/spanien/barcelona/forum/618.aspx/spanien/barcelona/forum/618.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Soko
2017-06-20 19:23
Mourinho är nästa att åtalas för skattefusk. 33 miljoner kr ska han gömt undan under tiden han tränade Real.
FCB- Culé master
2017-06-20 19:21
Tror Verratti kommer tillslut. Har den känslan.
Barcelona Soko
2017-06-20 19:19
@Barclasico:

Att förlänga kontrakt betyder inte att man ska stanna. Spelaren vill försäkra sig och inte råka ut som Zlatan, skada sig och bli utan lön nu och klubben som vill kunna sälja bättre.
Se bara på Veratti som förlängde med PSG men nu vill lämna.
Barcelona DM1982
2017-06-20 19:07
[QUOTE=Barcelonistas]Katalano - tvingar sin spelare att vara kvar det är inte normalt? Veratti vill ju lämna och då måste man låta sin spelare gå. [/QUOTE] Jag tycker tvärtom att spelare måste börja respektera ingångna avtal. Känns som kontrakt knappt betyder något längre, spelare grinar sig bort. Eller så grinar de för att få bättre betalt. Känns som agenterna ligger bakom det mesta av tjafset för att själva få bonus.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Katalano
2017-06-20 19:01
@Barcelonistas:
Förra sommaren i augusti signade Veratti ett nytt kontrakt som sträcker sig till 2021. Inte ens ett år sedan alltså. Han kanske skulle ha tänkt på det innan han signerade. Det är lika mycket spelarens som klubbens säkerhet när man skriver på dessa avtal. Att måla upp Nasser som en skurk i dramat är så otroligt fel. Veratti är den som inte vill fullfölja sin del av avtalet. Sen som Cule så vill jag såklart se honom anlända till oss. Men Nasser gör inget fel. PSg försöker bygga ett lag som vinner Champions League. De är ett köpande lag och inte ett säljande. Klart han inte vill förlora en av sina viktigaste spelare i denna process. Inget konstigt alls. När en spelare skriver på ett så långt avtal så är man medveten om att man tillhör klubben denna period och att man lämnar över makten till dem om det inte finns några utköpsklausuler. Veratti borde ha tänkt på det när han skrev på.
Barcelona Barcelonistas
2017-06-20 18:13
Katalano - tvingar sin spelare att vara kvar det är inte normalt? Veratti vill ju lämna och då måste man låta sin spelare gå.
Barcelona Cule4life
2017-06-20 17:29
@El Pistolero #9:

Egentligen kan man ej jämföra dom, nästan bara. Thiago är en nr 8 och Veratti är en solklar nr 6. Veratti är en spelfördelare med defensiva attributer. Thiago är spelfördelare med mer offensiva egenskaper.
Barcelona Andresito
2017-06-20 17:16
Vilken klubb som helst förutom Barça hade kunnat sälja Rafinha för minst 50 miljoner. €10M för att han är brasse €10M för att han har ett coolt smeknamn €5M för att han är relativt ung €5M för att hans far och bror var och är framgångsrika €5M för att han är fostrad i La Masía €20M för hans nuvarande nivå Summa marknadsvärde: €55M Vi kan då räkna ut hur mycket Barça kan få för Rafinha: Plus €55M Minus €5M pga desperation att sälja Minus €20M pga inkompetent ledning Slutsumma för Rafinha: €30M
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2017-06-20 17:00
Vet inte varför jag får känslan av att Barca värvar tillbaka Deulo för att byta han mot Dembele plus pengar. =(
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-06-20 16:52
Nasser har ju absolut inte gjort något fel, vill han inte sälja så vill han inte. Vill vi värva spelare fram dom så är det fritt för honom att försöka på våra. Bovarna i det hela psg dramat har ju alltid varit dom giriga brassarna som har utnyttjat Barcelonas uppmärksamhet för att få mer pengar.
Barcelona Barclasico
2017-06-20 16:51
@gozo1:

Men är ni dumma? Rakitic förlängde nyss sitt kontrakt.. han kmr inte lämna, bara rykten som svävar.
Barcelona Bollinnehavet
2017-06-20 16:50
Får vi in både Verratti och Dembele plus en högerback som helst inte är Bellerin för 50 miljoner euro så gör vi ett helt makalöst fönster och det ska ledningen isåfall ha mycket beröm för. Får vi också sålt dököttet i truppen plus någon av Raffe, Gomes, Denis eller Rakitic som kanske behövs för att ha råd med köpen så är det fortfarande ett väldigt bra fönster. Det mest spännande sedan Neymar anslöt skulle jag vilja säga!
Barcelona Katalano
2017-06-20 16:42
Det skönaste med en värvning av Veratti är att slippa läsa kommentarer som att Nasser är en diktator här inne. Han sköter bara sitt jobb, klart han inte vill sälja Veratti. Denna typ av öknamn stör jag mig otroligt mycket på, samma med Penaldo. löjligt är det.

Är jag seriös om att detta är det skönaste med en värvning av Veratti? Nej, såklart inte. Vill bara skriva av mig lite och varför inte överdriva en skvätt som alla andra. Rafinha är tydligen kass exempelvis...
Barcelona Barcelonistas
2017-06-20 16:23
En deal jag aldrig skulle göra. Dom är inte i behov av pengar är rent bullshit. Så länge Veratti själv vill spela för oss så kan diktator Nasser inte göra mycket.
Barcelona Romelu Umtiti
2017-06-20 16:12
Läste ett inlägg i PSG-forum att då PSG inte är i behov av några pengar så är Neymar det enda PSG ska kräva i betalning för Veratti. Vet inte om det är jag som har storhetsvansinne eller de som inte har en normal verklighetsuppfattning, men Skulle säga att Veratti + 1 miljard är väl mer ekvivalent till Neymars värde?
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2017-06-20 16:04
Enligt mig:

Prio 1 mittfältare: Verratti (helt ärligt vet jag inget alternativ som är i närheten)

Prio 2 Högerback: Semedo (bellerin, aurier som alternativ?)

Prio 3 ytteranfallare, Beroende på hur de andra affärena går ekonomiskt så kan man försöka med Dembele, Oavsett så ska iaf deulofeu värvas tillbaka. (12milj euro som i verkligheten är 6milj euro.men som givetvis belastar budgeten med 12)

Jag ser gärna att deulofeu får en ärlig chans.

Drömscenario

Psg vill ha gomes (mot förmodan), 60milj euro + Gomes för Verratti

Deulofeu köps tillbaka och ingår i dembele affären, 40milj euro+Deulofeu

Semedo 35milj euro

Arda säljs för 30milj euro

Mathieu, douglas, masip går gratis

Munir 20milj euro

Samper tas tillbaka.

Marlon är redan klar

-85 milj euro För Verratti, dembele, Semedo..Det hade varit drömmen för de flesta här inne men som sagt det här är bara rena fantasier.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-06-20 15:55
@Barcelonistas:

Modric är enligt mig världens klart bästa mittfältare just nu. Men Verratti är inte långt bakom.
Barcelona gozo1
2017-06-20 15:46
Fan ledningen är idioter fattar inte varför dom ska sälja Rakitic för att värva dembele idioter. Det räcker med att dom värvar veratti och seri . Säljer rafinha ,denis, Så mittfältet ska bestå av iniesta ,veratti , Rakitic ,seri och gomes
Barcelona El Pistolero #9
2017-06-20 15:46
[QUOTE=Davids3]Thiago småler när han ser din kommentar :p [/QUOTE] Thiago är inte bättre än Verratti. Snäppet under enligt mig.
Barcelona Barca4life98
2017-06-20 15:45
Hur mycket tror ni att man kan få för dessa som säkert lämnar nu i sommar? Rafinha - 28 milj € (ryktas till Juve, Arsenal, Liverpool) Arda - 25 milj € (ryktas till Arsenal) Tello - 8 milj € Rakitic / Gomes - 40 milj € Deulofeu - 25 milj € (kan bli mer beroende på u-21) Munir - 10 milj € Med dagens marknad borde det vara realistiskt?
Barcelona Bossquets
2017-06-20 15:44
@Davids3:

Om en gammal tjock higuain sälj för 90. Då kan man nog sälja rakitic för 70. Lol.
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-06-20 15:39
Verratti är garanterat topp 5 i hans roll, det vill säga att vara spelfördelaren och navet på mitten. Enligt mig är det bara Modric som man tydligt kan säga är bättre då han gjort några makalösa säsonger. Dock börjar han komma till åren. Verratti är det närmaste garanti man kan komma att vara en av de absolut bästa mittfältarna de närmaste 8-10 åren. Helt fantastiskt om vi ror hem den värvningen.
Barcelona Gabriel
2017-06-20 15:36
Det är absolut inte sant att Verratti är klar. Falsk källa. Är på Twitter i stort sett hela tiden och följer allt gällande ryktesvägen kring Silly Season.

Verratti befinner sig i Ibiza, efter det tar han en kort period i Italien. Nästa steg i den här hela processen kommer att vara att Verratti träffar Nasser för att berätta att han vill lämna. Vi får se vad det hela leder till.

Affär eller inte, så kommer det här att pågå hela sommaren, räkna med det.
Barcelona Davids3
2017-06-20 15:28
@Barcelonistas:

Thiago småler när han ser din kommentar :p
Barcelona Barcelonistas
2017-06-20 15:27
Säg vem som är bättre än Veratti? Nämn några.
FCB- Culé master
2017-06-20 15:25
@Barcelonistas:

Bäst i världen? lite ta i. Topp 5-7 ja. Bäst mittfältare som passar oss och vårt spel? Stort ja.
Barcelona Barcelonistas
2017-06-20 15:23
110M är lätt värt för världens bästa mittfältare. SIIIIIIIIIIIII Veratti
Barcelona Davids3
2017-06-20 15:15
Verratti to Barcelona is reportedly completed, €110M fee. PSG saw it hard to keep a player unwilling to play for them. [sport]
Barcelona Davids3
2017-06-20 14:51
Enligt Mundo kommerBarca kräva 50m för Rakitic. Bra, visa lite stake för en gångs skull.
Barcelona Katalano
2017-06-20 14:49
@FCB-1899:

Ja, alla har vi farhågor om att Bellerin kan bli en flopp och att han inte passar in. Sergi Roberto kommer dock att tillhöra mittfältet nästa år och inte högerbacken. Så Palencia måste flyttas upp i a-laget för att fylla den platsen, alternativt att vi värvar in en annan högerback. Semedo skrivs det mycket om.
Annons: