/spanien/barcelona/forum/6208.aspx/spanien/barcelona/forum/6208.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andresito
2014-04-22 14:23
1.70-ligan

Barca får sparka/ta in tränare oavsett
Jeffson
2014-04-22 14:22
Deulfeu & Vampiro

Fan ni är två av de bästa här inne. Haha vad hände?
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-04-22 14:18
Mycket hänger på vad som händer med transferdomen. Avböjs inte den blir det nog svårt att locka hit någon tränare överhuvudtaget
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2014-04-22 14:17
@Deulofeu:

Hörde de ryktena från en som sett många matcher live. Det är väl kriterierna för att kunna skriva önskevärvningar? Ser fram emot nästa säsong.

Garcia har gjort ett fint jobb i Roma, frågan är dock om han likt Roberto Martinez är villiga att lämna såpass spännande projekt redan efter en säsong. Även om det är Barça som knackar på dörren, så känns det inte som att de är den typen utav tränare.
Barcelona Andresito
2014-04-22 14:09
Ska vi ha en tränare med Rudi Garcias status så är Roberto Martinez ett bättre alternativ. Känns som att Garcia hade haft svårt att få kontakt med laget, ungefär på samma sätt som Villas-Boas.

Martinez 4-2-3-1 är skön. Med två sittande mittfältare där den ena alltid stannar kvar i defensiven och den andra i understödjande roll, båda klarar dock bägge delar så det blir inte som Busquets/Xavi, utan mer variation. Samtidigt får ytterbackarna utrymme att flyga fram på kanterna och man har alltid minst 3st som är redo att avvärja kontring i 2 mittbackar, 1 mittfältare och eventuellt ytterback.
Barcelona Gabriel
2014-04-22 14:01
Rudi Garcia alltså, spännande. Kan tyvärr inte påstå att jag följt hans Roma sådär jätte mycket så jag kan inte riktigt uttala mig men jag vet att han gjort det bra med Roma.

Någon som kan ge mig lite mera specifika detaljer angående vad exakt det är han gjort med Roma som varit så bra?
Barcelona Deulofeu
2014-04-22 13:58
Vampiro nu får du ge dig viss skillnad på att värva Varane samt Laporte mot

Ronaldo och Bale va?

Även jag gillar ryktet med Rudi!

Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-04-22 13:46
Romas Rudi Garcia ryktas ta över tränarjobbet . Bästa ryktet på länge
Barcelona Vampíro
2014-04-22 13:44
Våran ledning behöver 7-8 månader för att skriva kontrakt med Montoya och Bartra. De har inte kunnat värva en mittback på fyra säsonger. Det säger en hel del.
Barcelona Gabriel
2014-04-22 13:34
Rambla

Man skickar Sanllehi så får Zubi spela golf eller något.
Barcelona Gabriel
2014-04-22 13:32
Barca Barca

Tänk den möjligheten som finns på marknaden den här sommaren, det är inte ofta sånna möjligheter dyker upp. Man ska inte tro att talanger som Varane och Laporte växer på träd, och när sånna talanger väl dyker upp går det snabbt innan dem köps upp av en stor elefant. Just nu, just denna sommaren (förutsatt att vi får värva) har vi chansen att göra något stort. Att få så otroligt bra och unga mittbackar för bara 66M€ sammanlagt är ett jävla fynd i dagens fuckade marknad där bara en av dem hade kostat den summan om det inte vore för deras utköpsklausuler.

Jag hade ingen aning om att Varanes klausul låg på bara 30M€, det är ju helt jävla underbart. Det är verkligen ingen omöjlighet att köpa honom, det blir svårt men det är som sagt inte omöjligt. Laporte är också svår då Bayern är intresserade av honom men han är inte heller omöjlig. Skulle vi mot alla förutsättningar lyckas med det konststycket så hade jag förlåtit dem för att dem inte lyckats köpa någon mittback på 3 år.

Europas två bästa mittbackstalanger som håller i minst 10 år, för bara 66M€ plus skatt. Kör!
Barcelona Rambla~
2014-04-22 13:31
Efer 7-0 krossen mot Bayern förra våren trodde man ju att även vår korkade ledning till slut skulle få upp ögonen över våra brister i försvaret. I de två matcherna vann väl inte Barca ett enda inlägg från kanterna. Åtgärdade man problemet den sommaren? Nä, vi hade ju en Puyol som slet hela sommaren för att komma tillbaka. Det var ju en som en värvning i sig bara det.

Samma korkade jälva sportdirektör som var helt inkompetent att lösa vår försvarskris trots att hela världen kunde peka på den ska alltså nu leda projektet vidare och tweaka till truppen så att den blir slagkraftig igen.

Förresten, vadå tweaka till den? Är det inte det de har gjort inför varje säsong nu? Det har ju inte hjälpt precis. När ska de inse att de måste till en riktig revolution och inget annat?

Ni sitter och diskuterar värvningar som allttså vår fantastiska sportdirektör ska ro i hamn? He, he, he....
Barcelona Neymessi
2014-04-22 13:21
Varane är fortfarande ung så han kanske har tålamodet att vänta på bänken...
Å andra sidan är han precis som Neymar redan tillräckligt bra och har för mycket erfarenhet för att enbart klassas som en talang. Han är helt enkelt en jävligt bra mittback som borde vara en självklar startspelare i vilket lag som helst.
Varane lär knappast gå till Barcelona men jag tror att han gör en Thiago och drar till sin gamla tränare som uppenbarligen värdesätter honom väldigt högt.

----
På tal om FIFAS transferban så vill jag verkligen veta vilka som ligger bakom häxjakten mot Barcelona. Enligt Presidenten skulle namnen/ namnet offentliggöras. Ska bli intressant. Att det skulle vara Perez är väl ingen långsökt gissning direkt.
Barcelona Barca Barca
2014-04-22 13:13
Gabriel Sen kan vi ge igen lite för Figo affären. Dom snodde Figo från oss när han bar på kaptens binden. Men jag tror inte vår ledning tänker som dig/oss. Har vi tur får vi in Laporte, är jag realistisk får vi David luiz, tänker jag på ledningens kompetens, slutar det med Vermalen.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-22 13:11
"Der grösste, jag sparar dig lite tid och kör mann gegen mann här. Du kan tacka mig senare.

Manu 1-0 Reservmålvakten

Alaba 2-0 30 miljonersgubben(som vi som tur är inte värvade)
Dante 3-0 Messi-stamparen
Boa 4-0 Straff-åt-helvete
Lahm 5-0 Spelar ingen roll

Bastian 6-0 van Buyten
Kroos 7-0 Lilla-matchernas-man

Robben 8-0 Olympiasprintern
Ribéry 9-0 "Jag bryr mig inte om guldbollen"-gråter av glädje när han vinner

Götze 10-0 Döende svanen
Mandzu 11-0 "Passa Ronaldo vid varje läge"

Pep 12-0 Bäst före 2007. "

Haha så klockren!
Barcelona Gabriel
2014-04-22 13:07
Förutom FIFAs transferban (som jag dessutom inte tror kommer att hålla i sig) så ser jag inte varför två värvningar av Varane och Laporte skulle vara orealistiska. Om det nu stämmer att deras utköpsklausuler ligger på 30 respektive 36 så är det bara att pay upp, finns då inte så mycket Madrid och Forentino kan göra åt saken. Ingenting är omöjligt. Svårt, ja, omöjligt, nej.
Neymar11
2014-04-22 13:05
Vampíro Värva kommer vi få göra, varför tror du klubben vill träffa Blatter för? Lite pengar under bordet så är det fixat haha! Klausulen blev officiell då både vi och psg möte den förra året. Mou övertygade honom att han skulle få spela och resten är historia. Madrid gör allt för att förnya hans kontrakt men han har inte bestämt något. Omöjlig är han inte men dock så ligger Mou i förarsätet. Så som det har sett ut år så tror jag att chansen att han lämnar finns. Och du måste erkänna att det hade varit underbart att knäppa Perez på nosen med lite payback
Barcelona Vampíro
2014-04-22 12:58
@Neymar11:
Alla värvningar från Real Madrid är i princip omöjliga. Tror du helt ärligt att de vill släppa sin bästa unga spelare, till Barca dessutom? Du hör ju själv hur det låter. Hans påstådda klausul, som förresten inte ens är bekräftad, spelar inte så stor roll då den kommer bli mycket högre efter alla skatter och dylikt. Sen fattar jag inte varför han ens skulle vilja lämna, han har en ljus framtid i Madrid, varför lämna det och riskera bli fotbollsvärldens mest hatade spelare? Laporte har jag inte sagt något om. Lägg även till att vi kanske inte ens får värva i år samt har Europas sämsta ledning och sportchef. Så ja det låter lite väl orealistiskt.
Barcelona Andresito
2014-04-22 12:57
Neymar11

Senaste jag läste var att det inte fanns någon deadline där FIFA måste svara, efter det läste jag att Barca hade 'förhoppningar' om att få ett beslut inom 3 veckor, alltså runt början av maj. FIFA försöker dra ut på det så mycket som möjligt bara för att det är Barca det handlar om.
Neymar11
2014-04-22 12:53
Andresito Skulle inte mötet med Blatter hålla hus idag? Du är nog mer insatt i det än vad jag är
Neymar11
2014-04-22 12:51
Vampíro På vilket sätt är det löjliga värvningar? Utan logiska värvningar speciellt Laporte
Barcelona Andresito
2014-04-22 12:50
Gabriel

FIFAs transfer ban ;)
Är det någon som faktiskt är optimistisk över att vi kommer få värva? Vi har ju trots allt brytit mot reglerna, enda möjligheten som jag ser är att det endast kommer gälla i sommar och att vi kan värva i januari 2015.
Barcelona Vampíro
2014-04-22 12:49
@Deulofeu:

Jag loggade in igen. Min trovärdighet? Haha det är ju du som skriver löjliga värvningar och hänvisar med ännu mer absurda källor.

Hoppas vi värvar Bale och Ronaldo nästa säsong. Tänk er anfallet...
Barcelona Gabriel
2014-04-22 12:48
Personligen hade jag fan inte tvekat på att lösa både Varanes och Laportes utköpsklausuler. 66M€ för Europas utan tvekan två största mittbackstalanger som håller i minst 10-11 år. Värt vartenda öre. Vad fan väntar vi på?
Neymar11
2014-04-22 12:47
Mitt fel trodde jag nämnde det
Neymar11
2014-04-22 12:46
Andresito Syftade på Martinez värvning men tack för lektionen
Barcelona Deulofeu
2014-04-22 12:44
skulle man lyckas värva Varane är det inte lika stort som Figo men skulle han fortsätta sin utveckling har det ju potential att bli det.

Han skulle dock få det jobbigt i Spanien.

Skulle nästan göra vad som helst för att se Perez min när Zubi visar att det är klart...
Barcelona Andresito
2014-04-22 12:42
Neymar11

För att klargöra så gjorde Bayern och Barca motsatsen. Thiago gick inte för sin utköpsklausul av två anledningar:
1. Bayern ville ha ett bra förhållande med Barca
2. Bayern betalade mindre/lika mycket skatt även om transfersumman var några miljoner högre.

Googlar man "Varane release clause" för man upp att den ligger på €30m som du säger. Kommer även upp en artikel från förra sommaren från Marca, att Barca mött klausulen men att fransmannen inte velat lämna Bernabeu. Situationen kan ha ändrats nu.
Men för mig är det overkligt att se Varane i Barcatröjan, hade varit alldeles 'too good to be true', och med nuvarande ledning har jag inga större förhoppningar om att vi står där i september med en bra mittback bredvid Piqué
Barcelona Deulofeu
2014-04-22 12:42
Gabriel du har säkert rätt tyvärr men dom pengarna för Luiz känns inte riktigt ok men Zubi skulle nog tycka at han gjort ett gott jobb.

Jag är rätt övertygad om att Luiz kommer göra ett riktigt bra vm men det är tack vare Silva så bra kommer han knappast funka med Pique?

Två mitbackar som somnar till ibland gillas inte.

Det som dock gillas är att han nästan är den enda som har samma frilla som Puyol!
Barcelona Gabriel
2014-04-22 12:41
Ligger alltså Varanes utköpsklausul på bara 30M€? Herregud, hur tänker Madrid där? Det låter som något vi, med denna styrelsen hade kunnat göra. Den killen är hur bra som helst och har hela sin framtid för sig. Vore ett mord för Madrid att se honom försvinna. Fan va mums det skulle smaka att lägga upp 30M€ för honom och sno honom från Madrid, payback för Figo. Men det lär nog aldrig hända. Däremot riskerar Madrid att förlora honom. Chelsea med Mourinho lan utan tvekan övertala Varane att dra ifrån Madrid.
Annons: