutin?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona II Barça II
2017-06-15 22:38
Officiellt; Milans supertalang Donnarumma, förlänger inte sitt kontrakt. Han kommer förmodligen hamna i Real.
Barcelona Den vise mannen
2017-06-15 22:28
Hemskt med dessa 10000 Euro. Det är ju nästan vad Messi tjänar på 3 timmar.
Barcelona the cameroonians
2017-06-15 21:41
[QUOTE=SOMISEREM1899]Blaugrana91 MD är väldigt ''insatta'' eftersom de är ledningens propagandaverktyg. Det må vara sant att Benedito har en skuld, men man bör samtidigt ta allt som den tidningen skriver om klubbpolitik med en enorm näve salt. [/QUOTE] Ja, vem ska vi tro på? En Junta som har för vana att ljuga, en tidning som "råkar fått veta" eller en presidentkandidat som aldrig varit föremål för vare sig korruption eller lögner. Hmm... Dessutom: Stadgarna säger att OM en kandidat gör en förfrågan kring material ska den interima styrelsen informera om eventuella kostnader och om de kan införskaffa det efterfrågade. Skulle inte förvåna mig om de glömt bort detta med tanke på att de hade fullt upp med att värva Arda under tiden...
Barcelona Iniesta.70
2017-06-15 21:30
Bollinnehavet Ja,själv tror jag att jag gör precis tvärtom. Jag kastar in handduken under "circus Silly season" och siktar in mig på U-21 EM istället. Ja, det mest hälsosamma jag sett i år det var U-17 EM där Spanien remontadande sig fram till en straffsparks vinst och hela FEM tiki-takande Barca lirare headlinade i det laget med Abel Ruiz som en ny personlig favorit. Nää, löjliga säsongen får mig bara att börja motorsåga, orutinerad som jag är.... Får väl gå loss som Michael Myers under Halloween när vi handlat klart istället...:)
Barcelona Bollinnehavet
2017-06-15 21:14
Någon som vet en bra silly-app/sida som ger pushnotiser på klara övergångar/rykten?
Barcelona Blaugrana91
2017-06-15 20:53
[QUOTE=SOMISEREM1899]Blaugrana91 MD är väldigt ''insatta'' eftersom de är ledningens propagandaverktyg. Det må vara sant att Benedito har en skuld, men man bör samtidigt ta allt som den tidningen skriver om klubbpolitik med en enorm näve salt. [/QUOTE] Propagandaverktyg eller inte, fortfarande den mest trovärdiga källan numera.
Barcelona SOMISEREM1899
2017-06-15 20:18
Barclasico Nej, cirka 16 000 behövs. Mer än 10 000 signeringar till. Lär inte lyckas, tyvärr.
Barcelona Barclasico
2017-06-15 19:32
Benedito collected a bit over half votes needed to complete phase 1 of Vote Of No Confidence. 10000 needed in total. Kom igen nu ! En vecka kvar! 5.461 Röster just nu, Minde än halva kvar!
Barcelona SOMISEREM1899
2017-06-15 19:23
Blaugrana91

MD är väldigt ''insatta'' eftersom de är ledningens propagandaverktyg. Det må vara sant att Benedito har en skuld, men man bör samtidigt ta allt som den tidningen skriver om klubbpolitik med en enorm näve salt.
Barcelona Blaugrana91
2017-06-15 19:17
[QUOTE=Junta Dimision]Chockerande att det kommer från MD... not. Det är inte första eller sista gången de smutskastar oppositioner till Bartomeu/Rosell. [/QUOTE] MD är ofta väldigt insatta så jag utgår från att det här stämmer.
Barcelona Junta Dimision
2017-06-15 18:47
@Blaugrana91:
Chockerande att det kommer från MD... not. Det är inte första eller sista gången de smutskastar oppositioner till Bartomeu/Rosell.
Barcelona Blaugrana91
2017-06-15 17:55
MD rapporterar återigen om skulden på 10.000 euro som Benedito fortfarande inte har betalat tillbaka till klubben för dem kostnader för material osv. som Barca stod för under valet sommaren 2015. Klubben har ett flertal gånger påtalat detta för honom men inget händer, han påstår även att han inte känner till denna skuld.
Barcelona Katalano
2017-06-15 16:16
@Dûssel:
"Hälla bensin på elden" är ett allmänt uttryck för att spä på något eller göra en situation "värre". Vet inte riktigt vad du vill få ut av din fråga.
Barcelona Dûssel
2017-06-15 15:58
@Cule4life:

Häller?
Barcelona Barca Barca
2017-06-15 15:49
Katalano OCH samtidigt straffas Barcelona för att värva minderåriga spelare. Jag blir så trött på spanska lagarna, samma sak med klausuler vem i helskotta tvingar klubbarna att sätta klausuler på sina spelare. England får man ge proffskontrakt till spelare under 18 men inte i spanien. Sjukt.
Barcelona Katalano
2017-06-15 15:47
@Reymar:
Ja tyvärr så är ju lagarna i Spanien att skylla för detta. väldigt orättvist att Engelsmännen kan komma och vifta med lönekontrakt till spanska spelare som enligt spansk lag är för unga för att ha dessa kontrakt. Svårt att stävja sig emot och något som ledningen inte ska beskyllas för ( Menar inte att du gjort det). Titta bara på Cesc, Bellerin och Oriol Romeu tidigare. Något borde göras åt dessa regler så att klubbar i olika länder fajtas på samma villkor när det kommer till unga talanger.
Barcelona Reymar
2017-06-15 15:42
Losing young centre-back Eric Garcia, one of the highest rated players at La Masia, is a big blow for Barcelona. The 16-year-old's agent has told Pep Segura on Thursday that he will not accept the club's renewal offer and will instead move to City, where he will earn over one million euros throughout the course of a three-year deal. Ännu en talang som försvinner.. Men vi kommmer kanske se honom i en Barca tröja i framtiden för miljarden..
Barcelona Kröjjff
2017-06-15 15:40
Glömde bort Bojan som förmodligen hade varit att räkna med än idag, om det inte varit för hans problem med panikångest. Han ryktas för övrigt vara på väg från Stoke till Espanyol. av alla ställen. Har förvisso sin hemvist i Barcelona, men så fel det kan bli ibland. En sannsaga som slutar så tragiskt, får en nästan att vilja snyta sig i den vita näsduken; som annars vanligtvis brukar viftas med mot vår klubbs ledning.
Barcelona Pep - El Míster
2017-06-15 15:28
Thierry Henry Hahaha. Hitler. Tror flertalet forummedlemmar förstår vad jag menar och inte väljer att märka ord för att leka rasistpolis. Så hör upp! Akta tungan när ni diskuterar och dra inga paraleller till spelares ursprung när ni diskuterar dennes förmågor och egenskaper.
Barcelona petersays
2017-06-15 14:42
@Cule4life:

Hade du frågat detta sommaren 2014 hade jag sagt James Rodriguez.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-06-15 14:31
Hur fan kan benfica begära 45 miljoner € för grimaldo, har han ens lirat mer än 10 matcher? När t om city och psg tycker att det är ett grovt överpris då vet man....
Barcelona Kröjjff
2017-06-15 14:31
@Thierry Henry:
Då ska jag stilla din nyfikenhet och nämna en viss Leo Messi. Som "poppade" upp från Barca B så sent som som säsongen 2004-2005. Och Isaak Cuenca som debuterade i CL 2011 och snabbt blev något av en Guardiola-gunstling, innan han tyvärr blev långtidsskadad och föll bort från Barca, förtjänar också att nämnas. Så gör också Pedro i sammanhanget. Det gör däremot inte Adolf Hitler, om du nu så väldigt gärna vill veta.
Annons: