/spanien/barcelona/forum/610.aspx/spanien/barcelona/forum/610.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bosketts
2017-05-31 09:23
Känns som att forumet är uppdelat i två läger:

* De som vill att vi värvar in fyra-fem spelare i absoluta värdsklass.

och

* De som vill värva in en crack (Veratti) och sedan fylla på med La Masia.

Jag tror ni vet vilket läger jag tillhör, men gemensamt för båda är viljan att göra sig av med ett gäng spelare. Det som talar för detta är att vi får in en ny tränare, som säkert kommer rensa ut 2-4 spelare som inte ingår i hans planer. Det kan också resultera i att någon ur startelvan petas. Kan tänkta mig att spelare som Alba och Rakitic ligger dåligt till i Valverdes Barca.

Själv skulle jag, i en perfekt silly season-värld, sälja Turan, Mathieu, Gomes, Digne och möjligtvis Rakitic.

Jag skulle lägga alla dessa pengar på att lösa Veratti. Kosta vad det kosta vill, men försäljningen av dessa borde täcka det som saknas från budgeten. Utöver detta kan jag tänka mig en högerback, men det kan vänta till vintern för att se om Vidal håller.

Jag skulle därefter plocka upp:

Marlon (ersätter Mathieu)
Palencia (ersätter Digne+backup till högerbacken)
Alena (ersätter Rakitic+Gomes)
Samper (backup till Busquets)
Deulofeu (ersätter Turan)
Barcelona Treyh
2017-05-31 09:11
Wow bra jobbet Manchester City! Bernardo Silva och Mendy REDAN klarar! Medans hos oss så ryktas Delafoue återvända... xD
Barcelona Ribohn Fan
2017-05-31 08:47
Det där har ju mycket med hur man ställer upp mittfältet.
Spelar vi 4-3-3 med offensivt svängd triangel, då är Coutinho ett bättre alternativ.
Han är betydligt bättre felvänd än vad Veratti är.
Spelar vi med defensivt svängd triangel, då är Veratti ett bättre alternativ.
Han vill ha bollen rättvänd, därför går ner djupt och hämtar boll och att han vill täcka ytor i defensiven.
Spelar vi 4-4-2 med rak mittfält, som förra säsongen och täcker ytor, då är också Veratti att föredra.
Allt är upp till Valverde.
Barcelona Katalano
2017-05-31 08:21
@Corazon:

Jag har inte sett något alls av Seri så har ingen aning om hur han kan tänkas klara sig i Barca. Jag går aldrig heller in på youtube och tittar eftersom det endast ger en förfinad bild av en spelare. Däremot så verkar hans spelartyp vara det som i alla fall jag efterfrågar till vårt mittfält, så ur det perspektivet är jag i alla fall inte negativt inställd till en värvning av honom.

Du skriver att vi ska värva etablerade spelare och nämner Coutinho i samma mening. Varför ska vi värva en Coutinho som är fantastisk som en ytteranfallare för att placera honom i ett centralt mittfält där han inte får nyttja de kvalitéer som gör honom så bra i Liverpool? Dessutom är Coutinho en man liksom Özil som försvinner i stora matcher. Han är väldigt ojämn i sitt spel.

Veratti säger sig självt att han skulle passa som handen i handsken för Barca. Han är precis den typ av spelare som jag vill att vi värvar.
Barcelona Reymar
2017-05-31 01:13
Corazon

Inte många som har sett Seri spela och då är det förståeligt att man är skeptisk til en värvning. Samma sak var det när Umtiti värvades, hade ingen koll på honom och hade bara sett ett fåtal EM matcher där han spelade men numera är han given i startelvan och en av våra bästa värvningar på väldigt länge. Av det jag har sett av Seri så är han en kontrollerande mittfältare som dikterar tempot, en spelare som jag tror hade passat in bättre i Barca och gjort ett bättre jobb än Gomes, Rakitic och Arda.
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-05-30 23:58
Nej håll hårt i plånboken, ut med dödkött och satsa enbart på la masia. Ut med Arda, matheiu, vermaelen, denis/rafinha/gomes. Ny mittfältare enbart ifall rakitic säljs. Lyft upp marlon, Alena och Palencia permanent, börja bygg upp något bra istället för att lägga alla kort på bordet direkt. Hitta en bättre klubb till Samper för utlåning.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Corazon
2017-05-30 23:43
Låter som majoriteten vill ha in Seri. Dåså då lägg 40 mille på en som tydligen jämförs med kante och verrati. Ärligt talat tror jag ingen av er vet något om honom mer än några artiklar på en lyckad säsong och Youtube. Vi är Barca Vi måste lägga krut på etablerade spelare som verratti Coutinho mm sen kan vi prata om Seris ar som breddar truppen
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-05-30 23:42
Vad landade priset på, 45-50 miljoner €? Sen är det väl ändå shejkerna och Qatar som man ska tacka som har gjort detta möjligt!
Barcelona Gabriel
2017-05-30 23:36
Grattis till Manchester City och Pep för ytterligare en fantastisk värvning i Benjamin Mendy. Han var mitt första val att ersätta Alba med. Vilket lag Pep håller på att bygga upp. Ska bli sjukt intressant att se vad han kan göra med ordentliga spelare nästa säsong.
Barcelona Fcb88
2017-05-30 23:29
Corazon Underskatta inte värvningar från den franska ligan.. behöver jag nämna Abidal, Umtiti, yaya toure och även Giuly en gång i tiden, som värvades därifrån?
Barcelona Gabriel
2017-05-30 23:28
Jag verkligen hatar att vara mister negatiffa (tillsammans med el flaco) men för er som tror att Yerri Mina till oss är några positiva nyheter så är jag ledsen att behöver förstöra kvällen för er. Killen är LÅNGT ifrån Barça material. Usel bollbehandling och teknik, seg, och rätt så hjärndöd faktiskt. En högerfotad Mathieu som är yngre, kan endast nicka bollar. Förlåt mig men om det stämmer att han är våran första värvning så är det en usel första värvning. Tyvärr.
Barcelona Thierry Henry
2017-05-30 23:27
@Corazon:

Han va franska ligans klart bästa mittfältare bredvid Silva och Verrstti denna säsong.
Barcelona Visca el Barca 17
2017-05-30 23:25
Seri i Nice var grym denna säsongen. Såg att de hade jämfört honom med Kante och Veratti och han vann flest i statsen. Bollerövring vann Kante och Veratti vann key pass men Seri var jämn och vann flest. Såg det för några veckorna så minns inte exakt.
FCB- Culé master
2017-05-30 23:18
Nu har ledningen sin chans att göra nåt bra och signa Ihenacho som ser ut att lämna City.

Sälj Paco för en okej summa. Ingen dålig spelare och gjort det bra på sistone men ser inte varför han köptes in när vi hade Munir/ Sandro och dem är ungefär på samma nivå om man kollar talang. ihenacho är bättre än alla dem och passar in hos oss. Kostar nog inte så mycket.
Barcelona Corazon
2017-05-30 22:56
Vem fan är jean Seri från Nice jag Youtuba honom. Fick noll känsla fattar inte vad ledningen håller på med, det ska tydligen ske ett möte snart med Barca och hans entourage utköpsklausul 40m tack så mycket Barca
Barcelona Junta Dimision
2017-05-30 22:49
Laporta ska tydligen vara med i RAC1s program Tu Diràs och antagligen prata om att ha blivit frikänd och vår Junta. Ska bli intressant att se vad han har att säga.
Barcelona Diar Shekha
2017-05-30 21:32
messiooooxavii

Med all respekt men det är bara Iniesta och Busquets som är bättre än mittfältarna i våra rivaler individuellt. Liksom Kroos , Modric och Isco,Kovacic, du kan inte jämföra dessa med spelare som Turan, Gomes, Denis det är ett hån mot fotbollen.Absolut du ogillar Real M om oss andra här inne men du måste vara lite objektiv med emellanåt.

De har världens bredd på mittfältet. Casmeiro, Isco, James, Kroos, Modric, Kovacic,. 6 fantastiska spelare på 3 positioner. Vem har vi liksom när underbara Iniesta går sönder eller Busquets? Man får tycka vad man vill om Perez men ärligt talat hans värvningar är klart bättre än våra sen han kom tillbaka efter våran trippel med Guardiola.

Ett av våra stora problem i år har varit mittfältet, bortsett från Iniesta och Busquets har ingen av resterande varit bra och majoriteten av matcherna som vi även vunnit har varit böljande spel, de har inte varit trygga kontrollet på ett tag.
Barcelona the cameroonians
2017-05-30 21:00
Deulofeu haha, halva inlägget försvann om Yerry Mina, skulle skriva att om han redan kommer nu så beror det troligtvis på att Mascherano lämnar eller att Marlon kommer att lånas ut. Sanches nobbade ju Barça som erbjöd spel i B-laget för spel med Ajax A-lag, tror inte ledningen är sugna på att betala €30 miljoner för nån som kostade en femtedel för mindre än ett år sen. Är dock förvånad att Lemos inte är på tapeten då Robert verkar gilla spelare med erfarenhet från la liga snarare än spelare från brasilianska ligan. Därför han valde Paco framför Gabriel Jesus enligt honom själv.
Barcelona Deulofeu
2017-05-30 20:50
CRset en otroligt stor talang som påminner om en ung Cech som också han slog igenom oerhört tidigt.

Lång med fina reflexer och rätt bra fötter på en så ung och lång målvakt.

Är väl tänkt för juvenil a.

Rätt saftig konkurrenssituation där jag personligen gillar Pena starkt vi får se vem Gabri satsar på.

Måste säga att mittbacken Bueno som de värvade slutet av denna säsongen sett riktigt bra ut under u-20 vm och Uruguay har hållit nollan samtliga tre matcher hittills och är numera vårt enda bidrag i turneringen.

Barcelona Neymar N11
2017-05-30 20:46
Laporta (ex-pres): "Bartomeu's kidnapped club, it's established in lies. We find an ex-president in prison & a board that doesnt stop lying"

Barcelona Deulofeu
2017-05-30 20:44
Davids3

Tja det blev väl ingen riktig diskussion då jag inte orkade skriva mer då jag blev påhoppad...

Jag har sett honom live och många matcher då jag följer Benfica pga Grimaldo.
Portugal har inte mindre än tre till fyra nya högerbackar och han anses vara den som har näst störst potential efter Dalot född 99 som idag slog ut våra koreaner Lee samt Paik i u-20 em åttondelsfinalen...

the cameroonians

En riktigt cool mittback 195 cm men lite för långsam för min smak men ändå snabb trots sin storlek.Gör massor av mål två år yngre än Sanchez som är hans landsman.

Personligen gillar jag sanchez lite mer tycker han har lite bredare register.

Men Mina istället för Mathieau eller som tredjeback ja tack alla dagar i veckan!

ciao...

Barcelona the cameroonians
2017-05-30 20:37
Den option som Barça har på Yerry Mina (Palmeiras) och som skulle utnyttjas efter att den brasilianska säsongen var slut kommande vinter har enligt MD ändrats och det verkar som att mittbacken kan komma redan i sommar. Mina har redan ansökt om uppehållstillstånd
Barcelona Davids3
2017-05-30 20:30
Senaste ryktet i Silly Season, Semedo från Benfica, någon som vet mer om denna grabb? Edit: Ser nu att han har diskuterats.
Barcelona II Barça II
2017-05-30 20:19
Goda nyheter, Bale är friskförklarad och kommer kunna spela i finalen. Förhoppningsvis startar han istället för Isco vilket självklart är en nackdel för Real.
Barcelona Visca el Barca 17
2017-05-30 20:12
Hoppas vi vinner ligan nästa år lika lätt som Olympiakos gör i Grekland och använder våra egna spelare som Bilbao.
Barcelona JUSSI BJÖRLING
2017-05-30 19:50
Jag kommer ge Valverde minst en säsong innan jag eventuellt klankar ner på honom. Jag blir mer och mer optimistisk för varje dag som går. Det KAN bli bra det här.
Barcelona messiooooxavii
2017-05-30 19:27
Diar Shekha

Du kan inte på fullaste allvar räkna upp hela Reals Mittfält samt avbytare före vårat mittfält som bokstavligen talat käkade upp dem på bernabeu.

Gräset är inte alltid grönare på andra sidan.

Så jävla trött att det ska snackas så mycket skit om våra spelare.
Vi vann dubbel samt en trippel på 3 år, och en helt okey cuptitel iår. Vi ger Real en match trots att detta är historiens mest korrupta ligasäsong. Denna var Real tvungna att vinna kosta vad det vill efter 5 år utan titel.

vi har världens bästa och mest vinnarhungriga spelare och folk som kallar sig fans snackar skit om dom.

Hur kan man ranka Reals mittfält högre trots mängden titlar dom dragit in.
Barcelona Diar Shekha
2017-05-30 19:15
Ang Ernesto Valverde. Så länge jag har följt denna klubb har tränarna varit Rijkaard,Guardiola, Vilanova, Martino och Enrique. Inga stora profiler direkt och bortsett från Martino så hade ingen av de gjort något anmärkningsvärt innan deras FCB-äventyr. Valverde å andra sidan, varit i la liga i ca 10 år nu. Kommit 4 & 5a (om ja ej minns fel nu) & spelat Cupfinal med Athletic. Lägg därtill några pokaler från Grekland. Så pappret är han klart mer meriterad än vad våra tidigare tränare har varit. Nu till FCB. Det är bara egentligen Tata som inte vunnit något stort med oss bland dess, å andra sidan var han här bara en säsong och tog över precis efter Tito Vilanova fått cancer (må han vila i frid nu). Tränare har aldrig varit problemet för min del, det som bekymrar mig är ledningens katastrofala silly season's sommar efter sommar. Efter 4 köpte Carles Puyol's ersättare vid namn UMTITI. Xavi's ersättare har fortfarande inte värvats: Det går mycket rykten om att Iniesta ska spela ett år till en blir det MLS för honom, då har vi 2 problem helt plötsligt. Hur i hela friden ska vi hitta ersättare till dessa 2? Rafinha, Gomes, Denis? haha, det är skamligt att dessa får bära en FCB tröja. Vi har gått miste om så jävla många MF de senaste 4-5 åren, spelare som kunnat styra vårt mittfält i många år framöver. Isco, Pogba, Pjanic, Kevin De Bruyne, Renato Sanchez, Thiago Alcantara(vår förlorade son),Gundogan, Bernado Silva, Kovacic, Koke,Weigl, Veratti, Modric, Kroos osv. Dessa är spelare som kmr dominera världsfotbollen, spelare som vi kunnat värvat ganska lätt innan de skrev på alla dessa storklubbar och det är spelare som ingen av våra reserver är i närheten av ens. Ja vi får istället nöja oss med Gomes, Turan, Rafinha och Denis,det är skamligt för en klubb som är 2000-talets bästa lag och som prenumererar på alla titlar årligen. Liksom hur kan man ens få för sig att värva en reserv till Suarez i Paco för 35 miljoner euro när du har både Munir och Sandro som är minst lika bra.Det är bara kolla på vad det de har gjort i sina klubbar och vilken människa på denna planet tar tex ut Suarez när man ligger under för att ta in Paco så att han kan förändra en matchbild. Liksom 35 miljoner euro för att han ska spela meningslösa cupmatcher och enkla matcher i ligan, det finns inga ord för det i min värld. Han Robert Fernandez är ju i samma klass som Zubi, skulle absolut inte förvåna mig om de gick & köpte en som Vitolo eller Bruno Soriano för att lösa vår MF.-kris. Vi måste få in en högerback och två mittfältare, det är bara så för snart är Messi permanent en centralmittfältare. Valverde är sista problemet, sen är det löjligt att gå emot honom bara för att det ej blev MR X som man hade hoppats på. Han förtjänar en ärlig chans som alla andra människor, vi har liksom haft medelmåttor i Rafinha aka den eviga talangen eller Turan aka en medioker spelare som fått chans eft chans. vf ska inte tränaren då få en ärlig chans. jag är mest orolig för vilka spelare de ska värva i sommar. Jag pallar verkligen inte med en fantasilös bänk ännu en säsong till där vi lirar 40-60 matcher.
Barcelona el Flaco
2017-05-30 18:45
Det ska bli intressant att se hur tålamodet blir för Valverde om det inte går bra de inledande månaderna Undra vem som kommer kritisera honom först; journalisterna eller fansen. Naturligtvis måste man ge en ny míster tid för att få ihop sitt lag men den perioden varar aldrig alltför länge i Can Barça. Mycket hänger även på ledningen att förstärka laget och ge Valverde de bästa förutsättningarna.
Barcelona Thierry Henry
2017-05-30 17:54
@Reymar:

Mourinho är ingen pragmatiker. Han är en ideolog likt Guardiola. Han bygger alla sina lag runt samma defensiva grundtänk. Allergi, Vslverde Conte etc är mer flexibla.
Annons: